zieli_84 Opublikowano 21 Stycznia 2017 Opublikowano 21 Stycznia 2017 (edytowane) Witam. Od pół roku jestem posiadaczem seata exeo 2.0tdi 143KM z przebiegiem 64tys km rok 29.12.2011 Wyposażenie: # BI- XENON SKRĘTNY # NAWIGACJA RNS-E # BLUETOOTH # SENSOR DESZCZU # SENSOR ZMIERZCHU # SPRYSKIWACZE REFLEKTORÓW # 7 BIEGOWA AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGOW # ŚWIATŁA DO JAZDY DZIENNEJ # ŁOPATKI F1 ZMIANY BIEGOW PRZY KIEROWNICY # SZYBERDACH # FUNKCJA COMING - LIVING HOME # CLIMATRONIC 2 STREFOWY # 8 PODUSZEK POWIETRZNYCH # ABS # ESP # ISOFIX -INTELIGENTNY SYSTEM MOCOWANIA FOTELIKÓW DZIECIĘCYCH # 4 x ELEKTRYCZNE SZYBY # LAMPY TYLNE LEDOWE # ELEKTRYCZNIE REGULOWANE, SKŁADANE I PODGRZEWANE LUSTERKA # KOMPUTER POKŁADOWY # TEMPOMAT # CZUJNIKI PARKOWANIA # PODGRZEWANE FOTELE # MULTI FUNKCYJNA KIEROWNICA # PAKIET PODŚWIETLENIE # PODŁOKIETNIK PRZÓD – TYŁ # KLIMATYZOWANY SCHOWEK # WSPOMAGANIE KIEROWNICY # CENTRALNY ZAMEK # IMMOBILISER # AUTOALARM # REGULOWANA W 2 PŁASZCZYZNACH KOLUMNA KIEROWNICY # ALUFELGI 18” # OPONY 225/40/18 # SIATKA CHRONIĄCA STREFĘ ZAŁADUNKOWĄ BAGAŻNIKA I inne.... Sierpień 2018r. Zrobiony lekki program. Edytowane 6 Września 2018 przez zieli_84
Przeno Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Ładny. Może i ja niedługo pochwalę się podobnym. Nie boisz się tej skrzyni? Czytałem, że lubi sprawiać problemy w Exeo. Bezawaryjności
zieli_84 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2017 Teraz szukałem tylko auta ze skrzynią automatyczną. Juz jeden problem miałem z tą skrzynią. Rozszczelniła mi się chłodnica wody (założony był kiepski zamiennik bo seat miał jedną przygodę)) i wymieszał się płyn chłodnicy z olejem skrzyni biegów. Dałem dobremu mechanikowi od skrzyń automatycznych aby ogarnął ten temat. Wcześniej sam wymieniłem chłodnice na nową oryginalną i wypłukałem układ chłodzenia. w sumie naczytałem sie mitów odnośnie tej skrzyni i bardzo drogich naprawach rzędu 8-9 tys. Jeden mit mogę obalić, kompletna regeneracja skrzyni, nowy łańcuch, koła, sprzęgło itd plus robota wyniosła mnie 4.5tys zł. Gwarancja na rok bez limitu kilometrów. Nie musiałem tego robić, ale jak mechanik rozebrał skrzynię aby ją wypłukać a mam już prawie 70tys km przejechanie więc postanowiłem aby to odrazy po wymieniać. Porównując do napraw innych skrzyń automatycznych cena jest rozsądna. Nie bałem się tej skrzyni. Podam Ci przykład, na forach audi jest sporo właścicieli aut ze skrzynią multitronic którzy mają te auta od nowości przebiegi grubo powyżej 200-300 tys km i zero problemów ze skrzynią. Natomiast jak ktoś kupi auto z Niemiec od handlarza 10 letnie i wierzy że ten samochód ma przejechanie 170tys km to potem powstają mity...... Jeżdżę po Europie 10 lat i wiem ile Niemcy robią rocznie kilometrów swoimi autami. 2-4 letnie passaty mają po pół miliona km. Rozsądny i ogarnięty kierowca zrobi 200tys km na multitronicu bez żadnej przygody. Fakt jest jeden skrzynia ta jest bardziej poddatna na awarie niż większość innych automatów.
Schmolke Opublikowano 28 Stycznia 2017 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Bardzo ładnyy egzemplarz trafiłeś - gratulacje. Nie miałeś BT fabrycznego? Bo bardzo bogate wyposażenie. Jak dużą "przygodę" zaliczył gdy ta chłodniczka się rozszczelniła?
zieli_84 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2017 Mam fabryczny BT. Telefon się łączy z radiem przez bt więc raczej jest:) Poprzedni właściciel w Niemczech miał wzmacniacz wraz z głośnikiem basowym podłączony. Niestety na kablu plusowym nie miał podlaczonego bezpiecznika i ten kabel dotykał masy. Robiło zwarcie aż w końcu zapaliło się pod maską ( kabel podłączony bezpośrednio do akumulatora). Dużo strat nie było, plastikowe osłony sie lekko stopily, weżyki, osłona chłodnicy itd. Pewnie od temperatury dostała chłodnica bo aluminiowa i po kilku tysiącach km się rozszczelniła. Wszystkie uszkodzone rzeczy wymienione na nowe. Maska była malowana oraz błotniki do połowy, na załamaniu blachy zrobione przejście.
Schmolke Opublikowano 31 Stycznia 2017 Opublikowano 31 Stycznia 2017 No to śmiało dopisz BT do listy ficzerów i będzie komplet. A jakieś pomysły na mody są? Sam rozglądam się za EXEO i jeśli padnie na diesla to liczę, że trafię egzemplarz po 2009.10 gdyż nie chciałbym się załapać na krótki zabierak 77mm pompy oleju. A z kolei ten poprawiony 100mm zalecają kontrolować, bo też potrafi się wyrabiać - na szczęście dłużej to trwa, ponieważ wchodzi głębiej w wałek wyrównoważający. Jak oglądam diesle z niskim przebiegiem to zastanawiam się nad maksymalną żywotnością paska rozrządu w latach - oczywiście o ile interwał kilometrowy nie przypadł wcześniej. Ty pewnie rozrządu jeszcze nie zmieniałeś, bo interwał to 180kkm, ale powiadają, że warto sprawdzić stan paska, z uwagi na wiek, albo współczynnik jazdy po mieście - praca motorowni na biegu jałowym, np. w korku nabija zużycie paska bez przejechanych km-ów. Mówię ze swojej perspektywy jazdy po W-wie czasem w korkach...
zieli_84 Opublikowano 1 Lutego 2017 Autor Opublikowano 1 Lutego 2017 Nie robiłem rozrządu, ale był kontrolowany. Jest praktycznie w stanie idealnym. Jedyny mod który chodzi mi po głowie to chip. Myślę że ogarnięty tuner może zrobić dobry program dla auta z multitronikiem nie szkodząc żywotności skrzyni. Do wiosny napewno będzie nowy program.
Schmolke Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 Chip w multi to poważny temat - aby czasem nie przegiąć z momentem i nie schrzanić skrzyni przypadkiem. W EXEO multi nie montowali fabrycznie w TDI 170KM. Ciekawe czy A4 B8 miała taki automat parowany z 2.0TDI 170KM?
zieli_84 Opublikowano 3 Lutego 2017 Autor Opublikowano 3 Lutego 2017 A4b8 miały montowany multitronic nawet w silniku 2.7 (190KM i 400NM). Nie chce szaleć z tą skrzynią, widziałem kilka a4b8 z multi i jeżdżą po chipie bez awarii. Tuner jak zrobi dobry program, łagodny bez strzałów z momentem i ograniczy go do ok 370 NM to nie powinno się nic dziać ze skrzynia. Oczywiście wszystko i tak zależy od kierowcy, jak będzie użytkował auto z głową to pojeździ.
cypek80 Opublikowano 20 Października 2017 Opublikowano 20 Października 2017 Ładna sztuka. Rób program, będzie się fajnie odpychać.
zieli_84 Opublikowano 20 Października 2017 Autor Opublikowano 20 Października 2017 Cześć. Widzę, że też masz exeo po programie delikatnym, jak Ci się odpycha teraz? Napewno zrobię program, tylko wcześniej chciałem sprzedać i kupić coś większego dlatego chip poszedł w odstawkę.
cypek80 Opublikowano 20 Października 2017 Opublikowano 20 Października 2017 Jak przesiadłem się z 1.8t bex po programie to miałem wrażenie że Exeo nie jedzie . Zdecydowałem się na hamownie i zaufanego tunera, bo chciałem sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik (przebieg 235tyś). Teraz jest zupełnie inna jazda i dużoooo większa frajda . Zmotywowałeś mnie do założenia wątku o moim aucie, opiszę tam co i jak. Przed programem wymieniłem z przodu hamulce na 320mm no i teraz to dopiero hamuje.
zieli_84 Opublikowano 20 Października 2017 Autor Opublikowano 20 Października 2017 (edytowane) U mnie przebieg akurat pewniak, tak więc nie ma obawy przez programem tylko dobry tuner potrzebny ze względu na skrzynię. Trzeba to zrobić z głową. Takie parametry jak przy Twoim są wystarczające jak dla multitronica, moc ogarnie i moment idealny okolice 360-370NM. Hamulce od czego masz? Piasta/zwrotnica pasuje? Edytowane 20 Października 2017 przez zieli_84
cypek80 Opublikowano 20 Października 2017 Opublikowano 20 Października 2017 (edytowane) Zwrotnica w Exeo różni się od a4/b7 tylko tym że jest żeliwna, w audi to stop aluminium. Piasta jest taka sama, różni się tylko otworem na tarczę hamulcową (chodzi o przykręcenie tarczy żeby nie przesuwała się podczas zakładania koła) Hamulce 320mm z Q5/A6C6 2.7/3.0tdi pasują P&P bez żadnych przeróbek. Zestaw zblocza używane + nowe tarcze i nowe klocki kupiłem z forum od Wandeja. Zblocza poszły do piaskowania i malowania proszkowego. Dostały nowe uszczelnienia. Efekt końcowy na zdjęciu poniżej. Edytowane 20 Października 2017 przez cypek80
zieli_84 Opublikowano 21 Października 2017 Autor Opublikowano 21 Października 2017 (edytowane) Napewno dużo lepiej hamuje. Edytowane 21 Października 2017 przez zieli_84
zieli_84 Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Dzisiaj zrobiony program na 161KM oraz 356NM. Ze względu na skrzynie nie chcieliśmy ryzykować więcej. Lepiej trochę mniej a cieszyć się bez awaryjną jazdą, oraz odblokowanie Vmax. Auto bez porównania jest żywsze, szybsze, dynamiczniejsze.
jolley Opublikowano 4 Września 2018 Opublikowano 4 Września 2018 Fajne, doposażone Exeo. Sam brałem go pod uwagę przy kupnie, ale akurat trafiła się ciekawa B7 więc decyzja zapadła Nie wiem czy tylko u mnie, ale początkowe fotki się nie wczytują, możesz spróbować je wstawić jeszcze raz
dami8705 Opublikowano 11 Września 2018 Opublikowano 11 Września 2018 Bardzo ładne Exeo. Sam przesiadłem sie z B6 własnie na Exeo tylko zę 2.0T i manual:)
zieli_84 Opublikowano 11 Września 2018 Autor Opublikowano 11 Września 2018 Wczoraj naszło mnie na odnowienie felg.
zieli_84 Opublikowano 11 Października 2018 Autor Opublikowano 11 Października 2018 Sprzedany. Temat do zamknięcia. Przyszła pora na Audi a4b8 allroad 3.0tdi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się