michuthebest Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Witam Od dluzszego czasu borykam sie z brakiem mocy dzisiaj postanowilem wyjac trybik z egr aby zobaczyc czy to jego wina, co się okazalo auto calkowicie stracilo moc, co dziwne wyskoczyl blad: 16787 - Egr Valve (n18) P0403 - 000 - maufunction rpm 882/min torque 24.0 nm speed 0.0 km/h duty cycle 84. 4% voltage 13.91 mass air / rev 515.0 mg/str duty cycle 0.4% bin bits 000000000000000 - I teraz m\mam pytanie czy tak powinno byc? i Czy egr ma wplyw na dynamike ? rozumiem jak byl by otwarty ale zamkniety i jedzie gorzej niz z otwartym ??? czy musze go wymieniac zeby moc wrocila??? Bo wsadzeniu trybiku jedzie lepiej ale to nie jest to co powinno byc.
SotoM Opublikowano 25 Stycznia 2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 zaślep gada najlepiej i wtedy testuj .odłaczenie moze nic nie dac - czy na przepustniczce egru znajdował sie pierscien uszczelniajacy..?? po za tym nie masz zadny ch innych błedów?? moze podcisnienie nie szczelne- zdarza sie ze peka wezyk na połaczeniu z pokrywa zaworów oraz potrafi zaciac sie N75 sterujący VNT turbiny
michuthebest Opublikowano 25 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2017 Zaslepilem zblaszka tak żeby przy otwarciu nie blokował się pierścień uszczelniający jest, wyjolem tylko zębatkę elektrycznie go nie odlaczalem. Zero innych błędów. Test n75 działa poprawnie szczelność już sprawdzalem tak jakby silnik był napędzany tylko spalinami z egr... Po wyjęciu blaszki jedzie lepiej. A po zaślepienie jakby tdyb awaryjny.
Musashi Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Dziwne. Z zaślepionym wejściem spalin do EGR, powinien jechać lepiej. P.S. Sugeruję używanie znaków interpunkcyjnych, w odpowiednich miejscach. I nie tłumacz się, proszę, pisaniem z komórki, skoro postawienie przecinka jest problemem, poczekaj jak zasiądziesz przed wygodniejszym do pisania urządzeniem... Tekst będzie czytelniejszy.
michuthebest Opublikowano 26 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2017 (edytowane) Słuszna uwaga, moje odczucie jest takie że coś napewno jest nie tak skoro po zaślepieniu EGR auto jedzie o wiele gorzej. Mam wrażenie jakby turbo nie dmuchało dostatecznie mocno, dzisiaj jeszcze raz będe podchodził do tematu, zloguje grube 011 i 003 plus 010 dla przeplywki, zobaczymy co logi pokażą przy wyjętym trybiku z EGR. Panowie czy macie jeszcze jakieś uwagi co może być? Dzisiaj chciałem zrobić test dynamiczny o dziwo auto dostało kopa ale szczęście nie trwało długo po 200 m tryb awaryjny, po wyłączeniu silnika moc wraca ale tylko na jakaś chwile potem znów tryb awaryjny. Obstawiam że turbo za mocno pompuje.... tylko czemu było dobrze jak egr był z zębatką? logi basic settings n75 http://vaglog.com/log-011_N3O346N.html i dynamiczny 011 ale nie typowy tylko taki zanim złapie tryb awaryjny... dziwi mnie ciśnienie zadane niskie a aktualne wysokie. http://vaglog.com/log-011_KM399Yq.html błąd jest tylko jeden; 16787 - EGR Valve (N18) P0403 - 000 - Malfunction Freeze Frame: RPM: 882 /min Torque: 22.0 Nm Speed: 0.0 km/h Duty Cycle: 84.4 % Voltage: 14.06 V Mass Air / Rev.: 505.0 mg/str Duty Cycle: 0.4 % Bin. Bits: 00000000 Edytowane 26 Stycznia 2017 przez michuthebest
Musashi Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 przecież turbina ma bezwładność pewną. pozatym, mowimy o ciśnieniu 0,4 Ba a tyle to turbina nadmucha z otwartymi kierownicami. Tryb awaryjny raczej masz ze względu na niesprawny EGR.
michuthebest Opublikowano 27 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2017 Dzisiaj jeszcze raz rozbieram EGR i przeczyszczę i zobaczę ten silniczek bo brzęczy coś. Jeżeli nic się nie poprawi czeka mnie wymiana. Zrobię jeszcze jeden test założę ten tryb do Egr bo wtedy auto przyspiesza ale nie ma mocy na 100% . Ale zdejmę wężyk od chłodnicy egr żeby nie przekazywała spalin do EGR i zobaczę czy jest różnica w dynamice.
gibonbba Opublikowano 27 Stycznia 2017 Opublikowano 27 Stycznia 2017 On przelicza otwarcie egr na podstawie przepływomierza jeśli zawór jest nie sprawny przejdzie w tryb awaryjny, odepnij wtyczkę przepływki i powinien jechać lepiej.Wysłane z iPhone za pomocą TapatalkSamo zaślepienie nic nie da trzeba EGR wymienić lub usunąć z programu.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
jacek 3773 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Opublikowano 29 Stycznia 2017 EGR czasem nie blokuje się o blaszkę ? miałem podobnie więc piszę
michuthebest Opublikowano 31 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2017 Nie bo nie zaslepialem blacha. Po założeniu trybu od egr moc wróciła ale tylko w połowie tego jak jechal zanim złapał tryb awaryjny przy wyjetym trybie. Widać że wina leży w egr, tylko chyba elektryczna strona nie funkcjonuje bo tak jest czysty test w Basic settings też wychodzi pozytywnie.
SotoM Opublikowano 31 Stycznia 2017 Opublikowano 31 Stycznia 2017 (edytowane) Dnia 27.01.2017 o 14:35, michuthebest napisał: Ale zdejmę wężyk od chłodnicy egr żeby nie przekazywała spalin do EGR i zobaczę czy jest różnica w dynamice. To ci nic kompletnie nie da - w chłodnicy są klapy,które tylko zmieniają kanały przepływu spalin czy spaliny mają lecieć przy wodzie czy mają omijać kanały wodne... a tak lecą do EGRu cały czas. Edytowane 31 Stycznia 2017 przez SotoM
Musashi Opublikowano 1 Lutego 2017 Opublikowano 1 Lutego 2017 a mógłbyś wrzuć logi BS003, później 003 w czasie jazdy, będzie widać jak pracuje EGR. ale wrzuć, a nie opowiadaj co w nim widziałeś.
michuthebest Opublikowano 1 Lutego 2017 Autor Opublikowano 1 Lutego 2017 Dynamiczny http://vaglog.pl/log-008_003_010_0tmii6l.html W czasie ostrej jazdy http://vaglog.pl/log-011_003_s612v.html
Musashi Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 co z egr-em w czasie tych prób? z zebatka, bez, z blaszką lub bez, logi w czasie ostrej jazdy są zupełnie bez sensu, pojedyncza grupa nic nie powie a logowanie większej ilości skutkuje zbyt mała częstością próbkowania pomiarów. (logi robimy pojedynczo), zamiast tego trzeba było zrobić dynamiczny log 011 Z tego co zamieściłeś, wszystko działa prawidłowo, dawka jest, ciśnienie jest, przepływ powietrza jest również odpowiedni. co prawda brakuje 011, jednak sądzę że potwierdzi to co pokazują pozostałe grupy. skąd wiesz, że borykasz się z brakiem mocy? może za dużo oczekujesz?
michuthebest Opublikowano 3 Lutego 2017 Autor Opublikowano 3 Lutego 2017 Egr z trybem nic nie zaslepione. Brat też ma a4 b7 140ps i tamto wyrywa do przodu, dziewczyny alh w a3 lepiej jedzie. 011 - 3 bieg http://vaglog.pl/log-011_KuoVO.html
Musashi Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 jeżeli to jest log z "gazem w podłodze" to turbina późno wstaje. sprawdź czy siłownik turbiny się nie zacina, albo pompka podciśnieniowa albo duża strzykawką, reakcja powinna być natychmiastowa a siłownik powinien być szczelny. być może tutaj jest problem. dolot szczelny. obejrz czy nie są widoczne na rurach dolotu tłuste ślady oleju mogą być dodatkowo oblepione brudem, podobnie intercooler, też zdarzają się nieszczelności.
michuthebest Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor Opublikowano 6 Lutego 2017 Gruszkę prędzej miałem nie szczelna i wymieniłem na oryginalna garetta. Sprawdzałem szczelność podciśnienia jest ok, patrzałem na nieszczelność dolotu ale jutro jeszcze raz lukne.. może mala nieszczelność gdzieś jest. Jak nic nie znajdę pobawię się sztangą żeby lepiej turbo wstawało, ewentualnie przeczyszczę n75 może fiksuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się