Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Pracuje jak traktor - nie pracuje jeden cylinder.


wielki1980

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Proszę o podpowiedź co mogło się stać z silnikiem 1.9 AWX.  Normalnie zgasiłem silnik - gdy po 2 godz odpaliłem to pracował nierówno jakby nie na wszystkie cylindry. Przejechałem około 3 km i nagle zakoczył na wszystkie. Ponowny postój i dalej ten sam problem, po przejechaniu kilkuset metrów zaskoczył.  Błędów silnika Vag nie wykazał. Pompowtryski  podczas nierównej pracy  mają takie parametry:

 

131823.png

Nie wiem co jest grane - pompowtryski raczej nie bo jak załapie to wartości są:

ok.png

Może to być coś mechanicznego? Pęknięta głowica, tłok?

Tak chodzi silnik- jak dodam gazu klekot staje się większy

 

Uwaga moderatora: cylinder to nie baniak a silnik nie chodzi tylko pracuje... prosimy o formułowanie wypowiedzi umożliwiające innym użytkownikom bezproblemowe wyszukiwanie problemów. Wątpię aby ktoś zamiast cylinder poszukiwał hasła: baniak.

Edytowane przez wielki1980
Niewłaściwe słownictwo, użyte w temacie wątku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dokładnie identyczną sytuację w 2.0 tdi 16 V BKD.

nagle zaczęły wypadać "zapłony",

błędów brak,

w czasie jazdy ok.

na biegu jałowym po jakiejś chwili dokładnie to samo.

w grupie 013 jeden cyl traci korekcje. 023 ok. ale w grupie 018 pojawiają się losowo odczyty 4.00 i 128.00. proponuję abyś zrobił log grupy 018 ( klawisz na dole) w czasie gdy silnik gubi cykle pracy.

póki co - zagadka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy to nie mechaniczne uszkodzenie tłoka albo głowicy- tylko jakby padło coś mechanicznie to chyba nie naprawiałoby się czasami . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj pod pokrywę zaworów - trudne to nie jest, po doginaj konektory od wtyczek pompo-wtrysków, druga sprawa zobacz czy nie ma luzu dźwigienki zaworowej względem wałka - złap za dźwigienkę i zobacz czy da radę nią ruszyć góra-dół... Obejrzyj szklanki i wałek, czy nie są zbytnio powycierane... Doraźnie spróbuj zastosować jakiś preparat do czyszczenia pompo-wtrysków...

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciągalem wczoraj pokrywę i doginałem konektorki od wtyczek ale nic nie pomogło, preparat do czyszczenia wtrysków też zalany i nic. Wałek rozrządu wygląda ok- nie wiem co jest grane.

Te "printscreeny" które załączyłem pokazują że chyba wtryskiwacze ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"printscreeny" mało mówią... Zrób logi podczas odpalenia zimnego silnika, poczekaj trochę niech złapie pomiary i potem się przejedź... 

Logi 013 018 023 jak robiłeś w pierwszym screenie ;) Ogólnie 1,5 mg to już duża korekcja, mimo, że VCDS podpowiada do 2,8 mg - i raczej problem będzie z tym 4 cylindrem...  Można by się pokusić o zmianę o-ringów i podmianę miejscami 1 i 4 pompki... Ale najpierw zrób te logi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kamil-vag napisał:

"printscreeny" mało mówią... Zrób logi podczas odpalenia zimnego silnika, poczekaj trochę niech złapie pomiary i potem się przejedź... 

Logi 013 018 023 jak robiłeś w pierwszym screenie ;) Ogólnie 1,5 mg to już duża korekcja, mimo, że VCDS podpowiada do 2,8 mg - i raczej problem będzie z tym 4 cylindrem...  Można by się pokusić o zmianę o-ringów i podmianę miejscami 1 i 4 pompki... Ale najpierw zrób te logi...

 

2 godziny temu, kamil-vag napisał:

"printscreeny" mało mówią... Zrób logi podczas odpalenia zimnego silnika, poczekaj trochę niech złapie pomiary i potem się przejedź... 

Logi 013 018 023 jak robiłeś w pierwszym screenie ;) Ogólnie 1,5 mg to już duża korekcja, mimo, że VCDS podpowiada do 2,8 mg - i raczej problem będzie z tym 4 cylindrem...  Można by się pokusić o zmianę o-ringów i podmianę miejscami 1 i 4 pompki... Ale najpierw zrób te logi...

Ten drugi printscreen był robiony gdy silnik zaskoczył i pracował równo. Jest możliwe żeby pompowtryskiwacz raz działał poprawnie a raz nie? http://vaglog.pl/log-013_018_023_TIvGax.html

Logi statyczne http://vaglog.pl/log-013_018_023_TIvGax.html

Edytowane przez wielki1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje auto pracuje na 4 cylidnry. Pracuje równo i nim nie kołysze.
Co do pracy na 3 gary:
Miałem podobny przypadek. Po długim odstaniu auto odpalało na 3 gary a jak się przejechałem kilkaset metrów to dopinał się czwarty.Problemem były oringi na pompkach.
U mnie bujało silnikiem na pracował na 3.
Nie masz korekcji rzędu +/- 2,99 i silnik się nie buja więc pracują wszystkie 4 cylindry.

Zacznij od pomiaru kompresji. Jak tu będzie OK to wstępnie możesz obetrzeć pot z czoła tak myślę :)

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Ralen napisał:

Twoje auto pracuje na 4 cylidnry. Pracuje równo i nim nie kołysze.
Co do pracy na 3 gary:
Miałem podobny przypadek. Po długim odstaniu auto odpalało na 3 gary a jak się przejechałem kilkaset metrów to dopinał się czwarty.Problemem były oringi na pompkach.
U mnie bujało silnikiem na pracował na 3.
Nie masz korekcji rzędu +/- 2,99 i silnik się nie buja więc pracują wszystkie 4 cylindry.

Zacznij od pomiaru kompresji. Jak tu będzie OK to wstępnie możesz obetrzeć pot z czoła tak myślę :)

Pot na czole już mam :-).  Wiesz - dodam gazu to tłucze mocno i słaby jest. Nie ma "jadu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po logach widać, że korekcje są na tym 4 cylindrze dość wysokie, nawet > 2mg... tak jak pisałem ja i kolega Ralen, zròb najpierw pomiar kompresji - jak wyjdzie OK, wymiana oringow i podmiana pompek miejscami 1 z 4 - zobaczysz czy korekcje pojda za pompką, jak cos wymienisz tylko tą jedną...

A synchro na ile masz ustawione ?

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kamil-vag napisał:

Po logach widać, że korekcje są na tym 4 cylindrze dość wysokie, nawet > 2mg... tak jak pisałem ja i kolega Ralen, zròb najpierw pomiar kompresji - jak wyjdzie OK, wymiana oringow i podmiana pompek miejscami 1 z 4 - zobaczysz czy korekcje pojda za pompką, jak cos wymienisz tylko tą jedną...

A synchro na ile masz ustawione ?

Jest możliwe że silnik może przy uszkodzeniu głowicy bądź tłoka chwile pracować dobrze a chwilę jakby na 3 cylindry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moje ucho to charakterystyczne odbijanie - odgłos pracy mogący być objawem uszkodzenia hydropopychacza/y, albo zużytej krzywki/krzywek walka rozrządu, lub niedomykającego się zaworu/ów ssacego/ych.

Pomierz kompresję, obejrz krzywki wałka.

zrób logi 001, 003, 004, 013, 018, 023 każdą grupę pojedynczo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz wtryski, nie duzy koszt a raczej cos wyjdzie bo u mnie tez pokazywalo ok a sie okazalo ze jeden leje konkretnie ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://vaglog.pl/log-013_018_023_Zrbx26.html

 

Logi po kapitalnym remoncie głowicy ( krzywki wałka oraz szklanki uszkodzone)- na wolnych obrotach chodzi jak zegarek a w jeździe brak mocy(kopa)

Zawartość dodana 3 minutes later

błąd mechanika, poczyścił pompowtryskiwacze szczotką drucianą?

 

Edytowane przez wielki1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z korekcjami jest lepiej. Co do mocy - komplet logów statycznych i dynamicznych.

Kwestia jeszcze tego jak Ci to wszystko poskręcał, na ile ustawił pompki itp... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi źle nie wyglądają.

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to pomiar ciśnienia paliwa z tandem, ew. za mocno cofnięte śruby regulacyjne PD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Musashi napisał:

Logi źle nie wyglądają.

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to pomiar ciśnienia paliwa z tandem, ew. za mocno cofnięte śruby regulacyjne PD.

Ale zobacz ile czasu trzeba żeby na 3 biegu rozkręcić auto do 4000obr/min. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...