HatefulEvil Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 Chłopaki nie wiem czy to ma sens, tym bardziej teraz kiedy te samochody mają już trochę lat, ale po zakupie pomyślałem sobie, że szkoda że nie ma jakiegoś tematu w którym byłyby wypisane wszystkie pierdoły, które warto sprawdzić/zrobić zaraz po zakupie, aby później uniknąć problemów. Np. dla B5 w polifcie (o ile dobrze pamiętam) dobrze było usunąć jakieś pianki znad błotników, żeby uniknąć rdzy. Czekam na uwagii
erchi Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 prowadnica i bagnet oleju, króciec wodny z tyłu silnika, oring w podstawie filtra oleju - to warto wymienić profilaktycznie. W zawieszeniu łączniki stabilizatora razem z gumami, a najlepiej wrzucić poliuretanowe. Końcówki razem z drążkami, dla świętego spokoju. Tyle ode mnie
Away Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 To ja napiszę na podstawie mojej B6 1.8T: -czyszczenie odmy + wymiana słynnego kolanka -wymiana DV, szczelność dolotu -sprawdzenie czy nie ma wilgoci/wody pod tapicerką podłogi (bardzo częsty problem)- uszczelnienie newralgicznych miejsc typu obudowa komputera, przelot linki otwierania maski -zainstalowanie trytytek na uszczelkach tylnych drzwi- u mnie notorycznie stała woda na progu -wymiana oleju w skrzyni biegów i dyferencjale (quattro) -sprawdzenie wycieków z silnika-> uszczelka pokrywy zaworów i uszczelka napinacza
przem8 Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 W silnikach 1.8t pierwsze co to wymiana oleju poprzedzona płukanką, zrzuceniem michy i czyszczeniem smoka. Sprawdzone osobiście w dwóch audicach zaraz po zakupie czerwona kontrolka oleju, a przyczyną oczywiście zapchany smok
HatefulEvil Opublikowano 5 Lutego 2017 Autor Opublikowano 5 Lutego 2017 (edytowane) 56 minut temu, przem8 napisał: W silnikach 1.8t pierwsze co to wymiana oleju poprzedzona płukanką, zrzuceniem michy i czyszczeniem smoka. Sprawdzone osobiście w dwóch audicach zaraz po zakupie czerwona kontrolka oleju, a przyczyną oczywiście zapchany smok Żeby zrzucić miskę nie trzeba przypadkiem opuścić pasa przedniego, czy wykonuje się to "na lewarku" EDIT: no porąbał mi się pas przedni z saniami - rzadko używane przeze mnie określenia bo wolę unikać tego typu roboty Edytowane 5 Lutego 2017 przez HatefulEvil
przem8 Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 W A4 trzeba opuścić sanie i podwiesić silnik, więc trochę roboty jest.
HatefulEvil Opublikowano 5 Lutego 2017 Autor Opublikowano 5 Lutego 2017 (edytowane) 1 godzinę temu, Away napisał: [...] -sprawdzenie wycieków z silnika-> uszczelka pokrywy zaworów i uszczelka napinacza No ja właśnie kupiłem samochód sporo taniej z powodu wycieków. Mam zalany silnik z prawej strony jak stoi się przed maską i z tyłu; jedno to będzie prowadnica bagnetu i sam bagnet a z tyłu mam nadzieje, że odma będzie w którymś miejscu puszczać. Ubytek na 1000km nie więcej jak 400ml (ciężko mi dokładnie oszacować). EDIT: Czy to narzędzie nada się do wymiany uszczelki napinacza? Edytowane 5 Lutego 2017 przez HatefulEvil
Away Opublikowano 6 Lutego 2017 Opublikowano 6 Lutego 2017 Z tyłu to najprawdopodobniej uszczelka przy napinaczu tzw. Półksiężyc. Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się