Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

ADR wielka niewiadoma w rozrządzie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam postanowiłem opisać problem może komuś pomorze a może ktoś doradzi mi...

Postanowiłem kupić kolejne  Audi tym razem padło na coś starszego mianowicie A4b5 z 1995r z silnikiem 1.8 o oznaczeniu ADR czyli 125km z instalacją LPG BRC(9lat)

Auto wyniosło mnie 5270zł ponieważ sprzedający wymienił całe zawieszenie rozrząd dożucił kpl amortyzatorów nowych i alu na lato.

Auto Posiadał 10 lat i zrobił nim 130 tys. aktualnie 220tys.

Auto niestety od pierwszego dnia zrobiło psikus.Okazało się że do wymiany są klocki więc zmiana koszt 70 zł,zbieg okoliczności padła cewka 600 zł lecz przewody były nie pierwszej nowości więc 2 x fajka 120 zł  kable 65 zł + świece NGK   75 zł   okazyjnie filtr powietrza 25 zł

Po złożeniu wszystkiego auto jejżdżi ale nie długo om 5km gdy pojawia się znowu nie równa praca silnika, po przeglądnieciu postanowiłem zostawić auto u mechanika (niestety najbiższego) Po 15 min dostałem telefon że auto do odbioru... Samochód naprawiony rozrząd przeskoczył o 4 ząbki  lecz mechanik informuje mnie że słabe ciśnienie na tłokach ok 9 bar (rozpacz) Auto wcześniej dawało rade nawet całkiem całkiem jak na 125km. Mechanik Powiedział po przejażdżcce że auto jest słabe. Koszt 250 zł  Na pytanie za co odpowiedział ZA WIEDZĘ i CZAS MECHANIKA 

Wracam do domu i się zaczeło auto nie jedzie. Siostry corsa 1.0 lepiej sie zbiera. Okazało sie że auto wkręca się do 3tyś. obrotów bez różnicy na LPG czy benzynie. Odrazu odstawiam auto do mojego zaufanego mechanika.

Na dzień dzisiejszy diagnosta poinformował mnie że wszystkie czujniki są w porządku na 1000% i że wina leży po stronie rozrządu, Co prawda rozrząd ustawiony lecz tylko na pasku a wina jest po stronie łańcucha lub napinacza i to on jest przestawiony dlatego auto wariuje,ciężko pali nie wkręca się na obroty i słabe, Na dniach auto bedzie rozebrane i tu już się boję wydatku jaki mnie czeka. CDN

Opublikowano

9 bar na tłok to już zaczyna się kaplica, przy 8 to już pasuje remont całkowity.

Sprawdź ten rozrząd, ale nie chce mi się wierzyć, że to coś z rozrządem, jak auto słabe i ma 9 bar na tłoku to całkiem możliwe, że już zawory się przepalają i traci na mocy.

Opublikowano

A co tu się dziwić? 22 letnie autko z przebiegiem pewnie pół miliona. I jeszcze przejechał sporo w gazie.  

Co do silnika: możliwe, że padł napinacz zmiennych faz rozrządu- objawy dobrze pasują. Tanio nie będzie, bo trochę roboty przy tym jest, a koszt nowej części też robi swoje: 400zł za napinacz, łańcuch i uszczelki plus robocizna. Jeszcze przy okazji można pod pokrywę klawiatury dać nową uszczelkę.

A zbaczając z tematu... sprawdź ortografię w swoim poście Łukaszu.

Opublikowano
8 minut temu, k232 napisał:

9 bar na tłok to już zaczyna się kaplica, przy 8 to już pasuje remont całkowity.

Sprawdź ten rozrząd, ale nie chce mi się wierzyć, że to coś z rozrządem, jak auto słabe i ma 9 bar na tłoku to całkiem możliwe, że już zawory się przepalają i traci na mocy.

Dobrze mówisz tylko z tego co wiem to nie powinno się mierzyć ciśnienia na przestawionym rozrządzie

Opublikowano

To jak Ci ustawił sam pasek to teraz zmierz ciśnienie na cylindrach i porównasz.

Opublikowano (edytowane)

Ludu mój, wystarczy ściągnąc pokrywe klawiatury i sprawdzić czy znaki na mocowaniach wałka pokrywają sie ze znakami kół zębatych wałków oraz czy od znaku do znaku na kołach zębatych jest 16 ogniw łańcucha.

Zawory pewnie powypalane i są nieszczelne albo za***ane wszystko nagarem i sie nie domykają. Remont głowicy murowany.

Edytowane przez uszol
Opublikowano
4 minuty temu, golfagn napisał:

A co tu się dziwić? 22 letnie autko z przebiegiem pewnie pół miliona. I jeszcze przejechał sporo w gazie.  

Co do silnika: możliwe, że padł napinacz zmiennych faz rozrządu- objawy dobrze pasują. Tanio nie będzie, bo trochę roboty przy tym jest, a koszt nowej części też robi swoje: 400zł za napinacz, łańcuch i uszczelki plus robocizna. Jeszcze przy okazji można pod pokrywę klawiatury dać nową uszczelkę.

A zbaczając z tematu... sprawdź ortografię w swoim poście Łukaszu.

Akurat auto ma książkę serwisową na 80 tys. w 2006 r. w Niemczech miał jednego właściciela. 10 lat w Polsce w jednych rekach w normalnej rodzinie. Na ten napinacz wszyscy dają ok 200 tyś. Wiec te pół miliona raczej nie uzasadnione. A co do 22 lat według mnie te auta zachowują sie lepiej niż nie jedno z nowszych;D

A co do ortografi wcale nie musisz czytać

Opublikowano
11 minut temu, golfagn napisał:

A co tu się dziwić? 22 letnie autko z przebiegiem pewnie pół miliona. I jeszcze przejechał sporo w gazie.  

Co do silnika: możliwe, że padł napinacz zmiennych faz rozrządu- objawy dobrze pasują. Tanio nie będzie, bo trochę roboty przy tym jest, a koszt nowej części też robi swoje: 400zł za napinacz, łańcuch i uszczelki plus robocizna. Jeszcze przy okazji można pod pokrywę klawiatury dać nową uszczelkę.

A zbaczając z tematu... sprawdź ortografię w swoim poście Łukaszu.

400zł za napinacz? Daj namiar kupie z 5 na zapas.

Zawartość dodana 1 minute later
1 minutę temu, Łukasz Wiewióra napisał:

Akurat auto ma książkę serwisową na 80 tys. w 2006 r. w Niemczech miał jednego właściciela. 10 lat w Polsce w jednych rekach w normalnej rodzinie. Na ten napinacz wszyscy dają ok 200 tyś. Wiec te pół miliona raczej nie uzasadnione. A co do 22 lat według mnie te auta zachowują sie lepiej niż nie jedno z nowszych;D

A co do ortografi wcale nie musisz czytać

Mało jeszcze widziałeś.. :polew:

Opublikowano

Ale to pewnie nie ori ahahahaha :D

Opublikowano (edytowane)

Przy cenie ori napinacza do adr z 95 r ~700zł w aso (hydraulicznego-bez wtyczki) głupotą jest kupowanie podjebki za 400zł która za tydzień będzie do wymiany

Sensownym rozwiązaniem do tak starego auta o wartosci 5k kupić uzywana kompletną sprawna głowice z rozbiórki jakiegos silnika splanować, sprawdzic szczelność i założyc.

Edytowane przez uszol
Opublikowano
3 minuty temu, uszol napisał:

400zł za napinacz? Daj namiar kupie z 5 na zapas.

Zawartość dodana 1 minute later

Mało jeszcze widziałeś.. :polew:

Z tego co wstępnie sprawdzałem w sklepie to 500 zł jakiś zamiennik zapewnie ale dużo ludzi go brało. Jak bedę na sklepie zapytam o firme

W sensie że w przebieg mam nie wierzyć? Wiem to co widzę trochę aut przewineło się przez moje ręce. I powiem ze gorsze ogladałem z 2000r 

Opublikowano

Wierzyć możesz nawet w gumisie ale 220 tyś to widziało pare dobrych lat temu i takie są fakty. Moge Ci wysłać książeczke nawet na 80 tyś z pieczątkami aso tylko podaj vin :-)

Opublikowano
8 minut temu, uszol napisał:

Wierzyć możesz nawet w gumisie ale 220 tyś to widziało pare dobrych lat temu i takie są fakty. Moge Ci wysłać książeczke nawet na 80 tyś z pieczątkami aso tylko podaj vin :-)

Nie potrafisz zrozumieć że mam pewność Ale ty oczywiście i tak wiesz wszystko gdybym wiedział oddał bym tobie do naprawy... auto jest kupione nawet z mojego miasta i handlarz który je sprowadzał do dziś handluje. Tak dodatkowo sobie dorabia nie na dużą skale ok 1-2 auta rocznie. Zapewne powiesz że każdy kto handluje kreci liczniki... Zreszta niech nawet dla twojego spokoju ma 800 tyś. Nie na tym mi zależało przy kupnie i tak to jedno z moich najstarszych aut przesiadłem się z Leona 2 2009 r. i powiem ci że jednak nie kupie innego auta niż Audi. Szkoda mi poprostu auta którym robie do 200km miesiecznie + raz w roku wakacje i stoi niszczeje na parkingu każdy obija ociera itp chyba każdy to zna kto dba o auto.

Opublikowano

Łukasz nie kupuj zamienników takich rzeczy, dasz 500 zł i za parę miesięcy do wymiany, dołóż 200 zł kup oryginalny z serwisu AUDI i masz spokój na kolejne LATA.

Zawartość dodana 1 minute later
51 minut temu, uszol napisał:

Moge Ci wysłać książeczke nawet na 80 tyś z pieczątkami aso tylko podaj vin :-)

Hahaha, wyślij mi taką, przynajmniej będę miał mało KM na papierze xDD

Opublikowano
Godzinę temu, uszol napisał:

Zawory pewnie powypalane i są nieszczelne albo za***ane wszystko nagarem i sie nie domykają. Remont głowicy murowany.

Gaz mocno grzeje a interwały wymiany oleju / jakiego ??/ na pewno nie skracane.

Tak czy siak trzeba zajrzeć do środka.

 

Opublikowano

Mialem podobnie tylko ze niskie cisnienie + palaca sie kontrolka na panelu oleju okazało sie ze silnik zatarty brak byl chlodenia oleju takiej (lodowki) obok kolektora

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Odpisuje z innego konta ponieważ tamto poblokowałem...

Dziś porządny mechanik rozebrał co trzeba i okazała się banalna rzecz, zerwał się klin na kole pasowym jutro będzie część złożenie i próba o reszcie poinformuje. Mam nadzieję że na tym się skończy..

Opublikowano

chodzi o górne koło rozrządu?

Opublikowano
3 godziny temu, romanzlasu napisał:

chodzi o górne koło rozrządu?

Tak. Z tym że nie wiem jak poprzedni mechanik mógł nie zauważyć tego. Tylko ustawił rozrząd na zerwanym kole i zdziwiony że auto nie jedzie.... Jutro wybieram się do niego po zwrot za naprawę

Opublikowano (edytowane)

I jak skończyła się historia? Mechanik oddał kasę za pseudo naprawę? Auto po ustawieniu wszystkiego jak należy zachowuje się ok? Kompresja zmierzona po wszystkim czy aby jechało?

Edytowane przez Randor

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...