Łukasz Wiewióra Opublikowano 7 Lutego 2017 Opublikowano 7 Lutego 2017 Witam postanowiłem opisać problem może komuś pomorze a może ktoś doradzi mi... Postanowiłem kupić kolejne Audi tym razem padło na coś starszego mianowicie A4b5 z 1995r z silnikiem 1.8 o oznaczeniu ADR czyli 125km z instalacją LPG BRC(9lat) Auto wyniosło mnie 5270zł ponieważ sprzedający wymienił całe zawieszenie rozrząd dożucił kpl amortyzatorów nowych i alu na lato. Auto Posiadał 10 lat i zrobił nim 130 tys. aktualnie 220tys. Auto niestety od pierwszego dnia zrobiło psikus.Okazało się że do wymiany są klocki więc zmiana koszt 70 zł,zbieg okoliczności padła cewka 600 zł lecz przewody były nie pierwszej nowości więc 2 x fajka 120 zł kable 65 zł + świece NGK 75 zł okazyjnie filtr powietrza 25 zł Po złożeniu wszystkiego auto jejżdżi ale nie długo om 5km gdy pojawia się znowu nie równa praca silnika, po przeglądnieciu postanowiłem zostawić auto u mechanika (niestety najbiższego) Po 15 min dostałem telefon że auto do odbioru... Samochód naprawiony rozrząd przeskoczył o 4 ząbki lecz mechanik informuje mnie że słabe ciśnienie na tłokach ok 9 bar (rozpacz) Auto wcześniej dawało rade nawet całkiem całkiem jak na 125km. Mechanik Powiedział po przejażdżcce że auto jest słabe. Koszt 250 zł Na pytanie za co odpowiedział ZA WIEDZĘ i CZAS MECHANIKA Wracam do domu i się zaczeło auto nie jedzie. Siostry corsa 1.0 lepiej sie zbiera. Okazało sie że auto wkręca się do 3tyś. obrotów bez różnicy na LPG czy benzynie. Odrazu odstawiam auto do mojego zaufanego mechanika. Na dzień dzisiejszy diagnosta poinformował mnie że wszystkie czujniki są w porządku na 1000% i że wina leży po stronie rozrządu, Co prawda rozrząd ustawiony lecz tylko na pasku a wina jest po stronie łańcucha lub napinacza i to on jest przestawiony dlatego auto wariuje,ciężko pali nie wkręca się na obroty i słabe, Na dniach auto bedzie rozebrane i tu już się boję wydatku jaki mnie czeka. CDN
k232 Opublikowano 7 Lutego 2017 Opublikowano 7 Lutego 2017 9 bar na tłok to już zaczyna się kaplica, przy 8 to już pasuje remont całkowity. Sprawdź ten rozrząd, ale nie chce mi się wierzyć, że to coś z rozrządem, jak auto słabe i ma 9 bar na tłoku to całkiem możliwe, że już zawory się przepalają i traci na mocy.
golfagn Opublikowano 7 Lutego 2017 Opublikowano 7 Lutego 2017 A co tu się dziwić? 22 letnie autko z przebiegiem pewnie pół miliona. I jeszcze przejechał sporo w gazie. Co do silnika: możliwe, że padł napinacz zmiennych faz rozrządu- objawy dobrze pasują. Tanio nie będzie, bo trochę roboty przy tym jest, a koszt nowej części też robi swoje: 400zł za napinacz, łańcuch i uszczelki plus robocizna. Jeszcze przy okazji można pod pokrywę klawiatury dać nową uszczelkę. A zbaczając z tematu... sprawdź ortografię w swoim poście Łukaszu.
Łukasz Wiewióra Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor Opublikowano 7 Lutego 2017 8 minut temu, k232 napisał: 9 bar na tłok to już zaczyna się kaplica, przy 8 to już pasuje remont całkowity. Sprawdź ten rozrząd, ale nie chce mi się wierzyć, że to coś z rozrządem, jak auto słabe i ma 9 bar na tłoku to całkiem możliwe, że już zawory się przepalają i traci na mocy. Dobrze mówisz tylko z tego co wiem to nie powinno się mierzyć ciśnienia na przestawionym rozrządzie
k232 Opublikowano 7 Lutego 2017 Opublikowano 7 Lutego 2017 To jak Ci ustawił sam pasek to teraz zmierz ciśnienie na cylindrach i porównasz.
Gość Opublikowano 7 Lutego 2017 Opublikowano 7 Lutego 2017 (edytowane) Ludu mój, wystarczy ściągnąc pokrywe klawiatury i sprawdzić czy znaki na mocowaniach wałka pokrywają sie ze znakami kół zębatych wałków oraz czy od znaku do znaku na kołach zębatych jest 16 ogniw łańcucha. Zawory pewnie powypalane i są nieszczelne albo za***ane wszystko nagarem i sie nie domykają. Remont głowicy murowany. Edytowane 7 Lutego 2017 przez uszol
Łukasz Wiewióra Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor Opublikowano 7 Lutego 2017 4 minuty temu, golfagn napisał: A co tu się dziwić? 22 letnie autko z przebiegiem pewnie pół miliona. I jeszcze przejechał sporo w gazie. Co do silnika: możliwe, że padł napinacz zmiennych faz rozrządu- objawy dobrze pasują. Tanio nie będzie, bo trochę roboty przy tym jest, a koszt nowej części też robi swoje: 400zł za napinacz, łańcuch i uszczelki plus robocizna. Jeszcze przy okazji można pod pokrywę klawiatury dać nową uszczelkę. A zbaczając z tematu... sprawdź ortografię w swoim poście Łukaszu. Akurat auto ma książkę serwisową na 80 tys. w 2006 r. w Niemczech miał jednego właściciela. 10 lat w Polsce w jednych rekach w normalnej rodzinie. Na ten napinacz wszyscy dają ok 200 tyś. Wiec te pół miliona raczej nie uzasadnione. A co do 22 lat według mnie te auta zachowują sie lepiej niż nie jedno z nowszych;D A co do ortografi wcale nie musisz czytać
Gość Opublikowano 7 Lutego 2017 Opublikowano 7 Lutego 2017 11 minut temu, golfagn napisał: A co tu się dziwić? 22 letnie autko z przebiegiem pewnie pół miliona. I jeszcze przejechał sporo w gazie. Co do silnika: możliwe, że padł napinacz zmiennych faz rozrządu- objawy dobrze pasują. Tanio nie będzie, bo trochę roboty przy tym jest, a koszt nowej części też robi swoje: 400zł za napinacz, łańcuch i uszczelki plus robocizna. Jeszcze przy okazji można pod pokrywę klawiatury dać nową uszczelkę. A zbaczając z tematu... sprawdź ortografię w swoim poście Łukaszu. 400zł za napinacz? Daj namiar kupie z 5 na zapas. Zawartość dodana 1 minute later 1 minutę temu, Łukasz Wiewióra napisał: Akurat auto ma książkę serwisową na 80 tys. w 2006 r. w Niemczech miał jednego właściciela. 10 lat w Polsce w jednych rekach w normalnej rodzinie. Na ten napinacz wszyscy dają ok 200 tyś. Wiec te pół miliona raczej nie uzasadnione. A co do 22 lat według mnie te auta zachowują sie lepiej niż nie jedno z nowszych;D A co do ortografi wcale nie musisz czytać Mało jeszcze widziałeś..
Gość Opublikowano 7 Lutego 2017 Opublikowano 7 Lutego 2017 (edytowane) Przy cenie ori napinacza do adr z 95 r ~700zł w aso (hydraulicznego-bez wtyczki) głupotą jest kupowanie podjebki za 400zł która za tydzień będzie do wymiany Sensownym rozwiązaniem do tak starego auta o wartosci 5k kupić uzywana kompletną sprawna głowice z rozbiórki jakiegos silnika splanować, sprawdzic szczelność i założyc. Edytowane 7 Lutego 2017 przez uszol
Łukasz Wiewióra Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor Opublikowano 7 Lutego 2017 3 minuty temu, uszol napisał: 400zł za napinacz? Daj namiar kupie z 5 na zapas. Zawartość dodana 1 minute later Mało jeszcze widziałeś.. Z tego co wstępnie sprawdzałem w sklepie to 500 zł jakiś zamiennik zapewnie ale dużo ludzi go brało. Jak bedę na sklepie zapytam o firme W sensie że w przebieg mam nie wierzyć? Wiem to co widzę trochę aut przewineło się przez moje ręce. I powiem ze gorsze ogladałem z 2000r
Gość Opublikowano 7 Lutego 2017 Opublikowano 7 Lutego 2017 Wierzyć możesz nawet w gumisie ale 220 tyś to widziało pare dobrych lat temu i takie są fakty. Moge Ci wysłać książeczke nawet na 80 tyś z pieczątkami aso tylko podaj vin :-)
Łukasz Wiewióra Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor Opublikowano 7 Lutego 2017 8 minut temu, uszol napisał: Wierzyć możesz nawet w gumisie ale 220 tyś to widziało pare dobrych lat temu i takie są fakty. Moge Ci wysłać książeczke nawet na 80 tyś z pieczątkami aso tylko podaj vin :-) Nie potrafisz zrozumieć że mam pewność Ale ty oczywiście i tak wiesz wszystko gdybym wiedział oddał bym tobie do naprawy... auto jest kupione nawet z mojego miasta i handlarz który je sprowadzał do dziś handluje. Tak dodatkowo sobie dorabia nie na dużą skale ok 1-2 auta rocznie. Zapewne powiesz że każdy kto handluje kreci liczniki... Zreszta niech nawet dla twojego spokoju ma 800 tyś. Nie na tym mi zależało przy kupnie i tak to jedno z moich najstarszych aut przesiadłem się z Leona 2 2009 r. i powiem ci że jednak nie kupie innego auta niż Audi. Szkoda mi poprostu auta którym robie do 200km miesiecznie + raz w roku wakacje i stoi niszczeje na parkingu każdy obija ociera itp chyba każdy to zna kto dba o auto.
k232 Opublikowano 7 Lutego 2017 Opublikowano 7 Lutego 2017 Łukasz nie kupuj zamienników takich rzeczy, dasz 500 zł i za parę miesięcy do wymiany, dołóż 200 zł kup oryginalny z serwisu AUDI i masz spokój na kolejne LATA. Zawartość dodana 1 minute later 51 minut temu, uszol napisał: Moge Ci wysłać książeczke nawet na 80 tyś z pieczątkami aso tylko podaj vin :-) Hahaha, wyślij mi taką, przynajmniej będę miał mało KM na papierze xDD
KINIAM Opublikowano 7 Lutego 2017 Opublikowano 7 Lutego 2017 Godzinę temu, uszol napisał: Zawory pewnie powypalane i są nieszczelne albo za***ane wszystko nagarem i sie nie domykają. Remont głowicy murowany. Gaz mocno grzeje a interwały wymiany oleju / jakiego ??/ na pewno nie skracane. Tak czy siak trzeba zajrzeć do środka.
sopelek815 Opublikowano 9 Lutego 2017 Opublikowano 9 Lutego 2017 Mialem podobnie tylko ze niskie cisnienie + palaca sie kontrolka na panelu oleju okazało sie ze silnik zatarty brak byl chlodenia oleju takiej (lodowki) obok kolektora Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Alwiin Opublikowano 9 Lutego 2017 Opublikowano 9 Lutego 2017 Odpisuje z innego konta ponieważ tamto poblokowałem... Dziś porządny mechanik rozebrał co trzeba i okazała się banalna rzecz, zerwał się klin na kole pasowym jutro będzie część złożenie i próba o reszcie poinformuje. Mam nadzieję że na tym się skończy..
Alwiin Opublikowano 9 Lutego 2017 Opublikowano 9 Lutego 2017 3 godziny temu, romanzlasu napisał: chodzi o górne koło rozrządu? Tak. Z tym że nie wiem jak poprzedni mechanik mógł nie zauważyć tego. Tylko ustawił rozrząd na zerwanym kole i zdziwiony że auto nie jedzie.... Jutro wybieram się do niego po zwrot za naprawę
Randor Opublikowano 23 Maja 2017 Opublikowano 23 Maja 2017 (edytowane) I jak skończyła się historia? Mechanik oddał kasę za pseudo naprawę? Auto po ustawieniu wszystkiego jak należy zachowuje się ok? Kompresja zmierzona po wszystkim czy aby jechało? Edytowane 23 Maja 2017 przez Randor
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się