Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uboga mieszanka AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 
mam problem ze swoim 1.8T. Cały czas mam ubogą mieszankę. Wymieniłem w tym tygodniu zaworek odmy (ten jedno kierunkowy), trójnik w który wchodzi ten zaworek, wymieniłem eżektor bo się rozkleił. 
Prosiłbym, aby ktoś ocenił moje logi. Wykonałem je od razu po skasowaniu błędów (żeby zresetować korekty). 

002/115/118
http://vaglog.pl/log-115_118_002_8Y2oMh.html
002/031/033 benzyna
http://vaglog.pl/log-031_033_002_R0d3y8.html
002/031/033 lpg
http://vaglog.pl/log-002_031_033_TcmDo0.html
 

002/031/033  benzyna na postoju, od razu po skasowaniu korekt (błędów)

http://vaglog.pl/log-032_033_002_4uxP4.html

 

 

Z góry dziękuje za pomoc.
Podrawiam

Opublikowano (edytowane)

Turbo wstaje tragicznie :P. Śmierdzi mi tutaj nieszczelnością ^^. Sprawdź czy dolot szczelny.

Edytowane przez X18XET
Opublikowano

Właśnie sprawdzałem nieszczelności i leciało eżektorem to go wymieniłem, i muszę teraz ponownie sprawdzić, ale u mnie ciężko z dostępem do sprężarki....

Opublikowano

ja kilka z 2 miechy walczyłem z uboga mieszanka. w 032 miałem +23%

u mnie padł przepływomierz

Opublikowano

Akurat w bloku 032 to u mnie wartości są max 2%. Korekta bieżąca (krótko terminowa) w 033 mnie nie pokoi. 
Aktualne wartości w bloku 032 po około 20 km : 
http://vaglog.pl/log-133_032_0WY9C.html

Opublikowano

JAk na pb jest ok, to znaczy ze lpg trzeba ustawić.

Opublikowano (edytowane)

Mi się zdaje, że na PB też jest ubogo.  Przyjrzyj się logom. 

Edytowane przez sous1111
Opublikowano

Tzn. jak ubogo? Bo jak po 20 km na pb masz 1.3 i 0.8 to nie jest ubogo.

Opublikowano

skoro w bloku 032 masz wartosci max 2% tzn ze nie masz ubogiej mieszanki:)

 

Opublikowano (edytowane)

Chodzi mi o kanał 033 (pierwsza wartość) "wydaje" mi się, że tam są korekcje w czasie rzeczywistym, czyli krótko terminową. 
Na PB są tam wartości dodatnie (więc ubogo) w granicy 7-8%, a na lpg aż ponad 12 - 18 % miejscami czyli bardzo ubogo. 
Jeśli się mylę poprawcie mnie proszę. 

Edytowane przez sous1111
Opublikowano

Na pb jest do zaakceptowania, na lpg do poprawki, bardziej martwiłbym się na Twoim miejscu kiepsko wstajacą turbina..

Opublikowano

Wiem wiem, turbinę będę wyciągał ale teraz są za duże mrozy a garaż nie ogrzewany itp. 
Martwię się też ubogą mieszanką na lpg bo nie chce rozwalić głowicy....... a sam widzisz, że na LPG jest ubogo 

Opublikowano
3 godziny temu, sous1111 napisał:

Właśnie sprawdzałem nieszczelności i leciało eżektorem to go wymieniłem, i muszę teraz ponownie sprawdzić, ale u mnie ciężko z dostępem do sprężarki....

sposób bez sprężarki:

   od 5:45. Sprawdź też wydech na kanale. Btw od takich wartości nie rozwalisz głowicy. Producent dopuszcza znacznie większe odchyłki. Jak będziesz jeździć bez WOT to w ogóle jej krzywdy nie zrobisz. Na LPG dołóż ile brakuje i na razie jeździć.

Opublikowano
49 minut temu, zwonko napisał:

sposób bez sprężarki:

   od 5:45. Sprawdź też wydech na kanale. Btw od takich wartości nie rozwalisz głowicy. Producent dopuszcza znacznie większe odchyłki. Jak będziesz jeździć bez WOT to w ogóle jej krzywdy nie zrobisz. Na LPG dołóż ile brakuje i na razie jeździć.

Co oznacza skrót WOT ?

Opublikowano

Wide Open Throttle, czyli but w podłodze ;). Co do korekt krótkoterminowych, to gdzieś na forum widziałem, że do 10% jest ok, a powyżej trzeba już szukać niedomagań ^^.

Opublikowano (edytowane)

@X18XET, tak podają ksiązki serwisowe. Oczywiście najlepiej byłoby żeby było 0.
@sous1111 z tego co wiem (nie twierdze że jestem nieomylny) przy dużych obciążeniach, powiedzmy umownie ponad 3/4 wciśniecia gazu, nagłe przyspieszania itp (to oczywiście zależy od silnika) auto przechodzi w OL (Open Loop). W takim trybie ilość paliwo/powietrze jest brana z map. Nie jest korygowana przez sondę. Więc uboga mieszanka może być problemem. W normalnej jeździe samochód, zwłaszcza jak Twoj z sondą szerkopasmową jeździ w CL (closed loop) czyli mieszankę koryguje sonda. Także dopóki nie przekroczysz wartości maksymalnych (25% LTFT) to samochód będzie jeździł i nie zrobisz głowicy krzywdy. Oczywiście należy się takimi problemami zająć ale nie naeży się tak przejmować, że "o $&*%^^&* i już zbieram na remont głowicy".
Oczywiście pomijamy tu błędne ustawienie LPG bo tu jest jeszcze troszkę inaczej, gdyż ECU Pb nie wie, że jeździ na gazie. Gdy gaz będzie źle zrobiony komputer Pb wpadnie w pewną pułapkę, przy czym z niewielkimi odchyłkami sobie poradzi. Mowie o bardzo kiepskiej regulacji LPG.

Edytowane przez zwonko
Opublikowano
12 godzin temu, zwonko napisał:

 

   

Opublikowano

Z malego doswiadczenia podpowiem nie szukaj na sile problemu, i idz za radami doswiadczonych forumowiczow np "lukasz13". On mi pomógł i troche sie naumialem wlasnie dzieki jego podpowiedziom co robić

Opublikowano (edytowane)

Czyli benzyna mam sie nie przejmować ale LPG trzeba wyregulować ??

Edytowane przez sous1111
Opublikowano (edytowane)

OL to raczej w silnikach pokroju AEB, gdzie jest sonda wąskopasmowa i wtedy przy "bucie" masz OL. Tutaj sonda koryguje cały czas, co z resztą widać po logach :).

Edytowane przez X18XET

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...