łukasz a4 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 ma taki problem wczoraj wymienili mi termostat i teraz silnik lapie powyzej 90stopni a jesli stoje to temperatura szybko spada wydaje mi sie ze ten tez jest jakis uszkodzony. czy moze ktos mi cos poradzic?
NYNA Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Co to za termostat Ori czy jakiś inny?
marekg Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 ma taki problem wczoraj wymienili mi termostat i teraz silnik lapie powyzej 90stopni a jesli stoje to temperatura szybko spada wydaje mi sie ze ten tez jest jakis uszkodzony. czy moze ktos mi cos poradzic? Poparz na temperatury uzywając kodów klimatronika. Ile jest tego powyżej 90 stopni? To, że temperatura szybko ci leci w dół to przy obecnych temperaturach na dworze raczej nic dziwnego. Trzeba poczekać aż się ociepli to będzie bardziej ewidentne gdzie leży przyczyna. Potestuj tez jak wygląda trzymanie temperatury przy wyłączonym ogrzewaniu kabiny. Podstawowa zasada zalecana przez wszystkich na forum to wymiana części na oryginalne z ASO szczególnie właśnie w przypadku termostatu gdzie koszt ori nie jest powalający. A nie zasłonił sobie kolega czymś chłodnicy że mu teraz przegrzewa? bo wczoraj już taki jeden od pchania kartonu w chłodnicę już tu był...
łukasz a4 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2009 sluchaj tak na oko to ok 95-6 stopni mi lapie, a chlodnicy nie zaslaniam zaraz ide odpale i troche pojezdze i wylacze ogrzewanie i zobacze ile mi zlapie[br]Dopisany: 07 Styczeń 2009, 10:04_________________________________________________heh a ten termostat to kosztowal ok 38zl jeden z drozszych jaki udalo mi sie znalesc
marekg Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Jeszcze mi tak przyszło do głowy czy przy tej wymianie termostatu gdzieś nie zapowietrzyli układu albo co? Przed wymianą miałeś ewidentne niedogrzanie czy przegrzewanie? Termostat z ASO kosztuje jakieś 80 złotych a przynajmniej jest jakaś pewność. Te 95 stopni to niby nic wielkiego, gorzej że przy takich mrozach większość ludzi ma problem dogrzać silnik a u ciebie mamy aż nadto ciepełka... Znajdź jak masz czas wątek dotyczący kodów klimatronika i bloków z których czytamy temperaturę. Na kilku wątkach toczą się dyskusje co z którego bloku znaczy:) Ja niestety nie pomogę w tej kwesti bo u mnie nie ma nawet możliwości takiej prostej diagnostyki.
łukasz a4 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2009 przed wymiana mialem niedogrzanie bo nawet nie dochodzil do tych 60stopni od ktorych sie skala zaczyna. uklad chyba nie jest zapowietrzony chodz tego nie jestem pewiem wiem ze plyn jest zalany nowy
rikardo Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 przed wymiana mialem niedogrzanie bo nawet nie dochodzil do tych 60stopni od ktorych sie skala zaczyna. uklad chyba nie jest zapowietrzony chodz tego nie jestem pewiem wiem ze plyn jest zalany nowy Tu masz link do aukcji z oryginalnymi termostatami w dobrej cenie http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=517912459.
Madas Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 zobacz sobie te wątki może się przyda http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t58276.0.html;highlight=problem+z+temperaturą+silnika i http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t54783.0.html;highlight=problem+z+temperaturą+silnika
pio911 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 U mnie po wymianie termostatu na org. Na klimatroniku wskazuje 92 na autostradzie .W mieście spada czasem do 88 , temp. Otoczenia -13 . Jeśli masz klimatronik to sprawdź sobie temperaturę Kanał 49 lub 51 w zależności od wersji . jeśli nie to pozostaje VAG. Dobrze też żebyś włączył ogrzewanie na max i zrobił z 20km , wtedy będziesz miał pewność dobrze odpowietrzonego układu chłdzenia
witia Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 witam co to znaczy sprawdz na klimatroniku a jesli nie to pozostaje vag. myslalem ze trzeba podlaczyc vaga i wejsc w kanal 49 lub 51 ? czy sie myle czy idzie to sprawdzic bez podpiecia vaga bo tez mi co dzieje nie tak .autko nagrzewa sie tak do ok 88 st i nawet w czasie jazdy(nie postoju) potrafi spasc do 75 st i zeby utrzymac te 88-90 to rzecz niemozliwa musialbym go butowac nonstop
marekg Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 witam co to znaczy sprawdz na klimatroniku a jesli nie to pozostaje vag. myslalem ze trzeba podlaczyc vaga i wejsc w kanal 49 lub 51 ? czy sie myle czy idzie to sprawdzic bez podpiecia vaga bo tez mi co dzieje nie tak .autko nagrzewa sie tak do ok 88 st i nawet w czasie jazdy(nie postoju) potrafi spasc do 75 st i zeby utrzymac te 88-90 to rzecz niemozliwa musialbym go butowac nonstop W B6 tylko VAG. A sprawdzałeś jaki wplyw na temperaturę silnika ma ustawienie ogrzewania kabiny i jakich dystansach dotychczas zaobserwowałeś nieprawidłowości?
NYNA Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Jeżeli Ci się tak dzieje podczas jazdy to pewnie termostat masz do wymiany lub czujnik temperatury ale żeby to sprawdzić to tak jak kolega wyżej napisał tylko VAG
witia Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 mam ustawione na 20 i jade ok 11km i dochodzi do 90 ale nie wchodzi cala wskazowka na biala kreche oznaczajaca 90 ale jade dalej troche wolniej i potrafi spasc do 75 i tak w kolo. jak jechalem bez ogrzewanka to po ok 5 km juz mialem te prawie 90 itrzymalo jakis czas. dzis jechalem 25 km i zeby 90 utrzymac to zapomnij albo musialbym go niezle cisnac caly czas. w porzednim autku jak stanelo na 90 to ani drgnelo
marekg Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 mam ustawione na 20 i jade ok 11km i dochodzi do 90 ale nie wchodzi cala wskazowka na biala kreche oznaczajaca 90 ale jade dalej troche wolniej i potrafi spasc do 75 i tak w kolo. jak jechalem bez ogrzewanka to po ok 5 km juz mialem te prawie 90 itrzymalo jakis czas. dzis jechalem 25 km i zeby 90 utrzymac to zapomnij albo musialbym go niezle cisnac caly czas. w porzednim autku jak stanelo na 90 to ani drgnelo To zmień ten termostat. Przy dzisiejszych temperaturach w naszym rejonie nie miałem najmniejszego problemu dogrzać autko. Z utrzymaniem 90 też nie było najmniejszego problemu. Kup termostat w ASO przynajmniej zmniejszysz prawdopodobieństwo,że kupisz jakiś szmelc i nie rozwiążesz problemu.
domelq Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Trzy przyczyny - padł termostat - zapowietrzony układ cieczy, ewentualnie wymień płyn - padł czujnik, ale wtedy temperatura najprawdopodobniej by skakała cały czas
Musashi Opublikowano 9 Stycznia 2009 Opublikowano 9 Stycznia 2009 http://www.a4-klub.pl/smf/odp_all_a4_termostat_i_czujnik_cieczy_chlodzacej-t4535.0.html;;amp=;postdays,0 http://www.a4-klub.pl/smf/ahh1zafnavgajmanbatj_wymiana_termostatu_fotostory-t4521.0.html;
łukasz a4 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2009 a sluchajcie jak odpalam zimny silnik niewazne czy na dworze jest +5 czy -25 strzalka od temperatury dorazu pokazuje mi ok 68stopni no i rosnie do 95 co moze byc tego przyczyna bo to naprawde denerwuje jak jade i widze ze cos jest nie tak jak powinno byc
Musashi Opublikowano 10 Stycznia 2009 Opublikowano 10 Stycznia 2009 wg prawdopodobienstwa przyczyn: - uszkodzony czujnik G2 - uszkodzony wskaznik - zwarcie instalacji, - samochod stoi w garazu w ktorym panuje temperatura 68C
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się