Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 TDI Avant by Pawisco


Pawisco

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzie robiłeś turbo? Ile złotówek? Zadowolony z regeneracji? Mam taki sam silnik i chciałbym zrobić jakieś rozeznanie w temacie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Bartek1329 napisał:

Gdzie robiłeś turbo? Ile złotówek? Zadowolony z regeneracji? Mam taki sam silnik i chciałbym zrobić jakieś rozeznanie w temacie...

Turbo robił kuzyn, który zajmuje się tym zawodowo, dlatego cena była mocno zaniżona. Póki co jest ok. Ja zdecydowałem się na regenerację głównie przez wkurzające chrobotanie przy odpuszczaniu gazu lub zmianie biegów (na początku podejrzewałem skrzynię lub sprzęgło). Spadek mocny zdarzył się może 3 razy... Myślę, że warto, zwłaszcza że demontaż i montaż w naszych autach jest dość łatwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po krótkiej przerwie :) Na liczniku lada dzień pojawią się same dwójeczki, czyli przebieg 222222 :P W ostatnim czasie auto więcej eksploatuje żonka, sam posiadam auto firmowe. Pod koniec maja zaliczyłem krótki urlop w Zakopanem, auto na trasie spisało się bez problemu, regeneracja turbosprężarki przyniosła pożądany efekt, nie ma dziwnego chrobotania i trybu awaryjnego. Przez krótki czas jeździłem bez dolnej osłony silnika, żeby kontrolować ewentualne wycieki po montażu turbo, póki co sucho :P

Generalnie po dwóch latach użytkowania auto spisuje się dobrze, na początku trzeba było nieco zainwestować w niezbędne sprawy (rozrządy, hamulce, opony itp.). W tym sezonie mam nieco mniej czasu na dopieszczanie auta, trzeba się również zajmować córeczką :P Jednak coś tam działam, są to jednak rzeczy drobne i stosunkowo tanie, ale mimo wszystko ważne. Ostatnio zostało zrobione:

1. czyszczenie pompowtryskiwaczy znanym produktem LM Diesel Spulung - mam do tego specyfiku łatwy i tani dostęp, a jako że zainwestowałem w zeszłym roku w przewody paliwowe i filterki do tego celu to stwierdziłem, że nie zaszkodzi 1-2 razy w roku taka operacja :)

IMG_20180519_151814.jpg

IMG_20180519_151822_HDR.jpg

2. wymiana oświetlenia przedniego - Tungsram Sportlight BLUish w mijania oraz Philips WhiteVision w postoje - zdjęcia nie mam, ale nocą jest nieźle, barwa też nieco bielsza

IMG_20180519_151928.jpg

3. wymiana oświetlenia tablicy rejestracyjnej na LED polecane na forum

0c36d1ad4e0f9720fb9fa269f7f5.jpg

4. likwidacja wycieku płynu chłodniczego, popuściła metalowa opaska, także bezproblemowa usterka.

W najbliższym czasie planuję jeszcze kilka innych zadań :P

1. niestety temat zaniedbałem już w zeszłym roku i pod rejestracją wyszło mi takie coś :( co ciekawe, dwóch znajomych w Audi też mieli bąble w podobnych miejscach... na dniach umawiam się ze znajomym fachowcem na naprawę

IMG_20180604_202248.jpg

2. gdy klapa się naprawi, chciałbym przyciemnić szyby tylne (5 sztuk) - auto zyska trochę uroku i słońce nie będzie przeszkadzać dziecku z tyłu, same plusy :P

3. demontaż schowka i aplikacja IPA na parownik - nie śmierdzi specjalnie, ale raz w roku trzeba

4. wymiana dolnej kratki środkowej zderzaka, malowanie ramki chromowanej górnej i dolnej na czarno :) poza tym jak widać na zdjęciu wyżej brakuje mi osłony na akumulator, w ASO Centrum Wrocław są nowe podszybia w fajnej cenie, więc poszło zamówienie

5. korekta lakieru - pojawiło się sporo fachowców od tego, sądzę, że nie wszyscy oferują dobrą jakość, ktoś poleci coś we Wrocławiu/okolicach?

6. podniesienie mocy silnika :)

Jak widać, małymi kroczkami do przodu... ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki sam rodzaj podszybia jak u Ciebie, mozna wiedziec ile kosztowaly brakujace elementy? Przy okazji masz moze numer czesci? Czy wystarczy im podac Vin / opisac element i  beda wiedzieli o co chodzi? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, b0ciaM napisał:

mam taki sam rodzaj podszybia jak u Ciebie, mozna wiedziec ile kosztowaly brakujace elementy? Przy okazji masz moze numer czesci? Czy wystarczy im podac Vin / opisac element i  beda wiedzieli o co chodzi? :)

 

Tutaj masz link do aukcji Allegro: http://allegro.pl/podszybie-rynna-oslona-akumulatora-audi-a4-b6-b7-i5910535190.html.

Jak na oryginał to cena przystępna, ja akurat mam blisko, to zamówiłem jeszcze kilka pierdółek i odbiorę osobiście. Dziś przyszła kratka środkowa zderzaka, muszę jeszcze kupić spray i chrom pójdzie w czarny mat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam stosunkowo blisko i raz juz mi sie zdarzyla wizyta w ASO Wroclaw dlatego dopytalem ;) dziekuje bardzo za info

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli realizuję kolejne plany :)

1. zakup w ASO Wrocław i montaż osłony, to co ma być zakryte jest zakryte ;)
IMG_20180609_142412.jpg
IMG_20180609_143301.jpg

2. wymiana włącznika świateł, stary mocno zużyty, kupiłem włącznik już kilka miesięcy temu i gdzieś mi się zapodział :P podczas garażowych porządków udało się go znaleźć i od razu poszedł na montaż :) wymiana trwała 15 minut i siedzi :)
IMG_20180612_173420.jpg

3. czyszczenie parownika za pomocą ropownicy z IPA, zrobiłem otwór przed parownikiem i porządnie zalałem z dwóch stron, później zapsikałem jeszcze piankę z Moje Auto, na koniec montaż nowego filtra. za rok operacja zapewne zostanie powtórzona...
IMG_20180628_190649.jpg
IMG_20180628_190611.jpg
IMG_20180628_191521.jpg
IMG_20180628_192139.jpg

Na lato mam jeszcze kilka rzeczy do zrobienia: w środę odstawiam auto do lakiernika na naprawę klapy bagażnika, następnie oklejam szyby i po wszystkim detailing nadwozia z nałożeniem twardego wosku. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym tygodniu odebrałem auto od lakiernika, udało się naprawić klapę bagażnika. Klapa po oczyszczeniu z rdzy była w dobrym stanie, została ponownie polakierowana. Mam nadzieję, że problem nie wróci, czasami różnie z tym bywa, zwłaszcza że Avanty mają problemy z korozją na klapach... Zdjęć na razie brak, pogoda brzydka, auto brudne :P przy okazji lakiernik zdjął oznaczenia z klapy i nie mam zamiaru ich kleić znowu :)

W kolejce czekają szyby do oklejenia (robota w FCD w Jelczu Laskowicach, jeden z lepszych zakładów w okolicy, ale mają wydłużone terminy) i finalnie korekta lakieru. Tyle jeśli chodzi o wygląd.

Ostatnio zaczynam słyszeć szum przy wyższych prędkościach, wstępna diagnoza to łożysko przedniego lewego koła. W sobotę sprawdzę to dokładnie, jeśli się potwierdzi, to czeka mnie konkretna robota, ponoć wymiana tego łożyska to nie takie hop siup...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapa często rdzewieje przez przeciekający silniczek wycieraczek... Sprawdzałeś czy nie cieknie ? 

Szyby bardzo poprawiają wygląd auta ;)

No to czekam na relację z wymiany łożyska hehe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany łożyska według mnie najwygodniej wyjąć zwrotnicę. Jak wymieniałem u siebie to tak właśnie miałem zrobić, ale, że człowiek trochę leniwy to postanowiłem robić na aucie.

Drugi raz raczej tego błędu nie popełnię ;) stare łożysko siedzi w zwrotnicy jak przyspawane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem, wstępna diagnoza czyli zużyte łożysko okazało się błędne. Problem okazuje się trochę złożony. Przy wyższych prędkościach 120-140 zaczynało szumieć oraz czuć drgania na kierownicy i lewarku zmiany biegów. Wyrzuciłem dystanse i... jak ręką odjął. Cisza, brak drgań, szum niewielki, bardziej pochodzący z opon. Dystanse z dystom, a więc chwalone źródło, a jednak coś jest z nimi nie tak... jutro wyjeżdżam na krótki urlop, później będę działał dalej w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Pawisco napisał:

Przy wyższych prędkościach 120-140 zaczynało szumieć oraz czuć drgania na kierownicy i lewarku zmiany biegów. Wyrzuciłem dystanse i... jak ręką odjął.

Ostatnio miałem szansę się mocniej bujnąć i też czuje dziwne drgania, po założeniu dystansów. Na próbę muszę je wyciągnąć i znowu się przejechać, ale przed założeniem nie miałem tego objawu :P Do 120 jest OK, ale jak piszesz powyżej robią się jaja... Ale tylko przód wywaliłeś i przeszło ? ? ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dystanse przelotowe czy przykręcane ? Podobno byly i takie strasznie dziwne przypadki,ze goscie mielidystanse tylko na tyle, a objawy byly takie jak opisaliscie, czyli delikatne drgania na kierownicy przy szybszej jezdzie ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mati i moje i Pawła były przelotowe... przy montażu nawet widać, że tył wchodzi ładnie i ciasno a przód z lekkim jakby luzem, u mnie się trzyma niby sam na tulei centrującej, ale widocznie coś nie tak z wymiarami... Paweł nawet tam robił jakieś pomiary tych dystansów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ciekawe czy gdyby je zrobić przykręcane to by to załatwiło sprawe ?! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywaliłem wszystkie. U mnie było tak, że tył fajnie siedział na piaście, nie było luzu. Przód miał więc wziąłem suwmiarkę i lewa piasta miała wymiar 56,91, prawa 56,95, więc do 57,1 trochę brakuje. Niby to 0,2 mm a jednak ma to ogromne znaczenie, powyżej 120 wibracje, im szybciej tym gorzej. Jak auto było na podnośniku też miałem wrażenie, że koło się dziwnie kręci, gdy puściłem je w ruch. Ja mam jeszcze felgi z otworem 66,6 więc musiałem dołożyć plastikowe pierścienie centrujące. Wyrzucenie dystansów to niebo a ziemia... Mam jeszcze możliwość zamienić się z kolegą dystansami, więc sprawdzę jak auto zachowuje się na innym komplecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, że w międzyczasie odesłałem dystanse do producenta, który poprawił je, dzięki czemu z przodu udało się zniwelować ten luz. Jak widać, na niewiele to pomogło.

Dystanse przykręcane pewnie byłyby lepsze, tylko one chyba tak od 20 mm w górę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem adaptery 5x112 --> 5x120 i miały 15mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.08.2018 o 11:50, Pawisco napisał:

Ja mam jeszcze felgi z otworem 66,6 więc musiałem dołożyć plastikowe pierścienie centrujące.

kolego to Ty dobrze rozumie miałes dystanse + pierścienie? na takim zestawie jeżdziłes? :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, tobias napisał:

kolego to Ty dobrze rozumie miałes dystanse + pierścienie? na takim zestawie jeżdziłes? :facepalm:

Tak, założyłem dystanse do felg 66,6 z pierścieniem 57,1. Niestety przy dużych prędkościach było bicie. Teraz jeżdżę bez dystansów (wczoraj zrobiłem trasę 500 km nad morze) i jest w porządku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...