Bartek1329 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Gdzie robiłeś turbo? Ile złotówek? Zadowolony z regeneracji? Mam taki sam silnik i chciałbym zrobić jakieś rozeznanie w temacie...
Pawisco Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2018 45 minut temu, Bartek1329 napisał: Gdzie robiłeś turbo? Ile złotówek? Zadowolony z regeneracji? Mam taki sam silnik i chciałbym zrobić jakieś rozeznanie w temacie... Turbo robił kuzyn, który zajmuje się tym zawodowo, dlatego cena była mocno zaniżona. Póki co jest ok. Ja zdecydowałem się na regenerację głównie przez wkurzające chrobotanie przy odpuszczaniu gazu lub zmianie biegów (na początku podejrzewałem skrzynię lub sprzęgło). Spadek mocny zdarzył się może 3 razy... Myślę, że warto, zwłaszcza że demontaż i montaż w naszych autach jest dość łatwy.
Pawisco Opublikowano 4 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2018 Witam po krótkiej przerwie Na liczniku lada dzień pojawią się same dwójeczki, czyli przebieg 222222 W ostatnim czasie auto więcej eksploatuje żonka, sam posiadam auto firmowe. Pod koniec maja zaliczyłem krótki urlop w Zakopanem, auto na trasie spisało się bez problemu, regeneracja turbosprężarki przyniosła pożądany efekt, nie ma dziwnego chrobotania i trybu awaryjnego. Przez krótki czas jeździłem bez dolnej osłony silnika, żeby kontrolować ewentualne wycieki po montażu turbo, póki co sucho Generalnie po dwóch latach użytkowania auto spisuje się dobrze, na początku trzeba było nieco zainwestować w niezbędne sprawy (rozrządy, hamulce, opony itp.). W tym sezonie mam nieco mniej czasu na dopieszczanie auta, trzeba się również zajmować córeczką Jednak coś tam działam, są to jednak rzeczy drobne i stosunkowo tanie, ale mimo wszystko ważne. Ostatnio zostało zrobione: 1. czyszczenie pompowtryskiwaczy znanym produktem LM Diesel Spulung - mam do tego specyfiku łatwy i tani dostęp, a jako że zainwestowałem w zeszłym roku w przewody paliwowe i filterki do tego celu to stwierdziłem, że nie zaszkodzi 1-2 razy w roku taka operacja 2. wymiana oświetlenia przedniego - Tungsram Sportlight BLUish w mijania oraz Philips WhiteVision w postoje - zdjęcia nie mam, ale nocą jest nieźle, barwa też nieco bielsza 3. wymiana oświetlenia tablicy rejestracyjnej na LED polecane na forum 4. likwidacja wycieku płynu chłodniczego, popuściła metalowa opaska, także bezproblemowa usterka. W najbliższym czasie planuję jeszcze kilka innych zadań 1. niestety temat zaniedbałem już w zeszłym roku i pod rejestracją wyszło mi takie coś co ciekawe, dwóch znajomych w Audi też mieli bąble w podobnych miejscach... na dniach umawiam się ze znajomym fachowcem na naprawę 2. gdy klapa się naprawi, chciałbym przyciemnić szyby tylne (5 sztuk) - auto zyska trochę uroku i słońce nie będzie przeszkadzać dziecku z tyłu, same plusy 3. demontaż schowka i aplikacja IPA na parownik - nie śmierdzi specjalnie, ale raz w roku trzeba 4. wymiana dolnej kratki środkowej zderzaka, malowanie ramki chromowanej górnej i dolnej na czarno poza tym jak widać na zdjęciu wyżej brakuje mi osłony na akumulator, w ASO Centrum Wrocław są nowe podszybia w fajnej cenie, więc poszło zamówienie 5. korekta lakieru - pojawiło się sporo fachowców od tego, sądzę, że nie wszyscy oferują dobrą jakość, ktoś poleci coś we Wrocławiu/okolicach? 6. podniesienie mocy silnika Jak widać, małymi kroczkami do przodu...
b0ciaM Opublikowano 4 Czerwca 2018 Opublikowano 4 Czerwca 2018 mam taki sam rodzaj podszybia jak u Ciebie, mozna wiedziec ile kosztowaly brakujace elementy? Przy okazji masz moze numer czesci? Czy wystarczy im podac Vin / opisac element i beda wiedzieli o co chodzi?
Pawisco Opublikowano 5 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2018 19 godzin temu, b0ciaM napisał: mam taki sam rodzaj podszybia jak u Ciebie, mozna wiedziec ile kosztowaly brakujace elementy? Przy okazji masz moze numer czesci? Czy wystarczy im podac Vin / opisac element i beda wiedzieli o co chodzi? Tutaj masz link do aukcji Allegro: http://allegro.pl/podszybie-rynna-oslona-akumulatora-audi-a4-b6-b7-i5910535190.html. Jak na oryginał to cena przystępna, ja akurat mam blisko, to zamówiłem jeszcze kilka pierdółek i odbiorę osobiście. Dziś przyszła kratka środkowa zderzaka, muszę jeszcze kupić spray i chrom pójdzie w czarny mat.
b0ciaM Opublikowano 5 Czerwca 2018 Opublikowano 5 Czerwca 2018 ja tez mam stosunkowo blisko i raz juz mi sie zdarzyla wizyta w ASO Wroclaw dlatego dopytalem dziekuje bardzo za info
Pawisco Opublikowano 28 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2018 Powoli realizuję kolejne plany 1. zakup w ASO Wrocław i montaż osłony, to co ma być zakryte jest zakryte 2. wymiana włącznika świateł, stary mocno zużyty, kupiłem włącznik już kilka miesięcy temu i gdzieś mi się zapodział podczas garażowych porządków udało się go znaleźć i od razu poszedł na montaż wymiana trwała 15 minut i siedzi 3. czyszczenie parownika za pomocą ropownicy z IPA, zrobiłem otwór przed parownikiem i porządnie zalałem z dwóch stron, później zapsikałem jeszcze piankę z Moje Auto, na koniec montaż nowego filtra. za rok operacja zapewne zostanie powtórzona... Na lato mam jeszcze kilka rzeczy do zrobienia: w środę odstawiam auto do lakiernika na naprawę klapy bagażnika, następnie oklejam szyby i po wszystkim detailing nadwozia z nałożeniem twardego wosku. Pozdrawiam
Pawisco Opublikowano 17 Lipca 2018 Autor Opublikowano 17 Lipca 2018 W zeszłym tygodniu odebrałem auto od lakiernika, udało się naprawić klapę bagażnika. Klapa po oczyszczeniu z rdzy była w dobrym stanie, została ponownie polakierowana. Mam nadzieję, że problem nie wróci, czasami różnie z tym bywa, zwłaszcza że Avanty mają problemy z korozją na klapach... Zdjęć na razie brak, pogoda brzydka, auto brudne przy okazji lakiernik zdjął oznaczenia z klapy i nie mam zamiaru ich kleić znowu W kolejce czekają szyby do oklejenia (robota w FCD w Jelczu Laskowicach, jeden z lepszych zakładów w okolicy, ale mają wydłużone terminy) i finalnie korekta lakieru. Tyle jeśli chodzi o wygląd. Ostatnio zaczynam słyszeć szum przy wyższych prędkościach, wstępna diagnoza to łożysko przedniego lewego koła. W sobotę sprawdzę to dokładnie, jeśli się potwierdzi, to czeka mnie konkretna robota, ponoć wymiana tego łożyska to nie takie hop siup...
kamil-vag Opublikowano 17 Lipca 2018 Opublikowano 17 Lipca 2018 Klapa często rdzewieje przez przeciekający silniczek wycieraczek... Sprawdzałeś czy nie cieknie ? Szyby bardzo poprawiają wygląd auta No to czekam na relację z wymiany łożyska hehe...
staniek Opublikowano 18 Lipca 2018 Opublikowano 18 Lipca 2018 Do wymiany łożyska według mnie najwygodniej wyjąć zwrotnicę. Jak wymieniałem u siebie to tak właśnie miałem zrobić, ale, że człowiek trochę leniwy to postanowiłem robić na aucie. Drugi raz raczej tego błędu nie popełnię stare łożysko siedzi w zwrotnicy jak przyspawane.
Pawisco Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Jak pisałem, wstępna diagnoza czyli zużyte łożysko okazało się błędne. Problem okazuje się trochę złożony. Przy wyższych prędkościach 120-140 zaczynało szumieć oraz czuć drgania na kierownicy i lewarku zmiany biegów. Wyrzuciłem dystanse i... jak ręką odjął. Cisza, brak drgań, szum niewielki, bardziej pochodzący z opon. Dystanse z dystom, a więc chwalone źródło, a jednak coś jest z nimi nie tak... jutro wyjeżdżam na krótki urlop, później będę działał dalej w tym temacie.
kamil-vag Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Opublikowano 3 Sierpnia 2018 6 minut temu, Pawisco napisał: Przy wyższych prędkościach 120-140 zaczynało szumieć oraz czuć drgania na kierownicy i lewarku zmiany biegów. Wyrzuciłem dystanse i... jak ręką odjął. Ostatnio miałem szansę się mocniej bujnąć i też czuje dziwne drgania, po założeniu dystansów. Na próbę muszę je wyciągnąć i znowu się przejechać, ale przed założeniem nie miałem tego objawu Do 120 jest OK, ale jak piszesz powyżej robią się jaja... Ale tylko przód wywaliłeś i przeszło ? ? ?
KoJ@K Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Dystanse przelotowe czy przykręcane ? Podobno byly i takie strasznie dziwne przypadki,ze goscie mielidystanse tylko na tyle, a objawy byly takie jak opisaliscie, czyli delikatne drgania na kierownicy przy szybszej jezdzie ... ?
kamil-vag Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Mati i moje i Pawła były przelotowe... przy montażu nawet widać, że tył wchodzi ładnie i ciasno a przód z lekkim jakby luzem, u mnie się trzyma niby sam na tulei centrującej, ale widocznie coś nie tak z wymiarami... Paweł nawet tam robił jakieś pomiary tych dystansów...
KoJ@K Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Hmmm ciekawe czy gdyby je zrobić przykręcane to by to załatwiło sprawe ?!
Pawisco Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Wywaliłem wszystkie. U mnie było tak, że tył fajnie siedział na piaście, nie było luzu. Przód miał więc wziąłem suwmiarkę i lewa piasta miała wymiar 56,91, prawa 56,95, więc do 57,1 trochę brakuje. Niby to 0,2 mm a jednak ma to ogromne znaczenie, powyżej 120 wibracje, im szybciej tym gorzej. Jak auto było na podnośniku też miałem wrażenie, że koło się dziwnie kręci, gdy puściłem je w ruch. Ja mam jeszcze felgi z otworem 66,6 więc musiałem dołożyć plastikowe pierścienie centrujące. Wyrzucenie dystansów to niebo a ziemia... Mam jeszcze możliwość zamienić się z kolegą dystansami, więc sprawdzę jak auto zachowuje się na innym komplecie.
Pawisco Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Zapomniałem dodać, że w międzyczasie odesłałem dystanse do producenta, który poprawił je, dzięki czemu z przodu udało się zniwelować ten luz. Jak widać, na niewiele to pomogło. Dystanse przykręcane pewnie byłyby lepsze, tylko one chyba tak od 20 mm w górę?
KoJ@K Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Miałem adaptery 5x112 --> 5x120 i miały 15mm.
tobias Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 W dniu 3.08.2018 o 11:50, Pawisco napisał: Ja mam jeszcze felgi z otworem 66,6 więc musiałem dołożyć plastikowe pierścienie centrujące. kolego to Ty dobrze rozumie miałes dystanse + pierścienie? na takim zestawie jeżdziłes?
Pawisco Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2018 12 godzin temu, tobias napisał: kolego to Ty dobrze rozumie miałes dystanse + pierścienie? na takim zestawie jeżdziłes? Tak, założyłem dystanse do felg 66,6 z pierścieniem 57,1. Niestety przy dużych prędkościach było bicie. Teraz jeżdżę bez dystansów (wczoraj zrobiłem trasę 500 km nad morze) i jest w porządku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się