roorback Opublikowano 23 Marca 2017 Opublikowano 23 Marca 2017 Cześć, prośba o opinię w poniższej sprawie. Jakiś czas temu kupiłem b8 2,0 tdi 143km. Przy zakupie oglądaliśmy silnik, nic nie wzbudzało naszych podejrzeń. 2 dni po zakupie oddałem auto do mechanika na wymianę rozrządu. Kilka dni temu zauważyłem dziwne wibracje silnika. Szczególnie widać to na masce przy podszybiu. Silnik pracuje równo, nic dziwnego poza tymi wibracjami się nie dzieje. Po lekturze forum w zakresie padającej dwumasy, raczej obstawiam, że nie o nią chodzi. Silnik wibruje mocniej po uruchomieniu. po rozgrzaniu silnika trochę mniej, ale nadal to widać. Spotkał się ktoś z Was z podobną sytuacją? Pozdrawiam Zawartość dodana 13 minutes later Dodam tylko, że problem występuje na biegu jałowym. W czasie jazdy wibracji nie ma
krystian.gawin Opublikowano 24 Marca 2017 Opublikowano 24 Marca 2017 Przy samym odpaleniu nie zabuja lekko autem?Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
roorback Opublikowano 25 Marca 2017 Autor Opublikowano 25 Marca 2017 14 godzin temu, krystian.gawin napisał: Przy samym odpaleniu nie zabuja lekko autem? Niczego takiego nie zauważyłem. Przy odpaleniu jak i gaszeniu samochodu. Słychać natomiast 'klekot', ale po podniesieniu maski okazało się że powodem jest osłona silnika. Docisnąłem ją w okolicy wlewu oleju i ten objaw znika. Nie wiem czy przy wymianie rozrządu została źle osadzona/zamocowana? Jak ona w ogóle jest mocowana, bo przyglądałem się, ale żadnych śrub nie widzę (w poprzednim aucie osłonę miałem przykręcaną trzema śrubami)? Wracając do tematu, wibracje tylko na biegu jałowym, po lekkim wciśnięciu gazu ustają. Wibruje mi maska silnika, w środku delikatnie to czuć. Drążek zmiany biegów drga minimalnie - myślę że nie odbiega od standardu TDI (choć pewności nie mam, nie jeździłem wcześniej b8). Pozdrawiam Zawartość dodana 8 minutes later Dodam, że poza rozrządem wymienione zostały rolka prowadząca i rolka napinająca pasek wielorowkowy. Być może ma to jakiekolwiek znaczenie. Czytałem na innych forach (m.in. mazda, honda, ford, opel), że owszem pojawiały się takie sytuacje po wymianach rozrządu, a wiązały się np. z tym że "pasek przeskoczył o 1 ząbek". Prośba o info
krystian.gawin Opublikowano 25 Marca 2017 Opublikowano 25 Marca 2017 Oslona jest wciskana. Kat Synchronizacji walka rozrzadu sprawdź ,u mnie silnik inaczej pracował jak była dużo na minus .teraz mam prawie na 0Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka Zawartość dodana 10 minutes later Jak jest nowy zestaw rozrządu to nie przeskoczy bo jest nowy napinacz ,jakie są obroty silnika,powinny być 850Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
kuebk Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Jak trzepie az tak ze sie trzesie cala buda to obstawialbym okolice poduszek silnika.
roorback Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Panowie, najswiezsze info uzupelniajace. Podpinalem auto pod komputer u mechanika - nie pokazalo niczego - wszystko ok. Czyli teoretycznie kat synchronizacji walu jest ok. Ponadto mechanik stwierdzil, ze poduszki pod silnikiem maja czujniki i gdyby cos z nimi bylo nie tak, komputer by to pokazal. Czyli poduszki teoretycznie tez ok. Ale jedna sprawa mnie zastanawia. Mianowicie wczoraj po ok 20 min jezdzie nagle silnik zaczal pracowac super cichutko, zero drgan. Dzis z rana po pierwszym uruchomieniu (zimny silnik) wibracje byly, ale po chwili zniknely (mowa o biegu jalowym) i znow silnik cichutki. Po kolejnym uruchomieniu sinlika niestety wszystko wrocilo do "normy" tzn do wibracji... Nic juz z tego nie rozumiem. Pozdrawiam
kuebk Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 22 godziny temu, roorback napisał: Podpinalem auto pod komputer u mechanika - nie pokazalo niczego - wszystko ok. Czyli teoretycznie kat synchronizacji walu jest ok. Ale faktycznie sprawdzil jaki jest kat synchronizacji czy stwierdzil ze jest dobrze bo "nie pokazalo niczego"?
roorback Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Stwierdził, że nie jest w stanie sprawdzić jaki jest kąt synchronizacji, ale jeśli jest nieprawidłowy, komputer to pokaże. A z nowości - dzisiaj zauważyłem, że silnik się uspokaja po tym jak trochę go "przegonię", tzn. na co dzień jeżdżę w miarę spokojnie, nie kręcę silnika wysoko. A dziś specjalnie po rozgrzaniu silnika postanowiłem trochę go rozruszać i jeździłem bardziej dynamicznie - kręciłem między 3 a 4 tys. I przy takiej jeździe na biegu jałowym jest spokój! Oczywiście po wyłączeniu silnika (ok. 30 min postój) sytuacja wróciła do "normy" - znowu wibracje na jałowym. Pozdrawiam
romanzlasu Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 pewnie poduszka silnika kolo rozrządu sie zle usatwiła najlepiej ją przykrecić na stare ślady bo na śrubach ma troche manewru
Kamyk147 Opublikowano 28 Września 2019 Opublikowano 28 Września 2019 Witam, ostatnio wymieniłem rozrząd i mam dokładnie takie same objawy. Czy doszedles do tego co to było?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się