Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T 163KM+LPG KLEKOT


Besiek1337

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pewien problem ponieważ od jakiegoś czasu gdy normalnie odpale silnik, pojeżdże on się nagrzeje do normalnych 90 stopni, potem go odstawie i on sobie postoi przynajmniej 3 godziny i próbuje znowu go odpalić pojawia się bardzo głośna praca silnika i klekot jak w dieslu który po 20 sekundach magicznie znika na pstryknięcie palca i pojawia się normalna praca silnika, czasami potrafi tak przez 5 sekund zabrzmieć gdy wjade pod górke albo z górki. Drugą sprawą jest to, gdy już po tym wszystkim silnik złapie pare stopni stojąc i przełączam z paliwa na gaz to mocno wciskając pedał gazu to od 900 do 1100 obrotów silnik strasznie kaszle, dusi się, prawie gaśnie, a od 1100 obrotów ciągnie normalnie(wszystko na jałowym biegu) a po przełączeniu na paliwo wszystko ustaje. Czy ktoś mi może powiedzieć mniej więcej co może być przyczyną tych wariacji ? Mechanik kazał mi wlać moto doktora/ cerazmizer i miało ustać niestety po zrobieniu tego nic się nie stało. Czy jest ktoś z Gdańska kto ogarnia te silniki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto doktora to niech sobie ten mechanik wleje ale do głowy. Poza tym moto doktor to nie to samo co ceramizer. Ten klekot może wskazywać na padający napinacz łańcuszka i ewentualnie pompa oleju niedomaga lub zapchany smok olejowy. Reszta objawów to raczej wina instalacji lpg. Sprawdź ciśnienie oleju na zimnym i ciepłym silniku. A jak wlałeś tego moto doktora to zrób płukanke i zalej normalny olej. Na jakiej oliwie śmigasz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@przem8 olej zalany to motul x-clean+ 8100, mechanik mówił że to mogą być szklanki, a zaprzyjaźniony kolega że zawory. Czyli nie sugerować się ani tym, ani tym tylko iść w strone napinacza? 

 

edit. Jutro wrzuce filmik jak to wygląda i jak to słychać wszystko

Edytowane przez Besiek1337
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie jakbyś wstawił jakieś nagranie z tym dzwiękiem, może gdzieś podobne znajdziesz na youtubie to wklej. Zużyte szklanki objawiają sie raczej stukaniem na zimnym i ten dzwięk zanika wraz z rozgrzaniem silnika. Prędzej obstawiałbym napinacz, a potem szedł w innym kierunku.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień to Ty mechanika, jak mozna kazac wlac klientowi motodoktora. Średniowiecznie i ciemnogród :facepalm:

Lepiej było za***ać słoik miodu od razu.

Napinacz masz wyjebany, szykuj 2,2k na sam napinacz 

Edytowane przez uszol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czekam teraz aż auto ostygnie żeby nagrać wam dźwięk klekotu, a drugim dziwnym zjawiskiem jest dźwięk jak ruszam na zimnym silniku to przy 1800-2000 obrotów gdy turbina się załącza słychać dźwięk jakby ćwierkanie? ciężko mi to opisać, nagrałem to ale nie wiem czy ktoś się dosłucha tego dźwięku ponieważ ciężko go nagrać, oceńcie sami

https://www.youtube.com/watch?v=3NuPEd4iAgQ

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Besiek1337 napisał:

@przem8 olej zalany to motul x-clean+ 8100, mechanik mówił że to mogą być szklanki, a zaprzyjaźniony kolega że zawory. Czyli nie sugerować się ani tym, ani tym tylko iść w strone napinacza? 

Tak, idź w stronę napinacza ale poprzez sprawdzenie ciśnienia oleju na sam pierw (!). Zmień mechanika albo najlepiej zakop go w lesie aby nikomu już takich średniowiecznych rad nie dawał. Motodoktor... please ! ! ! Przem8 ma razie. 

11 godzin temu, uszol napisał:

Napinacz masz wyjebany, szykuj 2,2k na sam napinacz 

Na oryginalny z aso 2450pln plus 400 łańcuch. Bez łańcucha to wymiana psu na budę.  Autloga napinacz kupisz za 1000 plus 160 lancuch. Możesz się pokusić o zamiennik (udajacy oryginal) na allegro za 560 plus lancuch swaga za 160pln. Ale najpierw ciśnienie oleju. Bo jeżeli to napinacz to nie sam z siebie. Jego praca zależy od ciśnienia oleju.

Jeżeli bedzie słabe to czyścisz smoka i sprawdzasz znów. Potem obserwacja i ew. wymiana napinacza. 

Zawartość dodana 2 minutes later

Dodatkowo wykonaj test systemu na kanale 094 oraz test wyjśc na napinaczu (ma tykać an wyłączonym silniku). jeżeli ok to bedziemy szukać dalej. Dwaj też logi grup 060 090 093 !

Edytowane przez krzysztof-kosior1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@krzysztof-kosior1  @uszol @przem8   Dzięki wam bardzo panowie za wszystkie odpowiedzi, do wszystkiego się zastosuje jak najszybciej niestety dzisiaj nie mam czasu ani możliwości tego zrobienia. Nagrałem filmik jak to wygląda wszystko ten cały klekot, mam nadzieje że to rozjaśni jakoś cała sytuację. W około 23 sekundzie filmu widać jak przykładam rękę w miejsce po lewej stronie, wieje tam mocno powietrze jakby coś było rozszczelnione, a po ustaniu klekotu i rzężenia te dmuchanie ustaje i nic tam nie czuć żeby wiało. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie będzie tak drogo ;)

Gumowy łącznik w kształcie kolanka zaznaczony przeze mnie na zdjęciu nie jest czasem rozerwany/uszkodzony, inaczej mówiąc nieszczelny?

1.8t kolanko SAI.jpg

 

Edytowane przez PawelEn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, PawelEn napisał:

Może nie będzie tak drogo ;)

Gumowy łącznik zaznaczony przeze mnie na zdjęciu nie jest czasem rozerwany/uszkodzony?

1.8t kolanko SAI.jpg

 

@PawelEn   Gratuluje sokolego oka, ja to chyba ślepy jestem :D przewód jest zniszczony doszczętnie, ale jest taki twardy że nie jestem wstanie go nawet ruszyć, czy to może być przyczyna wszystkiego ? i co to jest za przewód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w pierwszej kolejności go wymień ;)

Na 99% jest przyczyną tych niepokojących dźwięków. Jest to łącznik przewodów pompy SAI, na filmiku słychać pracę pompy i jednocześnie to głośną pracę silnika. Gdy SAI się wyłącza, silnik jednocześnie się wycisza. Jak Masz tam nieszczelność na tym łączniku, to gdy układ SAI jest aktywny, to tak najprościej mówiąc jakbyś miał nieszczelność na wydechu. O SAI Znajdziesz na forum.

Jak mechanik to oglądał na żywo i nie wyłapał tego, to rzeczywiście Poszukaj innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za wszystkie rady, wymienię ten łącznik i dam znać czy ustało. Szerokości, pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko jakbyś Chciał zweryfikować mój wpis, to Odpalasz i jak jest ten głośny dźwięk, Zdejmujesz na moment przewód podciśnienia z Combi zaworu od SAI zatykając go jednocześnie. Jak dźwięk zniknie, to jest tak jak napisałem.

Przez ten łącznik Będziesz miał teraz też aktywny błąd w ECU:

16795 - P0411 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

Po wymianie łącznika powinien po skasowaniu już się nie pojawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem po wymianie tego wężyka, i narazie ustały wszystkie niepokojące dźwięki więc jestem spokojny :) dzięki jeszcze raz za rady i za rozwiązany problem Panowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...