Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 Auto pływa na nierównościach


Kamil Kisiel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pewnego czasu zauważyłem że auto zaczęło mi pływać podczas jazdy na nierównościach, wymieniłem opony z zimowych na letnie i jest dalej to samo, przekładałem koła z przody na tył i różnicy to nie zrobiło, więc pojechałem do stacji diagnostycznej na sprawdzenie zawieszenia test przeszedł pozytywnie i według mechanika całe zawieszenie jest ok. Gdzie szukać przyczyny, co może odpowiadać za takie pływanie? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guma 235 + koleiny + trzymanie mocno kierownicy. Jeśli zawias ok i zbieżność jest to nic z tym nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, afroo. napisał:

Guma 235 + koleiny + trzymanie mocno kierownicy. Jeśli zawias ok i zbieżność jest to nic z tym nie zrobisz.

guma 205/55/r16 w tamtym roku tego nie było więc raczej to nie opona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzanie za stacji diagnostycznej czasem mija się z celem. Też kiedyś podjechałem po cos pukało z lewej strony i niby zawiecha ok. Udałem się do firmy zajmującej się tylko zawieszeniami, regeneracją przekładni i wyszło, że amory z przodu do wymiany i 4 wahacze + delikatny luz na maglu ale bez tragedii. Podjedź do jakiegoś specjalistycznego warsztatu zajmującego się zawieszeniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że zbieżność sprawdziłeś? (a nie tylko stan zawieszenia)

Edytowane przez Rabbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Rabbi napisał:

Rozumiem że zbieżność sprawdziłeś? (a nie tylko stan zawieszenia)

Wszystko kompleksowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo to było pytanie do Kamila :decayed:

Edytowane przez Rabbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Rabbi napisał:

Rozumiem że zbieżność sprawdziłeś? (a nie tylko stan zawieszenia)

Tak zbieżność też jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jak napisał Przemo musisz uderzyć do kogoś kto specjalizuje się w zawiechach bo gdzieś luz być musi skoro pływa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% amory z tyłu + górne ich łożyskowanie. 

Miałem to samo auto pływało niebiezpiecznie po najechaniu nawet na najmniejszą nierówność, po wymianie kpl jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, turzol napisał:

Na 100% amory z tyłu + górne ich łożyskowanie. 

Miałem to samo auto pływało niebiezpiecznie po najechaniu nawet na najmniejszą nierówność, po wymianie kpl jak ręką odjął.

Na sprawdzeniu amortyzatorów wykazało  75%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może wiecie co może być odpowiedzialne za takie bujanie budą i pływanie?  

Sprawa ma się następująco.
Albo amortyzatory albo wahacze.
Dokładniej ujmując, w kwestii amorów może to być poducha amortyzatora (górne mocowanie) lub sam amortyzator, który jrst wyeksploatowany. Względem wahacza tuleje wahacza dolnego.


Tapnięte z iPhone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jaguaro napisał:


Sprawa ma się następująco.
Albo amortyzatory albo wahacze.
Dokładniej ujmując, w kwestii amorów może to być poducha amortyzatora (górne mocowanie) lub sam amortyzator, który jrst wyeksploatowany. Względem wahacza tuleje wahacza dolnego.


Tapnięte z iPhone

Czyli zaczne od wymiany amortyzatorów tylnich jeśli nic nie pomoże to zajmę sie tulajami wahacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klops w tym, że dolny wahacz ma tylko jedną wymienną tuleje, pozostałe 3 są stałe. Jeśli zużyła Ci się wymienną to spoko, jeśli któraś z niewymiernych to zostaje zakup całego wahacza.

Przy okazji wymień tez odboje na amorku, koszt nieduży a robi różnice.

Pozdrawiam

 

Tapnięte z iPhone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Kamil Kisiel napisał:

Na sprawdzeniu amortyzatorów wykazało  75%

To żaden wyznacznik. Możesz mieć za mało/za dużo powietrza i inny procent wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejrzałm dzis zawieszenie z przodu i tak to wyglada z drugiej strony tak samo   

 

 

 

Zdjęcie 4 ewidentnie sparciała i wykruszona guma w elemencie gumowo-metalowym tzw. tulejce wahacza dolnego. Reszta wyglada jeszcze zdrowo choć trochę mógłbyś oczyścić przed foto bo za wiele tez nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, jaguaro napisał:

 

 

 

Zdjęcie 4 ewidentnie sparciała i wykruszona guma w elemencie gumowo-metalowym tzw. tulejce wahacza dolnego. Reszta wyglada jeszcze zdrowo choć trochę mógłbyś oczyścić przed foto bo za wiele tez nie widać.

Na wachaczach górnych widać jak są rosciete tuleje to raczej też są do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...