rybus85 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Siemka. Od jakiegoś czasu mam problem z moim ALTem. Przestał pracować na LPG.Diagnoza-reduktor do wymiany(zima na dłuższym postoju potrafił dłużej kręcić rozrusznikiem na zimnym). Wymieniony reduktor i filtry i różnicy wielkiej nie ma- szarpie i wypadające zapłony. Stwierdzili olej w świecach. No to wymienione świece i uszczelka pod pokrywą zaworów. Nadal to samo. Sprawdziłem czy nie ma gdzieś lewego powietrza,nie znalazłem. Po podłączeniu pod diagnostykę na PB nie dzieje się kompletnie nic(żadnych błędów,wypadania zaplonów itd,choć wydaje mi się chyba lekko przymulony,albo szukam już na siłę...). Po przełączeniu na LPG nierówna praca i co kilka sekund widać jak wyskakują zapłony(głównie pierwszy cylinder,sporadycznie drugi). Nie wciąga płynu chłodniczego(raz na pół roku może doleje kilka setek). Gazownicy stwierdzili że u nich ok i wina leży po stronie zapłonu itd(chyba że się odpychają...). W sumie zostały mi jeszcze cewki,ale chyba gdyby z nimi byłby problem to występowałby również na PB??? Będę miał wolną chwilę to przełożę cewki i zobaczę czy nadal będzie wypadać na pierwszym... Jakieś jeszcze pomysły? Bo mnie już cholera bierze...
Centi Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Jeżeli chodzi normalnie na PB to wina ewidentnie w gazie. Fakt, że LPG jest bardziej podatny na uszkodzenia układu zapłonowego ale przy tym co opisujesz to byłoby odczuwalne i na benzynie.
rade Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Najpierw zamień cewki. Jak to nie pokaże problemu, to zamień wtryskiwacze gazu miejscami, ale nie kablami o ile masz taką możliwość.
rybus85 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2017 W sobotę dopiero będę dalej robił z braku czasu. Jutro będę miał nowe cewki NGK,bo stwierdziłem że i tak dużo już na nich zrobiłem. Po tym jak nadal będzie to samo to nie popuszczę w serwisie LPG
Kozacz Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 ja proponuję nie tracić czasu, ewidentnie wina ustawienia gazu, jeżeli byłoby to cokolwiek innego dzialoby się również na PB....
Centi Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Cewki da radę pomierzyć i sprawdzić czy są dobre.
rybus85 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Na cewkach już ponad 100tys więc i tak wypadałoby zmienić No i będę miał z głowy większość możliwości
Wandej Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 2 godziny temu, Kozacz napisał: ja proponuję nie tracić czasu, ewidentnie wina ustawienia gazu, jeżeli byłoby to cokolwiek innego dzialoby się również na PB.... Cewki mają większe obciążenie na LPG i moga dawać oznaki zużycia tylko na tym paliwie
rybus85 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Dlatego wyeliminuje wszystko co może być żeby im zminimalizować argumenty
rybus85 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udało mi się znaleźć czas i wymieniłem te cewki. Jest dużo lepiej. Na postoju już silnik nie telepie się szalony. Krótka przejażdżka i czasem sobie delikatnie szarpnie. Po podłączeniu błąd słaby sygnał sondy lambda. Zrobię za godzinę trochę więcej km i zobaczę co wtedy.
rybus85 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2017 W poniedziałek muszę zadzwonić i się umówić na wizytę z LPG. Benzyna nadal ok. Po przejechaniu na LPG 20km czasem szarpał delikatnie albo lekko się przymulił. Błędy znów sonda1 (błąd w układzie elektrycznym) i wypadanie na pierwszym cylindrze. Teraz muszą mi to wyregulować żeby wreszcie było ok.
rybus85 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2017 A jaki objaw na padająca głowica albo wypalone zawory? Bo już zaczynam chyba za dużo szukać. W piątek dopiero jadę z LPG,ale kombinuje co może być jeszcze tego przyczyną. Dodam że pali na dotyk,nie kopci,płynu chłodniczego doleje może kilka setek na parę miesięcy(przez LPG pewnie),nie trzęsie budą,na postoju pracuje równo itd. Tylko na gazie zaczynają się problemy
Wandej Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 38 minut temu, rybus85 napisał: A jaki objaw na padająca głowica albo wypalone zawory? Bo już zaczynam chyba za dużo szukać. W piątek dopiero jadę z LPG,ale kombinuje co może być jeszcze tego przyczyną. Dodam że pali na dotyk,nie kopci,płynu chłodniczego doleje może kilka setek na parę miesięcy(przez LPG pewnie),nie trzęsie budą,na postoju pracuje równo itd. Tylko na gazie zaczynają się problemy Sprawdź ciśnienie sprężania
rybus85 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Pomiary dziś wyszły 9 na 1,3,4 a na drugim 9,5
Wandej Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 16 godzin temu, rybus85 napisał: Pomiary dziś wyszły 9 na 1,3,4 a na drugim 9,5 Ogólnie trochę mało. Gruszka i sztanga od kolektora działają?
rybus85 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Nie sprawdzałem. A ile powinien mieć? Bo na kilku stronach pisali że 10 a na innych 10,3
rybus85 Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2017 No i sprawa rozwiązana. Winny wtryskiwacz. Niby działał,ale albo był przytkany albo się wieszał. Po wymianie i zrobieniu ponad 50km szybkiej trasy jest ok. Żadnych checków,szarpania i wypadania zapłonów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się