mateozgr Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Witam, wymieniłem sondę ponieważ wyskakiwał błąd 17511 związany z grzałką 1 sondy lambda, stara grzalka miała oporność 4,8ohma na 3 i 4 pinie a na 1 i 6 pinie ok 112 omów, nowa sonda Boscha miała 3,3 ohma na 3 i 4 pinie a 1 i 6 pinie 80 ohmów. Równolegle pojawił się błąd 17522 sonda 2 za duża zewnętrzna rezy stancja, wydaje mi się ze ten błąd jest spowodowany tym ze jest nie ma katalizatora a jest downpipe i wkręczna tulejka kątowa w miejscu sondy.
przem8 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Już chyba sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie 1
adrian242424 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 (edytowane) 17511/P1103/004355 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Performance too Low, błąd dotyczy pierwszej sondy (regulacyjna), zastosowałeś na niej tulejkę? Po co? Zapewne tulejkę masz na na 2 sondzie za katem, jeżeli masz nowa sondę (ori Bosch?) to błąd 17511 lubi wyskakiwać jeżeli masz źle wyregulowane LPG, które widzę, że masz. Zapodaj logi 002+033 i podaj wartości z kanału 32 przed skasowaniem błędów. Edytowane 23 Kwietnia 2017 przez adrian242424
zwonko Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 @adrian242424 przecież opisał sprawe. tulejka jest na drugiej sondzie. po błędzie na pierwszej sondzie i jej wymianie pojawił się błąd na drugiej (za katem). Pyta czy to przez brak kata czy coś innego.
mateozgr Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2017 (edytowane) Błąd 17522 raczej olewam ponieważ jest prawdopodobnie spowodowany brakiem katalizatora. Tulejka jest wkręcona w miejsce 2 sondy aby oszukać komputer ale najwyraźniej się to nie sprawdza. Głównie chodzi mi o błąd 17511, ponieważ wymieniłem sondę a tu dalej to samo. Samochód jest w lpg ostatnio robiłem regulacje. Pytanie czy nowa sonda Boscha nie jest wadliwa i nie trzyma prawidłowych parametrów grzałki? Jaka jest tolerancja poniważ nowa sprawna sonda powinna mieć 3,8 ohmów oraz 100 ohmów a moja kupiona boscha ma 3,3 oraz 80 ohmów. Ogółem grzałka pracuje z tego co wywnioskowalem z kanału 30 czyli wskazania są takie 011-111 Edytowane 23 Kwietnia 2017 przez mateozgr
zwonko Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 (edytowane) A to sorry ja to zrozumiałem inaczej. Mój błąd. Edytowane 23 Kwietnia 2017 przez zwonko
adrian242424 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 3 godziny temu, zwonko napisał: @adrian242424 przecież opisał sprawe. tulejka jest na drugiej sondzie. po błędzie na pierwszej sondzie i jej wymianie pojawił się błąd na drugiej (za katem). Pyta czy to przez brak kata czy coś innego. Faktycznie, nie wiem czemu umknął mi ten 2 błąd, byłem pewny, że chodzi o ten 17511. 2 godziny temu, mateozgr napisał: Błąd 17522 raczej olewam ponieważ jest prawdopodobnie spowodowany brakiem katalizatora. Tulejka jest wkręcona w miejsce 2 sondy aby oszukać komputer ale najwyraźniej się to nie sprawdza. Głównie chodzi mi o błąd 17511, ponieważ wymieniłem sondę a tu dalej to samo. Samochód jest w lpg ostatnio robiłem regulacje. Pytanie czy nowa sonda Boscha nie jest wadliwa i nie trzyma prawidłowych parametrów grzałki? Jaka jest tolerancja poniważ nowa sprawna sonda powinna mieć 3,8 ohmów oraz 100 ohmów a moja kupiona boscha ma 3,3 oraz 80 ohmów. Ogółem grzałka pracuje z tego co wywnioskowalem z kanału 30 czyli wskazania są takie 011-111 Jeśli sonda nowa, sprawdź czy jest zasilanie na grzałkę. Niżnej masz jak sprawdzić.
mateozgr Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Mierzyć na wtyczkę przy odpalonym silniku? Czy tak jak w tabeli od strony sterownika?
adrian242424 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Zgodnie z notą 34,35, mierzysz piny 3 i 4 sondy na rozpiętej wtyczce w temperaturze otoczenia ~20*C rezystancja 2,5-10 Ohm, silnik zgaszony Napięcie mierzysz na rozpiętej wtyczce pin 3 i masa od strony sterownika, silnik odpalony na biegu jałowym (Engine idling), napięcie od 11-14v.
mateozgr Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Zrobiłem pomiary na rozpiętej wtyczce 5pin - masa 2,5V na zaplonie 1pin - 5pin 0,43V na zapłonie 6pin - masa 0,33V na zapłonie, 0,42V na odpalonym 1pin - masa 2,7V na zapłonie 2pin - masa 0,33V na zapłonie, 0,37V na odpalonym 3pin - masa 13,7V na odpalonym Między 3 a 4 pinie 3,3 ohma
adrian242424 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Wszystko wygląda, że w porządku, po skasowaniu nadal wywala ci ten błąd? Od razu czy po czasie?
mateozgr Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Kasowałem błąd po wymianie sondy na nową, po przejechaniu jakiś ponad 100km kontrolnie sprawdziłem błędy i wyszły te dwa. Zaznaczam że check jeszcze się nie zaświecił.
mateozgr Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Macie jakieś pomysły co z tym robić? Zwrócić sondę z powrotem do sklepu aby dali drugą? A może znów bawić się regulacją lpg? Co sodzę że źle dobrana dawka paliwa nie ma rzadnego wpływu na pojawiający się błąd związany z grzałką.
adrian242424 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Daj logi dynamiczne z 002+033.
mateozgr Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Logi postaram się zrobić jak najszybciej, bo na razie nie mam takiej możliwości. Zrobiłem jeszcze raz pomiar rezystancji: Zimny silnik 3-4pin 3,3ohma, 2-6pin 87ohma Ciepły silnik 3-4pin 5,5ohma, 2-6pin 87ohma
mateozgr Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2017 (edytowane) Logi zrobione na LPG: http://vaglog.com/log-002_031_033_v980HH3.html na BP:http://vaglog.com/log-002_031_033_93OggF5.html Z moich wniosków wynika, że lpg napewno jest do regulacji ale nadal nie wydaje mi się żeby to było to. Nadal czepiał bym się tej sondy nie podoba mi się rezystancja 87 ohma między 2-6 pinem. Błąd zanotował się komuterze po zrobieniu logów Nie podoba mi się sytuacja na kanale 41, ponieważ htg. s1 skacze cały czas między ON OFF i nie może zmieżyc rezystancji, w przeciwieństwie do HTG. S2 On 0.10 kOhma Edytowane 24 Kwietnia 2017 przez mateozgr
adrian242424 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Na LPG ubogo, powyżej 5tys już w ogóle, korekty po 18-25%, na BP ok. Wykasuj błędy i pojeździj trochę na BP, jak błąd nie wyskoczy to znaczy, że winne jest LPG, chociaż i tak proponuje jechać na regulacje bo przy odcięciu masz ubogo na maxa (25% górna granica jaką wprowadza silnik). Napisz jeszcze jakie masz graty od LPG, możliwe, że reduktor nie wyrabia lub wtryski.
mateozgr Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2017 (edytowane) Jest to świeża instalacja KME NEVO, reduktor KME Silver S8 niby do 244km 8fi przewód, wtryski baracuda 130 Edytowane 24 Kwietnia 2017 przez mateozgr
adrian242424 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 (edytowane) 13 godzin temu, mateozgr napisał: Jest to świeża instalacja KME NEVO, reduktor KME Silver S8 niby do 244km 8fi przewód, wtryski baracuda 130 W takim razie, podregulować i będzie dobrze co do LPG, co do sondy to tak jak pisałem jak wywali błąd na BP to znaczy, że sonda uszkodzona. PS. Obwód grzałki to jedynie pin 3-4 jeżeli tam rezystancja jest ok i nie ma przerwy to musi działać. Pin 3 to zasilanie jeśli jest to ok, możesz sprawić połączenie 4 pinu sondy z 5 pinem ECU czy jest ciągłość w obwodzie. Piny ECU Edytowane 25 Kwietnia 2017 przez adrian242424
Łukasz13 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Pojeżdzij troche na samym pb i zobacz czy wywali błąd, 17511 lubi pojawiać sie w fazie rozgrzewania silnika przy jeżdzie na lpg przy nie do końca dobrze wyregulowanej instalce.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się