Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju w skrzyni biegów


ndjaro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, podobno olej w skrzyni biegów jest na całe życie auta? Czy to prawda? Różnie ludzie piszą. Proszę o opinie.

 

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, samochody projektowane są na 150-200tys km. I tyle ten olej wytrzymuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że mój ma 285tyś / 17 lat. Nie wiadomo czy był wymieniany. A myślę jeszcze nim chwilę pojeździć.

 

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienic nie zaszjodzi, tym bardziej, ze moze tam byc go mniej juz niz potrzeba. Koszt zaden, robota zadna, a kto nie smaruje ten nie jedzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, trepek napisał:

To prawda, samochody projektowane są na 150-200tys km. I tyle ten olej wytrzymuje.

Chyba nie piszesz o audi:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie serwis Audi nie zaleca wymiany oleju w skrzyni.

W praktyce u mnie:

1. Audi A4 B6 1.9 Tdi ponad 250 tys przebiegu - olej w skrzyni i w moście Quattro żółciutki, czysty - pobierałem u mecha próbkę bo zastanawiałem się nad wymianą - nie było sensu, odradził mi

2. A6 C6 z Tiptronikiem - wymieniłem olej mimo zaleceń serwisu bo akurat w tych skrzyniach wymiana znacznie przedłuża ich żywotność - ryzykiem jest możliwość rozszczelnienia się skrzyni po wymianie oleju na skutek wypłukania brudu który tą skrzynię uszczelniał - jakoś tak mi to tłumaczono - brzmi logicznie...

Reasumując - w automatach użytkownicy zalecają wymianę, w manualach niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Bogas napisał:

Teoretycznie serwis Audi nie zaleca wymiany oleju w skrzyni.

W praktyce u mnie:

1. Audi A4 B6 1.9 Tdi ponad 250 tys przebiegu - olej w skrzyni i w moście Quattro żółciutki, czysty - pobierałem u mecha próbkę bo zastanawiałem się nad wymianą - nie było sensu, odradził mi

2. A6 C6 z Tiptronikiem - wymieniłem olej mimo zaleceń serwisu bo akurat w tych skrzyniach wymiana znacznie przedłuża ich żywotność - ryzykiem jest możliwość rozszczelnienia się skrzyni po wymianie oleju na skutek wypłukania brudu który tą skrzynię uszczelniał - jakoś tak mi to tłumaczono - brzmi logicznie...

Reasumując - w automatach użytkownicy zalecają wymianę, w manualach niekoniecznie.

Tylko bez takich bzdur ze olej wyplucze syf i zacznie ciec. Nowa skrzynia ma w sobie czysty olej bez brudu. Jak zacznie ciec to znaczy ze jakis uszczelniacz puscil i nalezy go wymienic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuściłem olej w Audi A2 przy przebiegu ok 190 tys km to błyszczał się od opiłków. Olej w manualnej skrzyni biegów nie zmieni swojego koloru tak jak to jest w przypadku oleju silnikowego tylko zabrudza się od opiłków powstających podczas pracy skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z własnego doświadczenia zdecydowanie polecam wymianę oleju w skrzyni biegów. Raz, że poprawia się jej praca, dwa że po wymianie ma się spokojne sumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, karaluch8 napisał:

Tylko bez takich bzdur ze olej wyplucze syf i zacznie ciec. Nowa skrzynia ma w sobie czysty olej bez brudu. Jak zacznie ciec to znaczy ze jakis uszczelniacz puscil i nalezy go wymienic. 

No ale w silniku z wyższym przebiegiem też wlewamy coraz bardziej gęsty olej - przechodzimy z syntetyka 5W30 na 10W40 więc pytanie jest też takie czy lanie oleju  przeznaczonego do nowej skrzyni nie wypłucze tych uszczelniaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie przechodzimy z 5w30 na na 10w40. Prosze nie pisz bzdur bo dalej ciemota sie szerzy i ktos to przeczyta i bedzie powtarzal. Od poczatku do konca zywota silnika lejemy taki olej jaki przewidzial producent a to co napisales moze najwyzej spowodowac szybsze uszkodzenie silnika 

Edytowane przez Mozgu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Bogas napisał:

No ale w silniku z wyższym przebiegiem też wlewamy coraz bardziej gęsty olej - przechodzimy z syntetyka 5W30 na 10W40 więc pytanie jest też takie czy lanie oleju  przeznaczonego do nowej skrzyni nie wypłucze tych uszczelniaczy?

Wszystkie samochody u mnie śmigają na syntetycznych olejach 5w-40 (nie zależnie od tego czy silnik ma 10 czy 20 lat), nie mam problemów z wyciekami, braniem oleju itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem olej w skrzyni w taty a4 b5 , olej czysty ale było sporo opiłków , nie zauważyłem żadnych zmian po wymianie . Jeśli chodzi o lanie oleju bardziej gęstego z wiekiem auta to naprawdę głupota , zwłaszcza w samochodach uturbionych . Zobaczcie sobie jak wygląda restryktor smarowania oleju w turbosprężarce i jaki w nim jest otworek przez który leci olej . Zmiana oleju na bardziej gęsty znacząco zmniejsza smarowanie ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, karaluch8 napisał:

Bo w polsce jest taki mit ze im wiekszy przebieg tym olej 10 czy juz 15. Glupota na potege.

Faktem jest że ja od 15 lat nie miałem takiego samochodu do którego lałbym inny olej niż pełen syntetyk ale w moim pierwszym samochodzie prawie 20 lat temu mechanik zalewał półsyntetyk ze względu na duże zużycie i wycieki oleju - fakt to były inne silniki niż są teraz i w dodatku bez turbo (Opel Vectra 2.0 z 1990r ;-) ), więc nie pisze tego że tak się powinno robić teraz tylko podałem to jako przykład w odniesieniu do problemów z możliwym rozszczelnieniem skrzyni po wymianie oleju - i bardziej jako pole do dyskusji na temat czy nowy olej może coś w skrzyni namieszać i dlaczego ASO nie przewiduje wymiany takiego oleju :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia biegów nie jest hermetycznie zamknięta i z biegiem lat naturalnym jest, że oleju ubywa. Ja w swojej Audi po zakupie sprawdziłem poziom i musiałem dolać bagatela litr oleju. Czyli prawie połowę tego ile wchodzi. Gdyby ten nowy dolany olej powodował jej rozszczelnienie, to pewnie nawet taka dolewka byłaby szkodliwa. Mój ojciec w swoim starym przedpotopowym samochodzie wymienia olej w skrzyni co 3 lata i skrzynia śmiga już 27 rok bez problemu. Można podejrzewać, że w Audi też nie zaszkodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Bogas napisał:

Faktem jest że ja od 15 lat nie miałem takiego samochodu do którego lałbym inny olej niż pełen syntetyk ale w moim pierwszym samochodzie prawie 20 lat temu mechanik zalewał półsyntetyk ze względu na duże zużycie i wycieki oleju - fakt to były inne silniki niż są teraz i w dodatku bez turbo (Opel Vectra 2.0 z 1990r ;-) ), więc nie pisze tego że tak się powinno robić teraz tylko podałem to jako przykład w odniesieniu do problemów z możliwym rozszczelnieniem skrzyni po wymianie oleju - i bardziej jako pole do dyskusji na temat czy nowy olej może coś w skrzyni namieszać i dlaczego ASO nie przewiduje wymiany takiego oleju :-)

A jaka byla zalecana norma do tego silnika przez producenta?  Po drugie jesli producent zaleca polsyntetyk. To  zalewamy polsyntetyk. Jesli syntetyk to syntetyk. Mamy wyciek naprawiamy go. A nie zalewamy gesciejszy olej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak gęściejszy olej w skrzyni zużyje tylko kilka razy szybciej sychronizatory i będzie jeden wielki zgrzyt. Wiem to ze swojego doświadczenia skrzynia to nie most gdzie stosujemy gesty olej. Tutaj jest masa łożysk igiełkowych gdzie tolerancja jest do jednej setnej mm i tam musi być wszystko nasmarowane. Ale nowy olej moim zdaniem wydłuży żywotność skrzyni bo niema opiłków i zmniejsza się tarcie. Ale tu warto poruszyć jeszcze jeden temat 300tysi i czy nikt tam nie zaglądał ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.04.2017 o 09:41, danielstol napisał:

Wymieniałem olej w skrzyni w taty a4 b5 , olej czysty ale było sporo opiłków , nie zauważyłem żadnych zmian po wymianie

Właśnie o opiłki chodzi, by skrzynia nie była smarowana olejem z opiłkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, trepek napisał:

Właśnie o opiłki chodzi, by skrzynia nie była smarowana olejem z opiłkami.

A czy te opiłki nie powinny się zatrzymywać na jakimś filtrze czy magnesach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...