switch@23 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 (edytowane) Witam. Czy orientujecie się z czym powinno się łączyć to zaślepione wyjście / wejście z kolektora ssącego? Posiłkowałem się układem z etki, ale nie jest jednoznacznie to przedstawione. Czy to wyjście na zdjęciu wyżej czarna strzałka jest podłączone w linii poprzez zawór jednokierunkowy poz.33 poprzez gumowy trójnik poz.29 opaską poz. 35 do przewodów cisnieniowych wspomagania hamulców? Gumowy trójnik poz. 35 jest podłączony do szerszej odnogi eżektora, który idzie z boku kolektora wężem kątowym ? Pytam ponieważ te przewody są dedykowane do aut z automatyczną skrzynią biegów. U mnie taka była kiedyś. Teraz mam jet skrzynia manualana ale przewody z eżektorem pozostały. U mnie eżektor ( poniżej fota ) jest podpięty gumowym wężem do bezpośrednio do przewodów wspomagania hamulców, tak jakby brakowało linii przewodów oznaczonymi czarnymi strzałkami. Czerwone strzałki to linia kolektor odma ... Czy dobrze mi się wydaje, ze jest to właśnie takie połączenie z kolektora przy przepustnicy do przewodów podciśnienia wspomagania i brakuje kilku elementów? Z góry dziękuję za sugestie Edytowane 26 Kwietnia 2017 przez switch@23
--Rafcio-- Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 U mnie biegnie tutaj wąż do zaworka n80 odpowietrzającego zbiornik, jest on na obudowie filtra powietrza.
switch@23 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2017 (edytowane) 2 godziny temu, --Rafcio-- napisał: U mnie biegnie tutaj wąż do zaworka n80 odpowietrzającego zbiornik, jest on na obudowie filtra powietrza. A nie przypadkiem z wyjścia od dołu kolektora, gdzie jest opaska nr.7 i wąż kątowy poz.18? Bo podłączenie pod zawór N80 odpowietrzający mam normalnie podpięty do kolektora. Edytowane 27 Kwietnia 2017 przez switch@23
vRn Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Ja w tym miejscu gdzie Ty też mam zaślepione Słabe zdjęcie, ale nie mam w tym momencie innego. Tam był podłączony wężyk idący od trójnika odmy pod kolektorem.
switch@23 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2017 10 godzin temu, vRn napisał: Ja w tym miejscu gdzie Ty też mam zaślepione Słabe zdjęcie, ale nie mam w tym momencie innego. Tam był podłączony wężyk idący od trójnika odmy pod kolektorem. A skrzynia biegów u ciebie oryginalnie jest zamontowana manualna? I widze 2 weżyki w tym kwadracie. Ale rozumiem że tylko ten po prawej jest zaślepiony i idzie do kolektora? Pytam bo rysunek z etki jest niejasny i raczej fabrycznie tak by go nie zostawili?
vRn Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Tak oryginalnie mam manualną, te wężyki są od gazu i wskaźnika doładowania. Ja miałem na myśli ten zaślepiony króciec w kolektorze, była tam podłączona odma tak jak pisałem wyżej.
switch@23 Opublikowano 2 Maja 2017 Autor Opublikowano 2 Maja 2017 Ok. Dzięki za info. Swoją drogą orientujesz się co dawało podpięcie z odmy do kolektora ?
vRn Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 4 godziny temu, switch@23 napisał: Ok. Dzięki za info. Swoją drogą orientujesz się co dawało podpięcie z odmy do kolektora ? Dokładnie nie wiem, ale chyba w razie zatkania się przy tipie to jeszcze tu jest drożne. Ja od tipa i kolektora mam odmę odpiętą, bo miałem problemy z lewym powietrzem.
switch@23 Opublikowano 3 Maja 2017 Autor Opublikowano 3 Maja 2017 A jak masz realizowane podpięcie pod układ wspomagania hamulców? Czy jest tak jak u mnie na zdjęciu widać? Wyjście z boku kolektora?
vRn Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 5 godzin temu, switch@23 napisał: A jak masz realizowane podpięcie pod układ wspomagania hamulców? Czy jest tak jak u mnie na zdjęciu widać? Wyjście z boku kolektora? W AEB u mnie jeszcze nie było eżektora i wygląda to tak:
Marcin 1.8T Opublikowano 11 Marca 2018 Opublikowano 11 Marca 2018 W dniu 30.04.2017 o 17:28, vRn napisał: Ja miałem na myśli ten zaślepiony króciec w kolektorze, była tam podłączona odma tak jak pisałem wyżej. Witam. Mam problem z odmą i lewym powietrzem. Auto i silnik jak u kolegi czyli AEB. W tym miejscu miałem podłączony wąż od odmy od trójnika pod kolektorem. Problem tkwi w tym że zaczęły mi wariować obroty. Często trzyma 1200 lub 1100 i nie schodzi niżej. Cała odma wymieniona jak i zawory od odmy. Po zaślepieniu kolektora jak kolega wyżej wszystko jest super i wszelkie objawy ustąpiły. Jak podłącze wąż od odmy to problem powraca. Moje pytanie brzmi czy to zaślepienie nie zaszkodzi silnikowi? Czy można tak jeździć?
vRn Opublikowano 13 Marca 2018 Opublikowano 13 Marca 2018 W dniu 11.03.2018 o 07:02, Marcin 1.8T napisał: Witam. Mam problem z odmą i lewym powietrzem. Auto i silnik jak u kolegi czyli AEB. W tym miejscu miałem podłączony wąż od odmy od trójnika pod kolektorem. Problem tkwi w tym że zaczęły mi wariować obroty. Często trzyma 1200 lub 1100 i nie schodzi niżej. Cała odma wymieniona jak i zawory od odmy. Po zaślepieniu kolektora jak kolega wyżej wszystko jest super i wszelkie objawy ustąpiły. Jak podłącze wąż od odmy to problem powraca. Moje pytanie brzmi czy to zaślepienie nie zaszkodzi silnikowi? Czy można tak jeździć? Nie zaszkodzi i można jeździć. Pozostaje tylko temat tego, że opary z odmy idą w atmosferę i na przeglądzie może diagnosta się przyczepić. Pamiętaj żeby zrobić coś też z wyjściem odmy do tipa, bo tamtędy zacznie łapać lewe powietrze.
switch@23 Opublikowano 28 Maja 2019 Autor Opublikowano 28 Maja 2019 W dniu 30.04.2017 o 10:11, switch@23 napisał: A skrzynia biegów u ciebie oryginalnie jest zamontowana manualna? I widze 2 weżyki w tym kwadracie. Ale rozumiem że tylko ten po prawej jest zaślepiony i idzie do kolektora? Pytam bo rysunek z etki jest niejasny i raczej fabrycznie tak by go nie zostawili? No to trochę odkopię temat. Właśnie skrzynia oryginalnie była automatyczna. Potem wjechał manual. Czy to oznacza że eżektor ma związek z zamontowaną skrzynią automatyczną?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się