Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zaślepka kolektora dolotowego - brak przewodów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Czy orientujecie się  z czym powinno się łączyć to zaślepione wyjście / wejście z kolektora ssącego?

zaślepka kolektor.jpg

Posiłkowałem się układem z etki, ale nie jest jednoznacznie to przedstawione.

Czy to wyjście na zdjęciu wyżej  czarna strzałka jest podłączone w linii poprzez zawór jednokierunkowy poz.33 poprzez gumowy trójnik poz.29 opaską poz. 35 do przewodów cisnieniowych wspomagania hamulców? Gumowy trójnik poz. 35 jest podłączony do szerszej odnogi eżektora, który idzie  z boku kolektora wężem kątowym ?

ezektor etka.jpg

Pytam ponieważ te przewody są dedykowane do aut z automatyczną skrzynią biegów. U mnie taka była kiedyś. Teraz mam jet skrzynia manualana  ale przewody z eżektorem pozostały.

U mnie eżektor ( poniżej fota ) jest podpięty gumowym wężem do bezpośrednio do przewodów wspomagania hamulców, tak jakby brakowało linii przewodów oznaczonymi czarnymi strzałkami.

Czerwone strzałki to linia  kolektor odma ...

 

widok eżektora.jpg

Czy dobrze mi się wydaje, ze jest to właśnie takie połączenie  z kolektora  przy przepustnicy  do przewodów podciśnienia wspomagania  i brakuje kilku elementów?

Z góry dziękuję za sugestie

 

 

 

Edytowane przez switch@23
Opublikowano

U mnie biegnie tutaj wąż do zaworka n80 odpowietrzającego zbiornik, jest on na obudowie filtra powietrza.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, --Rafcio-- napisał:

U mnie biegnie tutaj wąż do zaworka n80 odpowietrzającego zbiornik, jest on na obudowie filtra powietrza.

A nie przypadkiem z wyjścia od dołu kolektora, gdzie jest opaska nr.7 i wąż kątowy poz.18? Bo podłączenie pod zawór N80 odpowietrzający mam normalnie podpięty do kolektora.

 

Edytowane przez switch@23
Opublikowano

Ja w tym miejscu gdzie Ty też mam zaślepione

4aa3ac40c0854fdc8cb212e321c87213.png

Słabe zdjęcie, ale nie mam w tym momencie innego. Tam był podłączony wężyk idący od trójnika odmy pod kolektorem.

Opublikowano
10 godzin temu, vRn napisał:

Ja w tym miejscu gdzie Ty też mam zaślepione

4aa3ac40c0854fdc8cb212e321c87213.png

Słabe zdjęcie, ale nie mam w tym momencie innego. Tam był podłączony wężyk idący od trójnika odmy pod kolektorem.

A skrzynia biegów u ciebie oryginalnie jest zamontowana manualna? I widze 2 weżyki w tym kwadracie. Ale rozumiem że tylko ten po prawej  jest zaślepiony i idzie do kolektora? Pytam bo rysunek z etki jest niejasny i raczej fabrycznie tak by go nie zostawili?

Opublikowano

Tak oryginalnie mam manualną, te wężyki są od gazu i wskaźnika doładowania. Ja miałem na myśli ten zaślepiony króciec  w kolektorze, była tam podłączona odma tak jak pisałem wyżej.

53a44f16c684484fb4778b72c0bedc4a.png

Opublikowano

Ok. Dzięki za info. Swoją drogą orientujesz się co dawało podpięcie z odmy do kolektora ?

Opublikowano
4 godziny temu, switch@23 napisał:

Ok. Dzięki za info. Swoją drogą orientujesz się co dawało podpięcie z odmy do kolektora ?

Dokładnie nie wiem, ale chyba w razie zatkania się przy tipie to jeszcze tu jest drożne. Ja od tipa i kolektora mam odmę odpiętą, bo miałem problemy z lewym powietrzem.

Opublikowano

A jak masz realizowane podpięcie pod układ wspomagania hamulców? Czy jest tak jak u mnie na zdjęciu widać? Wyjście z boku kolektora?

Opublikowano
5 godzin temu, switch@23 napisał:

A jak masz realizowane podpięcie pod układ wspomagania hamulców? Czy jest tak jak u mnie na zdjęciu widać? Wyjście z boku kolektora?

W AEB u mnie jeszcze nie było eżektora i wygląda to tak:

d966b923712845f383e998bccc619962.png

99d2e73b1f5441aab06c30ecac6cf030.png

Opublikowano
W dniu 30.04.2017 o 17:28, vRn napisał:

Ja miałem na myśli ten zaślepiony króciec  w kolektorze, była tam podłączona odma tak jak pisałem wyżej.

53a44f16c684484fb4778b72c0bedc4a.png

Witam. Mam problem z odmą i lewym powietrzem. Auto i silnik jak u kolegi czyli AEB. W tym miejscu miałem podłączony wąż od odmy od trójnika pod kolektorem. Problem tkwi w tym że zaczęły mi wariować obroty. Często trzyma 1200 lub 1100 i nie schodzi niżej. Cała odma wymieniona jak i zawory od odmy. Po zaślepieniu kolektora jak kolega wyżej wszystko jest super i wszelkie objawy ustąpiły. Jak podłącze wąż od odmy to problem powraca. Moje pytanie brzmi czy to zaślepienie nie zaszkodzi silnikowi? Czy można tak jeździć?

Opublikowano
W dniu 11.03.2018 o 07:02, Marcin 1.8T napisał:

Witam. Mam problem z odmą i lewym powietrzem. Auto i silnik jak u kolegi czyli AEB. W tym miejscu miałem podłączony wąż od odmy od trójnika pod kolektorem. Problem tkwi w tym że zaczęły mi wariować obroty. Często trzyma 1200 lub 1100 i nie schodzi niżej. Cała odma wymieniona jak i zawory od odmy. Po zaślepieniu kolektora jak kolega wyżej wszystko jest super i wszelkie objawy ustąpiły. Jak podłącze wąż od odmy to problem powraca. Moje pytanie brzmi czy to zaślepienie nie zaszkodzi silnikowi? Czy można tak jeździć?

Nie zaszkodzi i można jeździć. Pozostaje tylko temat tego, że opary z odmy idą w atmosferę i na przeglądzie może diagnosta się przyczepić. Pamiętaj żeby zrobić coś też z wyjściem odmy do tipa, bo tamtędy zacznie łapać lewe powietrze.

Opublikowano
W dniu 30.04.2017 o 10:11, switch@23 napisał:

A skrzynia biegów u ciebie oryginalnie jest zamontowana manualna? I widze 2 weżyki w tym kwadracie. Ale rozumiem że tylko ten po prawej  jest zaślepiony i idzie do kolektora? Pytam bo rysunek z etki jest niejasny i raczej fabrycznie tak by go nie zostawili?

No to trochę odkopię temat. Właśnie skrzynia oryginalnie była automatyczna. Potem wjechał manual. Czy to oznacza że eżektor ma związek z zamontowaną skrzynią automatyczną?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...