Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9TDI AHH tuning - pare pytań


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!
Przymierzam sie do dołożenia paru koni mojej Adeli ale chciałbym jeszcze uzyskać pare informacji od bardziej doświadczonych :)
Na początek może przedstawie co jest:
1.9TDI AHH, zmieniony dolot wiekszy intecooler rura kwasiak przelot 57 albo 59(juz dokladnie nie pamietam:)), ssący i turbo prawdopodonie z AWX, aktualnie po zmianie softu jest moc 120KM, ale to już troche za mało więc zwracam sie do Was.
Myśle o zmianie wtrysków, tylko zastanawiam sie czy z AFN czy 0.216? Jest ktoś w stanie określić mniej wiecej jaką moc mozna uzyskać po zmianie wtryskow na jedne i drugie?
I jeszcze jedno, do ilu KM sprzegło wytrzyma? Niedawno wymieniałem i wsadziłem takie samo jak było(wiem błąd bo mogłem wrzucić od AWX, podobno pasuje pod moja dwumase no ale polak madry po fakcie) a nie chcialbym znow za chwile go wymieniac :)
Z góy wielkie dzieki za podpowiedzi. 
Pozdrawiam!

Opublikowano

W pierwszym poscie masz napisany spojler silnik ahh

Opublikowano

Ok, dzięki Mozgu, na jedno pytanie odpowiedź znam, a jest ktoś w stanie odpowiedzieć na drugie ? :)

Opublikowano

sprzeglo jak masz 2 mase to max 300nm wytrzyma o ile jest w dobrym stanie. 1 masy podobno wytrzymują prawie 400nm. 

jak juz chesz wieksze wtryski to 216 od razu pakuj. bedzie na zapas

Opublikowano

no dobra to nastepne pytanie, czy wtryski 0.216 roznia sie od seryjnych(w przypadku AHH chyba 0.165) czymś jeszcze oprocz ta wielkością otworka. Kontynuując czy można przerobic te seryjne na 0.216 poprzez wymiane końcówek?

Opublikowano

wymiana końcówek. noc nie da trzeba regulować ciśnienia 

Opublikowano

Pisz z tym kolega z forum. Zaufany czlowiek. Moze zrobic twoje oraz ma inne. Na dole w temacie wykres silnika takiego jak twoj z 216

Opublikowano

no dobra rozumiem ale po wymianie koncowek i regulacji cisnien bedzie okk?

i jeszcze jedno, tak jak kolego Mozgu dodal, na tym wykresie widze ponad 160Km  350Nm, nie chodzi mi juz tylko o dwumase bo u mnie i tak juz nowa nie jest, ale o samo sprzeglo(docisk, tarcza), fabryczny zestaw wytrzymalby taka moc?

Opublikowano

Ciezko powiedziec. Moc wytrzyma ale mozliwe ze momentu bedzie troche za duzo. Ale najwyzej tuner ci zrobi delikatniejszy soft. Mysle ze 320nm powinno przeniesc. Moze mniej moze wiecej. Zalezy od tego jak bedzie tez przeprowadzony program bo jak ktos zrobi go tak ze bedzie bardzo agresywnie narastal moment moze sie uslizgiwac sprzeglo. Poza tym nikt w dzisiejszych czasanch nie hest pewny jakosci czesci. Tutaj ciezko wg sie wypowiedziec bo najlepsza by byla szklana kula :)

Opublikowano

Sluchaj to ile znienie dm tak na prawde nie wiadomo.

Dowal wtryski i tak albo 216 albo 230.

Ja bym juz dal 230.teraz bedzie zapas a jak bedziesz startowal blizej 400nm tez sie przydadza.

Uklad paliwowy masz wydajny i jezeli piszesz ze masz turbo z awx to spokojnien przsszkoczy 160km.

Bez pompy 11 z 216 i turbo awx mialem to co w podpisie i dm juz sie stawial.

Zaloz wtryski.mozesz kupic je od biga skoro reguluje oba cisnienia zadaj papieru na to.

Zrobisz soft pod to i wtedy bedziesz sie martwil o uslizgi sprzegla lub stan dm.

Ogolnie to popatrz czy na wyjsciu z turbo masz szybkozlaczke wtedy bedziesz mial pewnosc ze to awx:wink:

 

 

Opublikowano

Wykres z tej aukcji jest z mojego autka. Co prawda już go sprzedałem, ale nie było problemu ze ślizgającym się sprzęgłem. Jedyne co to dwumas już trochę dudnił, ale wiedziałem jak tym jeździć więc nie było z tym problemu. Po programie zrobiłem 30tyś km i sprzedałem Audi.

Opublikowano
12 godzin temu, wesz82 napisał:

Sluchaj to ile znienie dm tak na prawde nie wiadomo.

Dowal wtryski i tak albo 216 albo 230.

Ja bym juz dal 230.teraz bedzie zapas a jak bedziesz startowal blizej 400nm tez sie przydadza.

Uklad paliwowy masz wydajny i jezeli piszesz ze masz turbo z awx to spokojnien przsszkoczy 160km.

Bez pompy 11 z 216 i turbo awx mialem to co w podpisie i dm juz sie stawial.

Zaloz wtryski.mozesz kupic je od biga skoro reguluje oba cisnienia zadaj papieru na to.

Zrobisz soft pod to i wtedy bedziesz sie martwil o uslizgi sprzegla lub stan dm.

Ogolnie to popatrz czy na wyjsciu z turbo masz szybkozlaczke wtedy bedziesz mial pewnosc ze to awx:wink:

 

 

a musze to sprawdzić bo sam jestem ciekaw :D

Ogólnie dzięki Panowie za odpowiedzi. Teraz już wiem co jest pięc a co dziesięć :)

Opublikowano

wesz82, masz może foto jak wygląda ta szybkozłączka przy turbo? Dopiero po weekendzie wracam z delegacji a ten temat mi spać nie daje :D

Opublikowano

W tym temacie sa zdjecia, jednak w turbo a awx na zdjeciu jest juz wlozona przejściówka. Czym sie rozni to z ahh od awx zobaczysz jak sobie na allegro wpiszesz i porownasz. Bo na turbinie z ahh/afn jest wyjscie na ktore weza nakladamy a w awx jest wieksza srednica do ktorej wkladamy weza z szybkolaczka i zabezpieczamy zawleczka

Opublikowano

Mam nawet taka przejsciowke.

Ostala mi sie i gdzies lezy.

Za 50zl oddam.

Podaj meila na pv to ci posle jak ona wyglada.

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, wesz82 napisał:

Mam nawet taka przejsciowke.

Ostala mi sie i gdzies lezy.

Za 50zl oddam.

Podaj meila na pv to ci posle jak ona wyglada.

 

1 godzinę temu, Mozgu napisał:

W tym temacie sa zdjecia, jednak w turbo a awx na zdjeciu jest juz wlozona przejściówka. Czym sie rozni to z ahh od awx zobaczysz jak sobie na allegro wpiszesz i porownasz. Bo na turbinie z ahh/afn jest wyjscie na ktore weza nakladamy a w awx jest wieksza srednica do ktorej wkladamy weza z szybkolaczka i zabezpieczamy zawleczka

Dzięki chłopaki, już obczaiłem na necie, wiem jak wygląda ta przejsciowka oraz wiem czym te turbiny roznia się od siebie, w przyszlym tyg sprawdze i dam znać :)

Edytowane przez slaw2908
Opublikowano

Z pewnością siedzi u mnie turbo z AWX. Ale mam jeszcze jedno pytanie.
Założyłem dziś wtryski od AFN, byly sprawdzane przed założeniem. Na poczatku szarpalo na nich silnikiem na wolnych obrotach ale po kilku jazdach probnych przestało. Ogolnie dynamika sie zmienila to na pewno, ale co sie tez pojawilo zapewne kazdy sie domysla - czarna chmura przy mocniejszym depnieciu. Pytanie czy jak pojade do tunera na korekte softu bedzie w stanie zrobic cos z tym? czy to juz taka przypadlość i tak musi byc? Przypomne Soft był juz robiony mocniejszy ale pod ori wtryski.

 

Opublikowano

Jak dla mnie tos ciala dal z tymi wtryskami...

Czemu nie dales 216 lub 230???

Zbyt duzo tu nie poszalejesz.

Masz 11 pompe turbo z awx a teraz wlasnie wtryski sa kagancem dla Ciebie...

Chmura to zalezy ale przy 2,3 biegu to raczej normalne ba wiecej niz normalne.jak jest na 4 biegu???

Opublikowano

Narazie jest AFN bo to była dla mnie najszybsza i najtańsza opcja. Chmura jest chyba na każdym biegu prócz 1, ale wydaje mi się że na 4 i 5 największa

Opublikowano

Ustawiales kat wtrysku? Mnien dawke na 6 powinno byc mniej dymu. Jak pojedziesz do tunera to i tak zrobi po swojemu bo to jest opcja na chwile. Tak jak wesz pisze, troche dales ciala

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...