Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaka sonda lambda do A5 1.8 ADR?


Gość Kaziu_Wichura

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

Witajcie

Zabieram się powoli za wymianę sondy. Zacząłem od zadzwonienia do sklepu i zapytania o cenę - i tutaj już zakończyłem narazie. Powiedzili, dedykowana pod mój model sonda Bosh'a 390 zł a uniwersalna, też Bosh'a (trzeba ponoć przerobić kostkę), 230 zł. Czy te ceny są normalne?

Widzę, że na allegro jakieś uniwersalne sondy Bosh'a kosztują około 70 zł.

Prosiłbym też o opinię tych co wymieniali sondy na te uniwersalne (czy wszystko w porządku itd).

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam! Cie, no więc ja wymieniałem sonde w A4 1.8T AEB ,ale w 1.8 jest ta sama sonda, tych uniwersalnych nie radze kupować bo się możesz przejechać.Nie wiadomo co ta sonda może mierzyć.Pamiętaj że ważna jest też moc grzałki.Ja jak zabrałem się za wymiane to najpierw założyłem boschowską ale tańszą za bodajże 130zł ,była bardziej uniwersalna,która miała moc grzałki 12W .Zakładałem ją z kumplem który ma Esi Tronica i co wyszło ,że grzałka jest za słaba bądz poprostu sonda za licha bo na wykresie gdzie sonda powinna ładnie falować falowanie było za słabe,silnik wyraznie czegoś mu brakowało.Już nie myśle co by było jakbym założył tą za 60..70zł .Pózniej wymieniłem tą sonde na boschowską ale lepszą już nie uniwersalną bo konkretnie po numerach do mojego samochodu.Moc grzałki była 18W już,a kosztowała jakies 230zł. Co się okazało na wykresie w EsiTronicu pracowała ładniutko sobie falowała pod takie wartosci jakie powinna mieć sprawna sonda lambda.No i samochód od razu zaczął płynniej pracować i lepiej jezdził.Sądze że za sonde musisz wydać koło 250zł wtedy będzie dobrze.Mówimy tu oczywiscie o sondach 4 przewodowych,bo te 5 przewodowe są droższe.Ja nie wiem jaką ty masz.Sonde nr.2 jaką założyłem miała krutszy kabel ale w zestawie była specjalna złączka którą łączysz nowy odcinek kabla ze kawałkiem starego gdzie jest wtyczka do instalacji.Lączenie też jest ważne bo za pomocą tej złączki nie zmieniasz oporności a to ważne do poprawnej pracy sondy.Jakbyś np. sobie te kable zlutował to cyna mogłaby zmienic oporność kabla i sonda mogłaby już niewłasciwie pracować.Powodzenia.

Opublikowano

Również kupiłem do AEB sondę uniwersalną za 70 zł na Allegro i mam błąd (o którym już pisałem na forum) obwodu podgrzewania sondy a napięcie maksymalne 0,5V. Nie zniechęcony kupiłem sondę dedykowaną - zamiennik za 99 zł :biggrin: i zobaczę dopiero jaki będzie efekt. Nie jestem pewny czy niepoprawna praca sondy jest spowodowana jej niską jakością, czy awarią ECU. Jeżeli chodzi o lutowanie przewodów, to nie widzę problemu, bo w układzie pomiarowym sondy płynie bardzo mały prąd i oporności lutów są pomijalne. Inna sprawa, że ciężko jest ocynować te przewody.

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano
Pózniej wymieniłem tą sonde na boschowską ale lepszą już nie uniwersalną bo konkretnie po numerach do mojego samochodu

czyli nie przerabiałeś żadnych wtyczek a ni nic?

Zastanawia mnie tylko skąd taka kosmiczna cena. 390 zł - posrało ich.

Opublikowano
Pózniej wymieniłem tą sonde na boschowską ale lepszą już nie uniwersalną bo konkretnie po numerach do mojego samochodu

czyli nie przerabiałeś żadnych wtyczek a ni nic?

Zastanawia mnie tylko skąd taka kosmiczna cena. 390 zł - posrało ich.

Sonde kupiłem z kawałkiem kabla o długości może 0,5 metra i w komplecie była złączka boschowska tak aby nie lutować kabli tylko na zasadzie zaciskowej.Czyli reasumując masz nową sonde z pół metrowym kablem i starą z wtyczką na drugim końcu.Odcinasz ze starej tyle kabla ile potrzebujesz i łączysz.

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano
Pózniej wymieniłem tą sonde na boschowską ale lepszą już nie uniwersalną bo konkretnie po numerach do mojego samochodu

czyli nie przerabiałeś żadnych wtyczek a ni nic?

Zastanawia mnie tylko skąd taka kosmiczna cena. 390 zł - posrało ich.

Sonde kupiłem z kawałkiem kabla o długości może 0,5 metra i w komplecie była złączka boschowska tak aby nie lutować kabli tylko na zasadzie zaciskowej.Czyli reasumując masz nową sonde z pół metrowym kablem i starą z wtyczką na drugim końcu.Odcinasz ze starej tyle kabla ile potrzebujesz i łączysz.

masz jeszcze niamiary na sklep w którym to kupiłeś?

Opublikowano

Witam w moim Audi jest sonda o oznaczeniu bosch 258006014/015 czy to oryginalna sonda do mojego silnika 1.8T AEB jak to sprawdzić?[br]Dopisany: 15 Styczeń 2009, 13:34_________________________________________________

Witam w moim Audi jest sonda o oznaczeniu bosch 258006014/015 czy to oryginalna sonda do mojego silnika 1.8T AEB jak to sprawdzić?

Opublikowano

Witam też wymieniałem sondę.

Kupiłem boscha za 330 zł do mojego typu silnika.Dobrze,że tylko jedną musiałem wymienić bo mam ich aż 4 :blink:

Moim zdaniem nie warto kupować tych tanich,bo jak nie będzie prawidłowego sygnału to lipa i tylko podwójny koszt :thumbdown:

Radzę kupić tę drozszą pod dany model :cool1:

Opublikowano

tak ja też sie z tobą z zgadzam Czarek tylko nie jestem pewny czy to oryginał bo auto ma swoje lata i nie wiem czy ktoś nie wymienił sondy przedemna i czy na taką samą?

Opublikowano

Ja ostatnio kupowałem oryginał Boscha od kolegi z forum, pracującego w sklepie z częściami, pięcioprzewodowa 275 zł, nie polecam podrób, lub uniwersalnych, wymienić raz a dobże bo podruba posłuży rok i trzeba nową, i kosztowo wyjdzie na to samo.

Opublikowano

Witam w moim Audi jest sonda o oznaczeniu bosch 258006014/015 czy to oryginalna sonda do mojego silnika 1.8T AEB jak to sprawdzić?[br]Dopisany: 15 Styczeń 2009, 13:34_________________________________________________

Witam w moim Audi jest sonda o oznaczeniu bosch 258006014/015 czy to oryginalna sonda do mojego silnika 1.8T AEB jak to sprawdzić?

Po numerze który podałeś nic nie można znaleść. Nie było tam innego numeru sondy? Powinna mieć taki nr: Bosch 021906265AG

Audi 058906265A

Witajcie

Zabieram się powoli za wymianę sondy. Zacząłem od zadzwonienia do sklepu i zapytania o cenę - i tutaj już zakończyłem narazie. Powiedzili, dedykowana pod mój model sonda Bosh'a 390 zł a uniwersalna, też Bosh'a (trzeba ponoć przerobić kostkę), 230 zł. Czy te ceny są normalne?

Widzę, że na allegro jakieś uniwersalne sondy Bosh'a kosztują około 70 zł.

Prosiłbym też o opinię tych co wymieniali sondy na te uniwersalne (czy wszystko w porządku itd).

Pozdrawiam

Patrząc na orginały na allegro np. http://www.allegro.pl/item513119146_sonda_lambda_audi_a4_a6_vw_passat_bosch_sklep.html cena powyżej 300 jest na poziomie akceptowalnym. Ciekawe ile śpiewają w ASO :mysli:

Pozdro

Opublikowano

Już zamówiłem podobno sie zgadza zamówiłem już dziś moja sonda jest oryginalna zamówiłem na allegro bosch 058906265 17/95 258006014/015 cena to 270zł ale nie którzy śpiewają za nią 350zł

Opublikowano

Witam w moim Audi jest sonda o oznaczeniu bosch 258006014/015 czy to oryginalna sonda do mojego silnika 1.8T AEB

Tak! AEB do czerwca '96r. miało właśnie taką sondę.

Opublikowano

Witam w moim Audi jest sonda o oznaczeniu bosch 258006014/015 czy to oryginalna sonda do mojego silnika 1.8T AEB

Tak! AEB do czerwca '96r. miało właśnie taką sondę.

Widocznie ten numer o którym ja pisałem był po czerwcu..

Suma sumarum, wymieniać nie musisz bo masz odpowiednią (no chyba że uszkodzona)

Pozdro

Opublikowano

Witajcie

Zabieram się powoli za wymianę sondy. Zacząłem od zadzwonienia do sklepu i zapytania o cenę - i tutaj już zakończyłem narazie. Powiedzili, dedykowana pod mój model sonda Bosh'a 390 zł a uniwersalna, też Bosh'a (trzeba ponoć przerobić kostkę), 230 zł. Czy te ceny są normalne?

Widzę, że na allegro jakieś uniwersalne sondy Bosh'a kosztują około 70 zł.

Prosiłbym też o opinię tych co wymieniali sondy na te uniwersalne (czy wszystko w porządku itd).

Pozdrawiam

uzupełnij profil Przyjacielu

w AEB były dwa rodzaje sond:(oznaczenie NGK)

07.96-07.97 AEB OZA447-E25

08.97-07.98 AEB OZA447-E35

o sondzie uniwersalnej zapomnij

Opublikowano

Albo się pomyliłeś z cytatem albo każesz uzupełnić profil userowi którego już tu nie ma :>

Opublikowano

Witam wszystkich. To mój pierwszy wpis na tym forum, więc mam nadzieję że wszystko się ukaże w tym miejscu gdzie powinno :) Zwracam się tutaj do użytkownika "devastation", mianowicie w nawiązaniu do naszej dzisiejszej rozmowy telefonicznej (8 grudnia) pytałem dzięki Twojej uprzejmości o sondę lambda do Audi A4 B5 (ADR) z 1998r. Otóż problem jest tego typu, iż po odpaleniu samochodu na zimnym silniku obroty zaczynają "falować" i po chwili samochód potrafi zgasnąć :-( Kasowaliśmy dzisiaj z kolegą błędy na ciepłym silniku (Autoboss V30) i po ich skasowaniu po jakiejś 1-2 minut sonda lambda przestawała pracować (przynajmniej tak pokazywał wykres-najpierw wykres szedł sobie ładnie sinusoidalnie a po 1-2 minutach była prawie linia prosta) Kumpel powiedział mi że to prawdopodobnie będzie uszkodzona sonda lambda :-/ Pytanie czy wymiana sondy lambda załatwi cały problem??? Błędy jakie pokazał nam komputer i udało mi się wydrukować to:

P1602 (dostawa napięcia-terminal 30 napięcie za niskie)

P1559 (Moduł kontrolny zaworu przepustnicy J338 błąd w podstawowych ustawieniach)

P0130 (obwód czujnika tlenu, Bank1-czujnik 1b błąd pracy)

Czy po przeczyszczeniu przepustnicy i zaadaptowaniu jej na nowo powinno być wszystko ok?

Czy może być dodatkowo uszkodzona taka część jak przepływomierz?

I czy ten czujnik temp. o którym rozmawialiśmy jest do wymiany (bo czasami pokazuje się 90 stopni na zegarze a czasami 70) Dodam że czyściliśmy ten czujnik (niebieski-czteropinowy) i przez kilka dni było OK. Czy może błędne wskazywanie temp. na zegarze to również jakaś pochodna uszkodzonej sondy lambda, przepustnicy bądź przepływomierza?

Z góry dziękuję za pomoc i poświęcony czas na zainteresowanie się tematem. Mam nadzieję że za bardzo się nie rozpisałem, ale chciałem aby problem był jak najbardziej czytelny i wyczerpujący.

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano

nie wymieniaj czujnika, nie ma sensu. U mnie jest dokładnie to samo (tzn. było). Czasem pokazywał 70, czasem 90 na zegarach. Wymieniłem czujnik i teraz pokazuje 55-60. Chyba, że dostałem zły czujnik... Co do sondy, ja także wymieniałem, prawie rok temu, zaraz po kupnie auta i ja brałem od użytkownika TOM77. Wymienił mi kolega Szczuraz i jestem zadowolony. Żadnych problemów. Za sondę Bosch'a zapłaciłem chyba 220zł. (270?)

Opublikowano

nie wymieniaj czujnika, nie ma sensu.

:oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski:

brawo Kolego nie ma co :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Cerber07 zrób wszystko tak jak mówiłem, nie ma co cudówac jak auto ma byc sprawne

Opublikowano

Do Devastation

Tak też zrobię. Na poniedziałek mam już umówionego elektryka a zrobiłem tu rekonesans u siebie i ma się koleś znać na rzeczy, poza tym widzę że sporo aut u niego stoi a i opinie o nim są pozytywne. Jeśli chodzi o części to ta sondę lambda, którą mi poleciłeś NGK jest za 345zł a znalazłem u siebie w okolicy Bosha za 250zł. Jeśli możesz to doradź tylko która z nich byłaby lepsza, bo jeśli ten NGK miałby być tego Bosha na głowę to 100zł jestem w stanie poświęcić-ważne żeby auto "wyzdrowiało"!!! :) Dodatkowo powiem mu o tej przepustnicy żeby wyczyścił i ten czujnik zbadał czy będzie do wymiany. Jeśli chodzi o czujnik temperatury to niby AudiVW jest za chyba 70zł ale HELLA są już za 100zł. Pytanie jest identyczne, który z nich jakościowo przewyższa drugiego, bo różnica jest tylko 30zł?

PS. Poinformuję jak tylko auto odbiorę od elektryka czy "maleństwo" :) zostało uzdrowione czy będzie miało jeszcze jakąś bolączkę (mam nadzieję że nie!!!)

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...