Skocz do zawartości
IGNOROWANY

błąd 16885 licznik wariuje szarpie autem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam:)

Wczoraj odpalam auto i prędkościomierz nie działał a wskaźnik paliwa działa własnym życiem, dodatkowo zaczęło szarpać autem przy puszczaniu gazu.

Zrobiłem test liczników (wszystko działa)

Błąd jaki mi się pokazał to 16885 p0501 35-10 Intermittent

poszperałem w googlu i winowajcą jest albo czujnik prędkości w skrzyni biegów. Kabelki posprawdzałem i wyglądają ok. Mam miernik elektryczny ale nigdy go nie używałem

ktoś podpowie jak przyłożyć kabelki od miernika i jakie wartości powinny się ukazać na mierniku?:decayed:

xyqh98.jpg

Opublikowano

Jaki masz kod silnika?

Opublikowano

1.8t avj

Opublikowano (edytowane)

Wiec tak, na początek wyczyść dobrze styki przy tym czujniku, możesz także sprawdzić VAGiem czy odczytuje prędkość, jeśli na vagu będzie cisza to tak. 

Na początek sprawdź czy dochodzi masa do czujnika, miernik na zakres dioda/ciągłość obwodu (czerwone kółko) czarny kabelek do masy pojazdu lub minus na aku, czerwony przewód pod brązowy kabelek  w wtyczce (wejście 3/31 na schemacie), miernik powinien pokazać zamiast 1 jakąś wartość (nie ważne jaką, jak pojawi się np. 0.14 masa jest ok) lub będzie słychać dźwięk jeśli miernik wyposażony jest w test ciągłości obwodu (kropka z 3 kreskami). Sposób drugi to samo podłączenie tylko miernik na zakres rezystancji (niebieskie kółeczko), miernik powinien z 1 zimnic wartość na np. 0,020 (wszystko zależny od wewnętrznej rezystancji przewodu, czym bliżej zera tym lepiej)

0a695feddfe131334c95771f09a9f658.jpg

 

Czujnik prędkości najlepiej sprawdzić diodą LED, potrzebna będzie taka na 12v lub standardowa np. czerwona na 1,2V + rezystorek ok 540 ohm, plus diody (dłuższa nóżka) podpinasz pod plus na akumulatorze, a minus diody pod brązowo-czerwony przewód w kostce, kostka wpięta w czujnik lecz musisz rozłączyć ten przewód np. odpinając go albo bardziej brutalnie ucinając bo przy połączeniu z zegarami zafałszuje wynik (dioda będzie świecić) Możesz także bezpośrednio dokonać pomiaru na odpiętej wtyczce podając na czujnik w miejsce brązowego przewodu masę, a w miejsce brązowo-czerwonego minus diody LED, następnie auto na lewarek, podnosisz lewe przednie koło, i kręcąc nim dioda powinna mrugać = czujnik sprawny.

Czujnik prędkości na schemacie to G22, ma on połączenie z pinu 2/G z zegarami, zielona 32pinowa kostka pin 5 (T32a/5), po drodze jest jeszcze czarna 10 pinowa kostka, pin 10 (T10/10) znajdująca się na podszybiu (pod ECU). 

ce2689b534cf34ffe7bcb824c667aee3.jpg

 

Edytowane przez adrian242424
Opublikowano (edytowane)

chylę czoła za tak konkretną odpowiedź:hi:

jutro sprawdzę, albo pojutrze bo mam niemowlaczka w domu:P

Dzieki za pomoc!!

 

aha gdzie na vagu sprawdzić tą prędkość?

Edytowane przez WYSKUN
Opublikowano

dziś odpalam auto i wszytsko nagle działa. prędkościomierz, wskaźnik paliwa i autem nie szarpie. A nic nie ruszałem:decayed: coś mu się odwidziało i działa

ALe pewnie znając życie za niedługo przestanie działać:kox: Trzymam ręke na pulsie

Opublikowano (edytowane)

 

W dniu 1.05.2017 o 19:54, WYSKUN napisał:

Wczoraj odpalam auto i prędkościomierz nie działał a wskaźnik paliwa działa własnym życiem, dodatkowo zaczęło szarpać autem przy puszczaniu gazu.

Pozwolę sobie odgrzać kotleta.

Wypisz wymaluj.. wczoraj, jak wracałem z Austrii, przydarzyło mi się  dokładnie  to samo. 

Dodatkowo licznik nie naliczał przejechanych kilometrów.

 

Po 300km nagle (chodź z oporem) ożył. 

Tempomat nie wrócił do sprawności. tyle że ten już od lat miewa swoje chumory.

Przeważnie działa ale czasem jak dostanie muchy w nosie to przestaje działać na jakiś czas. Powiedzmy co kwartał na 100km ma focha.

Gdzie szukać winowajcy?

Czy mógłby ktoś odświeżyć ta linki do schematów ?

 

 

Edytowane przez dement
Opublikowano

Na początek odczytaj błędy. Tempomat działa jak chce, bo pewnie ma problem z odczytem wartości z czujnika prędkości lub z czujnika sprzęgła lub hamulca. Vag prawdę ci powie ?

Opublikowano (edytowane)

No właśnie błąd  jak wyżej. W 66 reakcja sprzęgła i hamulca poprawnie. Przy naciśnięciu gazu brak zmiany wartości. (stała 1000) No i okienko tempomatu raz sygnalizuje ON, raz nie. Podejrzewam manetkę ale kto pyta nie błądzi. Poza tym martwi mnie ten prędkościomierz i falujący poziom paliwa.. Czy to "se ne wrati";) A jak tak to gdzie szukać winowajcy (?) 

 

Edytowane przez dement
Opublikowano

Zrób kompletny skan i wklej tutaj wynik.

Opublikowano

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Friday, 08 July 2022, 08:52:18:0


Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,25,35,37,45,55,56,57,67,75,76,77
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine       Labels: 078-907-552-AMM.LBL
   Controller: 3B0 907 552 J
   Component: 2.4L V6/5V      G   0001
   Coding: 05501
   Shop #: WSC 06325
   VCID: 2B2984AFCA1D
1 Fault Found:
16885 -  Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal
            P0501 - 35-10 -   - - Intermittent
Readiness: 0000 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes       Labels: 8D0-907-389.LBL
   Controller: 8D0 907 389 
   Component: ABS/ESP front       D26
   Coding: 04295
   Shop #: WSC 06435
   VCID: F093D3C3A3BB
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC       Labels: 8D0-820-043-1D.LBL
   Controller: 8D0 820 043 P
   Component: A4     KLIMAAUTOMAT D54
   Coding: 00061
   Shop #: WSC 65333
   VCID: 2D2D8AB7F409
2 Faults Found:
00779 -  Outside Air Temp Sensor (G17)
            30-00 -  Open or Short to Plus
01274 -  Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
            41-10 -  Blocked or No Voltage - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags       Labels: 8D0-959-655-AI8.LBL
   Controller: 8D0 959 655 F
   Component: Airbag Front+Kopf  0001
   Coding: 01306
   Shop #: WSC 06325
   VCID: 3905AEE73041
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments       Labels: 8D0-919-xxx-17.LBL
   Controller: 8D0 919 881 J
   Component: B5-KOMBIINSTR. VDO D15 
   Coding: 05062
   Shop #: WSC 65333
   VCID: 3A07B1EB3547
   IMMO-IDENTNR: AUZ7Z0X1095088       
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer       Labels: None
   Controller: Bit teA dre ssu
   Component: e 17 eingeben          
   VCID: CFD1703F1EC5
No Faults Found
  or DTCs not supported by controller
  or a communication error ocurred

-------------------------------------------------------------------------------
Address 35: Centr. Locks       Labels: 8D0-862-257.LBL
   Controller: 8D0 862 257 B
   Component: ZV-Pumpe, Funk      D12
   Coding: 12865
   Shop #: WSC 06325
   VCID: 2C2B87B3CF13
1 Fault Found:
01367 -  Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
            35-00 -   -

End   --------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Opublikowano

Wymień ten czujnik prędkości, prawdopodobnie w skrzyni.

Opublikowano
2 minuty temu, Langista napisał:

Wymień ten czujnik prędkości, prawdopodobnie w skrzyni.

Czujnik albo przewód,w poprzednim audi u mnie właśnie przetarł się przewód sygnałowy czujnika prędkości.

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, pila24 napisał:

Czujnik albo przewód,w poprzednim audi u mnie właśnie przetarł się przewód sygnałowy czujnika prędkości.

OK. jak usterka powróci to będę atakował. dzięki wszystkim.

Ps. Ten czujnik jest od spodu ? Spoko dostęp ?:)

Edytowane przez dement
Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, dement napisał:

OK. jak usterka powróci to będę atakował. dzięki wszystkim.

Ps. Ten czujnik jest od spodu ? Spoko dostęp ?:)

Obok  lewej półosi,dostęp w miarę,ale trochę gorzej sprawdzić przewód. Więc zaczynasz od wymiany czujnika,jak nie będzie poprawy to jedziesz po przwodzie i szukasz uszkodzeń.

Edytowane przez pila24
Opublikowano
24 minuty temu, pila24 napisał:

Czujnik albo przewód,w poprzednim audi u mnie właśnie przetarł się przewód sygnałowy czujnika prędkości.

W którym miejscu się przetarł? Czy może od wydechu przetopił?

Opublikowano
Teraz, Langista napisał:

W którym miejscu się przetarł? Czy może od wydechu przetopił?

To było w a3,przetarł się na korpusie skrzyni biegów. Możliwe że ktoś wcześniej tam grzebał i wrzucił go luzem zamiast przymocować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...