broda333 Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 Witam, proszę o analizę logów: http://vaglog.pl/log-115_118_6eI3952.html http://vaglog.pl/log-002_033_un961lS.html Problem tego typu, że auto nie ma pełnej mocy i komputer łapie błąd P0299 ale nie przechodzi w tryb serwisowy i nie świeci się check. Szczelność układu sprawdzona pod ciśnieniem nigdzie nic. Zawór N75 pstryka i działa. Zawór DV wyciągnięty i sprawdzony działa. Ktoś ma może jakieś sugestie? Czy już pora wyciągać turbo
adrian242424 Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 Turbo późno wstaje, jednak trzyma ciśnienie, sprawdź przewód do gruszki westgate, zrób te same logi tylko przytrzymaj do przynajmniej 6tyś obr. Mam podejrzenie , że przepływka zaniza bo przy 4,5 tyś masz 90g/s a powinno być już ok 110g/s, żeby vto zweryfikować potrzebne dłuższe logi.
broda333 Opublikowano 2 Maja 2017 Autor Opublikowano 2 Maja 2017 Sprawa wygląda następująco. Gruszka w turbo dobra (trzyma ciśnienie) Jednak mamy brak podcisnienia na zaworze n75. Może głupie pytanie ale co wytwarza podciśnienie do zaworu n75 i gdzie może uciekać ? (zmierzyliśmy przy serwie i jest podciśnienie) Ma ktoś jakies sugestie gdzie szukać braku podciśnienia?
broda333 Opublikowano 2 Maja 2017 Autor Opublikowano 2 Maja 2017 W załączeniu przesyłam logi o które kolega adrian242424 prosił do 6tys Bardzo proszę o analizę. (cały dzień w warsztacie i dalej autko nie chodzi tak jak powinno) http://vaglog.pl/log-002_033_u884R.html http://vaglog.pl/log-115_118_C09aK.html Czy może być że cięgno w turbinie pracuje ale łopatka jest zablokowana bądź urwana. Nie wiem czy wyciągać turbo do sprawdzenia? Proszę o jakieś rady?
jacek70 Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 No brakuje na przepływie i to dużo. Ponad 50mg.. Albo dziura albo przepływka a może to właśnie turbo się kończy ?
adrian242424 Opublikowano 2 Maja 2017 Opublikowano 2 Maja 2017 Na początek sprawdź przepływomierz, najlepiej podmienić na sprawny, coś jest nie halo, bo max przepływ masz 107g/s powinieneś mieć ok 160g/s, taka różnica to bardzo dużo, może to głupie, ale sprawdź filtr powietrza, czy nie jest zapchany. Turbo pompuje 0,5 bara przy 2600 powinno być już przy ok 2300obr, masz katalizator? Jest parę opcji, za mało powietrza zasysanego, nieszczelność dolotu, zatkany katalizator, szwankujący N75, padnięte turbo. Co do twojego pytania o N75, to nie działa on na podciśnienie tylko nadciśnienie. N75 ma 3 wyjścia jedno jest podłączone po TIP (rura ssąca), drugie pod turbo (strona zimna), trzecie pod gruszkę od westgate (actuator), działa to na takiej zasadzie, że powiedzmy przy max bucie, N75 otwiera przepływ pomiędzy turbo -> TIP, całe ciśnienie jest kierowane do TIPa, wtedy zawór westgate jest cały czas zamknięty i spaliny w 100% trafiają na wirnik, ECU podczas regulacji, wysterowywuje N75 (duty cycle) i cześć nadciśnienia (więcej lub mniej) trafia na gruszkę uchylając/otwierając zawór westgate i tylko cześć spalin trafia na wirnik, tak ECU reguluje ciśnienie doładowania w silniku, seryjnie ECU w BEX czy BFB ma ustawne max ciśnienie na 0,6bara i tak wysterowywuje N75, aby nie przekroczyć tego ciśnienia i nie doprowadzić do przeładowania. Głównie wysterowanie N75 zależny od obciążenia silnika, ilości zasysanego powietrza i korekcji lambda. Po przekroczeniu ciśnienia doładowania 0,6bara lub korekcji lambda (25%) sterownik wchodzi w tryb awaryjny.
broda333 Opublikowano 3 Maja 2017 Autor Opublikowano 3 Maja 2017 Witam, dziękuje koledze adrian24242 za bardzo dokładny opis i sugestie. Przed chwilą przeczyściłem dolot i rozłączyłem katalizator od turbo. Poniżej zamieszczam logi bez katalizatora, proszę o analizę czy wina leży po stronie katalizatora. (już trzeci dzień walki ) Czy faktycznie wyciągać turbinę do regeneracji ręce już opadają... http://vaglog.pl/log-002_033_Ar03O.html http://vaglog.pl/log-115_118_8K46a.html Proszę o pomoc.
azure Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 Przeplywu juz więcej, jeszcze z 15g i będzie tyle co ma być.
adrian242424 Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 Jest już prawie ok, turbo wstało przy 2300 i trzyma 0,5 bara do końca, czyli jest w dobrej kondycji, przepływka zaniża trochę o jakieś 15-20g, wybebesz kata lub wstaw DP i powinno być ok.
broda333 Opublikowano 3 Maja 2017 Autor Opublikowano 3 Maja 2017 Ok dzięki za pomoc jutro kupię DP i wstawiam tak jak sugerujecie... Wielkie piwko do Was leci
adrian242424 Opublikowano 4 Maja 2017 Opublikowano 4 Maja 2017 Jak wstawisz DP, wrzuć logi sprawdzimy czy wszystko już ok.
broda333 Opublikowano 4 Maja 2017 Autor Opublikowano 4 Maja 2017 Witam, nie kupiłem DP lecz rozprułem puszkę i wyrzuciłem wszystko ze środka, pospawałem do kupy, założyłem i jak dla mnie auto wróciło do siebie Zero błędów (nawet z sond). Na dwójce chce kierownice wyrwać... Poniżej logi: http://vaglog.pl/log-115_118_5iYux10.html http://vaglog.pl/log-002_033_T028pP.html Wielkie podziękowania dla kolegów powyżej za pomoc i doprowadzenie auta do użyteczności. Mam nadzieję, że nie jednej osobie przyda się ten temat.
adrian242424 Opublikowano 4 Maja 2017 Opublikowano 4 Maja 2017 Wszystko prawie dobrze, turbo w bdb kondycji, pełny boost przy 2200obr i trzyma do końca, korekty lambda troszkę na ubogo ale w tolerancji, przeplywka trochę zaniza i zapewne przez to te korekty.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się