Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5] 2.8 30v ACK EuropaBlau by tomczas


tomczas

Rekomendowane odpowiedzi

Możesz mi powiedzieć jakie masz objawy? Mnie martwi że znikło ładowanie w zaledwie 2 dni bez żadnych wcześniejszych objawów

EDIT: Ja wg książki mam alternator Bosha i taki regulator. I oby tak było w rzeczywistości :D

26610161_1933459330016061_729404896_o.jpg

Edytowane przez tomczas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy niskich obrotach ładowanie na zegarach potrafi spaść poniżej 12v, przy ok 3000 obr wzrasta do prawie 14. Teraz robiłem rozrząd to przykręciłem regulator że reszta szczotek jakby mocniej dociska i ładowanie ładnie 14,4v. Ja mam Valeo 120a więc już widzę że inne [emoji6]07b7b40903513b8b3559d8bcb125755a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Houdini napisał:

ładowanie na zegarach potrafi spaść poniżej 12v, przy ok 3000 obr wzrasta do prawie 14

Mam pewne obawy że u mnie jednak coś poważniejszego, skoro Ty już tak jakiś czas śmigasz. U mnie padło w momencie i przegazówka pomagała tylko na odcinku 30km, od tego momentu już kaplica. Jutro się wszystko okaże.

 

EDIT: Jak tam śruba od alternatora siedzi? obejdzie się bez ściagania przodu czy nie ma szans?

Edytowane przez tomczas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Panie, myślę że może być ciężko bez ściągania. Na pewno pozycja serwisowa. Śruba jest hmmm tu i tu [emoji6] a alternator wychodzi w bok [emoji6]2f280f89aa151e97987e145efc700a47.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i misterny plan w piz*u poszedł :facepalm: Nie będzie porannej kawki przy stygnięciu silnika tylko zrzucanie przodu... dobrze że wprawa jest to pójdzie moment... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno będzie wygodniej, bo nawet jak go zrzucisz to wyjęcie go pochłonie kilka kur*w [emoji14]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Houdini napisał:

Na pewno będzie wygodniej,

To prawda, ale człowiek jest leniwy ;) 

 

2 minuty temu, Houdini napisał:

bo nawet jak go zrzucisz to wyjęcie go pochłonie kilka kur*w emoji14.png

Nieuniknione...

 

Dzięki za podpowiedzi. Na pewno będzie teraz łatwiej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia i oby regulator pasował [emoji6] przy okazji polecę przeczyścić styki kabla co idzie alternator-aku i rozrusznik, dodatkowo pomazać jakimś siuwaxem co przewodzi prąd, smar miedziowy np, no i oczywiście ocenić stan łożyska [emoji6]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2018 o 00:40, Houdini napisał:

Powodzenia i oby regulator pasował emoji6.png

Wszystko pasowało jak ta lala. Regulator wymieniony :kox: Wszystko wyczyszczone posprawdzane i jeszcze pośmiga :decayed:

 

Nie obyło się bez pozycji serwisowej. Ale tragedii też nie było.

20180103_094007.jpg 20180103_102835_20180103135216990.jpg 

20180103_104241.jpg 20180103_130353.jpg

Edytowane przez tomczas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pasowało jak ta lala. Regulator wymieniony :kox: Wszystko wyczyszczone posprawdzane i jeszcze pośmiga :decayed:
 
Nie obyło się bez pozycji serwisowej. Ale tragedii też nie było.
20180103_094007.thumb.jpg.ad193a0d60c31584156131e4557c35e7.jpg 20180103_102835_20180103135216990.thumb.jpg.1eec09a2d24e37aada07940ce42b99dc.jpg 20180103_104241.thumb.jpg.7457fa1a5a9a01bfca0c33e84b980f90.jpg 20180103_130353.thumb.jpg.61e1e6fe975ac19bbc7ba651d1061fa8.jpg
No i takie ładowanie cieszy oko [emoji2]
Bez pozycji serwisowej pewnie by nie dało rady co?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Houdini napisał:

Bez pozycji serwisowej pewnie by nie dało rady co?

Ni chu chu... Dobrze ze kuzynek ma chudsze dłonie bo moje się nie miesciły żeby obrócić alternator przed przewodami od klimy. Ja bym musial rozpinać... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ni chu chu... Dobrze ze kuzynek ma chudsze dłonie bo moje się nie miesciły żeby obrócić alternator przed przewodami od klimy. Ja bym musial rozpinać... 
Ehhh mnie też to czeka [emoji14]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, pytanie z serii help. Gość u którego mam robić silnik, twierdzi że blok w ACK jest aluminiowy, przez co musi targać blok i oddać go do planowania po ściągnięciu głowic. Nie chce mi się wierzyć że blok jest aluminiowy, tym bardziej że wczoraj pod nim leżałem i z grubsza wiem co tam siedzi. Pytam, bo może to jakieś amelinium z domieszką jakiegoś gówna i jestem w błędzie, a nie chce sobie dać wciskać kitu. Google milczy na temat materiału z jakiego jest wykonany. Co prawda kazał mi przyjechać jutro na oględziny, ale ON jest PEWIEN. Ja też chcę mieć jutro 100% pewności.

 

Już mam dość umawiania się z mechanikami na robotę im bliżej oddania auta to każdy wydziwia

Edytowane przez tomczas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to mówią darowanemu koniowi w zęby się nie patrzy. Albo straciłem Ballanatisa i obejdę się smakiem. Albo jakoś to zagra. W poprzednim aucie - hatchback jakoś tam dawało radę. Nie wiem jak w sedanie to będzie pyrkało. Jak będzie jak poprzednim razem to wystarczy - w końcu będzie okazja zrobić porządek w bagażniku z kabelkologią.

 

20180107_094014.jpg

Edytowane przez tomczas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj doszła paczuszka z z zakupionym cupholderem, udało mi się dorwać dziada po kilku miesiącach poszukiwań za 50zł :kox:
Jako że jest w kolorze zielonkowatym, pryśnie się go lakierem strukturalnym, który gdzieś tam się poniewiera.

20180109_130521.jpg

 

Jako że dalej jaram się moimi US-ami, zrobiłem dzisiaj kilka fotek będąc na myjni. 

20180109_160046.jpg 20180109_155529.jpg 20180109_160136.jpg

 

Jestem też już po wizycie u mechanika, pierwszego lutego auto jedzie na robienie głowic, uszczelnienie silnika, rozrządy itd. Kompletna kapitalka. Trochę budżet zostanie nadszarpnięty... Jako że w tym czasie wyjeżdżam również na 2-3 tygodnie, nie będę miał wglądu na sytuacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głośniczek jak za flaszeczkę gra aż miło. Nie jest to sprzęt nie wiadomo jakiej klasy, ale do mojego grania :thumbup1:
Kabel plusowy pociągnięty od aku przez czarną skrzynkę i lewym progiem pod tylną kanapę. Głośnikowe poszły prawym progiem. Masa wzięta spod kanapy.

Grajło z przodu do wymiany na wiosnę, tylne w półce zostawię chyba tak jak jest, czyli sama niskotonówka Helixa - ewentualnie Helixa przerzucę do przodu na dystans który leży w garażu i poszukam zwrotnic z tweetkami.

20180110_134814.jpg 20180110_134830.jpg 20180110_135843.jpg

received_1943018159060178.jpeg 20180110_141452.jpg 20180115_103928.jpg

20180115_103915.jpg 20180115_093401.jpg 20180115_105440.jpg

 

 

Auto ugnojone bo dzień wcześniej nad Krakowem przeszedł front z piaskiem pustyni :kox:

Edytowane przez tomczas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czwartkowy wieczór, telefon od drugiej połówki. Misiek bo mam taki problem, plama pod autem i zbiornik od płynu chłodniczego prawie pusty. - Przyjedź w takim razie i zobaczymy. Szybka diagnoza - pompa wody puszcza. Szybkie sprawdzenie w sieci czy rozrząd do ruszania - nie - to szybka akcja będzie.... yhy... :facepalm: 2 dni w d*pę :kox:

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg

 

Jakiś mądry Janusz mechanik, kiedyś najprawdopodobniej skręcił wszystko za pomocą klucza pneumatycznego, śruby przykręcone i co 2 wyrobiona na amen. Litry coli i wd40 wylane bo jak widać na zdjęciach śruby brązowe. Zdjęcie wiatraka z wiskozy zajęło mi 50min, zgrzane na amen. Po 2 dniach walki poddałem się niestety i auto poszło do mechanika. Jak wróci to moja V-ałka idzie do niego na robienie głowic.

Jako że srebrzanka poszła do mechanika, moja połówka dostała By Pińć na weekend. Przez ostatnie dni, zadawała mi pytanie czy warto pakować kasę w mój silnik, czy nie lepiej sprzedać ją tak jak jest i kupić coś nowszego? Sprzeciwiałem się. Taką o to wiadomość dostałem od Niej, po przejechaniu drogi powrotnej do domu (35km autostradą).

Screenshot_20180127-084353.png

 

Szczerze to nie mogę się już doczekać dnia, kiedy będę odbierał moją po serwisie. Mam nadzieję że już więcej nic mnie nie zaskoczy, jeżeli chodzi o silnik. Zakupione już gadżety. Rozrząd, ezektor, płyny ustrojowe. Reszta wyjdzie w praniu :smutas:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniałem sobie, że w domu leży pipercross od jakiegoś czasu, zakupiony bardziej z ciekawości niż konieczności wymiany. Zarzuciłem przed wyjazdem do pracy i cóż mogę powiedzieć? Nie wiem czy to efekt placebo, ale silnik lepiej wkręca się na obroty, jest zrywniejszy i z łatwością wskazówka obrotomierza idzie w górę. Dźwięk - różnica jest, zwłaszcza powyżej 4000obr/min. Bardziej wyrazisty gang silnika. Może gdyby szum wewnątrz nie zagłuszał pracy V-ki, przy większej prędkości byłoby lepiej - wężyk akwarystyczny już czeka na montaż, pod uszczelki drzwi.

27604331_1967542583274402_199428590_o.jpg

 

Podczas gdy auto będzie stało w serwisie, będę się bawił podświetleniem klamek. Wszystko przez kolegę #Tapo94, który mnie sprowokował do działania. Zakupiony komplecik już w drodze.

27496556_1689696694423292_389046300_n.jpg

 

No to do zobaczenia jak odbiorę auto z serwisu :hi:
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wężyk akwarystyczny będziesz wprowadzać dosłownie pod uszczelkę czy w jej środek? W każdym razie podziel się wynikiem bo też coś takiego planuję [emoji6]

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...