Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5] 2.8 30v ACK EuropaBlau by tomczas


tomczas

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 24.10.2017 o 17:14, xsebo1 napisał:

Wszystko zależy ile km ma nakulane

Prawie 300kkm...

 

W dniu 24.10.2017 o 17:14, xsebo1 napisał:

Chemia od Liqui moly jest bezpieczna, mają nawet środek po którym guma zwiększa objętość

Jakaś specjalna płukanka czy posiadają tylko jeden rodzaj? Bo chyba się skuszę na to ponieważ badanie kompresji zrobione i wszystko się wyjaśniło. Mam przynajmniej taką nadzieję, Badanie pokazało następujące efekty:

kompresja.jpg 

 

Na cylindrze oznaczonym nr 4 kompresja ewidentnie kuleje, zrobiona próba olejowa, wlane 100ml oleju i wszystko jasne. Na cylindrze 4 poleciały/zapiekły się pierścienie. Po odpaleniu auta zasłona dymna, nigdzie nie mogłem znaleźć informacji o prawidłowej kompresji tego silnika, żeby porównać resztę cylindrów.

32.jpg33.jpg

 

Autko tak sobie pochodziło chwilkę, wypaliło olej z cylindra i mała niespodzianka. Od razu po wyjechaniu na drogę, poczułem że auto idzie jakoś żwawiej, nie wibruje już na jałowym jak miało to miejsce jeszcze tego samego poranka. Po przejechaniu ok 15km, patrzę w lusterko i nie widzę chmurki, z początku myślałem że może wiatr tak się ułożył że wywiewa, ale po przyjeździe pod garaż:

34.jpg

 

Zobaczymy jak będzie dalej, odpalałem później 2 Audi w tym samym czasie na zimnych silnikach i muszę powiedzieć, że moja teraz puści parę mniejszą niż srebrzanka. Zobaczymy jak będzie z poborem oleju i jak wyjdzie kompresja za 2 tygodnie, bo zrobię płukankę, albo pobawię się z naftą.

 

I tak na koniec, nowe koła w srebrzance siadły idealnie. Na żywo straszna petarda po przesiadce ze stali r15 :kox:

35.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plukalem 2 diesle LM z przebiegami okolo 260-270k i luzik :)

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plukanka ma bardzo łagodne działanie, nafta jest bardziej agresywna. Zżera nagar jak reksio szynkę

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku widziałem, że w modach masz plan na wymianę podszybia na ten z FL. Daj znać na priv, czy jeszcze potrzebujesz to ci podeślę bo leży u mnie zbędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Rumaq napisał:

Tomku widziałem, że w modach masz plan na wymianę podszybia na ten z FL. Daj znać na priv, czy jeszcze potrzebujesz to ci podeślę bo leży u mnie zbędny.

PW :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tydzień powrót do domu. Szykuje się zmiana kół na zimowe. Felgi zakupione jeszcze przed wyjazdem. Nówki ori 16 audi, stan perfekto. Przeleżały kilka dobrych lat w garażu praktycznie u sąsiada. Jedyne co to są pochlapane farbą przy przemalowaniu ścian :D Firmowa i30-stka przydała się przed wyjazdem co by nie latać 2x tam i z powrotem :)

 

23416136_1869056009789727_463223325_n.jpg

 

Dalej mam dylemat czy felgi zostawić w kolorze jakim są oryginalnie, czy malnąć je na czarno plastidipem jak te do srebrzanki. Niestety wujek google nie posiada zdjęć audi w moim kolorze i czarnej feldze które posiadam. Mam też problem z zakupem dystansów. Podczas zakupu pierścieni dostałem pytanie o wysokość kołnierza centrującego na piaście. Na jego podstawie mogą mi dobrać odpowiednią grubość, tak, aby na dystansach był pierścien. Dystanse jakie chce kupić to 15mm. Myślę że przy tej feldze 15mm powinno się zmieścić bez problemu z oponą 205/55/16 i zawieszeniu 1be.

W związku z tym, że nie mam dostępu do auta, a bardzo zależy mi na skompletowaniu gratów przed powrotem do domu, zna ktoś odpowiedź na moje pytanie, jakiej szerokości jest pierścień centrujący? Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedź, chodzi mi o przód i tył oczywiście.

 

Na powrót czekają też kierunki US - prawie dokończone. Realizacje zleciłem mojemu magikowi od elektroniki, gdyż nie będzie to tylko podłączenie postojówki i kierunków pod nowe gniazdo żarówki. Będzie to wyglądało mniej więcej tak:

- możliwość wyłączenia obrysu US w kabinie
- regulacja potencjometrem mocy świecenia obrysu US
- obrysówka wyłącza się podczas działania kierunku, po zakończonej pracy kierunku powoli się rozjaśnia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do felg to może plastidip ale jakiś OCZOJEBNY żeby każdy dostawał skrętu karku na widok tych 16 :) może pomarańcz?  A może czerwony ? Ja bym tak zrobił jeżeli miałbym się bawić plastidipem :)) ewentualnie srebrna jak masz teraz :)

 

Co do pierścieni to bierz pierścienie centrujące z redukcją 66.5>57.1. To powinno styknac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, BlackHazelAudi napisał:

Co do pierścieni to bierz pierścienie centrujące z redukcją 66.5>57.1. To powinno styknac :)

Przepraszam, ale nie rozumiem tego zdania :D nie wiem o co chodzi :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, tomczas napisał:

Przepraszam, ale nie rozumiem tego zdania :D nie wiem o co chodzi :D 

Chodzi o pierścienie centrujące. Jeżeli felga ma inny otwór centrujący to będzie latać na piaście, wtedy stosujesz pierścienie centrujące z np. 66.6mm na 57.1 (audi). Jeżeli chodzi o dystanse to polecam dystom.pl Masz wszystkie rozmiary, masa rozmiarów jeśli chodzi o centrowanie i idzie się z nimi dogadać, wystarczy znać parametry felgi. 

205/55/16 mieści się bez problemu - mam aktualnie na aucie bez żadnych dystansów. Z dystansami też nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, enczu napisał:

Chodzi o pierścienie centrujące.

Aaa to wiem wiem :) mi chodziło o dystanse, a dokładnie o taki wymiar, ponieważ przy zamawianiu pierścienie dostałem pytanie od sprzedającego bo chcą dobrze dobrać dystanse.
Ale już mi podpowiedzieli na grupie FB: zapodam jakby ktoś szukał cyt: "W quattro o ile dobrze pamietam przod ok. 10mm i tyl tak samo. W fwd przod ok 10mm, tyl ok 14mm". Dystanse kupuję na allegro. Rozmawiałem już z kilkoma osobami i nie narzekają, a na zimę starczą.

image019.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuj gdzie uważasz, po prostu podesłałem Ci strone, gdzie większość ludzi do projektów zamawia, a nie allegro ;) Tu masz 100% pewność jeśli chodzi o jakość i wykonanie. No i nie pytają o takie rzeczy tylko mają dostosowane do modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze nie ufam dystansom, nie lepiej dobrać et felgi przed zakupem by nie oslabiac najważniejszego punktu nośnego auta? Obnizysz et o 10 = dystans 10mm

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, enczu napisał:

No i nie pytają o takie rzeczy tylko mają dostosowane do modeli.

na zimę chce wypróbować na czymś tańszym, mam nadzieję że się nie zawiodę i wszystko spasuje - jak nie to odeślę.

 

9 minut temu, xsebo1 napisał:

Szczerze nie ufam dystansom

Kiedyś też się obawiałem śrub pływających, ale zaryzykowałem i nie było problemów, nawet wulkanizator pukał się w głowę, a jak zobaczył pierścienie centrujące i nie ori felgę to już nic nie chciał więcej dodawać, ale to było kilka lat temu i był starszej daty. Co do adapterów ludzie jeżdżą i żyją, oby tylko z gumy nie były zrobione. Jak przestaną pojawiać się moje posty, to znaczy że adaptery zawiodły :P

 

nie lepiej dobrać et felgi przed zakupem by nie oslabiac najważniejszego punktu nośnego auta?

Owszem że lepiej kupić już odpowiednią felgę, ale na zimę nie będę wyszukiwał skoro trafiły mi się ori nie używane w bardzo dobrej cenie. 

Edytowane przez tomczas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, xsebo1 napisał:

Szczerze nie ufam dystansom, nie lepiej dobrać et felgi przed zakupem by nie oslabiac najważniejszego punktu nośnego auta? Obnizysz et o 10 = dystans 10mm

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
 

Znajdź mi felgi z et15-20, 9.5-10j w normalnej cenie i biorę. Dystansów używają w drifcie i zobacz ile to potrafi wytrzymać. Nic nie osłabiasz.. Masz przedłużone śruby, więc wszystko trzyma się jak należy.

2 godziny temu, tomczas napisał:

na zimę chce wypróbować na czymś tańszym, mam nadzieję że się nie zawiodę i wszystko spasuje - jak nie to odeślę.

 

Kiedyś też się obawiałem śrub pływających, ale zaryzykowałem i nie było problemów, nawet wulkanizator pukał się w głowę, a jak zobaczył pierścienie centrujące i nie ori felgę to już nic nie chciał więcej dodawać, ale to było kilka lat temu i był starszej daty. Co do adapterów ludzie jeżdżą i żyją, oby tylko z gumy nie były zrobione. Jak przestaną pojawiać się moje posty, to znaczy że adaptery zawiodły :P

 

Owszem że lepiej kupić już odpowiednią felgę, ale na zimę nie będę wyszukiwał skoro trafiły mi się ori nie używane w bardzo dobrej cenie. 

Dużo przed wami jeśli chodzi o dobory felg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, enczu napisał:

Dużo przed wami jeśli chodzi o dobory felg :)

Biore jednak w Dystomie adaptery. Różnica nie wielka, a skoro są sprawdzone to nie będe ryzykował. 

Jakie rozmiary byś mi polecił do felgi 7j i et45? Myślę nad 15 przód i tył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, tomczas napisał:

Biore jednak w Dystomie adaptery. Różnica nie wielka, a skoro są sprawdzone to nie będe ryzykował. 

Jakie rozmiary byś mi polecił do felgi 7j i et45? Myślę nad 15 przód i tył?

Koła nadal będą bardzo schowane. 7j to mega mało, do tego dość wysokie ET. W zasadzie ile byś nie kupił do tych felg to będzie mało. Miałem 8.5j ET42 chyba jakoś i do tego dystans 30mm na przodzie i nadal schowane. Oczywiście wszystko zależy od tego jak auto jest opuszczone, im niżej tym bardziej się chowa, więc tutaj tez był pies pogrzebany. Szczerze? Nie robiłbym nic jeśli to pakiet zima. Owszem, dystanse możesz potem zostawić lub sprzedać, ale sprzedając zawsze pare złoty stracisz. Raczej mierzyłbym całość pod lato i jeśli nie możesz wytrzymać to kupić pod letnie koła i wsadzić te dystase teraz. Na tej samej feldze co kupiłeś na zime wrzuciłem po lecie przód 15, tył 20 mm i było jako tako. 

Edytowane przez enczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po miesiącu w końcu wróciłem do domu i na dzień dobry przywitał mnie zasypany Kraków. Od razu pojechałem po opony i wpadł już pakiet zima. Przy okazji zmiany kół, pomierzyłem sam swoje kołnierze na piaście, wyszło przód 14mm, tył 20mm tak dla sprostowania. 

CameraZOOM-20171201075212163.jpg

 

W dniu 26.11.2017 o 13:22, enczu napisał:

Koła nadal będą bardzo schowane. 7j to mega mało, do tego dość wysokie ET. W zasadzie ile byś nie kupił do tych felg to będzie mało.

Niestety masz racje, jest tragedia wizualna jak dla mnie. Najgorsze jest to, że już nie ogarniam tematu z dystansami.

W dniu 26.11.2017 o 13:22, enczu napisał:

Raczej mierzyłbym całość pod lato i jeśli nie możesz wytrzymać to kupić pod letnie koła i wsadzić te dystase teraz.

Przód chciałbym wyciągnąć o 10mm, tył o 15mm - mierzone na felgach letnich. Teraz zakupione dystanse wykorzystał bym w zimie, jak i w lecie, przez co zakup robi się bardziej opłacalny i chyba najbardziej racjonalny. Tylko teraz pytanie, czy na przodzie wystarczy 4mm na posadzenie felgi na pierścieniu centrującym i 5mm na tyle. Ogólnie jakiś dramat dla mnie i byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mi pomógł to ogarnąć.


Rozłożyłem też lusterko UK i przygotowałem do oddania na zmianę koloru. Niestety żeby nie było tak kolorowo, stanąłem na nieszczęsnej zawleczce do zmiany trójkąta. Niczym nie mogę jej ruszyć, cały trzpień ze sprężyną i zawleczką zardzewiały, a lusterko nawet nie drgnie żeby się złożyć. Będzie mordęga, ale do ogarnięcia. Czeka mnie też wycieczka po gotowy moduł US.

CameraZOOM-20171201082442439.jpg CameraZOOM-20171201091449837.jpg CameraZOOM-20171201091500275.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj to nasmarować wd-40 albo poszukaj jakiś dobry smar który nie jak wd  po jakimś czasie się ulatnia tylko zostawia film na całej powierzchni sprężyny zawleczce ja kiedyś stosowałem taki do zawiasów bo ruda zaczęła je brać i psiknąłem takim sprayem (nie żałowałem) i nastał cud ruda zeszła a zawiasy tłuste pięknie pracują nawet piasek czy tez inny żwir nie jest wstanie dostać się do środka nie podam ci marki tego spreja bo dostałem go od znajomego już z oberwaną karteczką (nie chciał lokować produktu :D ) ale powiem ci ze taki smar dostaniesz a przynajmniej powinieneś dostać w każdym motoryzacyjnym.

Ważne żeby posiadał duże właściwości smarne (spray jak WD ale o wiele lepszy )

Edytowane przez BlackHazelAudi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kombinujesz z tymi dystansami. Wbijaj na dystom.pl,piszesz 10mm audi a4 b5 i masz. Nie przejmujesz sie ze cos nie pasuje. Oni maja dostosowane do danych modeli aut.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...