kirbag Opublikowano 6 Maja 2017 Opublikowano 6 Maja 2017 Ten wątek postanowiłem wykorzystać jako swego rodzaju książkę serwisową i udokumentowaną historię mojego auta. Pożegnałem się z moją poczciwą A6 C4 2,5 TDI i jestem posiadaczem auta wymienionego w tytule. Priorytetem było pozyskanie auta bezwypadkowego, z pewnym przebiegiem i sedana. Zupełnie nie interesowało mnie wyposażenie wewnętrzne. Udało się wyszukać auto spełniające postawione warunki (w kwestii przebiegu czekam jeszcze na jedną weryfikację z Belgii). Auto oczywiście ma kilka zadrapań, skaz na lakierze ale fabryczną powłokę lakierniczą. Z rzeczy wymagających natychmiastowych działań to wymiana czujnika temp. płynu chłodzącego oraz co wyszło po jego wymianie, termostatu. Wszystkie szyby 2002 rok (jedna malutka przy tylnym słupku 2001). Szyba przednia ma delikatny odprysk od kamyka ale póki co nie mam zamiaru jej zmieniać. Auto zacząłem użytkować z przebiegiem 260 445. -Felgi standard 15 cali -Klimatronic -elektryczne przednie szyby -kolor szary/popielaty atłasowy metalic -welurowa tapicerka i standardowe fotele
kirbag Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Opublikowano 6 Maja 2017 Tak więc wymiana czujnika i termostatu faktycznie zlikwidowała problem. Obecnie pozostało sprawdzenie szczelności układu klimatyzacji i ewentualne jej nabicie i odgrzybienie gdyż dziś podczas jazdy według mnie chłodziła słabo. Zajmę się tym w poniedziałek w wyspecjalizowanym zakładzie.
m-nokian Opublikowano 6 Maja 2017 Opublikowano 6 Maja 2017 Ładna seria nie opisałeś planów związanych z autem zostanie tak jak jest?
kirbag Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Opublikowano 6 Maja 2017 Celowo nabyłem auto z silnikiem AVB 101KM aby poddać go ewentualnemu chipowaniu. To będzie jednak zależało od tego co wykażą testy oprogramowaniem i hamownia. Z racji wieku (nie jestem młodzieńcem) ewentualny chip nie będzie służył do ścigania z "rycerzami ortalionu" . Będę chciał tylko aby był zrównoważony przyrost nm. Wizualnie i wyposażeniowo zobaczymy w przyszłości ale raczej na 100% będę chciał zmienić przełącznik i uruchomić komp. pokładowy (obecnie pokazuje tylko temp. na zewnątrz oraz ilość kilometrów jaką mogę pokonać na paliwie). Z racji, że w A6 C4 miałem komputer to brakuje mi tego w mojej A4. Muszę jednak na spokojnie na ten temat poczytać. Być może także czujniki cofania i jakieś urządzenie z ekranem (autem jeździ czasami żona, więc kamerka cofania to byłaby dla niej przydatna opcja). Tapicerka ogólnie jest sympatyczna w czarnym kolorze choć fotele są najzwyklejsze, więc Sline alcantara+skóra też jak się trafią w fajnej cenie to może kiedyś zafunduję (w A6 to miałem i byłem zadowolony). Z zewnątrz też z tęsknoty po A6 może przyciemnię lekko lampy (a A6 miałem oryginalnie przydymione lampy Hella).
kirbag Opublikowano 8 Maja 2017 Autor Opublikowano 8 Maja 2017 (edytowane) Dziś pierdółka....wymienione pióra wycieraczek i niespodzianka. Nie byłem świadomy, że w tym modelu idą dedykowane pióra wycieraczek, ze specyficznym mocowaniem. Nawet elektroniczny katalog nie potrafił ich odszukać po modelu auta. Gdyby kiedyś komuś to się przydało to muszą to być wycieraczki o oznaczeniu 909 Twin według firmy Bosch (nie mam pojęcia czy inne firmy robią ten model piór). Jutro przegląd klimy i profilaktycznie trzeba zajrzeć do rozrządu (według informacji zmieniany około 25 000 tys. km wstecz ale lepiej sprawdzić jak wygląda). Auto obecnie poddałem także testowi spalania w warunkach miejskich (ale bez typowych wielkomiejskich korków), wyniki w środę. Edytowane 8 Maja 2017 przez kirbag
kirbag Opublikowano 9 Maja 2017 Autor Opublikowano 9 Maja 2017 Klimatyzacja sprawdzona - niestety poprzedni właściciel raczej w 2016 nie skontrolował stanu układu. Pozostaje mieć nadzieję, że nie odbiło się to negatywnie na kompresorze. Na wszelki wypadek muszę baczniej "poobserwować" w najbliższym czasie jak układ się sprawuje.
MariuszKK Opublikowano 9 Maja 2017 Opublikowano 9 Maja 2017 Ciekawe.. ja robiłem klimę w kwietniu i z tego co pamiętam, to mam na wlepce od spodu maski: 500mg czynnika i 8ml oleju.. silnik BKE 116
kirbag Opublikowano 9 Maja 2017 Autor Opublikowano 9 Maja 2017 (edytowane) To zbliżone wartości, bo u mnie 470 czynnika, 10 kontrastu i 10 oleju czyli 490 łącznie (przynajmniej tak na logikę), u Ciebie 508 czyli różnica to duża łyżka zupy (ale fakt, że różnica jest więc postaram się poszukać informacji na ten temat) Niepokojące jest co innego, mianowicie według Hella Behr ilość oleju w układzie to 180ml tymczasem u mnie dodano 10ml, a u Ciebie jeszcze mniej (8ml) ??!! znalazłem na szybko takie dane: A4 (8E, B6) diesel 11.00-11.04 R134a 480-530 G052 300 A2 PAO 68 albo PAG ISO 46 180 ml ilosc czynnika w klimatyzacji.pdf Edytowane 9 Maja 2017 przez kirbag
kirbag Opublikowano 10 Maja 2017 Autor Opublikowano 10 Maja 2017 (edytowane) Test spalania: delikatna , płynna jazda (z małymi wyjątkami), ruch miejski, bez klimatyzacji. Wynik 6,44 L/100km Moja A6 C4 z silnikiem AEL paliła 7.5-8 litrów. Edytowane 10 Maja 2017 przez kirbag
mateusz233 Opublikowano 10 Maja 2017 Opublikowano 10 Maja 2017 (edytowane) 180 ml to ilość oleju który wchodzi na cały układ. Razem z czynnikiem odzyskuje się średnio 5-25 g oleju i dodaje tyle samo albo trochę więcej nowego. Reszta oleju zostaje w sprężarce, przewodach, skraplaczu, filtrze. Edytowane 10 Maja 2017 przez mateusz233
kirbag Opublikowano 10 Maja 2017 Autor Opublikowano 10 Maja 2017 (edytowane) Właśnie przed chwilą uzyskałem odpowiedź z Belgii z zakładu, którego wpisy i pieczątka są na ostatnich wpisach w książce serwisowej (na wcześniejszych także się pojawiają). Potwierdzili autentyczność (przy okazji powiedzieli mi, że przy serwisach, w których wartość nie przekracza 125Euro, w Belgii nie mają obowiązku wprowadzania numeru VIN i przebiegu do systemu komputerowego). Tak więc w kwestii przebiegu wydaje się, że jest autentyczny W kwestii wyjaśnienia - nie boję się aut z przebiegiem 300 czy 400 tys. , bo tu zawsze kluczowa jest kwestia "serwisowania" samochodu czyli robienia wszystkiego na czas. Wczoraj byłem aby zakupić olej Motul i mają Skodę Octavię 1,9 z przebiegiem......680 000 !!! Bez remontu silnika. Edytowane 10 Maja 2017 przez kirbag
kirbag Opublikowano 16 Maja 2017 Autor Opublikowano 16 Maja 2017 W dniu dzisiejszym laleczka przeszła zabieg odgrzybiania i odświeżania klimatyzacji preparatami Wurth. Zdemontowałem schowek, listwy i odchylając dywanik dostałem się do parownika. (przy okazji przesmarowałem włącznik światła w schowku). Ogólnie przed zabiegiem nie było żadnych nieprzyjemnych zapachów w aucie ale zabieg wykonany profilaktycznie aby być pewnym, że jest jak powinno być. W najbliższą sobotę prawdopodobnie czyszczenie zaworu EGR oraz być może SPA (włącznie z glinkowaniem).
kirbag Opublikowano 19 Maja 2017 Autor Opublikowano 19 Maja 2017 Na dzień dzisiejszy jedno jest pewne, glinkowania nie będzie.....ponieważ po umyciu auta i teście gładkości lakieru stwierdziłem, że to obecnie byłby zabieg z typu "przerost formy nad treścią" . W kwestii EGR i jego czyszczenia dziś jeszcze raz wykonam pełny test VAG-iem i podejmę decyzję (choć bardzo kusi mnie aby dokonać czyszczenia i wszelkie uszczelki oryginalne już zakupiłem) . Zakupione także już rzeczy do wymiany oleju oraz paski osprzętu, wymieniany będzie także rozrząd (u mnie jeszcze wersja z napinaczem hydraulicznym).
kirbag Opublikowano 19 Maja 2017 Autor Opublikowano 19 Maja 2017 W kwestii zaworu EGR test VAG-iem: Próba statyczna: wartość żądana 250 wartość rzeczywista 235-250 51%-54% Czyli prawidłowo, wartość rzeczywista nie przewyższa wartości żądanej. Próba statyczna Basic Settings: w trybie OFF wyniki wahały się 435-445 w trybie ON zaś 235-245 Zawór EGR pracuje zatem poprawnie ale widziałem lepsze wyniki na logach z innych aut więc przeczyszczę zawór.
kirbag Opublikowano 20 Maja 2017 Autor Opublikowano 20 Maja 2017 Dziś zgodnie z planem czyszczenie zaworu EGR oraz kolektora dolotowego. EGR jak widać na zdjęciu czysty nie był. Użyłem do mycia benzyny ekstrakcyjnej ale innym i na przyszłość polecam jednak najpierw potraktować zawór najpierw naftą (mi z pomocą przyszedł środek do czyszczenia gryli). Benzyna i nitro to już tylko do płukania są dobre.
kirbag Opublikowano 20 Maja 2017 Autor Opublikowano 20 Maja 2017 (edytowane) A tak zawór wygląda po całej operacji. Jutro wykonam ponowną diagnostykę VAG-iem aby sprawdzić czy zabieg czyszczenia przełożył się na wydajniejszą pracę zaworu. Przy okazji zmieniłem także filtr paliwa Mann (ten zamontowany miał datę z 2015 roku, Mahle). Edytowane 22 Maja 2017 przez kirbag
kirbag Opublikowano 21 Maja 2017 Autor Opublikowano 21 Maja 2017 Wykonana diagnostyka po wyczyszczeniu zaworu EGR potwierdziła, że ten zabieg jest skuteczny !!!!!. Podaje najpierw wartości najniższe dla pozycji ON i i najwyższe dla pozycji OFF zaworu jakie w trakcie diagnozy zarejestrował VAG. Wartości przed zabiegiem czyszczenia : ON - 215.6 OFF - 465.5 Wartości po zabiegu czyszczenia: ON - 235.2 OFF - 480.2 Teraz podaję wartości średnie dla pozycji ON i OFF zaworu. Przed zabiegiem czyszczenia: ON - 223.92 OFF - 435.40 Po zabiegu czyszczenia: ON - 253,26 OFF - 455.28
kirbag Opublikowano 22 Maja 2017 Autor Opublikowano 22 Maja 2017 W dniu dzisiejszym z uwagi na błąd "01842 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Right (G221) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent" zająłem się sprawdzeniem silniczków i potencjometrów klap. Po przesmarowaniu i potraktowaniu CX80 Contact, autoscan wykazał brak błędu. Wykonałem po tym nastawy podstawowe. Dodatkowo wymieniona końcówka drążka kierowniczego (prawa strona). Coś "stuknęło" wczoraj i postanowiłem to dziś ustalić i faktycznie miała luz.....zakupiłem Lemfordera.
kamil-vag Opublikowano 24 Maja 2017 Opublikowano 24 Maja 2017 Wskazaniami z MAF przy próbach EGR nie ma się co sugerować patrząc na inne logi. Wartość zasysanego powietrza zależna jest od temperatury, wilgotności, ciśnienia... także u każdego może być inaczej. Jak chcesz sprawdzić MAF to zrób log dynamiczny grup 003 + 008 + 011 i wtedy można powiedzieć czy jest wszystko OK z układem dolotowym Co do klimy to powinno być tak według serwisówki: Ogólnie naprawy na duży PLUS. Autko trochę bieda No ale zdążysz co nieco pomodzić i doposażyć
kirbag Opublikowano 27 Maja 2017 Autor Opublikowano 27 Maja 2017 (edytowane) Kamil dzięki za wskazówki. Co do logów dynamicznych zrobię jak znajdę odpowiednią osobę do prowadzenia auta lub obsługi laptopa i softu . Jednak te statyczne były wykonane o tej samej porze i przy bardzo podobnych warunkach zewnętrznych). Co do faktu, że auto bieda.....tak, to chyba dość podstawowa wersja wyposażenia ale jak pisałem nie to było priorytetem. Zakupiłem od znajomego fotele przednie. Poprzedni właściciel to Pan słusznej wagi i fotel kierowcy był trochę sfatygowany (widać szycie przetarcia na zdjęciu i podobna sprawa na oparciu, jest też ubytek gąbki). Kolor i wariant foteli tożsamy z obecnymi, jedyna różnica, że za oparciem w tych nabytych są takie siatki, w które można "coś" schować. Montaż prawdopodobnie w przyszły weekend. Dodatkowo jadą jeszcze kapcioszki zimowe i folia do oklejenia listew wewnętrznych. Edytowane 27 Maja 2017 przez kirbag
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się