byyq Opublikowano 12 Maja 2017 Opublikowano 12 Maja 2017 Cześć, Mam problem ze znalezieniem pompy wspomagania do A4 B6, silnik 3.0 ASN (quattro). Objawy: pompa buczy/wyje teraz już nawet nie tylko przy skręcaniu kół. Niestety raz pokusiłem się na używaną na oryginalną, używaną pompę na Allegro, po kilki tygodniach również ta padła. Byłem w zakładzie gdzie regenerują pompy- diagnoza: nie nadaje sie do regeneracji. Po przerobieniu wielu wątków w necie mam kilka opcji: 1. Kupić w ASO nową za 2200 zł - tego bym chciał uniknąć. 2. Kupić jeśli będzie gdzieś dostępna pompę Boscha - niestety koszt to 1300 zł :/ - tez dużo. 3. Kupić używkę - niestety mam złe doświadczenia, niby są sprzedawcy, którzy dają 14 dni gw. rozruchowej, ale są minusy takiego rozwiązania. Mianowicie: pompa może również się zepsuć (tak jak ostatnio miałem po 1,5 miesiąca); koszt wymiany pompy za każdym razem to 150 zł. Więc 250- 300 zł za używkę + 150 za wymianę średnio mi się usmiecha nawet jeśli będę mógł oddac pompę. 4. Słyszałem o regenerowanych pompach, ale tez nigdzie nie mogę znaleźć, ZF, TRW - wszędzie niedostępne :/ 5. Zamienniki - nic dobrego o nich nie słyszałem, poza tym też nie mogę już znaleźć 6. i ostatnia najbardziej mnie interesująca, ale brakuje mi wiedzy. MOŻE KTOŚ DORADZI - podobno jest możliwość zamontowania podobnej POMPY od silnika 2,5 TDI- tylko trzeba obrócić króciec od pompy. Pytania: Czy to prawda ? Czy ktoś tak z Was robił? Jaka dokładnie to pompa (są 3 wersje 2,5 TDI)? Czy musi mieć tyle samo "barów" ? Temat tej pompy to jak szukanie świętego graala - HELP !!!!!! dzięki.
marcin4x4 Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 (edytowane) kup nowszą.. ja mam z B8 Edytowane 21 Maja 2017 przez marcin4x4
theodor Opublikowano 23 Maja 2017 Opublikowano 23 Maja 2017 Mam audi a4 b6 3.0 ASN q. Ja miałem wrzuconą pompę wspomagania z volkswagena, chyba tourana v6. Podobno ma większe ciśnienia, ale działała bez problemu aż padła. Używka tak jak mówisz 200-300 pln. Uznałem, że najwyżej wymienię 4 razy zamiast kupować nową.
byyq Opublikowano 25 Maja 2017 Autor Opublikowano 25 Maja 2017 Dzięki Panowie za info. Ja w końcu kupiłem regenerowaną pompę ZF od sprzedawcy z Allegro. Gwarancje 24 miesiące. Będę montował po 5 czerwca. Zobaczymy jak się sprawdzi. pzdr.
marcin4x4 Opublikowano 25 Maja 2017 Opublikowano 25 Maja 2017 ja od zimy latam na pompie z B8 i problemów brak.
byyq Opublikowano 25 Maja 2017 Autor Opublikowano 25 Maja 2017 12 godzin temu, Kalmez napisał: Na jakiej aukcji kupiłeś? http://allegro.pl/pompa-wspomagania-audi-a4-a6-vw-passat-b5-b6-zf-i5655798128.html
byyq Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2017 (edytowane) Jestem po wymianie pompy ( "Ja w końcu kupiłem regenerowaną pompę ZF od sprzedawcy z Allegro"). Niestety! "Nowa" pompa tez mocno buczy. Dzwoniłem do sprzedawcy i wskazał na: - możliwość odczepienie się sitka w zbiorniczku (objawy pienienie się płynu i mocny wir w zbiorniczku) - konieczność wymiany/regeneracji maglownicy (odpadł teflon i zapycha/zapowietrza układ) - problem z przewodem Jeśli ktoś miał podobne przejścia (najlepiej rozwiązane) dajcie znać, bo koszty i uciążliwość problemu rośną pzdr. Edytowane 23 Czerwca 2017 przez byyq uzupełnienie treści
byyq Opublikowano 25 Lipca 2017 Autor Opublikowano 25 Lipca 2017 Cześć. Chyba zakończyłem półtoraroczny bój z tematem Przyczyna to ... uszkodzony zbiorniczek od oleju układu wspomagania. Nie pompa, nie maglownica! Z jednej strony ciesze się, że problem udało się rozwiązać, a z drugiej kolejny raz potwierdza się niestety jakość polskich warsztatów i mechaników Wnioski: Gdybym nie drążył sam, nie czytał, i nie pytał to teraz skończyło by się na ponownej wymianie pompy, i maglownicy (koszt ok 2 tys !!!) prawdopodobnie bez efektu!!! A i tak koszt 2 pomp i robocizny to 1000 zł w plecy + zmarnowany czas i nerwy. ostatecznie skorzystałem z warsztatu (ul. Wodna 4/6, Łódź) który zajmuje się regeneracją układów kierowniczych bez pośrednictwa mechaników. Po usłyszeniu pracy wspomagania i pokręceniu kierownicą od razu stwierdził, że to będzie jakaś "pierdoła", a nie pompa, czy maglownica - polecam!!! Mam nadzieje, że zamykam temat. Dzięki wszystkim za rady (nie dajcie się naciągać;) ) Pzdr.
grzesieknow1989 Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 Witam, Czy ktoś jest w stanie wskazać różnicę w pompach o oznaczeniu 8E0145155N oraz 8E0145155F? Czy mogę zamontować N zamiast F?
donbdg Opublikowano 11 Marca 2018 Opublikowano 11 Marca 2018 W dniu 21.05.2017 o 22:59, marcin4x4 napisał: kup nowszą.. ja mam z B8 Hejka. Masz jakiś nr części? z jakiego motoru od a4b8 będzie pasowała? Pozdrawiam.
AlexDLU Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Pociągne pytanie dalej z jakiego motoru z b8 ta pompa ??
Tomas318 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Jaki symbol pompy ja mam na sprzedaż od b8 po regeneracji
Michał Kazimierczuk Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Jaki koszt tej pompy ? Podchodzi Do silnika ASN >?
Tomas318 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 witam nie wiem jakie mocowanie pan ma ? koszt 200 przy zdaniu starej 250 bez zdawania ja mam model 8k0 145 154 b
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się