Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AEB] Proszę o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A wiec :

Wolne :

9b9d3333eb88b5c2.jpg

Jazda :

8d89b3be51caf79a.jpg

Logi z kanałow 1,2,7 tak mi doradził gregory ;)

Co wy na to ?

Autko ładuje 1,4 - 1,5 bara , przepływka 3" , wtryskiwacze około 400ccm ...

Problemy : wdg mnie za duzo pali :/ Spokojna jazda w 60-70% trasa i 15 litrów :/ Wydaje mi sie ze czuc z wydechu nieprzepaloną dobrze benzyną ...

Mam jeszcze problemy z doładowaniem (n75 chyba nie daje rady ;) ) , mam do wyregulowania porzadnie sztange i dorzuce MBC...

Pozdrawiam.

Opublikowano

Siema!

Albo masz źle skalibrowaną przepływke 3" , albo to turbo po prostu przestaje pompować na wyższych obrotach. 130g/s przy 6k Rpm to zdecydowanie za mało. Seria 150KM na K03 zasysa przy 6k Rpm ~155g/s gdzie doładowanie na K03 spada do 0,3Bar-a. Skąd wiesz jakie masz doładowanie, masz wskaźnik doładowania??

Po masie zasysanego powietrza można wywnioskować, że doładowanie spada ci nawet do 0,1Bar przy 6k Rpm. Czyli auto praktycznie nie ciągnie.

Zamontuj oryginalną przepływke z AEB i zrób jeszcze raz logi bo ta przepływka 3" przy 130g/s jest zupełnie zbędna, jeśli rzeczywiście masa powietrza taka jest. Ori przepływka z AEB mierzy spokojnie do 200g/s.

Odnośnie regulacji WG to podstawowa informacja to ta jaką masz dużą i silną gruszke. Jeśli nie wiesz to musisz sprawdzić przy jakim ciśnieniu zaczyna się otwierać WG.

Opublikowano

Hmm... a jak wygląda to u Ciebie tzn masy? Ja sie nie znam na tym myslałem ze przepływ bedzie taki jak jest (bo jesli przepływka była nie kalibrowana to by sie zgadzało mniej wiecej - po prostu przerzucona do wiekszej obudowy) a do tych własnie wskazan dopisana mapa paliwowa... biore pod uwage ze moze np nie byc tam dogranego programu tez w ECU ale dziwna sprawa bo ładuje 1,4-1,5 i nie wpada w awaryjny (mam wskaznik doładowania i widze ;) ) Pozatym na lambdzie jak widac bogato do odcinki ...

Przypominam ze kupiłem autko w takim setupie z niemiec... I tak naprawde widze jakie sa elementy ale o programie nie wiem nic...Moze przepływka jest spieprzona i daje zły odczyt ? Ale wtedy lambda by byla na ubogo :mysli:

Gregor co do gruszki wygląda na seryjna od k03 (porównywałem z twoimi fotami)

Acha : zamieniłem dzisiaj wkłady przepływek z kumplem (moj wkład do jego auto i vice versa) i jutro zobaczymy jakie są efekty o ile jakiekolwiek będą ... :hi:

Opublikowano

instrukcje wydane...czekamy na nowe logi :gwizdanie:

Opublikowano

Potwierdzam :P Na razie zamieniona przepływka i sonda ... Sonda pracowala i owszem ale po numerze wychodzi ze jest z ADR... Włozyłem z AEB zobaczymy jaki bedzie efekt.

Opublikowano

Wymiana samego wkładu nic nie da. Tutaj chodzi o średnice rurki. Bo wkład mierzy w twoim przypadku 130g/s a do silnika leci np. 200g bo ECU nie wie że jest większa rurka.

Powiedz mi jakie masz doładowanie przy 6k Rpm, a ja ci powiem ile powietrza ci zasysa. Ładuje 1.4-1.5 na początku ale ile trzyma pod koniec zakresu?

Zasadnicze pytanie jaką masz przepływke, ori?? Jak podróbke to szukaj od razu ori, bo inaczej możesz tego nie ogarnąć.

Na lambdzie wcale nie ma bogato, bo układ regulacji lambda nie działa przy WOT.

Co do gruszki to na wygląd się tego nie ocenia, musisz albo podłączyć ciśnienie pod nią albo ręcznie sprawdzić jak silna jest sprężyna jeśli masz wyczucie i wiesz już jaki opór stawia np. 7PSI , a jaki 14PSI.

Opublikowano

Na lambdzie wcale nie ma bogato, bo układ regulacji lambda nie działa przy WOT.

Układ regulacji może nie działa ale lambda tak i z logów widać, że pokazuje stan wysoki (bogato).

Swoją drogą wydaje mi się, że 1.8T nie wyssa więcej niż okolice 140 g/s przy 6000obr, przynajmniej seryjne.

Opublikowano

Na lambdzie wcale nie ma bogato, bo układ regulacji lambda nie działa przy WOT.

Układ regulacji może nie działa ale lambda tak i z logów widać, że pokazuje stan wysoki (bogato).

Swoją drogą wydaje mi się, że 1.8T nie wyssa więcej niż okolice 140 g/s przy 6000obr, przynajmniej seryjne.

on ma auto które powinno mieć koło 280KM... 1,4-1,5 bara zazwyczaj w 1.8T jest około 210-220 g/s więc troche mało u niego :wink4:

Opublikowano

on ma auto które powinno mieć koło 280KM...

Jakoś mi umknął ten fakt :gwizdanie:

Opublikowano

Sonda podmieniona i przepływka. W sumie zadnych zmian ... Logi wyszły identycznie spalanie takie samo ... Wkłady przeplywki ori bosch i moja i kumpla. Wiem gregory o co biega z rurką... Zastanawam sie tylko czy ktos nie walnął strasznej partyzantki i nie dal wiekszej rurki (oszukując w ten sposób ECU) i po prostu wydajniejszych wtryskiwaczy (zeby dac wiecej paliwa przy tym samym jego czasie wtrysku)... Jak wiemy w tych silnikach doładowanie nie jest brane z czujnika tylko wyliczane z przepływki ... Ja mam odczyt na wskazniku ale ECU moze myslec ze ma te 0,6 bo tak sobie wylicza mimo ze faktycznie w układzie jest 1,4 ...

I juz nie wiem nic...

Dzieki chłopaki za pomoc :good:

Opublikowano

Jak wiemy w tych silnikach doładowanie nie jest brane z czujnika tylko wyliczane z przepływki ... Ja mam odczyt na wskazniku ale ECU moze myslec ze ma te 0,6 bo tak sobie wylicza mimo ze faktycznie w układzie jest 1,4 ...

I juz nie wiem nic...

Dzieki chłopaki za pomoc :good:

jakby tak było to nie miałbyś zalanego auta wachą...ja wróciłbym do seryjnej puszki powietrza...

Opublikowano

Poziek ja kombinuje w ten sposób ze : przepływką ciagnie dajmny na to 200g/s (realnie bo jest wieksza rurka) a ecu przelicza ze jest to strzelam 130g/s i dla takiej masy podaje paliwo przez okreslony czas (dajmy na to 18ms) z tym ze nie jest to ori wtryskiwacz (mający mniej niz 300ccm) a mający 400ccm... Szukam wytłumaczenia bo przepływka moja i kumpla wydaje sie ok (są identyk praktycznie logi) wiec wychodzi na to ze nie jest skalibrowana przepływka do wiekszej rurki co by swiadczyło o braku ingerencji w ECU ... Smutne ale wydaje mi sie realne :/

Seryjna pucha wlatuje jutro i zobacze co sie zmieni...

Opublikowano

czy ato nagle zaczęło tak się zachowywać ? czy dokonałes jakiejś zmiany ?

Opublikowano

Tzn spalanie skoczyło po zmianie filtra na ITG... Wiec jutro włoze puche ori i sie zobaczy...

A wczesniej sie nie wgłebiałem w silnik , masy zasysane , czasy wtrysków itp wiec nie mam porównania jak to wczesniej było ... Wczesniej nigdy tez nie robiłem logów :wallbash:

Zresztą poziek sam wiesz co tam sie działo ... WG na rurce z dziurką i takie tam patenty... staram sie to poodgarniac... A o przeszłosci aut wiem tyle co nic :/

Jest jakas mozliwosc zgrac pamiec ECU i ją porównac z inną ?

Opublikowano

Jest jakas mozliwosc zgrac pamiec ECU i ją porównac z inną ?

z czym porównasz? z serią ?

masz program na bank i zapomnij o tym, że nie

chociaż w unitronicu była taka akcja z AEB, że jak wsadziliśmy 3" przepływkę to Andrzej nie mógł wystroić auta i zamontowaliśmy seryjny tunel 2,75" i wystroił bardzo ładnie...

Opublikowano

To co mam z tym zrobic?

Zaloze puche seryjna i nagle mi przeplywka zacznie podawac dobre masy powietrza ?

W sumie jutro sie okaze...

Acha fakt tez taki ze babka od której kupowalem autko mówiła mi ze był stozek w nim ale wlozyli puche oni ...

Opublikowano

jak nic nie pomoże to wstaw seryjny tunel przepływki

Opublikowano

No zrobie i taką opcje...

BTW Gregory masz jakies logi swojej ? Tak z czystej ciekawosci :)

Sklamalbym z tymi logami ...

Na wolnych widac znaczna poprawe na lambdzie tej drugiej mojej.

Wrzuce te logi :

wolne1mz7.jpg

Z tym ze te podczas jazdy robiłem jadąc sam dzisiaj a te wczorajsze z 4 osobami na pokładzie :

jazda1el4.jpg

(w sumie na tej przepływce wskazanie troche wieksze )

Opublikowano

Najgorsze z tego wszystkiego jest to, że nie wiesz co siedzi w twoim ECU.

Jeśli masa jest 130g/s przy 3" rurce to na rurce 2.75" masa zasysanego pow. będzie większa i prawdopodobnie ECU wydłuży jeszcze czas wtrysku(może się tak stać). U mnie na wtryskach 380CC i 4 barowym regulatorze przy 130g/s również jest 16ms. Sonda nie jest brana pod uwage przy WOT, jej wskazania jednak są widoczne, pokazuje że jest bogato, ale to jednak przy WOT jest prawidłowe, troszke lepiej jest polane paliwem. Dziwi jednak w twoim przypadku że na biegu jałowym mimo 3" rurki masa powietrza jest prawidłowa i czas wtrysku również odpowiedni do tej masy. Teoretycznie na 3" przepływce bez wyskalowania jej silnik miałby strasznie zaburzone obroty bo mierzona masa pow. byłaby niska, a co za tym idzie zbyt krótki czas wtrysku, o ile wogóle by się kręcił, albo by od razu gasł.

Sprawdź dokładnie czy nie masz nieszczelności przed turbo i zmień cały przepływomierz na ori.

Nie odpowiedziałeś na jedno moje pytanie:

-jakie masz doładowanie przy 6k Rpm??

Opublikowano

Hmmm no wolne są idealne... Czas wtrysku na wolnych bez obciazenia silnika NICZYM typu zarówki, radio itp to 1,2 ms przy masie zasysanego 2,05 ...

Nie miałem kiedy teraz grzebac , pogoda nie sprzyja zabawie w zimnym garazu + droga sliska i z logów nici...

Wrzuce jutro prawdopodobnie ori puche i zobacze czy są zmiany jakiekolwiek oraz potem ori przepływke (2,75") + sprawdzenie gruchy i dobrze N75 ...

Gregor do do doładowania nie odpowiem ci bo po prostu nie wiem :) Wskaznik nie ma teraz obudowy i lezy w boczku :) I troche trudno jechac i go obserwowac ;) Zamówie sobie zaraz wlasnie jakąs obudowe na słupek bo lezy mi dodadtkowy zegar tez do wlozenia.

Audi to moje drugie autko bardziej w sumie do zabawy niz jazdy takze panowie temat w toku ale pewnie powoli bedzie parl do przodu :) Dzieki za wszelka pomoc :good: [br]Dopisany: 16 Styczeń 2009, 12:32_________________________________________________Wrzuciłem na serwer logi z dłuzszej jazdy (troche powoli , troche szybciej ;-) troszke postojów) w excelu . Jesli sie komus chce prosze o ocene .

Link :

http://wyslijto.pl/plik/xjexc9st3q

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...