Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problemy z 1nką


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam sporadyczne problemy z wrzuceniem 1nki... Nie ma znaczenia czy na zimnym czy rozgrzanym silniku... próbuje wrzucić 1 i lewarek blokuje się w połowie drogi, na siłę tez nie da rady.

Po odpuszczeniu sprzęgła mniej więcej do połowy, jedynka wchodzi. Dodam jeszcze że na drążku nie mam żadnych luzów.

Czasami odczuwam również jakby pozostałe biegi wchodziły na 2x tzn. nie jest to jeden płynny ruch tylko bieg wchodzi jakby w dwuetapowo - najpierw do połowy następnie w położenie docelowe.

Wymieniłem już sprzęgło, poduszki pod silnikiem, wysprzęglik, olej w skrzynki, synchronizator i nic, zero reakcji... nawet ostatnio zjawisko się nasiliło.

Zastanawiam się nad wymianą całego wybieraka ale koszty w ASO to masakra...

Macie jakiś pomysł na to?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pzdr.

 

Opublikowano

Spróbuj regulację ciegien zmiany biegów.

Opublikowano

Na czym polega taka regulacja? Jest jakiś schemat albo manual do tego?

 

Opublikowano

Ciegna albo zużyty wybierak, zajrzyj do srodka i bd wiedział 

Jesli znajdziesz duzo okruszkow plastiku tzn ze wybierak ma zbyt duze luzy i to bd przyczyną 

Opublikowano

Kupiłem w ASO zestaw naprawczy wybieraka... wymieniłem i dalej lipa.

Regulacja cięgien też zrobiona zgodnie z pdfem podesłanym przez luki19862121 .

Zastanawiam się nad zakupem używki wybieraka i tutaj pojawiają się kolejne pytania:

Czy wybierak z 6cio biegowej skrzyni od 2,0 tdi lub 1,8T podejdzie do mojej skrzyni  ( 1,9 tdi AVF )?

Na aledrogo znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/a4-b6-b7-lewarek-wybierak-biegow-6b-1-9-2-0tdi-i6841118468.html

Druga propozycja, tez 6cio biegowa jest od silnika 1,8T :

http://allegro.pl/audi-a4-b6-b7-wybierak-skrzyni-6-biegow-1-8t-i6671936677.html

 

Opublikowano

Dobrze odpowietrzyłeś wysprzęglik?

Opublikowano

Wysprzęglik był wymieniony na nowy przy okazji wymiany sprzęgła, zakładam że odpowietrzyli ale jeszcze potwierdzę.

 

 

Opublikowano

Wysprzęglik na 100% odpowietrzony, poza tym przed jego wymianą miałem te same problemy.

Podpowie ktoś czy klamoty z linków powyżej podpasują pod moja skrzynie?

 

Opublikowano

Pomoże ktoś?

Opublikowano

Odświeżę trochę temat, chciałbym wymienić cały wybierak.

Nr seryjny to 8E0711055E (R lub L).

W sieci niestety nic nie znalazłem.

W ASO koszt ok 700 PLN  sam wybierak, dodatkowo cięgna to 399 + 554 czyli w sumie jakieś 1650 PLN! Masakra!

Może ktoś ma wiedze gdzie mógłbym kupić w/w?

Pytanie czy wymieniać sam wybierak czy komplet z cięgnami?

 

 

Opublikowano

Kolego czy podczas wymiany sprzęgła zostało wymienione łożysko igiełkowe umieszczone w wale korbowym ? bo może się przycierać i ciężko jest wtedy wkładać biegi podczas gdy silnik pracuje. Czy na zgaszonym silniku też są problemy. 

Opublikowano

Na zgaszonym miód malina.

Po odpaleniu, obojętnie ziemny / ciepły, zaczynają się problemy.

Najciekawsze jest to że czasami przez 10 km jest idealnie, następnie stoję na światłach i nie mogę wrzucić jedynki.

Dziwi mnie tez że przy odpuszczeniu sprzęgła, tak do połowy, jedynka już wskakuje.

Help...bo zbankrutuje niedługo...

Opublikowano

Czyli ewidentnie coś w sprzegla nie rozlacza do końca.

Opublikowano

Łożysko igiełkowe nie było wymieniane przy okazji wymiany sprzęgła.

Zastanawiam się nad reklamacją sprzęgła, zestaw niby nowy LUKa z INTERCARSa ale może wcisnęli mi jakieś regenerowane klamoty...

Dziwne jest to że na starym sprzęgle miałem identyczne problemy, po wymianie nawet się zintensyfikowały...

Opublikowano

Dzisiaj wymieniam sprzęgło na reklamacji...  przy okazji wymiana dwumasy, łożyska igiełkowego, odpowietrzenie wysprzęglika i regulacja wybieraka.

Jak w/w nie pomoże to ... :facepalm:

 

Opublikowano

Odświeże temat... 

Wymieniłem: sprzęgło, dwunasta, łożysko igiełkowe, wysprzeglik  (odpowietrzony po wymianie), zestaw naprawczy wybieraka, skrzynią rozebrana i sprawdzona... I nic.

Jedynka jak nie wchodziła rak nie wchodzi... dramat.

Co robić?

Opublikowano

Skrzynia rozebrana i sprawdzona, tzn. wyjęta na stół, rozkręcona i złozona do kupy? 
Dla mnie to ewidentnie synchronizator pierwszego biegu się rozsypał i to własnie on blokuje.  Miałem tak samo u siebie tylko, że ze wstecznym Wchodził do połowy a dalej tylko po odpuszczeniu sprzęgła. 
Na zimnym wszystkie biegi malina. 
Podobnie jak Ty, wymieniłem komplet sprzęgła, dwumase, poduszki, olej w skrzyni i dalej nic. 
Szukałem długo odpowiedzi i wszystko sprowadzało się własnie do rozsypanego synchronizatora, co z kolei sprowadza się do kupienia skrzyni używki - naprawa jest nieopłacalna. 
Pół biedy że masz ośke to skrzynia jest w miarę tania (~500pln?), z quattro jest trochę gorzej...

Opublikowano

Synchronizator 1nki wymieniony, skrzynia 2 x była rozbierana na trąbki i puzony, skręcana i dalej to samo.

 

Opublikowano

Przymierzam się do wymiany skrzyni... nie mam już siły do tej 1nki.

Może ktoś doradzi ogarniętego znachora od skrzyń? 

Kupować z komplet z cignami i wybierakiem? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...