Decybell Opublikowano 20 Maja 2017 Opublikowano 20 Maja 2017 Witam. W dniu dzisiejszym unstalacja LPG w moim asn w połowie drogi z Köln do małopolski postanowiła, że ubarwi mi lekko podróż. Ale od początku. Kupułem moją A4 z zainstalowaną LPG anlage. Została oparta o kontroler STAG 300-6 Premium i .... to tyle ile jestem w stanie powiedzieć... parownik? Sam chciałbym wiedzieć.... coś z wykopalidk archeologicznych najwyraźniej: Wtryski? No idea, tyle widać W każdym razie do tej pory chodziła bez zastrzeżeń ... aż do dziś. Dziś zaczęła okrutnie szarpać przy wchodzeniu na obroty, rytmiczne szarpnięcia jak młot pneumatyczny aż do osiągniecia przez silnik około 1500 obr/min. Wtedy szarpanie ustaje, ale odczuwalny jest niedostatek mocy. Jeśli trzymać motor powyżej tych 1.5k obrotów to można jakoś jechać, ale zdjęcie nogi z gazu i ich spadek powoduje powrót szarpnięć. Temperatura silnika nie ma wpływu - zawsze to samo. Na benzynie chodzi jak zegarek. Moje podejrzenie - parownik... niestety nie mam interfaceu do tego Staga, więc chwilowo nie dostarczę zadnych szczegółów, ale zakładam ze konfiguracja sterownika w trasie mi sie sama nie zmieniła. Ktoś ma jakieś sugestie? A propos - jeden z krućców na parowniku jest "wolny" ale nie znalazłem nic co mogłoby się z niego zsunąć czy urwać i stąd pytanie - mogło to być czymś zaślepione?
darko Opublikowano 20 Maja 2017 Opublikowano 20 Maja 2017 reduktor-jakiś zavoli, wolny króciec to zawór bezpieczeństwa,może ale nie musi być podłączony , wtryski matrix,możliwe,że padła w nich jakaś sekcja
Decybell Opublikowano 20 Maja 2017 Autor Opublikowano 20 Maja 2017 Wielkie dzięki za informacje, ale powiedz mi kolego, od czego byś zaczął przy takich objawach? Od parownika czy wtryskow? A może jeszcze od czegoś innego?
artur100g Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 Od wizyty u kumatego gazownika. Podejrzany jest też MAP sensor,jest przed filtrem i pewnie syf go dopadł.Zavolak też pewnie brudny.
Decybell Opublikowano 21 Maja 2017 Autor Opublikowano 21 Maja 2017 Tego parownika to ja nawrt nie będę oglądał w sumie, tylko poleci prosto do kosza jak tylko wrócę do domu do Niemiec, bo on nawet jak jest niewinny teraz to jest potencjalnym źródłem przyszłych problemów, bo widać po nim że puszczał chyba płyn swego czasu na uszczelce tej głównej dookoła co idzie. Liczyłem tylko po cichu, że znajdę coś prostego co będzie mozna of ręki naprawić żebym nie musiał na pb tych 1200km spowrotem robić... a propos syfu w map'ie to rzucęvokiem, ale jeśli to byłoby winne to raczej tak dokładnie za każdym razem by lrzy tych 1500 obrotów ta poprawa nie następowała.(?)
Decybell Opublikowano 4 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2017 [UPDATE] Z racji tego że wróciłem już do NRW, a tutaj to o gazownika (jakiegokolwiek, już nie mówiąc o kumaty) to praktycznie niemożliwością jest znaleźć, więc narazić zaopatrzyłem się w kabel do mojej centrali i chciałbym z tą instalacją powalczyć... Niestety moja wiedzą na temat regulacji LPG kończy się na prostych 2 gen. ? stąd moje pytanie: ktoś z Was zna na tyle tego STAGa Premium, że jeśli wstawię tutaj logi z ACSynchro itp to pomoże mi ustalić co ją boli?
rogigor Opublikowano 8 Czerwca 2017 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Wrzuć log z oscyloskopu. z opisem w którym momencie pojawia się problem. Ekspertem nie jestem ale może zobaczymy co go boli.
Decybell Opublikowano 9 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2017 Fajnie by było... Tylko jaki log powie Ci więcej - z auto kalibracji, czy z jazdy np. przy zbieraniu mapy gazowej? BTW - czy to normalne, że nie rysuje mi program mapy benzynowej wogóle? Gazowa tworzy się błyskawicznie, kilka kropek i po krzyku, a benzynowa ... zresztą nagram filmik.
artur100g Opublikowano 9 Czerwca 2017 Opublikowano 9 Czerwca 2017 Dawaj oscyloskop.Ten Zavolak czy to N czy S to 220 km raczej nie pociagnie.Jakie masz sasilenie butla-reduktor?
Decybell Opublikowano 1 Lipca 2017 Autor Opublikowano 1 Lipca 2017 (edytowane) Niestety dalej nie rozwiązany :/ Cały czas z konieczności jeżdżę na "tym droższym" owsie. Dzisiaj spróbuję coś nagrać z tego oscyloskopu i może jakieś krótkie video jak to całe szarpanie wygląda w zależności od obrotów (tyle że na multitronicu bez drugiej osoby przynajmniej trzymającej kamerę to nie będzie proste ) Dnia 9.06.2017 o 20:36, artur100g napisał: Dawaj oscyloskop.Ten Zavolak czy to N czy S to 220 km raczej nie pociagnie.Jakie masz sasilenie butla-reduktor? Jasne, że Zeta raczej tego nie ogarnie, chociaż na papierze "S" powinien bez problemu (tyle, że w rzeczywistości to jest zwykła "N" z bonusową sprężynką....). Z drugiej jednak strony one dają ciśnienia pod dostatkiem, tego im nie brakuje, czyli jak im braknie wydajności to dopiero u samej góry zakresu (z której pewnie nikt, a każdym razie ja - nie korzystamy w zasadzie wcale, szczególnie w automacie i w 90% jeżdżąc po A1/A4/B57/A444...), a w każdym razie wyrabiał się zanim prblemy się zaczęły. Mam tutaj za bezcen do wzięcia Prinsa nowego, który niby ponad 300 kobył powinien teoretycznie obrobić to może się kiedyś pokombinuje. A propos zasilania butla-reduktor - zmierzę, ale na 90 % jest tam 8-mka. [UPDATE] Niestety w temacie narazie stanęło, gdyż mój laptop postanowił powiedzieć "basta" :/ Na szczęście w tym tygodniu kumpel będzie u mnie w NRW to ma zabrać swojego to się chociaż po razie uda AcGasSynchro i VCDSem go przeczochrać. Przez ten czas jednak udało mi się trafić za drobne 20 Reichsmarek nowy parownik (no, prawie nowy, bo wszystkie elementy uszczelniające i króćce ma nowe, oryginalne z zestawu od Zavoli a obudowę wyszkiełkowaną i nawet nowe naklejki ). A po zastanowieniu dochodzę do wniosku, że jedna rzecz, która się zmieniła od czasu kiedy nie jeżdżę na gazie to - zniknął bez śladu problem z (bardzo nieznacznym) ubywaniem płynu chłodniczego... I dlatego podejrzenia moje coraz bardziej padają na parownik jako winowajcę... Zewnętrznie szczelny to on jest, bo jak szukałem wycieku ewentualnego, to nic nie znalazłem na nim, ale kto wie czy mi nie chrzci gazu płynem leciutko i takie cuda się dzieją właśnie dlatego...? Co myślicie? Przy okazji zapytam dla pewności - po przekładce parownika jakoś polecacie dodatkowo odpowietrzyć układ chłodzenia, żeby nagrzewnica gdzieś bąbla nie złapała, czy w naszych "A" takie problemy sie nie zdarzają? Edytowane 12 Lipca 2017 przez Decybell UPDATE
Decybell Opublikowano 17 Października 2017 Autor Opublikowano 17 Października 2017 Niestety dalej nie rozwiązany :/ Cały czas z konieczności jeżdżę na "tym droższym" owsie. Dzisiaj spróbuję coś nagrać z tego oscyloskopu i może jakieś krótkie video jak to całe szarpanie wygląda w zależności od obrotów (tyle że na multitronicu bez drugiej osoby przynajmniej trzymającej kamerę to nie będzie proste ) W dniu 9.06.2017 o 20:36, artur100g napisał: Dawaj oscyloskop.Ten Zavolak czy to N czy S to 220 km raczej nie pociagnie.Jakie masz sasilenie butla-reduktor? Jasne, że Zeta raczej tego nie ogarnie, chociaż na papierze "S" powinien bez problemu (tyle, że w rzeczywistości to jest zwykła "N" z bonusową sprężynką....). Z drugiej jednak strony one dają ciśnienia pod dostatkiem, tego im nie brakuje, czyli jak im braknie wydajności to dopiero u samej góry zakresu (z której pewnie nikt, a każdym razie ja - nie korzystamy w zasadzie wcale, szczególnie w automacie i w 90% jeżdżąc po A1/A4/B57/A444...), a w każdym razie wyrabiał się zanim prblemy się zaczęły. Mam tutaj za bezcen do wzięcia Prinsa nowego, który niby ponad 300 kobył powinien teoretycznie obrobić to może się kiedyś pokombinuje. A propos zasilania butla-reduktor - zmierzę, ale na 90 % jest tam 8-mka.
Decybell Opublikowano 17 Października 2017 Autor Opublikowano 17 Października 2017 [UPDATE] Pytanie - jaki ustawić w STAG'u 300-6 Premium sygnał sondy? Do wyboru jest: -napięciowa -UEGO-napięciowa -UEGO-pełnozakresowa mam wrażenie, że pełnozakresowa powinna być, ale ktoś może potwierdzić?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się