Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Próby ogarnięcia LPG zamontowanego przez jednorękiego orangutana z jaskrą.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W dniu dzisiejszym unstalacja LPG w moim asn w połowie drogi z Köln do małopolski postanowiła, że ubarwi mi lekko podróż. Ale od początku. Kupułem moją A4 z zainstalowaną LPG anlage. Została oparta o kontroler STAG 300-6 Premium i .... to tyle ile jestem w stanie powiedzieć... parownik? Sam chciałbym wiedzieć.... coś z wykopalidk archeologicznych najwyraźniej:

b8356771da3ca19emed.jpg

6d11028fcdb088bbmed.jpg

Wtryski? No idea, tyle widać 

2184388e8e7d6138med.jpg

W każdym razie do tej pory chodziła bez zastrzeżeń ... aż do dziś. Dziś zaczęła okrutnie szarpać przy wchodzeniu na obroty, rytmiczne szarpnięcia jak młot pneumatyczny aż do osiągniecia przez silnik około 1500 obr/min. Wtedy szarpanie ustaje, ale odczuwalny jest niedostatek mocy. Jeśli trzymać motor powyżej tych 1.5k obrotów to można jakoś jechać, ale zdjęcie nogi z gazu i ich spadek powoduje powrót szarpnięć. Temperatura silnika nie ma wpływu - zawsze to samo. Na benzynie chodzi jak zegarek.

Moje podejrzenie - parownik... niestety nie mam interfaceu do tego Staga, więc chwilowo nie dostarczę zadnych szczegółów, ale zakładam ze konfiguracja sterownika w trasie mi sie sama nie zmieniła. Ktoś ma jakieś sugestie? A propos - jeden z krućców na parowniku jest "wolny" ale nie znalazłem nic co mogłoby się z niego zsunąć czy urwać i stąd pytanie - mogło to być czymś zaślepione?

Opublikowano

reduktor-jakiś zavoli,

wolny króciec to zawór bezpieczeństwa,może ale nie musi być podłączony ,

wtryski matrix,możliwe,że padła w nich jakaś sekcja

Opublikowano

Wielkie dzięki za informacje,  ale powiedz mi kolego, od czego byś zaczął przy takich objawach? Od parownika czy wtryskow? A może jeszcze od czegoś innego?

Opublikowano

Od wizyty u kumatego gazownika. Podejrzany jest też MAP sensor,jest przed filtrem i pewnie syf go dopadł.Zavolak też pewnie brudny.

Opublikowano

Tego parownika to ja nawrt nie będę oglądał w sumie, tylko poleci prosto do kosza jak tylko wrócę do domu do Niemiec, bo on nawet jak jest niewinny teraz to jest potencjalnym źródłem przyszłych problemów, bo widać po nim że puszczał chyba płyn swego czasu na uszczelce tej głównej dookoła co idzie. Liczyłem tylko po cichu, że znajdę coś prostego co będzie mozna of ręki naprawić żebym nie musiał na pb tych 1200km spowrotem robić... a propos syfu w map'ie to rzucęvokiem, ale jeśli to byłoby winne to raczej tak dokładnie za każdym razem by lrzy tych 1500 obrotów ta poprawa nie następowała.(?)

Opublikowano

[UPDATE]

Z racji tego że wróciłem już do NRW, a tutaj to o gazownika (jakiegokolwiek, już nie mówiąc o kumaty) to praktycznie niemożliwością jest znaleźć, więc narazić zaopatrzyłem się w kabel do mojej centrali i chciałbym z tą instalacją powalczyć... Niestety moja wiedzą na temat regulacji LPG kończy się na prostych 2 gen. ? stąd moje pytanie: ktoś z Was zna na tyle tego STAGa Premium, że jeśli wstawię tutaj logi z ACSynchro itp to pomoże mi ustalić co ją boli?

Opublikowano

Wrzuć log z oscyloskopu. z opisem w którym momencie pojawia się problem. Ekspertem nie jestem ale może zobaczymy co go boli.

Opublikowano

Fajnie by było... Tylko jaki log powie Ci więcej - z auto kalibracji, czy z jazdy np. przy zbieraniu mapy gazowej?
BTW - czy to normalne, że nie rysuje mi program mapy benzynowej wogóle? Gazowa tworzy się błyskawicznie, kilka kropek i po krzyku, a benzynowa ... zresztą nagram filmik. :)

Opublikowano

Dawaj oscyloskop.Ten Zavolak czy to N czy S to 220 km raczej nie pociagnie.Jakie masz sasilenie butla-reduktor?

Opublikowano

I jak, problem rozwiązany?

Opublikowano (edytowane)

Niestety dalej nie rozwiązany :/ Cały czas z konieczności jeżdżę na "tym droższym" owsie. Dzisiaj spróbuję coś nagrać z tego oscyloskopu i może jakieś krótkie video jak to całe szarpanie wygląda w zależności od obrotów (tyle że na multitronicu bez drugiej osoby przynajmniej trzymającej kamerę to nie będzie proste :D )

Dnia 9.06.2017 o 20:36, artur100g napisał:

Dawaj oscyloskop.Ten Zavolak czy to N czy S to 220 km raczej nie pociagnie.Jakie masz sasilenie butla-reduktor?

Jasne, że Zeta raczej tego nie ogarnie, chociaż na papierze "S" powinien bez problemu (tyle, że w rzeczywistości to jest zwykła "N" z bonusową sprężynką....). Z drugiej jednak strony one dają ciśnienia pod dostatkiem, tego im nie brakuje, czyli jak im braknie wydajności to dopiero u samej góry zakresu (z której pewnie nikt, a każdym razie ja - nie korzystamy w zasadzie wcale, szczególnie w automacie i w 90% jeżdżąc po A1/A4/B57/A444...), a w każdym razie wyrabiał się zanim prblemy się zaczęły. Mam tutaj za bezcen do wzięcia Prinsa nowego, który niby ponad 300 kobył powinien teoretycznie obrobić to  może się kiedyś pokombinuje. A propos zasilania butla-reduktor - zmierzę, ale na 90 % jest tam 8-mka.

 

[UPDATE] Niestety w temacie narazie stanęło, gdyż mój laptop postanowił powiedzieć "basta" :/ Na szczęście w tym tygodniu kumpel będzie u mnie w NRW to ma zabrać swojego to się chociaż po razie uda AcGasSynchro i VCDSem go przeczochrać.

Przez ten czas jednak udało mi się trafić za drobne 20 Reichsmarek nowy parownik (no, prawie nowy, bo wszystkie elementy uszczelniające i króćce ma nowe, oryginalne z zestawu od Zavoli a obudowę wyszkiełkowaną i nawet nowe naklejki :) ). A po zastanowieniu dochodzę do wniosku, że jedna rzecz, która się zmieniła od czasu kiedy nie jeżdżę na gazie to - zniknął bez śladu problem z (bardzo nieznacznym) ubywaniem płynu chłodniczego... I dlatego podejrzenia moje coraz bardziej padają na parownik jako winowajcę... Zewnętrznie szczelny to on jest, bo jak szukałem wycieku ewentualnego, to nic nie znalazłem  na nim, ale kto wie czy mi nie chrzci gazu płynem leciutko i takie cuda się dzieją właśnie dlatego...? Co myślicie? Przy okazji zapytam dla pewności - po przekładce parownika jakoś polecacie dodatkowo odpowietrzyć układ chłodzenia, żeby nagrzewnica gdzieś bąbla nie złapała, czy w naszych "A" takie problemy sie nie zdarzają?

Edytowane przez Decybell
UPDATE
Opublikowano

Niestety dalej nie rozwiązany :/ Cały czas z konieczności jeżdżę na "tym droższym" owsie. Dzisiaj spróbuję coś nagrać z tego oscyloskopu i może jakieś krótkie video jak to całe szarpanie wygląda w zależności od obrotów (tyle że na multitronicu bez drugiej osoby przynajmniej trzymającej kamerę to nie będzie proste :D )

W dniu 9.06.2017 o 20:36, artur100g napisał:

Dawaj oscyloskop.Ten Zavolak czy to N czy S to 220 km raczej nie pociagnie.Jakie masz sasilenie butla-reduktor?

Jasne, że Zeta raczej tego nie ogarnie, chociaż na papierze "S" powinien bez problemu (tyle, że w rzeczywistości to jest zwykła "N" z bonusową sprężynką....). Z drugiej jednak strony one dają ciśnienia pod dostatkiem, tego im nie brakuje, czyli jak im braknie wydajności to dopiero u samej góry zakresu (z której pewnie nikt, a każdym razie ja - nie korzystamy w zasadzie wcale, szczególnie w automacie i w 90% jeżdżąc po A1/A4/B57/A444...), a w każdym razie wyrabiał się zanim prblemy się zaczęły. Mam tutaj za bezcen do wzięcia Prinsa nowego, który niby ponad 300 kobył powinien teoretycznie obrobić to  może się kiedyś pokombinuje. A propos zasilania butla-reduktor - zmierzę, ale na 90 % jest tam 8-mka.

Opublikowano

[UPDATE]
Pytanie - jaki ustawić w STAG'u 300-6 Premium sygnał sondy? Do wyboru jest:

-napięciowa

-UEGO-napięciowa

-UEGO-pełnozakresowa

mam wrażenie, że pełnozakresowa powinna być, ale ktoś może potwierdzić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...