gebe14 Opublikowano 30 Maja 2017 Opublikowano 30 Maja 2017 Witam. Mam audi a4 b6 - 1,9 tdi avb . klima nabijana rok temu . gdy ją włączę zaczybna mocno chłodzić po lewej od szyby , troche mniej chłodzi na środku lewa kratka, kratka środkowa pasażera - leci cieplejsze powietrze , po stronie pasażera przy szybie , leci cieplejsze powietrze.. po około 10 minutach pracy klima "rozkręca się " .i działa w sumie ok... chłodzi po równo wszędzie . ale musze zamykać wianie w lewej strefie , zeby słodziły sie kanały z prawej . dziwne. jak sie rozkręci to chłodzi dobrze. co może być powodem ? za mało czynnika?
golfagn Opublikowano 30 Maja 2017 Opublikowano 30 Maja 2017 Wykonaj nastawy podstawowe/adaptację klimatronika. Sprawdź też błędy.
gebe14 Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 (edytowane) A więc tak. Zrobiłem nastawy podstawowe . zeszło wszystko do 0. zero błędów . ale dalej mam wrażenie .. może przez to że nie ma słońca że prawa strefa chłodzi na początku słabiej . ciśnienie podczas pracy 11 bar , na wyłączonej 5 bar . czy można vag-com em gdzieś sprawdzić ilośc czynnika ? najbardziej tą różnice czóć jak włącze na lo. jak na 20 stopni to mrozi bardzo i wyrównuje się . wymieniałem panel klimatronika z 18 na 16 stopni. robiłem adaptacje i przyuczenie vin. z tym że to było rok temu i klima działała normalnie . 1 zdjęcie przy wyłączonej klimie 2 zdjęcie przy włączonej Edytowane 31 Maja 2017 przez gebe14
MaTeo85 Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 trochę niskie to ciśnienie 11 bar. ale to zależy w jakich warunkach robiłeś pomiar. Mimo wszystko warto było by pojechać na serwis klimy, odciągnąć czynnik (sprawdzić ile odciągnięto) i nabić zgodnie z instrukcją bo może być tak że już jest go mniej niż powinno być.
gebe14 Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 temperatura otoczenia była 19 stopni . ciekawe jest to że wczoraj tak mroziła , jak sie rozkręciła , jak nigdy .bardzo chłodem wiało. a było 30 stopni na zewnątrz . zastanawiam sie czy dysza rozprężna nie jest czasem brudna. ale czy ona by powodowała chłodzenie bardziej po stronie kierowcy - od szyby ?
MaTeo85 Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 (edytowane) przy tej temp zewnętrznej te ciśnienia nie są złe, ale to niestety nie jest pewny wyznacznik (jedyna metoda to odessanie czynnika, zważenie ile zostało odessane i załadowanie na nowo ilości zgodnej ze specyfikacją auta) co do różnic temperatur po stronie kierowcy i pasażera to zobacz w momencie używania klimy co pokazuje VCDS, możesz w nim zobaczyć temp czujników i porównać ze sobą. Dysza dławiąca nie będzie miała żadnego wpływu na to że z jednej strony wieje cieplejsze a z drugiej chłodniejsze powietrze, różnica raczej może wynikać z samej konstrukcji kanałów powietrznych w samochodzie lub problemów z silniczkami sterowania klap. Temperatury sprawdzisz w grupie 009 Edytowane 31 Maja 2017 przez MaTeo85
gebe14 Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 klime ładowałem jakoś ponad półtora roku temu .. chyba w sierpniu 2015 . dobry pomysł z tymi czujnikami - sprawdze temp. używam VAG - com 409-1 . gdzie sie sprawdza te czujniki temperatury ? w jakim bloku pomiarowym ? nie mam vcds
MaTeo85 Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 (edytowane) tak samo jak w vcds-ie bloki pomiarowe, blok 009 - będziesz miał temperatury prawą i lewą powietrza na nogi i prawą i lewą powietrza z kratek w desce Dokladniej tak: Blok pomiarowy 009 Okno 1 - Wartość pomiaru czujnika temperatury powietrza na wylocie w przestrzeni na nogi z lewej strony -G261- w °C Okno 2 - Wartość pomiaru czujnika temperatury powietrza na wylocie w przestrzeni na nogi z prawej strony -G262- w °C Okno 3 - Wartość pomiaru czujnika temperatury powietrza na wylocie po lewej stronie -G150- w °C Okno 4 - Wartość pomiaru czujnika temperatury powietrza na wylocie po prawej stronie -G151- w °C Edytowane 31 Maja 2017 przez MaTeo85
gebe14 Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 ale w dziale klima 08 ? i potem mesurre coś tam ... ? i wybieram blok 09 ?
MaTeo85 Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 (edytowane) tak dodatkowo sprawdź też blok 010 bedzie tam : Wartość pomiaru czujnika temperatury powietrza na wylocie parownika -G263- w °C Edytowane 31 Maja 2017 przez MaTeo85
gebe14 Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 1 zdjęcie - temperatury z działu 08 klima , mesuring bloks - blok 09 . zdjęcie 2 silniki klap w max pozycjach zdjęcie 3 silniki klap w low pozycjach , potem schodzi na 0 wszędzie. gdy włącze klime , przez chwilę słyszę pssssssssssssssssss .... i naweiw potem. miałem kiedyś służbową skodę fabię 1,4 tdi ... klima manualna.. i tam jak słabo chłodził to słychać było pssssssssssssssss .. po nabiciu przestało pssyczeć .
gebe14 Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 bloku 10 nie zdążyłem sprawdzić bo w pracy jestem.. jak wróce do domu to lookne . widać po temperaturze że z prawej strony jest cieplejsze powietrze . zmierze to jeszcze jak wróce do domu.. po 20 minutowej jezdzie na kimie
MaTeo85 Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 masz trochę rozbieżności pomiędzy strona prawą i lewą, ale to już nie wynika raczej z działania samej klimatyzacji... to jak rozumiem masz wartości uzyskane na pozycji LO ustawionej na panelu? sprawdź co pokazuje blok 010. ps. jednocześnie możesz podglądać 3 bloki i tak zrób kolejnym razem blok 001, 009 i 010 i wtedy daj screena.
gebe14 Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 (edytowane) wracając z pracy , miałem cały czas podłączonego kompa... zapisałem kilka obrazów co jakiś czas . najniższa tem. z kratki kierowcy to 3,6 stopnia.... 4,8 pasażera . jak dam low.. temperatura sie podnosi po stronie pasażera , po kierowcy nawet potrafiła spaśc , po czym tez sie troche podniosła. chwilowo sie ustabilizowało na 9 kierowca , 9,6 pasażer .... ciśnienie bylo rózne ... srednio 8-9 bar . najciekawsze że na wolnych 11 bar a jak przegazowałem wysoko spadało do 8 barów. zawsze jak dałem low to po stronie pasazera wiało cieplejszym powietrzem. 1 zdjęcie - low chwile po włączeniu 2 zdjęcie - 19 st po 10 minutach 3 zdjęcie - low po 15 minutach 4 zdjęcie - 19 st po 25 minutach 5 zdjęcie - low po 25 minutach schłodził dobrze wnetrze w sumie ... ale tak chyba nie powinno być Edytowane 31 Maja 2017 przez gebe14
MaTeo85 Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 widać że przy obciążeniu 41% [blok 001 okno 2] temperatury masz dobre bo po lewej 8,4C po prawej 9,6C i za parownikiem 4,5C. A przy obciążeniu 65% już jest gorzej. Może to wynikać z małej ilości czynnika na co wskazywało by spadające ciśnienie po dodaniu gazu. Proponuję jechać na podstawowy serwis klimy. odciągną czynnik okaże się ile go było i napakują ile trzeba i oczywiście sprawdzą czy gdzieś coś nie ucieka.
gebe14 Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 ok . tak zrobię. dam znac po fakcie . pozdrawiam i dziękuję za poświęcony czas.
gebe14 Opublikowano 26 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2017 witam. Panowie.. tak jak obiecałem , piszę. napełniłem klimę , nic więcej nie robiłem. klima chłodzi jak szalona- tak że zaczyna boleć mnie gardło. chłodza 2 strefy tak jak trzeba. odciągnięto 260 gram środka. zapodano 500 gram. patrzyłem jak wchodzi. i to było to. jak macie problem że strefy chłodza nierównomiernie- dobijcie klime
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się