vredny12 Opublikowano 30 Maja 2017 Opublikowano 30 Maja 2017 Witam. Kilka kwestii . posiadam automata w 1.9 tdi afn, i pytanie, zmienial Ktos juz na manual? Duzo zabawy ? Czy bez kanalu temat do ogarniecia? Jakie elementy przygotowac? Nie ukrywam ze jest to moj jedyny samochod, wiec wolalbym zeby mi jakiejs części nie zabraklo przy wymianie, (ciezki dojazd). Skrzynia 5 czy 6 biegow bedzie pasowala bez przerobek mocowania na lapy? Slyszalem ze podobno z 5 biegow jedna lape trzeba przerabiac. A jakie jest Wasze zdanie na ten temat ? Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka
majkel_majki Opublikowano 30 Maja 2017 Opublikowano 30 Maja 2017 Sporo roboty i bez kanału nie podchodź, moim zdaniem sprawnej skrzyni nie ma co wyciągać, a przy zepsutej tej poważnie zastanowiłbym się nad naprawą.
Hezen Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 Vredny, co Ci się dzieje z automatem?Co do przekładki to roboty trochę jest - wyjęcie skrzyni i półosi, montaż manualna i półosi, sprzęgła jedno lub dwumasowego, wymiana pedałów lub dołożenie pedału sprzęgła z pompką i wezykami, wybierak też trzeba wymienić.Wyjęcie ECU skrzyni, przekodowanie ECU silnika na manuala.Do tego mostek przekaźnika od elektromagnetycznej blokady wybieraka skrzyni automatycznej i przeciągnięcie przewodu wstecznego pod tylną lampę.To tak ogólnie pisząc Wysłane z OP3T
vredny12 Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 Czesc. Sprawa wyglada tak, leci mi olej z chlodnicy oleju, bieg z 2 na 3 przeciaga, nawet do 2 sekund, przy zmianie biegow na d r itd nie lapie na swoim miejscu, naprzyklad zapne 3 na skrzyni, a na kompie pokazuje d. Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka
vredny12 Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 Zmiana chlodnicy i oringow nic nie dala, dalej z miejsca dolot i powrot leci .. Spalanie przy normalnej jezdzie 12/14 litrow .Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka
Hezen Opublikowano 2 Czerwca 2017 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Ile ma autko przejechane? Do skrzyni było kiedykolwiek zaglądane (wymiana filtra i oleju)?Sprawdzałeś czy masz jakieś błędy w sterowniku skrzyni?Na przeciąganie z 2 na 3 może pomoże adaptacja pedału gazu (musisz mieć kabel vag i pełną wersję programu vag-com albo VCDS Lite 1.2) robi się ją w następujący sposób:Kluczyk w położenie włączenia, silnik WYŁĄCZONY. Nie dotykaj pedału gazu. [select] [02 - Auto Trans] [basic Settings - 04] Grupa kompletu do "000" [Go!] Pedał gazu do podłogi. [Done, Go Back] Puść pedał gazu. Zauważ że puszczasz pedał gazu po wyjściu z okna Basic Settings.Jeśli nie masz kabla to kup chociażby najtańszy kabel vag na allegro od viaken_plCo do lewarka, to pewnie masz pozycjoner do wymiany a w związku z tym skrzynia może Ci wchodzi w tryb awaryjny (ježdzi na 3 biegu, na wyświetlaczu licznika jeśli go masz, podświetlają się wszystkie biegi)Spalanie 12/14 litrów przy normalnej jeździe "wokół komina", jest mało prawdopodobne.Chyba ze silnik w nienajlepszej kondycji i jeździsz na trybie awaryjnym skrzyni, czyli tylko na 3 biegu. Wysłane z OP3T
vredny12 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2017 Silnik chodzil na awaryjnym, ale wymienilem czujniki predkosci ( vag tak mowil ) i zaczela chodzic normalnie. Jak wyzej pisalem, zmienia biegi , i sa wszystkie. Zamowilem przed chwila kabelek, jak dojdzie pobawie sie z tym pedalem gazu. Pelna wersja vaga pewnie platna? Niedawno bylem u znajomego, na vagu nie pokazalo bledow od skrzyni, program mial jakis delphi czy cos. Myslisz ze ta adaptacja pomoze, jesli reszta biegow plynnie smiga? Tylko z 2 na 3 problem . aa silnik wg vaga ma nabiegane 402kkm, wg licznika 253kkm:)Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka
vredny12 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2017 Niewymienialem filtru ani oleju, ale olej ma barwe czerwona, wiec chb w nienajgorszym stanie jest . pozycjoner, gdzie takowego odnajde i czy w sklepie z częściami takiego zakupie ? Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka
Hezen Opublikowano 3 Czerwca 2017 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Czerwony olej był lany w skrzyniach z rodziny AG4 do 25.07.1996, jest to olej mineralny i taki też powinieneś lać jeśli wymieniał byś olej lub uzupełniał jego stan.Po tej dacie, producent zalewał te skrzynie olejem syntetycznym koloru żółtego/słomkowego.Na zmiane z 2 na 3 adaptacja pedału gazu może pomóc, równie dobrze problem może leżeć w spalonym pakiecie sprzęgłowym na koszu K3 - z powodu eksploatacji jak i starości "piston" (gumowy tłok) tego kosza nie spełnia swojego zadania, przez co pakiet przekładek oraz tarczek sprzęgłowych są zbyt blisko siebie, co powoduje ich spalenie.Pełną wersję VCDS i sterowniki pod win7 64bit mogę Ci podesłać, jeśli chcesz.Pozycjoner (czujnik F125) można kupić np. na samko.pl ale najpierw zajrzyj do wybieraka, bo najpewniej tam jest coś nie tak...a tym bardziej że w ECU skrzyni nie było zapisanych błędów.Takie jeszcze pytanie, jak jedziesz ze stałą prędkością na 4 biegu, falują obroty silnika?Wysłane z OP3T
vredny12 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2017 No obroty faluja troszke na stalej prędkości mniej wiecej 200+/-Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka
vredny12 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2017 Faluja mniej wiecej o 100 co jakis czas * Nwm jak edytowac przepraszam.Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka
vredny12 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2017 Bo jakbys podeslal, bylo milutko ^^ kabelek bedzie w polowie tygodnia, wiec zaczne zabawe. Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka
Hezen Opublikowano 3 Czerwca 2017 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Masz sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji (koszt 700zł).Falowanie obrotów jest spowodowane zużytą tarczą lock-up w hydrokinetyku (jest to tarcza cierna i po części podobna do takiej w manualu, ale załączana hydraulicznie przez sterownik skrzyni)Prawdopodobne że szarpanie z 2 na 3 i poślizgi przy wrzucaniu biegów jest spowodowane ślizganiem się lock-upa, gdyż lock-up jest załączany przed każdą zmianą biegów na jakieś 2sek.Mimo wszystko lepiej też zajrzeć kontrolnie do skrzyni, czy jest wszystko cacy... jak tarcza już się ślizga to sypie metalicznym pyłkiem , w związku z tym sterownik hydrauliczny do czyszczenia.Jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz Wysłane z OP3T
vredny12 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2017 Czy wymiana na manual to lepszy biznes ?Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka
Hezen Opublikowano 3 Czerwca 2017 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Zależy za ile ogarniesz wszystkie graty + robocizne.Ogólnie to musisz sam podjąć decyzje czy się opłaca przekładka. Wysłane z OP3T
vredny12 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2017 Robocizny nie licze bo sam bede robil, tylko musze ogarnac kwestie jakiegos kanalu, albo podwyzszenia dla auta Cena wstepna jak pytalem to polosie skrzynie, pedaly, mniej wiecej wszystko co przyszlo mi na mysl z przekladka, to gosc chcial 1500 zl, handluje czesciami do audi wiec wszystko potrzebbe znajde u niego .Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka
Hezen Opublikowano 4 Czerwca 2017 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Bez kanału, taka robota to byłaby mordęga.To Ci się przyda: https://a4-klub.pl/topic/86014-b5-ahu-wymiana-automatu-na-manual/Wysłane z OP3T
majkel_majki Opublikowano 4 Czerwca 2017 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Przy takiej robocie chociaż sprzęgło i dwumas wypada założyć nowe, plus uszczelniacz wału od strony skrzyni. Przekalkuluj jeszcze raz bo 1500 to jest fantastyka za komplet do przekładki, chyba że za śmieci rdzewiejące pod płotem albo wyjęte z jakiegoś trupa.
vredny12 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2017 Jest to cena za graty uzywki, w calosci sprzeglo uzywka itp, kwestia nowego i tak bym zakladal jednomase, to wiadomo doliczylbym. To tylko wstepna wycena, bo jak na razie audi smiga . ale jak zaczne kompletowac po malu to nie odczuje tego tak Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka
Hezen Opublikowano 4 Czerwca 2017 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Przy takiej robocie chociaż sprzęgło i dwumas wypada założyć nowe, plus uszczelniacz wału od strony skrzyni. Przekalkuluj jeszcze raz bo 1500 to jest fantastyka za komplet do przekładki, chyba że za śmieci rdzewiejące pod płotem albo wyjęte z jakiegoś trupa.Na jednomasie idzie bez problemu ogarnąć sprawne części do przekładki za tą kwote.Używanego dwumasa, ja osobiście bym nie założył.Tarcza, docisk, łożysko oporowe oczywiście nowka, to nie podlega dyskusji.Do tego musi jeszcze kupić łożysko prowadzące które trzeba wbić w wał.Wysłane z OP3T
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się