Junior1992 Opublikowano 5 Maja Opublikowano 5 Maja (edytowane) Cześć, Odświeżam temat. Klimatyzacja raz puszcza zimne powietrze a raz ciepłe (około 11C a raz 27C przy temperaturze na zewnątrz około 21C). Klimatyzacja ustawiona na LO i pełny nawiew. Proszę o pomoc w naprawie i interpretacji wyników. Poniżej zamieszczam zdjęcia z odczytami poszczególnych bloków. W MVB010/2 widać że temperatura czujnika pokazuje -50C. Najwidoczniej czujnik jest uszkodzony. Z tego co doczytałem jest to czujnik temperatury zasysania świeżego powietrza. Czy to może być ta jednoznaczna przyczyna? : Innych anomalii pracy na pierwszy rzut oka nie widzę. Proszę o podpowiedź i interpretację wyników pomiarowych. Z góry bardzo dziękuję. Edytowane 5 Maja przez Junior1992
Langista Opublikowano 5 Maja Opublikowano 5 Maja Jak masz minusową temperaturę to z automatu klimę odłączy. Wymień czujnik.
Junior1992 Opublikowano 6 Maja Opublikowano 6 Maja 8 godzin temu, Langista napisał(a): Jak masz minusową temperaturę to z automatu klimę odłączy. Wymień czujnik. Dodam że pacjent to Audi A3 8P rocznik 2006 silnik 1.9 TDI BLS. Czytałem że niekiedy w tych rocznikach nie ma zamontowanego tego czujnika. Może ktoś ma taką wiedzę? Ewentualnie mógłby mi to sprawdzić? Ma ktoś jakąś dokumentację serwisowa jak go wymienic i gdzie on się znajduje?
Langista Opublikowano 6 Maja Opublikowano 6 Maja Jeżeli czujnik temperatury dolotu to chyba zespolony jest wraz z tym w przepływce. Jakieś błędy w sterownikach masz? Bo przydało by się zrobić autoskan za pomocą VAG-COM lub VCDS.
Junior1992 Opublikowano 6 Maja Opublikowano 6 Maja W sterowniku silnika i klimatyzacji brak błędów. Znalazłem taką grafikę na internecie o tym czujniku (dodałem zalacznik). Czytałem że w końcówce produkcji z 2006 już tego czujnika nie było. Jedyne co to pozostaje chyba fizycznie sprawdzic czy jest ten czujnik i zmierzyc go miernikiem - powinien to być termistor który pod wpływem temperatury musi zmieniać rezystancję. Tylko chciałbym mieć pewność że sprawdzam odpowiedni czujnik. A ta identyfikacja nie jest taka prosta. Kolejny problem to jego umiejscowienie. Dlatego pytam czy ktoś nie może mi podesłać jakiejś serwisowki albo poprowadzić jak się do tego najlepiej zabrać?
Langista Opublikowano 6 Maja Opublikowano 6 Maja (edytowane) Jest w B6 a w A3 by nie było? Rozbierz schowek od strony pasażera i szukaj wtyczki, która idzie w okolicy dmuchawy, powinna być na dwa piny. Ewentualnie będzie jeszcze pod filtrem kabinowym w podszybiu. Edytowane 6 Maja przez Langista
Drennei Opublikowano 25 Maja Opublikowano 25 Maja Cześć A4 b7 klimatyzacja słabo chłodzi 2005r - numer panelu klimy 8e0 820 043 BM. Wymienione dosłownie wszystko, po zatarciu kompresora. -sprezarka denso -skraplacz nrf -osuszacz nrf -parownik nrf -dysza dławiąca nie mam pojecia jakiej firmy jest tylko numer na fakturze - crg260229 W sumie wyszło to około 3500zł, razem z płukaniem węzy. Mam wrażenie ze klimatyzacja bardzo słabo chłodzi, adaptacje klap robione nawet 2x. Temperatura na parowniku to około 7 stopni po jakiś 20 min pracy. Po około 4 min od uruchomienia jest to zazwyczaj około 12-14 stopni. Wszystko temperaturze około 23 stopnie na zewnątrz. -Wentylatory chodzą - 2x duzy i mały - Rurka od klimatyzacji ciepła przed dławikiem, za dławikiem zimna oraz wyjście z parownika także zimne. Brak szronu, tylko mokre. Poniżej screeny z vsdc po około 20 min pracy klimatyzacji na LO wciśnięte Auto Ma ktoś jakiś pomysł co i jak? Czy może jednak wszystko dobrze?
jaras99 Opublikowano 18 Czerwca Opublikowano 18 Czerwca Cześć, miesiąc temu bieżący serwis klimy z wymianą osuszacza i dyszy rozprężnej (pomarańczowa). Czynnik dobity na full, próba szczelności, wszystko ok. czym cieplej na zewnątrz tym wydajność klimy spada. Dzisiaj przy +33 na zewnątrz klimy praktycznie brak. Błędów brak, wykonałem profilaktycznie nastawy podstawowe. Rurka przy podszybiu ta cieńsza po chwili pracy na postoju z grubą warstwą szronu, grubsza natomiast ciepła. Poniżej foty z bloków pomiarowych zaraz po uruchomieniu klimy (11 bar) oraz po 5 minutach pracy na postoju. Nakierujcie proszę gdzie szukać problemu? Dysza zapchana? Ale jest nowa. Stara pod dwóch latach miała na sobie jakieś mikro ślady zaolejenia i to tyle
jaras99 Opublikowano 18 Czerwca Opublikowano 18 Czerwca (edytowane) 11 minut temu, Langista napisał(a): Dysza na odwrót założona. Bierzesz to za pewniaka? Jak powinno być prawidłowo? Dłuższą stroną (tą w kolorze)w kierunku parownika ? żeby klimiarz taką wtopę zaliczył 🫣 Edytowane 18 Czerwca przez jaras99
Langista Opublikowano 19 Czerwca Opublikowano 19 Czerwca Oni bardzo rzadko mają takie roboty, przywykli do zdejmowania czynnika i nabijana go z powrotem, większość z nich jak wymienia kompresor to nie wie, że obowiązkiem jest też wymiana chłodnicy i płukanie całego układu, a oni nawet oringów na połączeniach nie wymieniają. Także tak, mogli źle założyć dyszę i ta zamraża rurkę zamiast parownik. Wkładasz filtrem do środka (strona z siatką)
jaras99 Opublikowano 1 Lipca Opublikowano 1 Lipca W dniu 19.06.2024 o 08:19, Langista napisał(a): Oni bardzo rzadko mają takie roboty, przywykli do zdejmowania czynnika i nabijana go z powrotem, większość z nich jak wymienia kompresor to nie wie, że obowiązkiem jest też wymiana chłodnicy i płukanie całego układu, a oni nawet oringów na połączeniach nie wymieniają. Także tak, mogli źle założyć dyszę i ta zamraża rurkę zamiast parownik. Wkładasz filtrem do środka (strona z siatką) Problem leży tutaj, jest nieszczelność. Po jakimś miesiącu od nabicia zostało tylko 100 g czynnika. Po nabiciu klima hula. Detektor piszczy właśnie tutaj. Podrzuci ktoś nr uszczelki w tamtym miejscu?
Langista Opublikowano 1 Lipca Opublikowano 1 Lipca Tam są dwa oringi i nie tak łatwo je trafić bo ASO ma błąd w katalogu. Wiem że ja kombinowałem bo mi w tamto połączenie wysłali źle dobrane oringi. W programie różne oringi mają te same numery i stąd pomyłka. Zajedziesz do ASO i zamówisz razem z nimi a potem sprawdźcie czy są dobre. Skoro tam wyszła nieszczelność to coś musieli robić, może dyszę rozprężną wymienili..
jaras99 Opublikowano 1 Lipca Opublikowano 1 Lipca 1 godzinę temu, Langista napisał(a): Tam są dwa oringi i nie tak łatwo je trafić bo ASO ma błąd w katalogu. Wiem że ja kombinowałem bo mi w tamto połączenie wysłali źle dobrane oringi. W programie różne oringi mają te same numery i stąd pomyłka. Zajedziesz do ASO i zamówisz razem z nimi a potem sprawdźcie czy są dobre. Skoro tam wyszła nieszczelność to coś musieli robić, może dyszę rozprężną wymienili.. Wymieniali dyszę ale przecież do jej wymiany nie trzeba tam rozkręcać. nie macie nr tych oringów?
MaTeo85 Opublikowano 1 Lipca Autor Opublikowano 1 Lipca Wymieniałem te oringi u siebie i pasowały dokładnie te z katalogu mam auto z 2004 roku. @Langista albo źle coś dobrałeś, slvo przed Tobą już ktoś tam był i coś zmieniał?
Langista Opublikowano 1 Lipca Opublikowano 1 Lipca 3 godziny temu, jaras99 napisał(a): Wymieniali dyszę ale przecież do jej wymiany nie trzeba tam rozkręcać. nie macie nr tych oringów? Niby nie trzeba ale wygodniej jest ten wąż cały odkręcić. 29 minut temu, MaTeo85 napisał(a): Wymieniałem te oringi u siebie i pasowały dokładnie te z katalogu mam auto z 2004 roku. @Langista albo źle coś dobrałeś, slvo przed Tobą już ktoś tam był i coś zmieniał? Ja dobrałem dobrze, błąd był w programie gościa który zamawiał według podanych numerków schematu, czy to naprawili później - nie wiem. Wiem że wtedy w petce 8.3 też miałem sporo błędów ze złymi numerami części.
jaras99 Opublikowano 9 Lipca Opublikowano 9 Lipca Temat u mnie wygląda na zamknięty. Oringi wymienione ale okazało się również po dokładnym sprawdzeniu całego układu, że 20 letni skraplacz zakończył żywot. Dwie mikro dziurki były. aktualnie w aucie lodówka i oby tak pozostało
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się