pepi Opublikowano 3 Czerwca 2017 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Witam Koledzy Mam problem z autkiem. Przerywa przy przyspieszaniu (pedał w podłodze), po dłuższej chwili stabilizuje się i jedzie już ładnie aż do odpuszczenia gazu i ponownego wciśnięcia. Nie dawno padło mi turbo. Urwała się klapka i wpadła do wirnika strony gorącej blokując całość. Urwał się też wkład katalizatora, teraz jest pusta puszka. Ze starej turbosprężarki została tylko obudowa strony zimnej, zmieniłem żeliwo (nowe) i rdzeń turbiny na nowy kompletny i wyważony. Gruszka też wpadła nowa, ustawiłem otwieranie klapki na 0,55 bara. Po złożeniu wszystkiego auto ma kopa, ale po wciśnięciu pedału trochę mocniej, zaczyna przerywać. Sprawdzałem N75, bez napięcia drożne dwa króćce, z napięciem drożność przez wszystkie trzy. DV-ke też sprawdzałem, membrana trzyma jak zatkam palcem ten najwęższy króciec i wcisnę tłoczek. Dmuchając powietrzem w ten mały króciec trochę przepuszcza w stronę tego bocznego, który podpięty jest do dolotu za turbiną. Czy tak ma to działać, czy nie powinien nic przepuszczać ? Daję linka do logów dynamicznych, niestety bez grupy 13, teraz już wiem, że robi się grupy 2+7 i 13+25. Do odcinki nie dałem rady zrobić bo musiałem hamować, przy każdej próbie trafił się żółw drogowy, a bateria w laptopie coraz słabsza. Proszę o podpowiedzi co mogę jeszcze sprawdzić, albo jakie logi zrobić. Skanowałem Vag-iem auto i nie ma błędów. http://vaglog.com/log-002_007_025_5Bb6Kg.html
Łukasz13 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Zacznijmy od tego na czym robione były logi? na pb czy na lpg? w logu widać ze jest problem z paliwem, proponuje Ci odłaczyć na chwilę akumulator i potem zrobić logi jeszcze raz na pb. Druga sprawa to że masz źle ustawioną gruszkę bo powinna być ustawiona na 0,3 bar, teraz będzie Ci przeładowywać i nie będzie to normalnie jeżdziło.
pepi Opublikowano 5 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2017 Logi robione na PB, na LPG auto jeździ podobnie. Jak dam radę to powtórzę logi jeszcze dzisiaj na PB i LPG, zrobię parami i dorzucę 13 grupę. Gruszkę postaram się wyregulować jak najszybciej. Przerywa mniej więcej przy około 3 tyś obrotów, później jedzie już ładnie do końca. Już myślałem o cewkach i sondzie. Dzięki za zainteresowanie.
pepi Opublikowano 5 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udało się zrobić logi na PB i LPG. Odłączyłem wcześniej akumulator. Kolego Łukasz13 liczę na Twoją pomoc Te są na PB: http://vaglog.com/log-002_007_025_ZPrnh.html http://vaglog.com/log-013_025_007_XLP9FO.html A te na LPG: http://vaglog.com/log-002_007_025_13ee9u3.html http://vaglog.com/log-007_013_025_MLUC38L.html
Łukasz13 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Zacznij od ustawienia poprawnego sztangi przy turbinie, musisz ja zluzowac bo jest za mocno naciagnieta, lpg tez widac nie jest chyba dobrze ustawione bo przy niskich obciazeniach go przylewa, swiece masz jakie zalozone?
pepi Opublikowano 5 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2017 Lpg jest w zasadzie po niewielkiej kosmetyce po autokalibracji, czasowo odwleczona regulacja bo jeździłem i jeżdżę ostatnio na PB. W międzyczasie dużo ważniejszych napraw miałem jak np. rozrząd, wycieki oleju, przeguby, klima itd. Świece sprawdzę jak tylko dorwę klucz gdy pojawię się w domu za jakieś 3 tygodnie max (są 1-elektrodowe chyba NGK, prawdopodobnie stare używki, które wkręcił mi mechanik kilka lat temu zabierając moje nowe - był to ostatni mechanik) wyreguluję też wtedy WG. Może uda mi się szybciej to załatwić. Na pewno nie odpuszczę, musi to jeździć.
pepi Opublikowano 10 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2017 (edytowane) Napiszę jak rozwiązałem problem z szarpaniem (dzięki wskazówkom udzielonym przez kolegę Łukasz13). Wyregulowałem WG, zaczyna otwierać się wcześniej, coś między 0,35-04 bar. Wymieniłem świece, wyglądały na bardzo sfatygowane. Wkręciłem na próbę używki, ale sprawne i ustawiłem przerwę na 0,7mm (nie chciałem na szybko szukać i kupować), docelowo wymienię na nowe. Auto jeździ już normalnie, nie ma szarpania jak wciskam pedał w podłogę. Da się odczuć, że nie przyspiesza już tak dobrze jak przy WG ustawionym na 0,55 bar. Od dołu nie jest już taki "szatan" , ale przyspiesza, więc wymiana świec i turbosprężarki przywróciła moc i moment w aucie. Do regulacji został jeszcze gaz, ale to w najbliższym czasie będzie zrobione. Edytowane 10 Czerwca 2017 przez pepi
Łukasz13 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Opublikowano 10 Czerwca 2017 2 minuty temu, pepi napisał: Napiszę jak rozwiązałem problem z szarpaniem. Wyregulowałem WG, zaczyna otwierać się wcześniej, coś między 0,35-04 bar. Wymieniłem świece, wyglądały na bardzo sfatygowane. Wkręciłem na próbę używki, ale sprawne i ustawiłem przerwę na 0,7mm (nie chciałem na szybko szukać i kupować), docelowo wymienię na nowe. Auto jeździ już normalnie, nie ma szarpania jak wciskam pedał w podłogę. Da się odczuć, że nie przyspiesza już tak dobrze jak przy WG ustawionym na 0,55 bar. Od dołu nie jest już taki "szatan" , ale przyspiesza, więc wymiana świec i turbosprężarki przywróciła moc i moment w aucie. Do regulacji został jeszcze gaz, ale to w najbliższym czasie będzie zrobione. Nie ma za co
pepi Opublikowano 10 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2017 Poprawiłem, bo faktycznie jak ktos nie przeczyta wszystkich postów to nie będzie wiedział kto mi pomagał. Dzięki Łukasz13 za pomoc. Skupiłem się na opisaniu rozwiązania problemu dla innych, bo mało tematów zawiera zakończenie z wyjaśnieniem czy usterka została usunięta i w jaki sposób. Nie zdążyłem dzisiaj zrobić logów tak dla sprawdzenia ostatecznie czy coś może jeszcze nie domaga, ale za jakiś czas wrzucę do oceny, pewnie po wymianie świec. Mam nadzieję, że ponownie coś podpowiesz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się