Atruro Opublikowano 7 Czerwca 2017 Opublikowano 7 Czerwca 2017 Witam od roku jestem posiadaczem audi a4 b7 z silnikiem diesla 2.0 tdi BRF przez prawie rok autko dzialalo bez zarzutów do dzis. A mianowicie zaczelo dymic na czarno i sracilo moc z dolu. ja silnik jest zimny to dzialal bez zarzutów nie kopcil i zbieral sie normalnie ale po przejechaniu kilometra zaczyna mega dymic zostawia taką smuge jak z jakiej ciezarówki(wczesniej tego nie bylo) no i od dolu nie ma mocy jeszcze jak jade na klimie to masakra jest tak zmulony ze wcisne pedal gazu i czekam i czekam na turbo zaczyna odpalac dopiero powyzej 2 tys . dodatkowo dodam ze od jakiegos czasu slychac bylo swist raczej turba tez tego wczesniej nie bylo, sprawdzalem weze od intercoolera i nie pekniete nie wiem o co chodzi . a wszystko zaczelo sie od tego jak mi mechanior usunal blad zaworu EGR. czy to moze byc jego sprawka??? pomozecie? pozdrawiam
piotrsob1 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Opublikowano 8 Czerwca 2017 (edytowane) Problem jest albo ze szczelnością dolotu, albo z niedomykającym się EGR-em . Zacznij od zaślepienia EGR-a na próbę ( poluzuj przy chłodnicy spalin śruby mocujące rurkę idącą od chłodnicy spalin do EGR-a , wsuń pomiędzy jej kołnierz a chłodnicę spalin pasek blachy grubości ok. 1mm i o szerokości takiej by przesłonił światło rurki i skręć tak by było w miarę szczelnie, ale by nie odkształcić kołnierza ). Wykonaj jazdy testowe i napisz jaki efekt Konkretnie jaki błąd dotyczący EGR-a wykasował Ci mechanik ? Edytowane 8 Czerwca 2017 przez piotrsob1
Atruro Opublikowano 8 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2017 Oki dzieki będe działal w temacie dam znac jak cos czy to EGR, dzieki i pozdrawiam
Atruro Opublikowano 8 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2017 witam zrobilem tak jak napisales z tym EGRem ale bez zmnian, bede szukal nieszczelnosci na dolocie do turba, a mam pytanko waz gumowy ktory wlatuje do turba wpada w taka tuleje i wlasnie do tej tulei jest przykrecony opaską i trzyma, natomiast ta tuleja wchochi w turbine i w tym miejscu jest delikatny luz czy to moze byc tym spowodowane?? mam zamiar to rozebrac i zobaczyc powinien byc tam jakis oring?? moze to przez niego. a co do rodzaju bledu to mechanik mi nie powiedzial takze nie wiem. takze dzialam dalej.
piotrsob1 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Jak możesz to zrób loga z pracy przepływomierza i EGR-a ( nie pamiętam które to grupy ) , wtedy będzie można z dużą pewnością stwierdzić czy to nieszczelność dolotu
Atruro Opublikowano 9 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2017 witam zrobic loga czyli co bo nie kumam az tak. nie wiem czy pisalem ale slychac swist jak sie turbo zalancza a dodatkowo jak sciagnalem weza dolotu (ten który idzie od intercoolera w strone EGRa to byl tam olej sinikowy) i nie wiem czy to nie przez tubine czy nie puszcza. jak mozesz to napisz o co chodzi z tym logiem.
piotrsob1 Opublikowano 9 Czerwca 2017 Opublikowano 9 Czerwca 2017 Musiał byś mieć do kogoś z WAG-iem lub VCD-sem żeby przejechać się furą z podpiętym kompem i zapisać logi z działania EGR-a p przepływomierza, na ich podstawie można stwierdzić nieszczelność dolotu. Olej w dolocie uturbionego silnika to normalka, jak go tam by było więcej jak 100 gram to trzeba się dopiero przyjrzeć sprawie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się