pietrekk Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Witam, Od jakiegoś czasu gdy np dojezdzam do swiatel i wrzucam luz to przez jakies 10-20 sekund obroty silnika skaczą w granicach 500-1100. Po okolo 20 sekundach wszystko się uspokaja i silnik pracuje na równych obrotach. Dodam jeszcze, ze gdy skacza obroty wyczuwalne jest także 'podskakiwanie' pedału gazu. W czym może tkwić problem ? ps. audi b5 97r pozdrawiam piotrek
zibizab Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Przepustnica do czyszczenia i adaptacji
pawelc Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Przepustnica do czyszczenia i adaptacji Też bym od tego zaczął
pietrekk Opublikowano 15 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2009 a ile taka usluga może kosztować ? i ewentualnie moze ktos polecic jakies miejsce we wroclawiu ?
Czumrak Opublikowano 15 Stycznia 2009 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Miałem to samo i nadal mam. Czyszczenie przepustnicy mi nie pomogło bo wytrzymało tydzień (nawet nie i dalej skaczą obroty) Podłączyłem laptopa pod samochód i pokazało mi na silniku błąd czujnika Halla (nie wiem czy dobrze pisze) Wiecie może czy on też odpowiada za obroty i może to być przyczyna skaczących obrotów? Jeśli tak to jakie są koszty zrobienia tego lub też czy można samemu to zrobić. Pozdrawiam
_Solar_ Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Objawami uszkodzonego czujnika halla sa :szarpanie, nierówne przyspieszanie, trudność utrzymania stałych obrotów... pierwsze co powiniees zrobic to błąd wykazywany na VAGu : 00515 Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) Ale co tu moge wiecej powiedzieć.Jeden obiaw a wiele powodów. Najczęstsze przyczyny nierównych obrotów:sonda lambda,silnik krokowy,przepływka Sprawdz katalizator oraz adaptacje przepustnicy vagiem
Ronin Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Kolega Solarek4 powiedział prawie wszystko. Może być także przyczyna bardziej trywialna tj. nieszczelność przewodów dochodzących do przepustnicy. Szczególną uwagę należy zwrócić na odmę, bo tam następuja pękniecia tej plastikowej krzywki. Odma składa się z dwóch części tj. wspomnianej plastikwej krzywki oraz przewodu gumowego dochodzącego do przepustnicy. Moim zdaniem obie części są wykonane ze złych materiałów i po 10 latach następują pęknięcia ze starości. Obie części trudno zobaczyć, bo znajdują się pod kolektorem dolotowym i przepustnicą. Jeżeli nie będzie poprawy po tym co powiedział kolega Solarek4 to można sprawdzić odmę. Naprawa prosta i tania, ale dojście fatalne i jak masz dużą rękę to będzie trudno bez zdjęcia kolektora dolotowego. Zdrówka ps Vag nic nie wykaże w tym przypadku, także może to jest przyczyna w samochodzie kolegi Czumrak'a.
_Solar_ Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Jeśli tak to jakie są koszty zrobienia tego lub też czy można samemu to zrobić. czujnik hala jest częścią zapłonu w niektórych autach zainstalowany w aparacie zapłonowym w innych przy kole zębatym w okolicy wałka rozrządu,u Ciebie w audi czujnik halla jest wbudowany w aparat zapłonowy i jesli mnie pamiec nie myli to wychodzą z niego 3 kabelki. Myslę ze tu zadnej filozofi nie ma i bez problemu mozna to samemu wymienic kosz czujnika bedzie w granicach 80-100 zł
AreckM Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Witam Co mogę podpowiedzieć z doświadczenia z innymi autami to najczęściej przyczyną nierównomiernych obrotów jest zanieczyszczona przepustnica, która niedomyka się (na biegu jałowym powinna być szczelnie zamknięta gdyż wtedy dopływem powietrza steruje IAC tzw. silnik krokowy)i wpuszcza powietrze i silnik zwiększa obroty a krokowy automatycznie to koryguje zmniejszając jego dopływ po czym stara się wyregulować obroty ale "głupieje" przez to dodatkowe powietrze z przepustnicy powodowane nieszczelnym domknięciem przez zabrudzeniem. Bądź też sam krokowy jest oblepiony osadem z oparów olejowych dostarczonych przez odmę i jego precyzja uniemożliwia mu ustawienie odpowiedniej przepustowości. Jedna z wielu przyczyn jednak najczęstsza. (jestem tu od niedawna więc jeśli kogoś powtarzam to sorki)
SSHADOWW5 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Kolega SOLAREK ma racje - czujnik haala jest dokladnie w aparacie zaplonowym i wychodza z niego 3 kabelki (jest tak nawet w starym modelu audi 80 rok 1981 1,3 ), ktorego jeszcze niedawno mialem okazje ujezdzac
fecik Opublikowano 25 Stycznia 2009 Opublikowano 25 Stycznia 2009 witam.mialek taki sam problem i nie byl to uszkodzony silnik krokowy ,bo w tym modelu go nie ma!problem tkwil w potencjometrze przepustnicy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się