Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Żywotność A4 1.8T '96


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Tak zastanawiam się nad jednym tematem... Czy producent (albo inne źródło) podaje jaka jest przybliżona żywotność właściwie eksploatowanego silnika 1.8T [AEB] ? Moje auto jest z 1996 roku, jest to wersja Quattro, więc takie pałowanie jak stanie w dymie odpada. Sam staram się dbać o autko czasem lepiej niż o siebie ;) Nigdy nie przekraczam 2500-2700obr/min na zimnym silniku, przyspieszam delikatnie z doładowaniem nie większym jak 0.3 bara, studzę silniczek kilka minut przed zgaszeniem, wymieniam olej i inne płyny w należytych terminach itp. Jedno mnie tylko martwi... Z racji mocy lubię czasem przycisnąć, jest to coś czemu nie mogę się czesto oprzeć, zwłaszcza w mieście, gdzie dynamiczność auta decyduje o tym, że wcisnę się tam gdzie chcę mimo dużego ruchu :) Po trasie jeżdżę spokojnie ;) Jazda z prędkościami 90-110km/h, czasem 140km/h jak się spieszę... Zastanawiam się ile jeszcze będzie mi dane tym autem pojeździć i czy jest sens w nie inwestować tym bardziej, że ostatnio podłamałem się nawałem drobnych awarii :(

Najpierw uderzono mnie w tył, potem padł moduł zapłonowy, teraz silnik nawiewu (wcześniej silniczek od klapy temp klimatronik), poza tym wymieniłem kiedyś jedno łożysko i przegub na tyle, teraz słyszę łożysko z drugiej strony oraz przegub z przodu. Dodatkowo wymianiałem kiedys osłony przegubów z przodu na nowe i zrobiłem 10kkm i znowu są do wymiany, dlaczego ? nie mam pojęcia :( Do wymiany mam jeszcze czujnik ABS z tyłu oraz coś dziwnie mi piszczy na dołkach (prawy tył). Przy silniku do wymiany jeden samoregulator (słychać przy 2500obr/min) oraz rolki i paski od klimy... Zastanawiam sie czy nie za dużo już włożyłem w to auto czy raczej to jest normalne zużycie? Autem zrobiłem jakieś 20kkm w ciągu 6 miesięcy... aha, wyświetla mi się 179300km :P a ile jest ? Jak to sprawdzić...

Czasem mam ochotę sprzedać auto, ale z drugiej strony nie mam pewności, że kupię coś "lepszego" w sensie - nie będzie się psuć :) Lepiej zrobić wszystko i dbać dalej czy jakieś inne rady ?

Jak się sprawują Wasze Niunie ?

Opublikowano

Ja sprowadzilem swoja w styczniu, od tego czasu zrobilem 4000 tys km :razz: wymienilem tylko gumy na przegubach ( od strony kol ) - z czesci, bo o swoim wkladzie w wyglad nie mowie :mrgreen:

Opublikowano
Ja sprowadzilem swoja w styczniu, od tego czasu zrobilem 4000 tys km :razz: wymienilem tylko gumy na przegubach ( od strony kol ) - z czesci, bo o swoim wkladzie w wyglad nie mowie :mrgreen:

W ciągu moich 3-4 tys też nic nie było do zrobienia ;) Pamietam to dobrze, bo nie przerejestrowałem auta żeby zobaczyć czy nie będę musiał sprzedawać :P Wszystko było OK tylko tak teraz ostatnio się coś zaczęło...

Opublikowano
Ja sprowadzilem swoja w styczniu, od tego czasu zrobilem 4000 tys km :razz: wymienilem tylko gumy na przegubach ( od strony kol ) - z czesci, bo o swoim wkladzie w wyglad nie mowie :mrgreen:

wow, to jezdzisz rzeczywiscie malo :) ja swoja kupilem 25 kwietnia a juz zrobilem prawie 1,5k km :) ale auto jest w super stanie, jedynie sprzeglo bierze za wysoko i trzeba byc na prawde delikatnym, zeby nie szarpnelo oraz kilka czesci w tylnym zawieszeniu pozostalo do wymiany. poza tym lac (bardzo duzo :D ) i jezdzic :)

Opublikowano

we wszystkich 2.6 ze sprzeglem trzeba delikatnie ;) nie raaz mi zgaslo jak chcialem ruszyc dosc szybko... a moze po prostu do opla sie za bardzo przyzwyczailem :P

Opublikowano
Ja sprowadzilem swoja w styczniu, od tego czasu zrobilem 4000 tys km :razz: wymienilem tylko gumy na przegubach ( od strony kol ) - z czesci, bo o swoim wkladzie w wyglad nie mowie :mrgreen:

wow, to jezdzisz rzeczywiscie malo :) ja swoja kupilem 25 kwietnia a juz zrobilem prawie 1,5k km :) ale auto jest w super stanie, jedynie sprzeglo bierze za wysoko i trzeba byc na prawde delikatnym, zeby nie szarpnelo oraz kilka czesci w tylnym zawieszeniu pozostalo do wymiany. poza tym lac (bardzo duzo :D ) i jezdzic :)

No tak sobie ;) Ale w sumie zaczalem jezdzic dopiero po 20 lutym ( jak dostalem prawko ) :mrgreen:

Opublikowano

to ze czasem cos ci padnie to normalne przy 10 letnim aucie :) Ty byś pewnie chciał jeździć i w nic nie inwestowac? :) Tak sie nie da niestety. Jazda audi troche kosztuje ale za to jaka przyjemność :D

Opublikowano
to ze czasem cos ci padnie to normalne przy 10 letnim aucie :) Tak sie nie da niestety. Jazda audi troche kosztuje ale za to jaka przyjemność :D

Dzięki za pocieszenie :D

Ty byś pewnie chciał jeździć i w nic nie inwestowac? :)

Nie do końca tak ;) Rozumiem, że w auto trzeba inwestować, ale tak teraz jakoś mi się sporo tego na raz zebrało i zastanawiałem się czy to normalne :)

A mam pytanie skierowane do Ciebie... Wiem, że masz lekko dłubniętą swoją niunię (napisz ile KM i Nm ma dokładnie) i czy w Twoim przypadku nie boisz się, że silnik padnie zbyt wcześnie ? :) Masz wymienione bebechy w silniku czy jeździsz na serii ?

Opublikowano

A mam pytanie skierowane do Ciebie... Wiem, że masz lekko dłubniętą swoją niunię (napisz ile KM i Nm ma dokładnie) i czy w Twoim przypadku nie boisz się, że silnik padnie zbyt wcześnie ? :) Masz wymienione bebechy w silniku czy jeździsz na serii ?

:arrow: http://www.vtg.pl/a4krys.html :wink:

Opublikowano

Bebechy są seryjne. U mnie ostatnio mialem dwie awarie w krotkim czasie. Raz padl mi napinacz paska - efekt tego taki ze nie mialem ladowania, wspomagania i chlodzenia. Koszt ok 500zł bo wymieniłem też rolkę od klimy. Za kilka dni padł moduł zapłonowy (to co u ciebie :)) i kolejne 500zł. Teraz piszcza mi hamulce wiec tez sie zanosi na mały wydatek. A jesli chodzi o obawy związane z żywotnością silnika, to auto w tej chwili ma przejechane 150k km i z moją jazdą zrobi spokojnie drugie tyle :) Ja sam, jak i poprzedni właściciel bardzo dbam o auto. Olej zmieniam co 7-8 tys. Nie pałuję na zimnym, nie gasze kiedy turbo jest czerwone :) Nie jeżdzę szybko - na trasie 100-120 to max. Ogólnie nie ma co narzekać. Wiadomo że w tym wieku auto musi mieć jakieś usterki. :( Ale póki co nie zamieniłbym na żadne inne :) Dodam jeszcze że auto służy mi jako drugie, bo do ganiania na codzen po mieście mam fieste 1.3 :D

A co do osiągów to ostatnio zmierzone na hamowni wykazały: 223KM i 196Nm. Z tymi 340Nm które są na stronie VTG ktoś przesadził, bo to auto nigdy tyle nie miało :) Jak więc widać silnik cały czas trzyma swoje parametry, mimo że jeździ już 5 lat na tej modyfikacji :lol:

Opublikowano
A co do osiągów to ostatnio zmierzone na hamowni wykazały: 223KM i 196Nm.

Co tak mało tych Nm skoro seria ma 210Nm ??

Opublikowano

A mam pytanie skierowane do Ciebie... Wiem, że masz lekko dłubniętą swoją niunię (napisz ile KM i Nm ma dokładnie) i czy w Twoim przypadku nie boisz się, że silnik padnie zbyt wcześnie ? :) Masz wymienione bebechy w silniku czy jeździsz na serii ?

:arrow: http://www.vtg.pl/a4krys.html :wink:

Hugo, dzięki ;) Pytałem bo jakiś czas temu strona VTG nie działała ;)

Jednym słowem użytkowanie auta takie samo jak u mnie tyle tylko, że ja nie mam dwóch aut i ganiam swoją A4 na codzień :(

Opublikowano

a dla mnie to coś masz skopsane z Nm. masz większą turbine od serii która np. u mnie po samym programie w vtg daje 327Nm wg.ich hamowni i 295Nm wh hamowni Dyno przenośnej. Nie jestem pewien ale nie wydaje mi się, żeby charakterystyka pracy samej turbiny ucinała Ci aż 60Nm.

Na jakim ciśnieniu doładowania jeździsz?? i czy masz MBC czu jeździsz na N75??

Opublikowano

Kunio, poziek, a ile kosztuje wogóle program w VTG ? Bo na ich stronie są tylko dieselki :( Bo rozumiem po doświadczeniu z różnymi Audi, że to chyba najlepsza firma do modyfikacji 1.8T ;)

Opublikowano
Kunio, poziek, a ile kosztuje wogóle program w VTG ? Bo na ich stronie są tylko dieselki :( Bo rozumiem po doświadczeniu z różnymi Audi, że to chyba najlepsza firma do modyfikacji 1.8T ;)

Teraz jest promocja wiosenna i chipek kosztuje 1700zł :wink:

Opublikowano

Hugo, miałem blokowanego pop-up'a stąd niewiedza bag.gif

Opublikowano
a dla mnie to coś masz skopsane z Nm. masz większą turbine od serii która np. u mnie po samym programie w vtg daje 327Nm wg.ich hamowni i 295Nm wh hamowni Dyno przenośnej. Nie jestem pewien ale nie wydaje mi się, żeby charakterystyka pracy samej turbiny ucinała Ci aż 60Nm.

Na jakim ciśnieniu doładowania jeździsz?? i czy masz MBC czu jeździsz na N75??

cisnienie w hamowni pokazało 1.1bara. Bardzo możliwe że hamownia VTG przekłamuje bo słyszałem kilka takich opini :)

Opublikowano

Kunio to powiem Ci tylko tyle: SZOK :shock: :shock: :shock:

moja K03 pompuje 1.1 w peaku i 0.9 stale

a twoja jest i tak większa

KM się zgadzają, Nm nie.

Hugo kumpel do A3 1.8T płacił 1400 bez FV

Opublikowano
.

Hugo kumpel do A3 1.8T płacił 1400 bez FV

Zgadza sie , bo 1400 to cena netto :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...