Traviz Opublikowano 16 Maja 2006 Opublikowano 16 Maja 2006 Witam! Tak zastanawiam się nad jednym tematem... Czy producent (albo inne źródło) podaje jaka jest przybliżona żywotność właściwie eksploatowanego silnika 1.8T [AEB] ? Moje auto jest z 1996 roku, jest to wersja Quattro, więc takie pałowanie jak stanie w dymie odpada. Sam staram się dbać o autko czasem lepiej niż o siebie Nigdy nie przekraczam 2500-2700obr/min na zimnym silniku, przyspieszam delikatnie z doładowaniem nie większym jak 0.3 bara, studzę silniczek kilka minut przed zgaszeniem, wymieniam olej i inne płyny w należytych terminach itp. Jedno mnie tylko martwi... Z racji mocy lubię czasem przycisnąć, jest to coś czemu nie mogę się czesto oprzeć, zwłaszcza w mieście, gdzie dynamiczność auta decyduje o tym, że wcisnę się tam gdzie chcę mimo dużego ruchu Po trasie jeżdżę spokojnie Jazda z prędkościami 90-110km/h, czasem 140km/h jak się spieszę... Zastanawiam się ile jeszcze będzie mi dane tym autem pojeździć i czy jest sens w nie inwestować tym bardziej, że ostatnio podłamałem się nawałem drobnych awarii Najpierw uderzono mnie w tył, potem padł moduł zapłonowy, teraz silnik nawiewu (wcześniej silniczek od klapy temp klimatronik), poza tym wymieniłem kiedyś jedno łożysko i przegub na tyle, teraz słyszę łożysko z drugiej strony oraz przegub z przodu. Dodatkowo wymianiałem kiedys osłony przegubów z przodu na nowe i zrobiłem 10kkm i znowu są do wymiany, dlaczego ? nie mam pojęcia Do wymiany mam jeszcze czujnik ABS z tyłu oraz coś dziwnie mi piszczy na dołkach (prawy tył). Przy silniku do wymiany jeden samoregulator (słychać przy 2500obr/min) oraz rolki i paski od klimy... Zastanawiam sie czy nie za dużo już włożyłem w to auto czy raczej to jest normalne zużycie? Autem zrobiłem jakieś 20kkm w ciągu 6 miesięcy... aha, wyświetla mi się 179300km a ile jest ? Jak to sprawdzić... Czasem mam ochotę sprzedać auto, ale z drugiej strony nie mam pewności, że kupię coś "lepszego" w sensie - nie będzie się psuć Lepiej zrobić wszystko i dbać dalej czy jakieś inne rady ? Jak się sprawują Wasze Niunie ?
wojtas-audi Opublikowano 16 Maja 2006 Opublikowano 16 Maja 2006 Ja sprowadzilem swoja w styczniu, od tego czasu zrobilem 4000 tys km :razz: wymienilem tylko gumy na przegubach ( od strony kol ) - z czesci, bo o swoim wkladzie w wyglad nie mowie :mrgreen:
Traviz Opublikowano 16 Maja 2006 Autor Opublikowano 16 Maja 2006 Ja sprowadzilem swoja w styczniu, od tego czasu zrobilem 4000 tys km :razz: wymienilem tylko gumy na przegubach ( od strony kol ) - z czesci, bo o swoim wkladzie w wyglad nie mowie :mrgreen: W ciągu moich 3-4 tys też nic nie było do zrobienia Pamietam to dobrze, bo nie przerejestrowałem auta żeby zobaczyć czy nie będę musiał sprzedawać Wszystko było OK tylko tak teraz ostatnio się coś zaczęło...
pet3r Opublikowano 16 Maja 2006 Opublikowano 16 Maja 2006 Ja sprowadzilem swoja w styczniu, od tego czasu zrobilem 4000 tys km :razz: wymienilem tylko gumy na przegubach ( od strony kol ) - z czesci, bo o swoim wkladzie w wyglad nie mowie :mrgreen: wow, to jezdzisz rzeczywiscie malo ja swoja kupilem 25 kwietnia a juz zrobilem prawie 1,5k km ale auto jest w super stanie, jedynie sprzeglo bierze za wysoko i trzeba byc na prawde delikatnym, zeby nie szarpnelo oraz kilka czesci w tylnym zawieszeniu pozostalo do wymiany. poza tym lac (bardzo duzo ) i jezdzic
dziarule Opublikowano 16 Maja 2006 Opublikowano 16 Maja 2006 we wszystkich 2.6 ze sprzeglem trzeba delikatnie nie raaz mi zgaslo jak chcialem ruszyc dosc szybko... a moze po prostu do opla sie za bardzo przyzwyczailem
wojtas-audi Opublikowano 16 Maja 2006 Opublikowano 16 Maja 2006 Ja sprowadzilem swoja w styczniu, od tego czasu zrobilem 4000 tys km :razz: wymienilem tylko gumy na przegubach ( od strony kol ) - z czesci, bo o swoim wkladzie w wyglad nie mowie :mrgreen: wow, to jezdzisz rzeczywiscie malo ja swoja kupilem 25 kwietnia a juz zrobilem prawie 1,5k km ale auto jest w super stanie, jedynie sprzeglo bierze za wysoko i trzeba byc na prawde delikatnym, zeby nie szarpnelo oraz kilka czesci w tylnym zawieszeniu pozostalo do wymiany. poza tym lac (bardzo duzo ) i jezdzic No tak sobie Ale w sumie zaczalem jezdzic dopiero po 20 lutym ( jak dostalem prawko ) :mrgreen:
Kunio Opublikowano 16 Maja 2006 Opublikowano 16 Maja 2006 to ze czasem cos ci padnie to normalne przy 10 letnim aucie Ty byś pewnie chciał jeździć i w nic nie inwestowac? Tak sie nie da niestety. Jazda audi troche kosztuje ale za to jaka przyjemność
Traviz Opublikowano 16 Maja 2006 Autor Opublikowano 16 Maja 2006 to ze czasem cos ci padnie to normalne przy 10 letnim aucie Tak sie nie da niestety. Jazda audi troche kosztuje ale za to jaka przyjemność Dzięki za pocieszenie Ty byś pewnie chciał jeździć i w nic nie inwestowac? Nie do końca tak Rozumiem, że w auto trzeba inwestować, ale tak teraz jakoś mi się sporo tego na raz zebrało i zastanawiałem się czy to normalne A mam pytanie skierowane do Ciebie... Wiem, że masz lekko dłubniętą swoją niunię (napisz ile KM i Nm ma dokładnie) i czy w Twoim przypadku nie boisz się, że silnik padnie zbyt wcześnie ? Masz wymienione bebechy w silniku czy jeździsz na serii ?
Hugo Opublikowano 16 Maja 2006 Opublikowano 16 Maja 2006 A mam pytanie skierowane do Ciebie... Wiem, że masz lekko dłubniętą swoją niunię (napisz ile KM i Nm ma dokładnie) i czy w Twoim przypadku nie boisz się, że silnik padnie zbyt wcześnie ? Masz wymienione bebechy w silniku czy jeździsz na serii ? :arrow: http://www.vtg.pl/a4krys.html
Kunio Opublikowano 16 Maja 2006 Opublikowano 16 Maja 2006 Bebechy są seryjne. U mnie ostatnio mialem dwie awarie w krotkim czasie. Raz padl mi napinacz paska - efekt tego taki ze nie mialem ladowania, wspomagania i chlodzenia. Koszt ok 500zł bo wymieniłem też rolkę od klimy. Za kilka dni padł moduł zapłonowy (to co u ciebie ) i kolejne 500zł. Teraz piszcza mi hamulce wiec tez sie zanosi na mały wydatek. A jesli chodzi o obawy związane z żywotnością silnika, to auto w tej chwili ma przejechane 150k km i z moją jazdą zrobi spokojnie drugie tyle Ja sam, jak i poprzedni właściciel bardzo dbam o auto. Olej zmieniam co 7-8 tys. Nie pałuję na zimnym, nie gasze kiedy turbo jest czerwone Nie jeżdzę szybko - na trasie 100-120 to max. Ogólnie nie ma co narzekać. Wiadomo że w tym wieku auto musi mieć jakieś usterki. Ale póki co nie zamieniłbym na żadne inne Dodam jeszcze że auto służy mi jako drugie, bo do ganiania na codzen po mieście mam fieste 1.3 A co do osiągów to ostatnio zmierzone na hamowni wykazały: 223KM i 196Nm. Z tymi 340Nm które są na stronie VTG ktoś przesadził, bo to auto nigdy tyle nie miało Jak więc widać silnik cały czas trzyma swoje parametry, mimo że jeździ już 5 lat na tej modyfikacji
Hugo Opublikowano 16 Maja 2006 Opublikowano 16 Maja 2006 A co do osiągów to ostatnio zmierzone na hamowni wykazały: 223KM i 196Nm. Co tak mało tych Nm skoro seria ma 210Nm ??
Traviz Opublikowano 16 Maja 2006 Autor Opublikowano 16 Maja 2006 A mam pytanie skierowane do Ciebie... Wiem, że masz lekko dłubniętą swoją niunię (napisz ile KM i Nm ma dokładnie) i czy w Twoim przypadku nie boisz się, że silnik padnie zbyt wcześnie ? Masz wymienione bebechy w silniku czy jeździsz na serii ? :arrow: http://www.vtg.pl/a4krys.html Hugo, dzięki Pytałem bo jakiś czas temu strona VTG nie działała Jednym słowem użytkowanie auta takie samo jak u mnie tyle tylko, że ja nie mam dwóch aut i ganiam swoją A4 na codzień
Kunio Opublikowano 16 Maja 2006 Opublikowano 16 Maja 2006 Co tak mało tych Nm skoro seria ma 210Nm ?? GS powiedzial ze to kwestia podkrecenia 0,1 bara
poziek Opublikowano 16 Maja 2006 Opublikowano 16 Maja 2006 a dla mnie to coś masz skopsane z Nm. masz większą turbine od serii która np. u mnie po samym programie w vtg daje 327Nm wg.ich hamowni i 295Nm wh hamowni Dyno przenośnej. Nie jestem pewien ale nie wydaje mi się, żeby charakterystyka pracy samej turbiny ucinała Ci aż 60Nm. Na jakim ciśnieniu doładowania jeździsz?? i czy masz MBC czu jeździsz na N75??
Traviz Opublikowano 16 Maja 2006 Autor Opublikowano 16 Maja 2006 Kunio, poziek, a ile kosztuje wogóle program w VTG ? Bo na ich stronie są tylko dieselki Bo rozumiem po doświadczeniu z różnymi Audi, że to chyba najlepsza firma do modyfikacji 1.8T
Hugo Opublikowano 16 Maja 2006 Opublikowano 16 Maja 2006 Kunio, poziek, a ile kosztuje wogóle program w VTG ? Bo na ich stronie są tylko dieselki Bo rozumiem po doświadczeniu z różnymi Audi, że to chyba najlepsza firma do modyfikacji 1.8T Teraz jest promocja wiosenna i chipek kosztuje 1700zł
Traviz Opublikowano 16 Maja 2006 Autor Opublikowano 16 Maja 2006 Hugo, miałem blokowanego pop-up'a stąd niewiedza
Kunio Opublikowano 16 Maja 2006 Opublikowano 16 Maja 2006 a dla mnie to coś masz skopsane z Nm. masz większą turbine od serii która np. u mnie po samym programie w vtg daje 327Nm wg.ich hamowni i 295Nm wh hamowni Dyno przenośnej. Nie jestem pewien ale nie wydaje mi się, żeby charakterystyka pracy samej turbiny ucinała Ci aż 60Nm.Na jakim ciśnieniu doładowania jeździsz?? i czy masz MBC czu jeździsz na N75?? cisnienie w hamowni pokazało 1.1bara. Bardzo możliwe że hamownia VTG przekłamuje bo słyszałem kilka takich opini
poziek Opublikowano 16 Maja 2006 Opublikowano 16 Maja 2006 Kunio to powiem Ci tylko tyle: SZOK :shock: :shock: :shock: moja K03 pompuje 1.1 w peaku i 0.9 stale a twoja jest i tak większa KM się zgadzają, Nm nie. Hugo kumpel do A3 1.8T płacił 1400 bez FV
Hugo Opublikowano 17 Maja 2006 Opublikowano 17 Maja 2006 .Hugo kumpel do A3 1.8T płacił 1400 bez FV Zgadza sie , bo 1400 to cena netto
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się