Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AVJ Prośba o analizę logów i błędów.


HatefulEvil

Rekomendowane odpowiedzi

Linki do logów:

http://vaglog.pl/log-090_091_093_3k4j74.html

http://vaglog.pl/log-020_115_3PUl7.html

http://vaglog.pl/log-002_033_TEKpQ.html

http://vaglog.pl/log-090_091_093_3234Xd8.html

 

Niestety jedyne co jestem w stanie wyczytać z tych logów to, że turbo raczej w porządku. Martwię się stanem nastawnika i/lub łańcuszka ze względu na pewne problemy, które szczegółowo opisałem w tym wątku: 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy turbo któremu schodzi 6s do dobicia do zadanego ciśnienia można nazwać ok. Mocno uboga mieszanka, przeplywka sporo zaniza... To na pewno widać w logach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o napinacz w logach wygląda że nic mu nie dolega, co do reszty to tak średnio, turbo mogłoby lepiwj wstawać, przepływka więcej mierzyć, standardowe problemy do sprawdzenia w 1.8t, szczelność dolotu, kat, stan żeliwa turbiny, zawór dv, przepływka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zwonko napisał:

No nie wiem czy turbo któremu schodzi 6s do dobicia do zadanego ciśnienia można nazwać ok. Mocno uboga mieszanka, przeplywka sporo zaniza... To na pewno widać w logach. 

dlatego uzylem slowa "raczej" :D w sumie nie zwracałem uwagii na to jak szybko wstaje tylko czy względnie się pokrywa to co ma byc z tym co jest.

 

Godzinę temu, Łukasz13 napisał:

Jesli chodzi o napinacz w logach wygląda że nic mu nie dolega, co do reszty to tak średnio, turbo mogłoby lepiwj wstawać, przepływka więcej mierzyć, standardowe problemy do sprawdzenia w 1.8t, szczelność dolotu, kat, stan żeliwa turbiny, zawór dv, przepływka.

coz to powoli zaczynam sie brac za to. Z żeliwem turbiny masz na mysli ze trzeba je ściagnąć i rozpolowić czy wystarczy zdjąć rurę od strony filtra powietrza i sprawdzić luz na wałku? I czy moglbys mi wyjasnic dlaczego sie szuka nieszczelnosci dolotu kiedy turbo koniec koncow pompuje tyle ile ma? Czy jest jakis zapas ktory moze dac wiecej w przypadku gdy czesc doladowania ucieka?

 

BTW zapomniałem dodać, że robiłem logi na gazie, ale rozumiem, że skoro nikt się do tego nie odniósł to jest to bez znaczenia?

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd mieliśmy wiedzieć że te logi są na lpg? Być może uboga mieszanka jest częściowo od lpg. 

Dolot trzeba sprawdzić w "standardzie" w 1.8t. A wskazówka ze coś jest z nim nie tak może być uboga mieszanka i zanizajaca przeplywka. 

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi robimy na pb, bo nie wiem co chcesz diagnozować auto czy instalacje lpg,  zrób jeszcze raz na pb po skasowaniu błędów,  002+033, 115+118, 003+020.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dla nastawnika moge cos jeszcze zrobic? Chcialem na zimnym silniku statyczny do momentu az obroty spadną do 800~~ czy coś. Czy nie ma sensu?

Najpierw samochód, poźniej instalacje - nie przemyślałem tego na początku.

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra porobiłem ponownie logi:

benzyna: http://vaglog.pl/log-002_033_115_96I9e.html

benzyna bez przepływki http://vaglog.pl/log-002_033_115_sBo6lyv.html

Oba powyżej na tej samym odcinku drogi.

Oraz tu dla porównania na LPG z przepływką na trochę innej trasie *niestety trochę zamieszane, ale rubryka na samym dole powinna się do czegoś nadawać:  http://vaglog.pl/log-002_033_115_0lA5x3.html

Przedwczoraj też sprawdziłem dolot. Od turba yglądał w porządku. DV niestety nie mogłem całkiem zdjąć, bo był jeszcze na zaciskowych opaskach, ale nie dało się w niego dmuchnąć.

Niestety rura idąca z przepływki na łączeniu z turbem jest  trochę w oleju. Nie wiem teraz jak to odebrać, w jaki konkretnie sposób miałoby stamtąd wypychać cokolwiek - na pierwsze spięcie synaps mogłoby tamtędy jedynie ciągnąć lewe powietrze, a nie wypychać olej.

Moje wnioski na podstawie zgromadzonych informacji:

Zarówno na gazie i benzynie auto działa w ten sam sposób.

Logi bez przepływki w żaden sposób nie stwierdzają jej awarii.

Wychodzi na to że turbo bierze lewe powietrze - ew. jest pęknięte.

Ewentualnie sterowanie DV albo SAI może być jeszcze walnięte.

 

Jeśli coś źle zanalizowałem proszę o wyprowadzenie mnie z błędu.

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. logów na pb wychodzi  że wszystko działa prawidłowo, na lpg przydało by sie podstroić bo jest troche za ubogo i to wszytko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie miało mierzyć więcej na przepływce przy 6k obrotów? W tym wątku kolega ganjaq napisał, że powinno być w AVJ przy 6k obrotów 128/132 mg/s a mam 113.

Dodatkowo zwonko wcześniej rzucił, że 6 sekund nabijania ciśnienia to za długo.

To, że mieszanka jest za uboga to z lambdy wychodzi? Bo tylko to się w sumie chyba różni.

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo wstaje przy ok 2,5 tyś obr, tragedii nie ale wiadomo mogłoby lepiej troche, co do wskazań przepływki do róznić się może to w zależności nawet od konkretnego softu w aucie, u Cb na serii raczej 130 nie zobaczysz. Gdybyś wywalił kata, wstawił ic to może i by wyszło więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kata się (nie)stety nie pozbędę, bo jeżdżę na niemieckie przeglądy :D Zastanawiam się czy chcę obejrzeć jak wygląda kat i jeśli źle to ryzykować i wsadzić jakiś zamiennik - w sensie wciąż pełny kat, a nie pustą rurę :>

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę co dolega rurze między MAfem i turbo i może się podniesie o parę gram. Orientujecie się czy ściągnę tą rurę, bez wyciągania obudowy filtra powietrza i bez cięcia jakichkolwiek opasek zaciskowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powie mi ktoś wgl czemu przestał mi wyskakiwać check na desce w momencie pojawienia się błędu o zbyt ubogiej mieszane? Raz tak przejeździłem go, że sam zgasnął i od tej pory się już nie pojawia mimo powracającego błędu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że bład intermittent-nie stały. Stąd check pojawia się tylko czasem. U mnie np. tak było że wtryskiwacze LPG, o ile to tak można nazwać, Valteki, kleiły na zimnym, tzn. że przez chwile silnik otrzymywał uboga mieszankę. Błąd intermittent. Dopiero po 3-5 razach się zaświecił na desce. A w kompie był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra rozumiem. To by się zgadzało.

Jeszcze jedna kwestia. Jak to jest z tym błędem na gazie? Czy faktycznie jest grubo skoro błąd się pojawia, czy ze względu na to, że ECU auta nie steruje gazem, to samochód go "wyolbrzymia", bo starając się wzbogacić mieszankę nic się nie zmienia.

Auto chodzi dobrze i na benzynie i na gazie, ale nie chce żeby się coś popsuło (straszą w internetach tymi wypalonymi zaworami i wgl :0 ); instalacja musi się zwracać, więc nie wiem na ile mogę zbagatelizować ten problem i po prostu jak będę mógł pojechać do gazownika to podjadę, czy raczej wskazane byłoby, żebym się tym sam zajął jeśli nie zapowiada się wizyta u gazownika w najbliższym czasie. Dodatkowa kwestia jak wyjdą mi spaliny na TUVie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check od ubogiej mieszanki pojawi się jeśli korekty sondy przekroczą 25%. W normie jest +10/-10 ale najlepiej jakby oscylowało w granicach +5/-5. Jeśli wyskakuje na gazie błąd od mieszanki to już jest naprawdę ubogo.  Jakie masz korekty w grupie 32? Jeśli powyżej tych 10 to ja bym się tym zajął od razu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...