Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Trzęsie buda


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam taki problem- w drodze do Chorwacji przez pierwsze 400 km wszystko było Ok, problem zacząć się później, praktycznie przy każdej prędkości jak silnik nie ciągnie ani nie zwalniam(hamowanie silnikiem) trzęsie, drga cała buda-ciężko zlokalizować miejsce bo trzęsie całym samochodem... nie wiem co to może być może ktoś z was miał podobny problem? Dodam jeszcze ze powyżej 140 km/h to trzęsienie ustaje. Po za tym żadnych innych dziwnych objawów nie mam. Dodam tylko ze na Węgrzech zaliczyłem prawym kołem dość spory dołek przy małej prędkości (wjazd na rondo). Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu bo już się martwię o 1200 km drogi powrotnej...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
2 godziny temu, Pawci_o napisał:

 

Witam, mam taki problem- w drodze do Chorwacji przez pierwsze 400 km wszystko było Ok, problem zacząć się później, praktycznie przy każdej prędkości jak silnik nie ciągnie ani nie zwalniam(hamowanie silnikiem) trzęsie, drga cała buda-ciężko zlokalizować miejsce bo trzęsie całym samochodem... nie wiem co to może być może ktoś z was miał podobny problem? Dodam jeszcze ze powyżej 140 km/h to trzęsienie ustaje. Po za tym żadnych innych dziwnych objawów nie mam. Dodam tylko ze na Węgrzech zaliczyłem prawym kołem dość spory dołek przy małej prędkości (wjazd na rondo). Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu bo już się martwię o 1200 km drogi powrotnej...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

raczej bym obstawiał dwumas 

Opublikowano

Wymieniałem jakieś 50-60tys temu dwumas. To są drgania jak by coś było Krzywe, nie wyważone....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

a jak wciśniesz sprzęgło to nie zmniejszają się drgania budy? a jak gałka od zmiany biegów?

Opublikowano

Gałka drgania są tylko jak jadę i silnik nie ciągnie ani nie hamuje gałka się zachowuje dobrze, drga cały czas tak samo. Dziś jechałem na przejażdżkę i nie było tego drgania- wczoraj ta sama trasa i było...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

No nic sprawdzę czy opony są Ok, podniosę i ręka sprawdzę czy nie ma żadnego wybielenia i sprawdzę czy koła są dokręcone i będę wracał do polski. Po powrocie i tak będę rozdzierał wszystko bo będę montował Q Wiec zobaczę w jakim stanie jest tarcza i dwumasa... oby mi się po drodze nie rozkraczyła...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

drgania budy to bardziej dwumas i poduszki silnika są powodem, jakby to było koło czy opona to po to amortyzator jest żeby tłumić, ale to tylko moja teoria, sprzęgło też może być źle wyważone i powyżej np 3 tyś wchodzi w wibracje, daj znać jak dojdziesz co i jak, chociaż kiedyś ktoś miał problem i była chyba plecionka dziurawa i też trzęsło budą

Opublikowano

No będę szukał przyczyny na pewno napisze jak dojdę do przyczyny problemu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Dziś oglądałem dokładnie silnik, zastałem taki widok
a3c4718b138caec37df7a128b082b8c6.jpg
Czy ta poduszka będzie przyczyna drgań ? Czy może zalać to jakimś klejem tylko po to żeby dojechać do domu?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

To jest poduszka gumowo-olejowa, to nie klej tylko wykrwawiła się biedulka na śmierc :), może być :)

 

Opublikowano

No nie wiem co z nią zrobić- musi wytrzymać 1300 km drogi to domu i szukam sposobu aby jej w tym pomoc


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Wytrzyma, tam jest więcej gumy niż oleju, także spokojnie dojedziesz. W poduszce owej jest zaworek i olej,  w zależności od potrzeb jest ona dzięki temu twardsza lub miękciejsza :)

Opublikowano

Dzięki za odpowiedz, najgorsze są te drgania budy...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

odgrzewam kotleta, bo:

- założyłem Quattro - wszystkie tuleje i wahacze z tyłu nowe, wymieniłem wszystkie wahacze z przodu po za końcówkami drążków kierowniczych, nowe koła 16" z oponami 225/55/R16, ustawiona zbieżność, wymieniona poduszka silnika ta z czujnikiem, ta po prawej stronie jest w stanie idealnym - oceniane wizualnie.

dziś przy około 100 km/h drgania wróciły - ale bardzo delikatne - pewnie trzeba będzie jeszcze te końcówki wymienić...

Opublikowano

jechałem na wakacje to w Miszkolc przed samym wjazdem na rondo wpadłem w dziurę - miałem 20 może 30 km/k na liczniku - dziura była na tyle duża że myślałem że zderzakiem uderzyłem- od tej pory przy większych prędkościach trzęsie mi budą ( jak by coś się zgięło) - po tym wydarzeniu wymieniłem całe tylne zawieszenie ( dołożone Q), skrzynia biegów, komplet wahaczy z przodu ( po za końcówkami drążków kierowniczych), nowe koła 16" - wymieniona poduszka silnika ta z czujnikiem - druga w super stanie i jej nie ruszałem - dodatkowo byłem na zbieżności i przedniego zawieszenia nie ruszali - tylko sprawdzili i powiedzieli że wszystko jest ok - nie wiem co to może być  - teraz mam delikatniejsze te wibracje przy prędkościach 60 w górę, no i ciekawostka raz jest tak że drży a raz nie - zastanawiam się czy czasem półosi nie uszkodziłem - nie ugiąłem... sam nie wiem gdzie szukać przyczyny - dziś pojadę jeszcze raz sprawdzić koła - może jakoś mi się uda sprawdzić czy półoś jest prosta - i ta końcówka drążka kierowniczego... może ktoś miał taki przypadek lub może przypuszczać co jest przyczyną takiego drżenia ? 

Opublikowano

 Wszystko sprawdzone, okazało się że to wina opon, zmieniłem na stare poczciwe 15 i wszystko śmiga. teraz szukam opon do nowych felg i padło na SP SportMaxx RT 225/55/R16

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...