Houdini Opublikowano 19 Czerwca 2017 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Witam, z racji iż w moim automacie umarł wsteczny, podjąłem decyzję o swapie na manual. Znalazłem skrzynię od tego samego motoru co mam czyli 2.8. Z racji iż przez chwilę będę miał wszystko na stole, chciałem zapytać co przy okazji wymienić. Dodam że wszystko przy aucie robię sam, więc mam na myśli rzeczy do których nie potrzeba specjalistycznych sprzętów Uprzedzając niektórych dodam że olej w skrzyni, dyfrze oraz sprzęgło będzie zmienione. Auto ma uszkodzony motor więc nie mam możliwości sprawdzenia skrzyni
majkel_majki Opublikowano 19 Czerwca 2017 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Poza uszczelniaczami półosi, wyjścia na wał i wałka sprzęgłowego lepiej nic nie ruszać.
Houdini Opublikowano 19 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2017 Poza uszczelniaczami półosi, wyjścia na wał i wałka sprzęgłowego lepiej nic nie ruszać.Wyjścia na wał masz na myśli przy silniku czy w stronę dyfra?I mówiąc o wałku masz na myśli uszczelniacz czy łożysko igiełkowe?
majkel_majki Opublikowano 19 Czerwca 2017 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Chodziło mi o wał napędowy, aczkolwiek simmering na wale korbowym od strony skrzyni również warto wymienić jeżeli masz na wierzchu. Łożysko igiełkowe z nowym dwumasem będziesz miał w komplecie, jeżeli zakładasz używany to polecam to łożysko wymienić.
Houdini Opublikowano 19 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2017 Chodziło mi o wał napędowy, aczkolwiek simmering na wale korbowym od strony skrzyni również warto wymienić jeżeli masz na wierzchu. Czekaj czekaj bo się zakręciłem [emoji6]O którym numerze mówisz?
Houdini Opublikowano 19 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2017 Dwumas zostaje stary, wymieniam tylko tarczę i docisk, więc igiełkowe trzeba będzie kupić. Czytałem że jest trochę problemów z wymianą igiełkowego.
majkel_majki Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Na pewno uszczelniacz nr 9, oba uszczelniacze oznaczone numerem 10. Nie widzę uszczelniacza flanszy wału napędowego i nie będzie na tym zdjęciu uszczelniacza wału korbowego, a te oba także warto dać nowe.
Houdini Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2017 Nr 15 jest opisany jako uszczelniacz wału. A jeśli chodzi o uszczelniacz wału korbowego to masz na myśli nr 17,17a?
majkel_majki Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 15 też do zmiany. 21 to jest papierowa uszczelka, to bardzo ważne żeby była nowa, a miejsce montażu dokładnie oczyszczone.
Houdini Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2017 Sprawdziłem ten nr 15 to jest uszczelniacz wybieraka biegów, czyli nadal nie ma uszczelniacza wału. Co do 21 z ostatniego obrazka to jest podkładka, więc domyślam się że miałeś na myśli 17, bo to jest papierowa uszczelka, jednak wydaje mi się że od razu trzeba wymienić 17a czyli kołnierz uszczelniający a to już dosyć spore koszta, więc tu pytanie, czy jeśli nie leje z tamtąd to czy faktycznie trzeba wymienić?
majkel_majki Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Mój błąd, chodziło oczywiście o 17. Co do uszczelniacza 17a to silniki v6 z dużym przebiegiem w audi są tak sympatyczne, że jeżeli uszczelniacz ma już swoje lata i nie leci z niego olej to wkrótce zacznie ja bym to zmienił mając wszystko na wierzchu, ale to Twoja decyzja. A propos skrzyni, masz cały komplet z drugiego auta do przekładki? Jeżeli nie to pamiętaj, że wał napędowy jest inny i przełożenia dyferencjału tylnego muszą się zgadzać z dyfrem w skrzyni.
Houdini Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2017 Mój błąd, chodziło oczywiście o 17. Co do uszczelniacza 17a to silniki v6 z dużym przebiegiem w audi są tak sympatyczne, że jeżeli uszczelniacz ma już swoje lata i nie leci z niego olej to wkrótce zacznie [emoji4] ja bym to zmienił mając wszystko na wierzchu, ale to Twoja decyzja. A propos skrzyni, masz cały komplet z drugiego auta do przekładki? Jeżeli nie to pamiętaj, że wał napędowy jest inny i przełożenia dyferencjału tylnego muszą się zgadzać z dyfrem w skrzyni.Nie pocieszasz mnie ani trochę [emoji14] do przekładki mam cały zestaw razem z wałem, dyfrem, półosiami i pierdołami do środka. A czy przy wymianie tego uszczelniacza trzeba spuszczać olej z silnika?
majkel_majki Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 To nie jest prosta i przyjemna robota, więc lepiej się nastawić na najgorsze, najwyżej się miło rozczarujesz do wymiany uszczelniacza nie spuszczasz oleju z silnika, nic tam nie powinno poważnie pociec po odkręceniu, raptem parę kropel.
Houdini Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2017 To nie jest prosta i przyjemna robota, więc lepiej się nastawić na najgorsze, najwyżej się miło rozczarujesz do wymiany uszczelniacza nie spuszczasz oleju z silnika, nic tam nie powinno poważnie pociec po odkręceniu, raptem parę kropel. Rok temu zrzucałem skrzynię bo sprzęgło było do regeneracji. Sam zrobiłem wszystko w 4 dni i uważam że to była dobra przygoda [emoji6] tak więc jak myślę że mam grzebać przy aucie to się cieszę [emoji14] tylko mój portfel nie podziela moich emocji [emoji17]
Houdini Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2017 Niestety kołnierz uszczelniający muszę odpuścić [emoji17] nie ma zamienników a ASO chce prawie 500 pln [emoji17]
kajmanovsky Opublikowano 25 Czerwca 2017 Opublikowano 25 Czerwca 2017 widze ze zabrales sie pelnym piecem za te skrzynie jestem ciekaw jaka bedzie roznica po przekladce w osiagach
Houdini Opublikowano 25 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2017 widze ze zabrales sie pelnym piecem za te skrzynie [emoji3] jestem ciekaw jaka bedzie roznica po przekladce w osiagachAlbo grubo albo wcale [emoji2] mam jeszcze w planach zrobić tutorial [emoji6] a co do osiągów, to dobrze że mi przypomniałeś [emoji2] trzeba pomierzyć przyspieszenie [emoji14]
kajmanovsky Opublikowano 25 Czerwca 2017 Opublikowano 25 Czerwca 2017 3 minuty temu, Houdini napisał: Albo grubo albo wcale mam jeszcze w planach zrobić tutorial a co do osiągów, to dobrze że mi przypomniałeś trzeba pomierzyć przyspieszenie ja na swojej skrzyni osiagalem czasy 0-100 w niecale 10sekund, ale mialem przelotowy i dziurawy wydech wiec moze cos sie poprawilo ;p mysle ze bedzie wielki szok u ciebie po zmianie skrzynie masz DWM?
Houdini Opublikowano 25 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2017 Ja kojarzę że kiedyś sprawdzałem i wyszło mi grubo ponad 10s i stwierdziłem że coś jest nie tak. Zobaczymy jak będzie [emoji6] tak DWM
Houdini Opublikowano 25 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2017 Ja kojarzę że kiedyś sprawdzałem i wyszło mi grubo ponad 10s i stwierdziłem że coś jest nie tak. Zobaczymy jak będzie [emoji6] tak DWM
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się