Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co wymienić w nowej (używanej) skrzyni?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, z racji iż w moim automacie umarł wsteczny, podjąłem decyzję o swapie na manual. Znalazłem skrzynię od tego samego motoru co mam czyli 2.8. Z racji iż przez chwilę będę miał wszystko na stole, chciałem zapytać co przy okazji wymienić. Dodam że wszystko przy aucie robię sam, więc mam na myśli rzeczy do których nie potrzeba specjalistycznych sprzętów ;)

Uprzedzając niektórych dodam że olej w skrzyni, dyfrze oraz sprzęgło będzie zmienione. Auto ma uszkodzony motor więc nie mam możliwości sprawdzenia skrzyni :(

Opublikowano

Poza uszczelniaczami półosi, wyjścia na wał i wałka sprzęgłowego lepiej nic nie ruszać.

Opublikowano
Poza uszczelniaczami półosi, wyjścia na wał i wałka sprzęgłowego lepiej nic nie ruszać.

Wyjścia na wał masz na myśli przy silniku czy w stronę dyfra?
I mówiąc o wałku masz na myśli uszczelniacz czy łożysko igiełkowe?
Opublikowano

Chodziło mi o wał napędowy, aczkolwiek simmering na wale korbowym od strony skrzyni również warto wymienić jeżeli masz na wierzchu. Łożysko igiełkowe z nowym dwumasem będziesz miał w komplecie, jeżeli zakładasz używany to polecam to łożysko wymienić.

Opublikowano
Chodziło mi o wał napędowy, aczkolwiek simmering na wale korbowym od strony skrzyni również warto wymienić jeżeli masz na wierzchu.

Czekaj czekaj bo się zakręciłem [emoji6]
O którym numerze mówisz?

2718080344587c37ac60b328d571eeab.jpgbc1aadbc5c2db9f513ac832c80c3a9e0.jpg
Opublikowano

Dwumas zostaje stary, wymieniam tylko tarczę i docisk, więc igiełkowe trzeba będzie kupić. Czytałem że jest trochę problemów z wymianą igiełkowego.

Opublikowano

Na pewno uszczelniacz nr 9, oba uszczelniacze oznaczone numerem 10. Nie widzę uszczelniacza flanszy wału napędowego i nie będzie na tym zdjęciu uszczelniacza wału korbowego, a te oba także warto dać nowe.

Opublikowano

Nr 15 jest opisany jako uszczelniacz wału.
A jeśli chodzi o uszczelniacz wału korbowego to masz na myśli nr 17,17a?

bfde681776546a9e9bd9033c7e82b62c.jpg

Opublikowano

15 też do zmiany. 21 to jest papierowa uszczelka, to bardzo ważne żeby była nowa, a miejsce montażu dokładnie oczyszczone.

Opublikowano

Sprawdziłem ten nr 15 to jest uszczelniacz wybieraka biegów, czyli nadal nie ma uszczelniacza wału. Co do 21 z ostatniego obrazka to jest podkładka, więc domyślam się że miałeś na myśli 17, bo to jest papierowa uszczelka, jednak wydaje mi się że od razu trzeba wymienić 17a czyli kołnierz uszczelniający
eff7126abc93eda8e6d5f46ba5956079.jpg
a to już dosyć spore koszta, więc tu pytanie, czy jeśli nie leje z tamtąd to czy faktycznie trzeba wymienić?

Opublikowano

Mój błąd, chodziło oczywiście o 17. Co do uszczelniacza 17a to silniki v6 z dużym przebiegiem w audi są tak sympatyczne, że jeżeli uszczelniacz ma już swoje lata i nie leci z niego olej to wkrótce zacznie :) ja bym to zmienił mając wszystko na wierzchu, ale to Twoja decyzja.

A propos skrzyni, masz cały komplet z drugiego auta do przekładki? Jeżeli nie to pamiętaj, że wał napędowy jest inny i przełożenia dyferencjału tylnego muszą się zgadzać z dyfrem w skrzyni.

Opublikowano
Mój błąd, chodziło oczywiście o 17. Co do uszczelniacza 17a to silniki v6 z dużym przebiegiem w audi są tak sympatyczne, że jeżeli uszczelniacz ma już swoje lata i nie leci z niego olej to wkrótce zacznie [emoji4] ja bym to zmienił mając wszystko na wierzchu, ale to Twoja decyzja.
A propos skrzyni, masz cały komplet z drugiego auta do przekładki? Jeżeli nie to pamiętaj, że wał napędowy jest inny i przełożenia dyferencjału tylnego muszą się zgadzać z dyfrem w skrzyni.

Nie pocieszasz mnie ani trochę [emoji14] do przekładki mam cały zestaw razem z wałem, dyfrem, półosiami i pierdołami do środka.
A czy przy wymianie tego uszczelniacza trzeba spuszczać olej z silnika?
Opublikowano

To nie jest prosta i przyjemna robota, więc lepiej się nastawić na najgorsze, najwyżej się miło rozczarujesz :kox: do wymiany uszczelniacza nie spuszczasz oleju z silnika, nic tam nie powinno poważnie pociec po odkręceniu, raptem parę kropel.

Opublikowano
To nie jest prosta i przyjemna robota, więc lepiej się nastawić na najgorsze, najwyżej się miło rozczarujesz :kox: do wymiany uszczelniacza nie spuszczasz oleju z silnika, nic tam nie powinno poważnie pociec po odkręceniu, raptem parę kropel.

Rok temu zrzucałem skrzynię bo sprzęgło było do regeneracji. Sam zrobiłem wszystko w 4 dni i uważam że to była dobra przygoda [emoji6] tak więc jak myślę że mam grzebać przy aucie to się cieszę [emoji14] tylko mój portfel nie podziela moich emocji [emoji17]
Opublikowano

Niestety kołnierz uszczelniający muszę odpuścić [emoji17] nie ma zamienników a ASO chce prawie 500 pln [emoji17]

Opublikowano

widze ze zabrales sie pelnym piecem za te skrzynie :D jestem ciekaw jaka bedzie roznica po przekladce w osiagach

Opublikowano
widze ze zabrales sie pelnym piecem za te skrzynie [emoji3] jestem ciekaw jaka bedzie roznica po przekladce w osiagach

Albo grubo albo wcale [emoji2] mam jeszcze w planach zrobić tutorial [emoji6] a co do osiągów, to dobrze że mi przypomniałeś [emoji2] trzeba pomierzyć przyspieszenie [emoji14]
Opublikowano
3 minuty temu, Houdini napisał:


Albo grubo albo wcale emoji2.png mam jeszcze w planach zrobić tutorial emoji6.png a co do osiągów, to dobrze że mi przypomniałeś emoji2.png trzeba pomierzyć przyspieszenie emoji14.png

ja na swojej skrzyni osiagalem czasy 0-100 w niecale 10sekund, ale mialem przelotowy i dziurawy wydech wiec moze cos sie poprawilo ;p mysle ze bedzie wielki szok u ciebie po zmianie :D skrzynie masz DWM?

Opublikowano

Ja kojarzę że kiedyś sprawdzałem i wyszło mi grubo ponad 10s i stwierdziłem że coś jest nie tak. Zobaczymy jak będzie [emoji6] tak DWM

Opublikowano

Ja kojarzę że kiedyś sprawdzałem i wyszło mi grubo ponad 10s i stwierdziłem że coś jest nie tak. Zobaczymy jak będzie [emoji6] tak DWM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...