OLO_GDA Opublikowano 16 Stycznia 2009 Opublikowano 16 Stycznia 2009 wlasnie auto stracilo ciąg i mam tai błąd . skasowałem ale powrócił... ktos cos? co to za kontroler, gdzie jest i jak go zdiagnozowac?? 009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1): Restricted/Clogged P242F - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100001 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 104788 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 1134 /min (no units): 98.7 (no units): 28.0 (no units): 39.5 Temperature: 47.2°C Absolute Pres.: 0.0 mbar Pressure: 0 mbar 013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724): Electrical Malfunction P3348 - 004 - No Signal/Communication Freeze Frame: Fault Status: 01100100 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 5 Mileage: 106188 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 798 /min Torque: 85.8 Nm Speed: 14.6 km/h Temperature: 87.3°C Duty Cycle: 80.9 % Voltage: 14.52 V Duty Cycle: 89.2 %
pre_pl Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 czeka Cię regeneracja DPFa... jeździsz jak dziadek do kościoła pewno nie wiem czy w 3.0tdi robi się to tak samo jak w starych kiblach, może sprawdź (jest opis na forum) [br]Dopisany: 17 Styczeń 2009, 18:55_________________________________________________aa ten czujnik jeszcze, teraz kurde zauważyłem... on się znajduje przy turbinie, zobacz czy coś się nie rozłączyło...
OLO_GDA Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2009 no wlsanie siedze i czytam co i jak, a raczej nie od jazdy delikatnej bo wlasnie po powrocie z warszawy gdzie deptalem jak zly.. ale teraz tak. znalazlem procedure czyszczenia DPFa w 3.0 tdi i jest ona inna niz w 2.0 robi sie ja w miejscu, po wpisaniu czegos tam auto samo sobie wypala dpf. a jak masz pecha to nawet cale sie wypala ;] tylko ze ta procedura nie chce ruszyc jak sa jakies zapisane bledy a ja mam wlasnie ten blad (i jeszcze blad wentylatora bo od kupna nie mam czasu zmienic sterownika wentylatorow) do tego ten blad dotyczy sterownika na turbo i dzisiaj zmienil sie na cos takiego ze komunikacja jest ale brak prawidlowej adaptacji... nigdzie nie znalazlem porzadnego info na ten temat. dzis jest taki error: 013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724): Electrical Malfunction P3348 - 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation siedze i kminie... i nic. HELP!!! ----------- aha. bledu od dpfa juz nie ma dzis...
pre_pl Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 wymien ten czujnik, one zdaje się czasem padały. No niestety nie jest tani... koło 300/400stówek olo.... No najlepiej byłoby, jakbyś podmienił z innego auta i zobaczył
OLO_GDA Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2009 tyle ze to nie czujnik a regulator turbiny. tak jak starsze byly podcisnieniowo regulowane. tak tu jest regulator, z silniczkiem ktory steruje lopatkami. i wszystko luzno chodzi. a w etce nawet nie wystepuje to cos jako osobna czesc. a przecie nie wymienie tak dla jaj turbiny... do tego wyczytalem dzies ze kupujac uzywany sterownik i tak trzeba dokonac adaptacji bo nie bedzie dobrze chodzil. wiec chcialbym sie dowiedziec jak ja przeprowadzic i sprobowac na moim sterowniku. jaki login musze wpisac w moim silniku zeby dostac sie do adaptacji , bo cos tam wyszukalem na necie ale zadnych konkretow a moze bym posprawdzal rozne opcje... -------------- juz widze stado chetnych do rozkrecania turbny w celu podmiany tego [br]Dopisany: 17 Styczeń 2009, 19:35_________________________________________________naszukalem sie i znalazlem jak sie robi te nastawy . w engine -> basic settings wybieramy grupe 33 to wszystko na odpalonym silniku wciskamy hamulec i gaz do oporu i wciskamy ON/OFF zeby wlaczyc adaptacje... obroty wzrastaja do okolo 1000 i autko robi sobie jakies pomiary i sie ustawia.... niestety u mnie to nie pomoglo. tyle ze blad zmienil sie spowrotem na : 013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724): Electrical Malfunction P3348 - 004 - No Signal/Communication czyli calkowity brak komunikacji... wyglada tez ze jak robie test VAGiem to sterownik turbiny nie reaguje i nie zmienia nastawow. najpierw spokojnie sprawdze okablowanie, potem wtyczki a jak nie znajde to rozbiore zobaczyc czy w srodku cos sie nie upalilo... jakbym mial skad to bym podmienil zeby sprawdzic czy sie nie rozwalilo samo z siebie. ciekawe czy bardzo szybka jazda przez okolo 100 km (srednia ponad 200 km/h) mogla az tak rozgrzac turbine zeby cos sie upalilo w kontrolerze? kurcze chyba te auta sa przygotowane na takie traktowanie... a stalo sie dzien po testowaniu ile fabryka dala... zaczyna mnie wkurzac ta niemiecka 'niezawodnosc' tak patrze ze temat sie bardziej nadaje do działu o dieslach niz do VAGowania. ale moze te nastawy sie komus przydadza.. pre_pl skad masz tą cene? wystepuje to jako czesc zamienna? w mojej etce o tym nie slyszeli
pre_pl Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 OLO, jest procedura w ELSIE na "zdejmowanie" tego cudaka.... ale faktycznie w ETCE tego nie znalazłem ...
OLO_GDA Opublikowano 19 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2009 rozebralem i widac spalony element na plytce sterownika. rozpadl sie i nikt nie wie co to. znalazlem na allegro taki sterownik z uszkodzona wtyczka. jutro powinienem miec u siebie i zlozyc z dwoch jeden. mam nadzieje... ;(
pre_pl Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 a jest jakiś numer vagowski na tym ? Kurde, zdejmowalne to świństwo i żeby nie można było dostać ?? Podaj linka do allegro może co ? Czytałem wypowiedź theresiasa (ross-tech), który napisał : "wymienić to, widzieliśmy wiele zepsutych sterowników*" *sterownik,sensor,gówno - ja tam nie wiem jak to nazwać OLO, porób może zdjęcia, co ?
OLO_GDA Opublikowano 19 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2009 jest numer vagowski, ale nie wystepuje w ETCE, jakies foty mam, jak bede wymianial to porobie jak to zrobic. bo dojscie tez takie ze sie poplakac mozna, ale sama elektronike mozna wymienic bez zdejmowania turbiny a to juz sukces. __________________________ wszystkie numerki ze sterownika: 5900 110 7032 059 145 725 E (ten jest chyba VAGowski) A2C53106046
OLO_GDA Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2009 no i naprawione, przy okazji zrobilem fotostory dla nastepnych, a troche ich bedzie bo slysze od mechanikow ze sie zdaza.... http://www.a4-klub.pl/smf/warsztat_zrob_to_sam/b7_asb_all_30_tdi_wymiana_sterowniki_turbosprezarki_w_30_tdi_nie_tylko_audi-t62525.0.html;new
Qper3 Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Czy ktos jeszcze mial ten problem i sam sie z nim uporal?
arek a4 Opublikowano 29 Marca 2011 Opublikowano 29 Marca 2011 czesc Olo gda mam problem z a6 3.0tdi P3348 błąd sie kasuje i wraca spowrotem i nie mam mocy turbo jakby wcale nie chodziło. Jak włączam zapłon to sterownik niby pracuje. Fajnie by było jak byś mógł dac jakieś namiary i moze pomódz przez tel. Byłbym bardzo wdzięczny Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się