Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Co dzieje się w układzie chłodzenia ?


adadur

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wychodzi na to że Ajm to faktycznie dziwny silnik, tak jak pisałem pompa wymieniona 20 tys temu termostat wymieniony 10 tys temu bo wogóle nie łapał 90 C jedno i drógie ori! a temp jak sie w koreczku stanie potrafi spaść.

Myślę ze nie ma czego szukać w tych autach piorytetem jest ogrzanie wnętrza i ciepło idzie własnie tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cristoforo mogę się założyć :cool1: o 0,7 Wyborowej że latem ci sie auto nie zagrzeje :hi:

3mam za słowo :decayed:

z temp dałem sobie teraz spokój

bede obserwował jak sie zrobi duzo cieplej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam dokładnie takie same obiawy w swoim AVF, w trasie łapie 90 stopni i trzyma (sprawdzane vagiem w instrumentach i w silniku) wjazd w miasto koreczek lub grzanko na postoju przy temp zewnętrznej 0 i tym bardziej na minus temp spada na 70 stopni, ogrzewanie na 20 i dmuchawa na 1/3 . Przebieg teraz to 187 tys, przy 152 wymieniony rozrzad ori aso + pompa wody ori aso + termostat ori aso + płyn G12+ ori aso, po drodze wymieniłem jeszcze czujnik G2/G62 ori aso bo opadała wskazówa na desce. W tamta zime miałem to samo mysle tak musi byc w ta natomiast chciałem to wyeleminowac bo zaczeło mnie to denerwowac. Wymieniłem ponownie termostat ori ASO + czujnik G2/G62 ori aso + odpowietrzenie układu zgodnie ze sztuka + sprawdzenie pinów przy czujniku itp i dalej to samo. Jedyne co przychodzi mi jeszcze do głowy to cos Z EGR-em , cos mi sie obiło o uszy ze potrafi wychaładzac silniczek, musze zgłebic temat o ile to prawda. Przed soba mam czyszenie całego dolotu od T az wraz z kolektorem dolotowym (all uszczeleczki i oringi kupione). Przy okazji wyczyszcze mega dokładnie EGR i sprawdze podcisnienia i zoabaczymy co z tego wyjdzie ale to dopiero za 3 tys km wraz z olejami i filtrami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam dokładnie takie same obiawy w swoim AVF, w trasie łapie 90 stopni i trzyma (sprawdzane vagiem w instrumentach i w silniku) wjazd w miasto koreczek lub grzanko na postoju przy temp zewnętrznej 0 i tym bardziej na minus temp spada na 70 stopni, ogrzewanie na 20 i dmuchawa na 1/3 . Przebieg teraz to 187 tys, przy 152 wymieniony rozrzad ori aso + pompa wody ori aso + termostat ori aso + płyn G12+ ori aso, po drodze wymieniłem jeszcze czujnik G2/G62 ori aso bo opadała wskazówa na desce. W tamta zime miałem to samo mysle tak musi byc w ta natomiast chciałem to wyeleminowac bo zaczeło mnie to denerwowac. Wymieniłem ponownie termostat ori ASO + czujnik G2/G62 ori aso + odpowietrzenie układu zgodnie ze sztuka + sprawdzenie pinów przy czujniku itp i dalej to samo. Jedyne co przychodzi mi jeszcze do głowy to cos Z EGR-em , cos mi sie obiło o uszy ze potrafi wychaładzac silniczek, musze zgłebic temat o ile to prawda. Przed soba mam czyszenie całego dolotu od T az wraz z kolektorem dolotowym (all uszczeleczki i oringi kupione). Przy okazji wyczyszcze mega dokładnie EGR i sprawdze podcisnienia i zoabaczymy co z tego wyjdzie ale to dopiero za 3 tys km wraz z olejami i filtrami.

Lubisz chyba wizyty w ASO i wyrzucanie kasy w błoto. Wymienił pół auta i dalej się doszukuje dziury w całym.. Czas i pieniądze poświęć komuś bliskiemu a nie sprawnemu autu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam AJM i zachowuje się identycznie też ogrzewanie potrafi wychłodzić silnik na postoju.

Silnik ten generuje dość małe ilości ciepła i rozgrzewa się dość długo nawet przy wyłączonym klimatroniku.

Priorytetem jest ogrzewanie wnętrza do tego stopnia że gdy jeżdziłem po górach temp. ok + 3 stopnie i trafiał się kilkukilometrowy zjazd gdzie hamowałem silnikiem to temp. silnika spadała poniżej wskazań w liczniku.

Samochód jest w 100% sprawny - poprostu ten typ tak ma.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wam wszystkim posiadaczom AJM nie wymieniłem pół silnika :decayed:

a czas i kase poswiece swojej bliskiej osobie tak jak napisał marekg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wam wszystkim posiadaczom AJM nie wymieniłem pół silnika :decayed:

a czas i kase poswiece swojej bliskiej osobie tak jak napisał marekg

ja bym kupil felgi, albo cos innego :cool1::polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec panowie lepiej zagadnąć znawców na forum poprosić ładnie i postawić dobrą flaszkę i zrobić dobre logi na VAG a wtedy będziecie mieć pełen obraz swojej niuni zanim sie umówicie z nia na dłuższą randkę :kox:

pamiętam ostatnio wizytę w ASO w Gdańsku i jak rozmawiałem doradca serwisowym (sam nim kiedyś byłem) i jak mu powiedziałem ze trzeba zrobić logi dynamiczne i logiczne to spojrzał na mnie jakbym mu zaproponował skok z samolotu bez spadochronu :> [br]Dopisany: 18 Styczeń 2009, 18:56_________________________________________________

dzieki wam wszystkim posiadaczom AJM nie wymieniłem pół silnika :decayed:

a czas i kase poswiece swojej bliskiej osobie tak jak napisał marekg

ja bym kupil felgi, albo cos innego :cool1::polew:

też to mam na uwadze jakies fajny felunek :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam dokładnie takie same obiawy w swoim AVF, w trasie łapie 90 stopni i trzyma (sprawdzane vagiem w instrumentach i w silniku) wjazd w miasto koreczek lub grzanko na postoju przy temp zewnętrznej 0 i tym bardziej na minus temp spada na 70 stopni, ogrzewanie na 20 i dmuchawa na 1/3 . Przebieg teraz to 187 tys, przy 152 wymieniony rozrzad ori aso + pompa wody ori aso + termostat ori aso + płyn G12+ ori aso, po drodze wymieniłem jeszcze czujnik G2/G62 ori aso bo opadała wskazówa na desce. W tamta zime miałem to samo mysle tak musi byc w ta natomiast chciałem to wyeleminowac bo zaczeło mnie to denerwowac. Wymieniłem ponownie termostat ori ASO + czujnik G2/G62 ori aso + odpowietrzenie układu zgodnie ze sztuka + sprawdzenie pinów przy czujniku itp i dalej to samo. Jedyne co przychodzi mi jeszcze do głowy to cos Z EGR-em , cos mi sie obiło o uszy ze potrafi wychaładzac silniczek, musze zgłebic temat o ile to prawda. Przed soba mam czyszenie całego dolotu od T az wraz z kolektorem dolotowym (all uszczeleczki i oringi kupione). Przy okazji wyczyszcze mega dokładnie EGR i sprawdze podcisnienia i zoabaczymy co z tego wyjdzie ale to dopiero za 3 tys km wraz z olejami i filtrami.

Lubisz chyba wizyty w ASO i wyrzucanie kasy w błoto. Wymienił pół auta i dalej się doszukuje dziury w całym.. Czas i pieniądze poświęć komuś bliskiemu a nie sprawnemu autu.

Wiesz tak się zastanawiam ze prócz głupoty nic nie wniosłes do tematu. Nie wpadłes tez na to ze zdarzaja sie uszkodzone nowe i oryginalne częsci no ale nie ma to jak sobie poscik nabic.

Do założyciela i moda sorki za OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z własnego doświadczenia powiem ci że masz niesprawny termostat, mimo że pisałeś że jest org, jesli masz f-re lub paragon to go reklamuj, termostat ma tak wyregulować temp. w silniku aby czy w mroźne dni czy w bardzo gorące zawsze po pełnym nagrzaniu było równiutko 90 stopni, jesli jedzies z góry temp. choc trochę spadnie termostat do wymiany, jeśli stoisz na postoju temp.spada, termostat do wymiany, włączasz ogrzewanie temp.spada, termostat do wymiany, przedstawiłem tu kilka objawów po których można stwiedzić niesprawność termostatu. Osobiście wymieniłem 3 szt, Wahler Wernet i inny szajs, każdy nie działał jak powinien skusiłem sie na org. z ASO i.... wszystko teraz gra! wskazówka stoi zawsze na 90 stopniach bez wzgledu na temp otoczenia wł-wył. ogrzewanie itp. Spróbuj zamontowac 2 gi org. a twoje problemy powinny ustąpić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nwgienek dziwne ze wszyscy mają podobne obiawy ja mam ori termostat wyminiony w tamtym roku. Jak termostat sie kończy to wcale nie łapie 90 C. Zobacz sobie jak bedzie -8 C włącz ogrzwanie na 24 stopnie i postój zobaczysz czy Ci tem nie spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nwgienek dziwne ze wszyscy mają podobne obiawy ja mam ori termostat wyminiony w tamtym roku. Jak termostat sie kończy to wcale nie łapie 90 C. Zobacz sobie jak bedzie -8 C włącz ogrzwanie na 24 stopnie i postój zobaczysz czy Ci tem nie spadnie.

własnie nie wszyscy...

sprawdzałem przy -9 i nic nie spadało więc twierdzę nadal że w pełni sprawny termostat tak powinien działac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z własnego doświadczenia powiem ci że masz niesprawny termostat, mimo że pisałeś że jest org, jesli masz f-re lub paragon to go reklamuj, termostat ma tak wyregulować temp. w silniku aby czy w mroźne dni czy w bardzo gorące zawsze po pełnym nagrzaniu było równiutko 90 stopni, jesli jedzies z góry temp. choc trochę spadnie termostat do wymiany, jeśli stoisz na postoju temp.spada, termostat do wymiany, włączasz ogrzewanie temp.spada, termostat do wymiany, przedstawiłem tu kilka objawów po których można stwiedzić niesprawność termostatu. Osobiście wymieniłem 3 szt, Wahler Wernet i inny szajs, każdy nie działał jak powinien skusiłem sie na org. z ASO i.... wszystko teraz gra! wskazówka stoi zawsze na 90 stopniach bez wzgledu na temp otoczenia wł-wył. ogrzewanie itp. Spróbuj zamontowac 2 gi org. a twoje problemy powinny ustąpić.

glupoty piszesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są dwa typy układow chłodzenia

tzw.podciśnieniowy w który w zbiorniczku jest gorący płyn po otwarciu termostatu

tzw. wyrównawczy w zbiorniczku jest letni lub zimny płyn i układ sobie dozuje go wg własnych potrzeb

moze sprawdzałeś temp na blacie ?

ona spadnie dopiero po kilku minutach

włacz sobie kanał 49 na klimatroniku i obserwuj go to zobaczysz róznice jak szybko spada

na blacie oczujesz spadek po jakims czasie w zalenzosci jaka masz temp. i siłe nadmuchu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie spadek temp widać bardzo dobże na klimatroniku na zegarze ruszy sie jak spadnie ponizej 82-81 stopni. Więc kolego nwgienek zobacz dokładnie bo ja akurat mam dobry termostat i kuipony w ASO tyle że w tamtym roku. Ale ładnie trzyma 90-92 stopnie jak sie jedzie gdyby był nie sprawny to by wcale nie łapał 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nwgienek wrzuć filmik po zatrzymaniu auta z podglądem temp. na kanale 49 w klimatroniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też temperatura spada na postoju.

Także ten typ tak ma.

Nie będzie spadać w lato :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diesel Audi tak niestety ma,wysoka temp na klimatroniku=spadek temp podczas postoju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nwgienek jakos nie chce podeprzeć swoich wywodów ... poporstu bajki opowiada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...