ricco90 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Witam jak poradzić sobie z wyciągnieciem śruby żeby wymontowac górny wahacz. Śruba jak to powiedziec zakleszczona/zapieczona ani drgnie a nie chce jej zerwać zeby nie bylo wiecej problemu. Zalane roznymi odrdzewiaczami na cala noc i nic. Z gory dziekuje
golfagn Opublikowano 24 Czerwca 2017 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Prasa hydro, rozwiercić lub palnik. W ASO traktowali je właśnie palnikiem
wyzyk83 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Opublikowano 24 Czerwca 2017 (edytowane) śruba trzyma bo zwrotnica aluminiowa musisz podgrzać tylko wtedy obydwa górne do wymiany bo po grzaniu gum nie będzie prasę sobie odpuść bo trzeba całą zwrotnice wyjmować życzę powodzenia w rozwiercaniu twardej śruby Edytowane 24 Czerwca 2017 przez wyzyk83
piti82 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Palnik, młotek i do dzieła. Tydzień temu zmieniałem 15-to letnie wahacze:)Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
wisiel Opublikowano 24 Czerwca 2017 Opublikowano 24 Czerwca 2017 nakręcasz nakrętkę i młotem- zawsze pomaga i auta nie spalisz
wyzyk83 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Opublikowano 24 Czerwca 2017 (edytowane) 3 minuty temu, wisiel napisał: nakręcasz nakrętkę i młotem- zawsze pomaga i auta nie spalisz w b5 tak ale w b6 życzę powodzenia jak jeszcze jest ori i tyle lat nie ruszane i nie ma zbytnio miejsca aby młotem przyłożyć grzanie najlepsza opcja Edytowane 24 Czerwca 2017 przez wyzyk83
ricco90 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2017 Właśnie w tym rzecz ze drugi jest ok opcja palnik obydwa do wymiany opcja nakretka i mlot nie ma miejsca opcja prasa trzeba wszystko demontowac bedziem grzac bo auto 13lat zawieszenie ory to pewnie za jakis czas poleci i drugi. Znajomy radzi zeby pozniej wkrecic srube z pelnym gwintem ze w razie ponownej wymiany nie ma problemu z odkreceniem a w ory jest sruba z mięsem i sie zakleszcza. Dziekuje za rady
wyzyk83 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Opublikowano 24 Czerwca 2017 (edytowane) dawaj ori śrubę jak włożysz dobre wahacze już tam nie będziesz więcej zaglądał a śruba sie zakleszcza bo aluminium się utlenia Edytowane 24 Czerwca 2017 przez wyzyk83
Tomeczek1403 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Opublikowano 24 Czerwca 2017 (edytowane) Przechodziłem przez to niedawno. Próbowałem wszystkiego, oprócz palnika. Prasa na nic się zdała, bo nie było jak ułożyć zwrotnicy aby leżała idealnie prostopadle, kiedy nacisk był duży zawsze się obsuwała. Pół dnia straciłem i dopiero po przespanej nocy zdecydowałem się na przewiercenie śruby. Śruba była oryginalna wsadzana jeszcze w fabryce. Po nawierceniu wiertłem 5 a potem dopiero większym (jak się okazało gdzie wyszło wiertło z drugiej strony), dobry wybijak i młotek i dopiero poszła. Oczywiście zwrotnice musiałem wyciągać. Życzę powodzenia i cierpliwości . Edytowane 24 Czerwca 2017 przez Tomeczek1403
wyzyk83 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Opublikowano 24 Czerwca 2017 po co wyjmować zwrotnicę? wystarczy podgrzać i wyjdzie bez problemu
piti82 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Solidnie podgrzać, walić młotem aż będzie białe wypadało ( to właśnie to co się utleniania) i wykręcić. Max godzina na tym mi zeszła, wszystko jeszcze oriWysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
wyzyk83 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Opublikowano 24 Czerwca 2017 podgrzać i próbować śrubę kręcić jak się obróci to już pójdzie
golfagn Opublikowano 25 Czerwca 2017 Opublikowano 25 Czerwca 2017 Opcja prasy też nie taka zła. Niby trzeba odkręcić zwrotnicę, ale w porównaniu do ilości pracy co niektórzy wkładają w grzanie i napierdzielanie młotkiem czasami nieporównywalna.
wyzyk83 Opublikowano 25 Czerwca 2017 Opublikowano 25 Czerwca 2017 (edytowane) 5 minut grzania i po robocie i śruba się poddaje wyżej ktoś pisał że próbował prasa i nie dało rady Edytowane 25 Czerwca 2017 przez wyzyk83
wesz82 Opublikowano 25 Czerwca 2017 Opublikowano 25 Czerwca 2017 Trza to robic z glowa. Koles dal mechanikowi w a8d2 fl do wymiany gorne wahacze i musial szukac nowych zwrotek bo alu nie podolalo przy mechaniku. Jak juz wyjdzie to dobrze to dremelkiem wyczyscic i napchac tone smaru, na pare lat styknie.
iwadrian Opublikowano 25 Czerwca 2017 Opublikowano 25 Czerwca 2017 (edytowane) Obcinasz łeb śruby a nakrętkę dokręcasz i wyciąga ci śrubę, jak się skończy gwint to odkręcasz nakrętkę, dokładasz podkładki lub nakrętki większego rozmiaru, i wkręcasz dalej. Co jakiś czas opukaj młotkiem. Podgrzać przy tym też nie zaszkodzi. ja podgrzewałem zwykłą opalarką i poszło problemu. Edytowane 25 Czerwca 2017 przez iwadrian
wyzyk83 Opublikowano 25 Czerwca 2017 Opublikowano 25 Czerwca 2017 6 godzin temu, iwadrian napisał: Obcinasz łeb śruby a nakrętkę dokręcasz i wyciąga ci śrubę, jak się skończy gwint to odkręcasz nakrętkę, dokładasz podkładki lub nakrętki większego rozmiaru, i wkręcasz dalej. Co jakiś czas opukaj młotkiem. Podgrzać przy tym też nie zaszkodzi. ja podgrzewałem zwykłą opalarką i poszło problemu. trochę się tych wahaczy w życiu na wymieniałem i sposób który podałeś sprawdza się w autach ze żeliwną zwrotnicą w aluminiowych bez grzania ani rusz
iwadrian Opublikowano 25 Czerwca 2017 Opublikowano 25 Czerwca 2017 Zależy, czasem trzeba grzać czasem nie. Nie raz gwint się zrywał i trzeba było młotkiem i wybijakiem tłuc. W passacie b5 2 godziny kiedyś walczyłem ale w końcu poszło.
Kornel1989 Opublikowano 25 Czerwca 2017 Opublikowano 25 Czerwca 2017 Ja również wykorzystałem sposób z nakretkami. Łeb śruby się urwał to nakręcalem nakrętki na gwint i krecilem i wychodzila, dokladałem podkładki i dwie strony tym sposobem zrobiłem. W agromie kupiłem nowe śruby 10.9 i posmarowałem smarem miedziowym, a we zwrotnicy oczyściłem otwór aby luźno nową śruba wchodziła. Nie mogłem używać palnika bo wachacze były mi potrzebne. Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się