Skocz do zawartości
IGNOROWANY

objaw zuzytego dwumasu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Motor 

2.0 TDI BLB ma przejechanie 250 tys i nie miałem z nim żadnych problemów dopiero teraz 

Dziś jeszcze trochę pojeździłem i popróbowałem no i jak dodaje gazu na biegu 2 lub 3 no i 4 obroty od 1800 to mniej teleport jak np jadę na 5 biegu obroty ok 2000 tys dodam gazu to jak by przód podskakiwał na obrotach od 3 tys już nie ma takich objawów 

Wątpię żeby to był dwumasowe coś musi być innego 

Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, rakud29 napisał:

Motor 

2.0 TDI BLB ma przejechanie 250 tys i nie miałem z nim żadnych problemów dopiero teraz 

Dziś jeszcze trochę pojeździłem i popróbowałem no i jak dodaje gazu na biegu 2 lub 3 no i 4 obroty od 1800 to mniej teleport jak np jadę na 5 biegu obroty ok 2000 tys dodam gazu to jak by przód podskakiwał na obrotach od 3 tys już nie ma takich objawów 

Wątpię żeby to był dwumasowe coś musi być innego 

1. Sprawdzenie przegubów wewnętrznych robiłeś zgodnie z moim opisem w poście nr. 6 ?

2. To telepanie występuje tylko podczas intensywnego przyspieszania na wysokich biegach i niskich obrotach , czy po wyrzuceniu na luz też ?

3. Czy jest różnica w telepaniu na zimnym i dobrze rozgrzanym silniku ?

4. Czy w czasie tego telepania a także podczas uruchamiania i gaszenia silnika , albo ruszania z miejsca są jakieś niepokojące odgłosy ( stukanie, metaliczne uderzenia ) dochodzące z zespołu napędowego ? ?

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

To telepanie występuje tylko podczas dużego obciążenia  czyli obroty ok 1800 i gaz w podłogę  żadnych stuków nie ma biegi zmieniają  się płynie  a przeguby sprawdzałem  wszedłem pod auto i tak ruszałem  i żadnych luzów nie  czułem

 

 

 

 

Motortys i nie miałem z nim żadnych problemów dopiero teraz 

Dziś jeszcze trochę pojeździłem i popróbowałem no i jak dodaje gazu na biegu 2 lub 3 no i 4 obroty od 1800 to mniej teleport jak np jadę na 5 biegu obroty ok 2000 tys dodam gazu to jak by przód podskakiwał na obrotach od 3 tys już nie ma takich objawów 

Wątpię żeby to był dwumasowe coś musi być innego 

Opublikowano
1 godzinę temu, rakud29 napisał:

To telepanie występuje tylko podczas dużego obciążenia  czyli obroty ok 1800 i gaz w podłogę  żadnych stuków nie ma biegi zmieniają  się płynie  a przeguby sprawdzałem  wszedłem pod auto i tak ruszałem  i żadnych luzów nie  czułem

 

 

 

 

Motortys i nie miałem z nim żadnych problemów dopiero teraz 

Dziś jeszcze trochę pojeździłem i popróbowałem no i jak dodaje gazu na biegu 2 lub 3 no i 4 obroty od 1800 to mniej teleport jak np jadę na 5 biegu obroty ok 2000 tys dodam gazu to jak by przód podskakiwał na obrotach od 3 tys już nie ma takich objawów 

Wątpię żeby to był dwumasowe coś musi być innego 

Zadałem Ci cztery konkretne pytania i myślałem że dostanę cztery konkretne odpowiedzi ....:whistling:

Puki co praktycznie nic więcej się od Ciebie nie dowiedziałem niż wiedziałem wcześniej , więc ciężko się przybliżyć do określenia przyczyny :P:hi:

Opublikowano

Odpowiedziałem na pytania 

1 sprawdzałem przeguby wchodzą pod auto i ruszałem poloska ale ja żadnego luzu nie wyczułem

2 telepanie występuje na wszystkich biegach najbardziej odczuwalne jest 4 , 5 bieg obroty 1800 gaz w Polsce dloge i wtedy cały przód drży jak delikatnie dodaje gazu to nie ma drgań 

3 nie 

4 też nie podczas ruszania nie ma żadnych stuków ani drgań 

Opublikowano (edytowane)

No to w takim przypadku ja dalej obstawiam przeguby wewnętrzne :decayed:

Podczas sprawdzania luzów na przegubach auto stało na kołach i sprawdzałeś z kanału  , czy było postawione na podnośniku kolumnowym , złapane łapami za podłogę a  koła zwisały swobodnie ? :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Jak opisujesz to na 4 i 5 jest to najbardziej odczuwalne + dodanie gazu, wydaje mi się ze to raczej od osiągnięcia pewnego zakresu prędkości + dodanie gazu. Ja proponowałbym bardzo dokładnie przyjrzeć się felgom i oponom. Kilka razy spotkałem się z takim przypadkiem co wyglądał na przeguby a okazały się opony.

Wesołych Świat   pozdro

Opublikowano
6 godzin temu, piotrsob1 napisał:

No to w takim przypadku ja dalej obstawiam przeguby wewnętrzne :decayed:

Podczas sprawdzania luzów na przegubach auto stało na kołach i sprawdzałeś z kanału  , czy było postawione na podnośniku kolumnowym , złapane łapami za podłogę a  koła zwisały swobodnie ? :naughty:

Tak stało na kołach a ja wchodziłem do kanału i ruszałem półosią ale nic nie wyczułem może przez to że za flansze nie złapałem i wtedy sama półosią mogłem ruszać 

Sprawdzę jeszcze po świętach

Dużo jest pracy żeby wyciągnąć półoś tak by najlepiej sprawdził 

Bo ja też obstawiam półoś bo dwumas nie dawał by czegoś takiego 

Tu normalnie jakby przód podskakiwal jakby zrywało przyczepność ale na pewno nie zrywa tylko takie odczucia są 

Opublikowano

Sprawdź dokładnie te wewnętrzne przeguby , jak tylko coś wyczujesz to wywalaj je na stół i rozbieraj, po umyciu będzie dobrze widać w jakim są stanie :hi:

Opublikowano

witam 

sprawdzalem przeguby no i wyczuwam minimalny luz poprzeczny ale taki sam z jednej jak i drugiej strony 

troche ie wydaje mi sie zeby to bylo to moze ktos ma jakis pomysl jeszcze 

teraz objaw pojawia sie juz na 3 biegu obroty 1800 gaz w podloge i pojawiaja sie drgania silne az do 3000 pozniej znikaja przy delikatnym dodaniu gazu obiaw nie wystepuje 

Opublikowano (edytowane)

Wywalaj na złom te przeguby wewnętrzne :P:hi:

PS 

Najpierw zrób im sekcję zwłok :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

czy juz wiecej nikt nic nie doradzi

Opublikowano

Sprawdzałem poduszki pod silnikiem i miałem wyciek bo jest czerwony ślad 

Czy moglo by się dziać tak przez poduszki 

I dlaczego na jednej jest czujnik a na drugiej nie po co on jest 

Opublikowano

rakud zaryzykuj i wymien tez przeguby wewnetrzne na nowe, to napewno o wiele tansza operacja niz wymiana dwumasy ktora tez podejrzewasz. 

 

Opublikowano (edytowane)

znajomy mial podobny problem, u niego telepalo mniej wiecej przy predkosciach 130-170  i u niego sie okazala poduszka pod skrzynia biegow

Edytowane przez adieuu
Opublikowano

ja wymienilem poduszke pod skrzynia i nie pomoglo na wibracje na 4 i 5 biegu

Opublikowano
W dniu 30.12.2017 o 10:08, piotrsob1 napisał:

Wywalaj na złom te przeguby wewnętrzne :P:hi:

PS 

Najpierw zrób im sekcję zwłok :)

Ok wyciągnę te przeguby ale na co trzeba zwrócić uwagę jak już będę miał je na stole czy widać ich zużycie 

Opublikowano

Piotr, masz u siebie luz wzdłużny półosi? Robiłem ostatnio jakieś B7 BPW i pomacałem mu półośki... obie miały wzdłużny luz conajmniej 1.5cm. U mnie tego nie ma, przecież to sie blokuje w przegubie zewnętrznym. To BPW musiało mieć inaczej zbudowane połączenie przegub zew-półoś

Opublikowano
48 minut temu, misiek95 napisał:

Piotr, masz u siebie luz wzdłużny półosi? Robiłem ostatnio jakieś B7 BPW i pomacałem mu półośki... obie miały wzdłużny luz conajmniej 1.5cm. U mnie tego nie ma, przecież to sie blokuje w przegubie zewnętrznym. To BPW musiało mieć inaczej zbudowane połączenie przegub zew-półoś

Ja luz wzdłużny mam może coś taki jak kolega podaje 1.5 cm poprzecznego nie wyczuwam ale może być też luz skrętny czyli jak koła są napędzane tego tak dobrze nie sprawdziłem 

Trzeba będzie półoski wyciągnąć

Przy tarczy jest rybą na klucz sześciokątne jaki to jest 22 czy 24 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...