Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana pompy paliwa 1.8T FWD - fotostory


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć ;)

Poniżej przedstawiam DIY z fotostory jak wyjąć pompę paliwa w A4 b6 1.8t z napędem na przednie koła.  Jest to bardziej skomplikowane niż w quattro dlatego może komuś się przyda a więc zaczynamy.

Do wyjęcia pompy potrzeba nam są:

-torxy

-imbus

-śrubokręt płaski i krzyżakowy

-"czujnik" kinetyczny z naprowadzaniem trzonkowym (zwany też młotkiem) :grin:

-mała deseczka/kawałek drewna

-spokój i około 2h czasu

 

ZACZYNAMY! - do każdego wskazówki ilustracja jest poniżej tekstu

1. Na początek otwieramy bagażnik, zwijamy podłogę i ją wyciągamy.

- po złożeniu należy pchnąć w stronę oparć foteli i unieść do góry.

IMG_7333.JPG

Na takich zaczepach jest ta zwijana podłoga (u mnie ktoś już kiedyś się z tym szarpał):

IMG_7334.JPG

2. Teraz wyciągami boczki gdzie znajdują się przykładowo nawigacja czy subwoofer.

IMG_7336.JPG

IMG_7337.JPG

 

3. W autach bez LPG należy wyjąć koło zapasowe lub ten styropianowy pojemnik na narzędzia.

 Następnie zabieramy się za listwę która osłania zamek klapy bagażnika. Jest zamocowana na 4 śruby typu torx oraz zaczepiona na dwóch zatrzaskach.

- wykręcamy 4x torx zaznaczone na czerwone

IMG_7339.JPG

- po wykręceniu torxów te plastikowe elementy należy zdjąć

IMG_7340.JPG

- teraz łapiemy listwę i ciągniemy do góry ( trzymają ją dwa zatrzaski po lewej i prawej stronie)

IMG_7341.JPG

- tu są zatrzaski

IMG_7343.JPG

4. Teraz zabieramy się za uchwyty siatki na zakupy.

IMG_7345.JPG

- odkręcamy wszystkie cztery uchwyty i wyciągamy z samochodu

IMG_7344.JPG

5. Teraz chyba najtrudniejsza część rozbierania - wymontowanie boczków z bagażnika.

- zaczynamy od złożenia tylnych foteli, będzie łatwiej się wyciągało

- wykręcamy śruby typu torx które są schowane tam gdzie zaczepia się roletę bagażnika

IMG_7348-2.jpg

 

- teraz odkręcamy śruby, o które zaczepiają się tylne fotele

IMG_7350.JPG

- ważne żeby NIE odkręcać nakrętki a jedynie imbus, głębiej jest nakrętka która to trzyma. Warto zaznaczyć sobie pozycję nakrętki bo później możecie mieć problem ze złożeniem foteli.

- żeby łatwiej to odkręcić należy po poluzowaniu imbusem, odkręcać ręką śrubę i jednocześnie ciągnąć do siebie, żeby przyblokować złotą nakrętkę

IMG_7351.JPG

IMG_7352.JPG

- operację powtarzamy z obu stron bagażnika

- teraz wyciągamy boczki na których leży pas bezpieczeństwa. Wkładamy rękę jak na zdjęciu i ciągniemy w prawo i za razem do siebie wysuwając boczek stopniowo tak jak widać na zdjęciu

IMG_7356.JPGIMG_7357.JPG

- po drugiej stronie bagażnika robimy tak samo

IMG_7359.JPG

- następnie bierzemy się za boczki bagażnika, zaczynamy od strony tyłu samochodu, lewa strona boczku ( czarny plastik ) trzyma się na dwóch zatrzaskach.  Palce należy włożyć od strony uszczelki i wcisnąć jak najbliżej zatrzasków które wyczujecie. Nie otwierajcie tej zaślepki, tam jest śruba ale nie trzeba jej ruszać żeby wypiąć z zatrzasków 

IMG_7348.JPGIMG_7369.JPG

- teraz zajmujemy się stroną boczku przy fotelach. Tutaj musimy wejść od strony drzwi, unieść trochę fotel ( lepiej widać ) i następnie złapać dwoma rękami i ciągnąć w lewo oraz w górę zgodnie z narysowanymi strzałkami.  (to kółko z kropką oznacza żeby ciągnąć w górę). Ciągniemy aż zeskoczy nam z dwóch zatrzasków - jeden mniej więcej na środku a drugi zaraz za miejscem gdzie była śruba na imbus.

IMG_7365.JPGIMG_7367.JPG

IMG_7378.JPGIMG_7375.JPG

- teraz wyciągamy tylko małe zatrzaski które trzymają boczek u góry

IMG_7376.JPGIMG_7377.JPG

- te małe zatrzaski wyglądają w ten sposób

IMG_7372.JPG

- wrzucam też ilustrację po zdjęciu boczku i rozmieszczenie wszystkich zatrzasków i śruby torx

IMG_7379.JPG

Ściągając boczek z drugiej strony robimy wszystko tam samo -jedyna różnica jest taka że po prawej stronie jest gniazdo 12V od którego trzeba odpiąć wtyczkę po wyjęciu wszystkich zatrzasków. 

-wtyczkę ściskamy jak na zdjęciu i wysuwamy do siebie

IMG_7380.JPGIMG_7381.JPG

6. Teraz zabieramy się za wyjęcie czarnej podłogi bagażnika pod którą jest pompa.

- upewniamy się czy w zaznaczonych miejscach nie ma śrub

IMG_7383.JPG-

- łapiemy oburącz i ciągniemy do góry, przy butli LPG jest to zrobione na wcisk więc może będzie trzeba mocniej szarpnąć ale spokojnie, niczego innego to się nie trzyma

IMG_7384.JPG

IMG_7385.JPGIMG_7386.JPG

- naszym oczom ukazuję się dekiel pod którym jest pompa paliwa - odkręcamy 3x śruby śrubokrętem krzyżakowym

IMG_7387.JPG

- pod deklem mamy taki widok, pewnie będzie bardziej brudna bo ja już swoją trochę przetarłem. Na początek odczepiamy wtyczkę (ja swoją oczywiście połamałem - standardowo) siedzi mocno więc radzę zrobić to na spokojnie. NIE RUSZAMY PRZEWODÓW 

IMG_7388.JPG

- teraz zabieram się za przewody, ważne jest to że w jednym jest benzynka pod ciśnieniem! Aby odpiąć przewód należy nacisnąć najlepiej płaskim śrubokrętem niebieską część i następnie wyciągnąć przewód paliwowy do góry. Najpierw odpinamy przewód zaznaczony "1" i "2", warto tutaj wziąć jakaś szmatkę i zasłonić od góry przewód nr 2, żeby nie prysnęło benzyną do auta.  W przewodzie nr 1 nie ma ciśnienia bo to powrotny,

IMG_7389.JPGIMG_7391.JPG

- przewody owiń w szmatkę i odsuń na bok. Zabieramy się za odkręcanie tej dużej białej nakrętki z żeberkami. Może i są do tego jakieś klucze ale ja użyłem kawałka drewna i młotka. Przykładamy do żeberka i stukamy z umiarkowaną siłą, przekładając co jakiś czas drewienko na inne żeberko. Po poluzowaniu, odkręcamy rękami.

IMG_7393.JPG

- teraz pompa jest już luźna i można ją ruszać. Ważne jest że pomiędzy pompą a autem jest czarna gumowa uszczelka której lepiej żebyście nie zgubili, można ją na początku wyciągnąć a wygląda ona tak:

IMG_7408.JPG

7. Dobra, teraz jakoś trzeba wyjąć pompę. Nie jest to takie łatwe gdyż pompa jest tak praktycznie włożona na wcisk. Najpierw musimy odpiąć wąż który bierze paliwo z dna baku, wygląda on mniej więcej tak i jest przymocowany do pompy w miejscu gdzie pokazuje strzałka:

IMG_7402.JPG

- unieś ręką lekko pompę aż zobaczysz gdzie jest mocowanie tego węża, wepchnij tam palce i odepnij od pompy ściskając białe zaczepy w kierunku jak pokazują strzałki.

IMG_7399.JPGIMG_7401.JPG

-po odpięciu, złap za wąż i wyciągnij go z baku

IMG_7403.JPG

- podobnie musisz zrobić z drugim wężem, tyle że on z dwóch stron jest przyczepiony do pompy więc musisz wyciągnąć go tylko na górę pompy żeby nie haczył przy wyciąganiu jej z baku

IMG_7406.JPG

- teraz już tylko pozostaje wyciągać pompę pionowo do góry uważając na przewody elektryczne. Wychodzi bardzo ciasno ale da się to zrobić.

 Ważne żeby nie przechylać pompy na boki, bo jest w niej jeszcze jakieś 0.5L benzyny i szkoda żeby wylała się gdzieś w bagażniku.  Ja osobiście włożyłem pompę do wiaderka i później w nim wylałem resztki benzyny, a jak ktoś nie wie co się robi z wiadrem benzyny to odsyłam do literatury :grin:

 

Mam nadzieję, że poradnik komuś się przyda, zdjęcia są średniej jakości ale nie miałem nic lepszego po ręką. W wolnej chwili postaram się zrobić poradnik jak wymienić sam wkład pompy bo wiem że niektórzy o to pytali na forum.

 

 

 

Wymiana samego wkładu pompy:

Zaczynamy od wyjęcia przewodu wciskając zabezpieczenia zgodnie ze strzałkami

IMG_7490.JPG

następnie wypinamy przewody elektryczne wciskając zabezpieczenie zgodnie ze strzałką ( tylko przy czarnym przewodzie)

IMG_7491.JPG

teraz można zdjąć przewód paliwowy z króćca pompy. Wąż jest mocno zassany i trzeba będzie się trochę namęczyć. Najpierw trzeba ściągnąć oryginalną opaskę zaciskową a potem chyba najlepiej podgrzać przewód i ściągać go przekręcając i ciągnąc jednocześnie

e.IMG_7492.JPG

 

Jak już zdejmiemy wąż, obracamy kosz na drugą stronę i Torxem 20 odkręcamy 4x śruby

IMG_7493.JPG

Dzięki temu odseparujemy zestaw pompy na dwie części. Zabieramy się za tą w której jest pompka. Obracamy sitkiem do góry i demontujemy je delikatnie podważając np płaskim śrubokrętem w miejscu jak na zdjęciu.

IMG_7496.JPG

tutaj pewna uwaga: Przy montażu należy zwrócić uwagę aby otwór w pompce i rurka w sitku w siebie weszły, a miejsce w którym podważaliśmy sitko weszło w na swoje miejsce.

IMG_7498.JPGIMG_7497.JPG

 

Teraz odpinamy cztery zatrzaski obudowy:

 

IMG_7499.JPGIMG_7500.JPG

 

Mamy taki widok, teraz należy złapać pompkę i wyciągnąć, trzyma się na wcisk na oringu ( można poobracać jesli będzie ciężko szło)

IMG_7501.JPG

 

Uważajcie na oringi, łatwo spadają. Jeden jest też od dołu pompki( nie widać na zdjęciu).

IMG_7502.JPG

 

 

Tutaj łapcie wymiary pompy. Wrzuce w wolnej chwili też długości bo gdzieś zapodziałem :/

IMG_7503.JPGIMG_7504.JPG

 

 

IMG_7341.JPG

Edytowane przez tom5151
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Fajnie i brawa za chęci. 

Co do samej wymiany to masakra ile tu czynności rozpisałeś. U mnie w sedanie trwało to o połowę krócej. Nie ma zabawy z tymi boczkami. Jedynym kłopotem jest dostęp  bo jest ciasno w porównaniu do Avanta ale idzie przeżyć.

Opublikowano

Aby było super szczelnie dobrze było zastosować opaski ślimakowe tyle że w wersji mini pod małe średnice tyle że są trudno dostępne.

Opublikowano

Tak jak pisze tom5151 jest tam paliwo pod ciśnieniem UWAGA na oczy!!!

Opublikowano

Wymieniales cala pompe czy tylko wklad?
Energy g10029 podejdzie do tego koszyka?

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Za pierwszym razem kupilem ori używana pompe i przełożyłem wkład do swojego koszyka ale było jeszcze gorzej i postanowiłem że kupie oryginał. Na stronie iparts.pl jest do kupienia ori VDO za 1020zl ale jak zadzwonilem na infolinie to dostalem 5% rabatu czyli jakies 50zl. Pompa jest prawie identyczna, ma tylko jakis dodatkowy wąż który w b6 nie wystepuje. Na wszelki wypadek go zaślepiłem i w końcu mam cisze w samochodzie przy odpalaniu :) 

IMG_7414.JPG

Opublikowano

Pytam bo pare osob polecalo ten wklad do 1.8t ale nie o tym kodzie silnika. We wszelkich poradnikach byly pokazane wymiany ale z innym koszem a tego co my mamy nie bylo. Sam sobie nie poradzilem z wymiana i wstrzymalem wymiane. W sumie do teraz nie jestem pewien czy ten wklad bedzie pasowac?
Teraz zajmusie sie pakietem oswietlenia. Jak skoncze to zabiore sie za wymiane korzystając z Twojego poradnika.
Gdyby ktos majacy ten kosz co autor tematu wymianial sam wklad na energy g10029 niech da znac czy pasuje.

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Tom5151 masz zdjecie ori sitka?

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Mnie się wydaje że pompą za te 120 zł długo się nie nacieszysz u mnie po roku taka zdechła a wyła juz od nowości. Na vemo jest cicho i parametry trzyma tyle że to w pasku ale wydaje mi się że jest podobna.

Edytowane przez roger18sx
Opublikowano

I wychodzi na to ze znowu nie trafiony zakup...[emoji34] chociaz czesc forumowiczow chwalila... Jak wymienie to sie okaze.
Wycie zniose. Mnie przerywa,szarpie no prawie stale musze miec full w baku bo ciezko pali, wie to sa glowne powody wymiany. Dobrze ze mam gaz bo pewnie juz dawno by padla

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

kazik87 jak chces to moge dac ci moją starą pompe. Parametry trzyma tylko troche buczy po odpaleniu a potem cisza. 

Postaram sie zrobic jutro poradnik wymiany wkładu. 

Opublikowano

Wystarczy jak uda ci sie wyjac pompe i wyslesz zdjecie wkladu i sitka. Fajnie jak bys zmierzyl sam wklad suwmiarka. Na prawde duzo by mi pomoglo.
Najwyzej odesle jak by wymiar nie odpowiadal

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Dnia 22.07.2017 o 13:27, kazik87 napisał:

Wystarczy jak uda ci sie wyjac pompe i wyslesz zdjecie wkladu i sitka. Fajnie jak bys zmierzyl sam wklad suwmiarka. Na prawde duzo by mi pomoglo.
Najwyzej odesle jak by wymiar nie odpowiadal

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka
 

uzupełniłem post o wymiane pompki plus wymiary.

Opublikowano

Kolego! Wielkie dzieki!
Postaram sie w weekend wymienic i dam znac. Pare rzeczy na raz mi sie nalozylo i musze wszystko dokończyć.
Ale sliczne dzieki, ze Ci sie chcialo.

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

 

 

Opublikowano

Opisane ekstra . Sam to będę przerabiał niedługo bo zrobiłem swpa Quattro

Opublikowano

A może ktoś z was jest z podlasia i by się tego podjął odpłatnie?

Opublikowano

Panowie dziś wymieniłem pompę paliwa. przełożyłem pływak swój do tej używki (bo w używce był pęknięty) wszystko działo przez chwilkę poziom paliwa pokazywało ok po czym zapaliła się rezerwa i już wskaźnik nic nie pokazuje. w czym może być problem

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, kreczi napisał:

Panowie dziś wymieniłem pompę paliwa. przełożyłem pływak swój do tej używki (bo w używce był pęknięty) wszystko działo przez chwilkę poziom paliwa pokazywało ok po czym zapaliła się rezerwa i już wskaźnik nic nie pokazuje. w czym może być problem

Zawsze możesz wkład(pompkę) z kupionej pompy przełożyć do swojej.

 Gdybyś potrzebował to mam dwa dobre całe kosze z pływakiem itp.

Edytowane przez tom5151
Opublikowano
W dniu 21.07.2017 o 12:10, tom5151 napisał:

Za pierwszym razem kupilem ori używana pompe i przełożyłem wkład do swojego koszyka ale było jeszcze gorzej i postanowiłem że kupie oryginał. Na stronie iparts.pl jest do kupienia ori VDO za 1020zl ale jak zadzwonilem na infolinie to dostalem 5% rabatu czyli jakies 50zl. Pompa jest prawie identyczna, ma tylko jakis dodatkowy wąż który w b6 nie wystepuje. Na wszelki wypadek go zaślepiłem i w końcu mam cisze w samochodzie przy odpalaniu :) 

IMG_7414.JPG

Witam kolego A skąd dostać zaślepke na ten krociec który jest niepotrzebny ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...