Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana pompy paliwa 1.8T FWD - fotostory


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 5.06.2020 o 15:37, =Fresz= napisał:

Dla potomnych. U mnie wyła pompa paliwa i po wymianie tylko samego filtru paliwa firmy KNECHT wycie ustąpiło.

Poczytałem komentarze i na innych filtrach paliwa jak np MANN pompy wyły, a na tej KNECHTA nie i się to potwierdza. 

Ja wymieniałem filtr na MANN'a i przez 6tyś był spokój, a teraz wyje czasami - wymienię na KNECHT'a i zobaczymy czy ustanie. Mam nadzieje ze pompa jednak się nie kończy.

Ale w razie czego myślę nad jakimś wydajniejszym - sportowym zamiennikiem - ma to sens?

Opublikowano

Polecam kupić oryginał. Kosztuje jakieś 220 zł. Z Knechtem miałem problemy. Mann niby ok, ale nie do końca. Kolejny jaki wsadzę to będzie ori i spokój na dłuższy czas.

Opublikowano

Witam
Dołączę się do tematu
Mam problem w swojej Audi A4 B6 1.8 turbo (BFB 163KM). Mianowicie od jakiegoś czasu zaczęła buczeć pompa paliwa, słychać ją było podczas uruchamiania, przyspieszania ale także przy hamowaniu i co ciekawe przy wciśnięciu przycisku domykania szyb gdy te były już zamknięte.  Z mechanikiem postanowiliśmy wymienić na nowe pompę paliwa (wkład), filtr paliwa w którym jest regulator ciśnienia i przekaźnik pompy paliwa. Efekt ? w zasadzie żaden, nowa pompa ciszej buczy ale nadal buczy i to w zasadzie non stop.  
Pompa paliwa - Magneti Marell
Przekaźnik - Magneti Marell
Filtr paliwa - MANN-FILTER
W sklepie polecili mi wymianę całej pompy tzn wraz z obudową na oryginalną VDO bo sam wkład może się minimalnie różnić wymiarem przez co będzie wibrował . Poza tym jest wiele negatywnych opinii na temat pomp Magneti Marell.
Co myślicie ?

Opublikowano
15 godzin temu, Sobolewski_R napisał:

Filtr paliwa - MANN-FILTER
W sklepie polecili mi wymianę całej pompy tzn wraz z obudową na oryginalną VDO bo sam wkład może się minimalnie różnić wymiarem przez co będzie wibrował . Poza tym jest wiele negatywnych opinii na temat pomp Magneti Marell.
Co myślicie ?

Tak jak pisałem wyżej u mnie wystarczyło wymienić filtr paliwa na firmy KNECHT i wycie ustąpiło. Przed zakupem trochę poczytałem i o MANNie czy to na forach czy w komentarzach na alledrogo pisali ludzie że są do D.... ;) No i wszędzie też czytałem żeby zacząć od wymiany właśnie filtra bo w 80% to on broi. 

Opublikowano

Ale u mnie dźwięk ewidentnie wydaje pompa. Jak odkręcę tą górną plastikową nakrętkę i uniosę lekko całą obudowę pompy przy włączonym silniku to dokładnie słychać że nowa pompa wyje i delikatnie wibruje. A jak docisnę ją do baku to wibracje sie roznoszą na całe auto i dźwięk jest mocniejszy. 

Jutro jadę po inną kompletną pompę z gwarancją rozruchową i zobaczymy czy bedzie poprawa jak ją zamontuje.

Opublikowano
17 minut temu, Sobolewski_R napisał:

Ale u mnie dźwięk ewidentnie wydaje pompa. Jak odkręcę tą górną plastikową nakrętkę i uniosę lekko całą obudowę pompy przy włączonym silniku to dokładnie słychać że nowa pompa wyje i delikatnie wibruje. A jak docisnę ją do baku to wibracje sie roznoszą na całe auto i dźwięk jest mocniejszy. 

Jutro jadę po inną kompletną pompę z gwarancją rozruchową i zobaczymy czy bedzie poprawa jak ją zamontuje.

No u mnie też wyła pompa, a nie filtr paliwa. Pompa wyje bo musi być zapchany filtr paliwa albo uszkodzony i pompa nie ma siły wytworzyć odpowiedniego ciśnienia.

Ja zacząłem od tańszego elementu tej układanki czyli filtra a Ty zrobisz jak uważasz ;) daj znać o efektach wymiany pompy.

Opublikowano

A więc .. wymieniłem kompletną pompę na inną używaną i nastała cisza. Do samego końca nie byłem pewny czy wymiana pompy pomoże ale jak się okazuje pomogła i teraz wszystko jest w najlepszym porządku. Za używaną kompletną pompę dałem 250 zł i była ona w pełni oryginalna VDO .. dostałem na nią gwarancje rozruchową. Zakupiony wcześniej wkład pompy Magneti Marell oddałem na reklamacje i osobiście odradzam komukolwiek jego zakup. Przekaźnik pompy paliwa również wrócił oryginalny.

Opublikowano (edytowane)

Witam. Ja ostatnio kupiłem kosz z pompą VDO pasujący do S3 A3 1.8T. Jeden wężyk zaślepiłem i wszystko ładnie działa. Całość różni się jeszcze inną częścią górną kosza, ale za to dół ma ten sam numer. Ja zamieniłem tylko pokrywę kosza na tą z mojej pompy FWD. Pompa pracuje ogólnie cicho i osiągi znacznie się poprawiły, ale są momenty kiedy buczy (zakręty, hamowanie). Przy jeździe na PB rzadko to słychać, ale jak przełączę na LPG to jest to uciążliwe (pewnie przez zwiększone ciśnienie, bo więcej paliwa idzie na powrót). Obstawiam, że to wąż powrotny wpada w wibracje i buczy w zależności czy się styka z bakiem czy nie. Małe fotostory poniżej.

Filtra paliwa założony ori.

Numer pompy: VDO 993-745-117Z (tańsza niż ori pod B6, a pasuje idealnie).
20200703_203449.jpg

20200703_203505.jpg

 

20200703_203524.jpg

20200703_203737.jpg

20200703_204010.jpg

20200703_205045.jpg

20200703_205118.jpg

20200703_205134.jpg

Koniec dodatkowego wężyka zaślepiłem zatyczką po filtrze paliwa.

20200703_210356.jpg

20200703_205210.jpg

20200703_205214.jpg

Edytowane przez buzek17
dodatkowa informacja
Opublikowano
W dniu 23.06.2020 o 12:56, =Fresz= napisał:

No u mnie też wyła pompa, a nie filtr paliwa.

 

W dniu 26.06.2020 o 18:44, Sobolewski_R napisał:

A więc .. wymieniłem kompletną pompę

 

W dniu 8.07.2020 o 10:26, buzek17 napisał:

Witam. Ja ostatnio kupiłem kosz z pompą VDO pasujący do S3 A3 1.8T.

Panowie, mam do was pytanie. U mnie pompa nie wyje, ale często po przekręceniu kluczyka słychać taki krótki jednosekundowy dźwięk, jakby trąbka. Słychać z tyłu, właśnie z miejsca pompy. 

Czy to znak że pompa się kończy, czy to normalne?

Opublikowano
W dniu 21.08.2020 o 22:28, Jack0 napisał:

 

 

Panowie, mam do was pytanie. U mnie pompa nie wyje, ale często po przekręceniu kluczyka słychać taki krótki jednosekundowy dźwięk, jakby trąbka. Słychać z tyłu, właśnie z miejsca pompy. 

Czy to znak że pompa się kończy, czy to normalne?

U mnie od tego samego się zaczynało .. tzn krótki wyraźny dźwięk podobny do trąbki podczas uruchamiania samochodu. Z czasem ten dźwięk się nasilał i wydłużał, trwał nawet +/- 10 sekund a gdy poziom paliwa był znacznie poniżej połowy to również było go słychać podczas jazdy. 
Wg. mnie możesz jeszcze bez obaw trochę pojeździć na tej pompie jeżeli ten dźwięk Ci nie przeszkadza, ale jak zacznie znacząco się nasilać to nie czekaj z wymianą. I najważniejsze .. kup oryginalną kompletną pompę VDO żeby nie mieć takich przygód jak ja ;)
Pozdrawiam 

Opublikowano
1 godzinę temu, Sobolewski_R napisał:

U mnie od tego samego się zaczynało .. tzn krótki wyraźny dźwięk podobny do trąbki podczas uruchamiania samochodu. Z czasem ten dźwięk się nasilał i wydłużał, trwał nawet +/- 10 sekund a gdy poziom paliwa był znacznie poniżej połowy to również było go słychać podczas jazdy. 
Wg. mnie możesz jeszcze bez obaw trochę pojeździć na tej pompie jeżeli ten dźwięk Ci nie przeszkadza, ale jak zacznie znacząco się nasilać to nie czekaj z wymianą. I najważniejsze .. kup oryginalną kompletną pompę VDO żeby nie mieć takich przygód jak ja ;)
Pozdrawiam 

Dzięki za odpowiedź :) Ten dźwięk nie zawsze występuje.

Widzę że mamy niemal identyczne Audi. Myślisz że sam wkład VDO z poniższego linku wystarczy? Czy u siebie masz króciec na spinkę?

https://allegro.pl/oferta/8e0919051-a2c53171435z-228-233-018-006z-993762290-7526985660

Też pozdrawiam.

 

Opublikowano

Nie, pompa którą ja kupiłem ma już nowy tym podłączenia wężyka tzn przy pompie jest kolanko na który naciąga się wężyk i mocuje opaską tak jak na zdjęciach u kolegi wyżej. 
Nie polecam kupować samego wkładu gdyż minimalny jej luz w obudowie spowoduje jej wibracje i uporczywe wycie .. 

Opublikowano

Chwilę miałem spokój po wymianie samego filtra paliwa i znowu pompa zaczęła wyć, po dłuższym postoju jest problem z odpalaniem. Używana oryginalna pompa paliwa zamówiona i w weekend będzie co robić w garażu.

Opublikowano (edytowane)

Wcześniej tutaj pisałem że przy zapłonie coś zatrąbi z tyłu. Idąc za poradami wymieniłem najpierw filtr paliwa na oryginalny, nie pomogło, za to zaczęło wyć non stop w trakcie jazdy :D

Wtedy już wiedziałem że pompa pada. Jako ciekawostkę podam błędy jakie wyskoczyły:

Cytat

16825 - Układ odpowietrzania zbiornika paliwa 
            P0441 - 002 - Nieprawidłowy przepływ - Sporadyczny
18010 - Zasilanie napięciowe zacisku 30 
            P1602 - 002 - Napięcie za niskie - Sporadyczny

Dzisiaj jestem świeżo po wymianie wkładu pompy. Oczywiście przed zamówieniem odkręciłem biały dekiel, aby sprawdzić czy wkład jest z takim kranikiem, czy nowszego typu - na zapinkę.

W moim jest pierwszego typu. Zamówiłem więc polecany zamiennik PIERBURG 7.02550.63. (258zł z przesyłką z ale. link do ogłoszenia) i opaskę zaciskową, chyba 8mm.

Wersja z zapinką firmy VDO ma numer 8E0919051, jest na alegro po 480zł link, więc chyba lepiej zrezygnować z wersji z zapinką i brać tańszego PIERBURGa.

Aktualnie przy uruchamianiu czasem ją słychać, takie bardzo krótkie "trąbnięcie" (być może musi się jeszcze odpowietrzyć), a podczas pracy jest cisza.

Tutaj bardzo pomocy filmik, akurat wkład ze spinką https://www.youtube.com/watch?v=f_Jv07S_PFg

 

IMG_20210331_153517 PIERBURG 7.02550.63.jpg

edit

kolejny dzień, już nic nie piszczy przy zapłonie

Edytowane przez Jack0
dodane linki do aukcji
  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...