Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Potencjometr gazu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Znowu ja, z nowym problemem który pewnie jest przyczyną złego przyspieszania. 

Mianowicie, na biegu jałowym (manual, BRD) gdy dodaje gazu np: od 1000 do 1200 i zatrzymuje pedał w miejscu, to obroty stoją na tych 1200, i tak mogę robić aż do 2000 obr. Powyżej 2000, gdy chce zatrzymać pedał gazu i obroty na np 2200, auto samo dodaje gazu do ponad 3000. 

W vcds pedał gazu chodzi dobrze do 99%, ale w rzeczywistości jest inaczej. O co chodzi!? Miał ktoś taki objaw? Zastanawiam się nad wymianą, tylko nie jestem pewien czy to Napewno potencjometr, i jakiej firmy wziąć...

#co dodam, może coś to znaczy. Na naklejce która jest na obudowie potencjometru, jest kreska od białego flamastru praktycznie od góry do dołu. 

Opublikowano

Jak w VCDS-ie pokazuje że potencjometr jest sprawny to nie szukaj dziury w całym , przyczyna " złego przyspieszania " jest gdzie indziej :decayed::hi:

Opublikowano

Przyczyną tego może być przepustnice (klapa gaszonca) zobacz parametry jej podczas przyspieszenia (brak błędów w sterowniki ??)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Błędów w sterowniku brak.

No właśnie też zastanawiałem się nad tą klapą, sprawdzę i wyczyszcze ja dziś + zajrzę pod plastikowa pokrywę może coś nie halo jest.

W vcds w której grupie sprawdzić ja? No i czy ona wpływa na pracę silnika podczas jazdy? Czy służy tylko do poprawnego gaszenia?

Potencjometr sprawdzałem wczoraj, czy może nie ma zasniedzialych wtykow, ale niestety nie..

Przeglądając wczoraj tematy w dziale silników 2.5,  również spotkałem się na taki post z kwietnia br. Ale autor nie napisał czy rozwiązał problem.

Edytowane przez scania1213
Opublikowano

Wpływa na pracę silnika ma 2 zastosowania 1. To gaszenie silnika 2. To działanie jako przepustnice powietrza jak w silniku benzynowym

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano
4 godziny temu, r3mik napisał:

Wpływa na pracę silnika ma 2 zastosowania 1. To gaszenie silnika 2. To działanie jako przepustnice powietrza jak w silniku benzynowym

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Jak to zdiagnozować bez wymiany na nową?

Po odłączeniu jej, nic się nie zmienia, oprócz strasznych wibracji przy gaszeniu. 

Opublikowano

Zobacz vcds jej pracę ale który blok to Ci nie powiem bo nie pamiętam

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...