Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sapiąca , szurająca turbina i notlaufy BPW


piotrsob1

Rekomendowane odpowiedzi

Objawy "chrząkającej" turbiny i pojawiających się coraz częściej notlaufów  zmusiły mnie do zbadania przyczyn problemów w moim BPW.

Zacząłem od sprawdzenia działania zmiennej geometrii , podciśnienie wziąłem sobie z wysysarki do oleju ,  podpiąłem go przez wygrzebany z zapasów stary N75 do gruchy turbiny :P

Wysterowywałem go ręcznie podłączając i odłączając pod aku od UPS-a , obserwowałem ruchy siłownika turbiny , wszystko chodziło płynnie i bez  zbędnej zwłoki więc turbinie odpuściłem i zająłem się elektozaworem N75 z mojego silnika :decayed:

Wyciągnięty na wierzch i podpięty zamiast wcześniejszego ładnie sztangę zasysał, ale z jej opuszczaniem schodziło mu się trzy razy dłużej niż temu z zapasów :naughty:

Dało mi to do myślenia ,  albo zatkany jest sam zawór albo filterek znajdujący się na nim i łączący go z atmosferą .

20170712_224430.jpg

20170712_223723.jpg

Jak go wybebeszyłem to przyczyna była jasna, wystarczyło gąbkę filtrującą wyprać w ludwiku wysuszyć i poskładać z powrotem by zaczął działać poprawnie :hi:

Gąbka przed praniem:

20170712_223812.jpg

I po praniu:

20170712_224318.jpg

Poskładany z powrotem i podłączony do instalacji testowej , grucha chodzi już normalnie :

Zamontowany z powrotem , wszystko po podłączane i jazda próbna...

:) Banan na twarzy już od początku, turbo nie sapie przy zdjęciu obciążenia z silnika, podczas jazdy i obserwacji grupy 011 nie pojawiają się dłuższe momenty przeładowania i notlaufy odeszły w niepamięć :D

Całość zajęła dwie godzinki łącznie z 50 km jazdy próbnej pod kompem po robocie :P

 

Wnioski :

Zanim wytargacie przeładowującą turbinę do czyszczenia zmiennej geometrii , warto zacząć od bardziej prozaicznych rzeczy, żeby niepotrzebnie nie ładować się w koszty i nie blokować sobie potrzebnego środka lokomocji na czas niepotrzebnej naprawy :hi::)

A rzucone przez mechanika " Panie , turbina do czyszczenia " abo nie daj Bóg " do regeneracji " może być w wielu przypadkach dla niego źródłem łatwych i nie za bardzo należnych mu pieniędzy :naughty:

W autach które mają N75 bez filterka , tylko biorące do N75 ciśnienie atmosferyczne z puszki filtra powietrza, proponuję zacząć od sprawdzenia jego stanu.

Mocno zawalony zanieczyszczeniami może tak samo powodować takie problemy ...

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota :hi:muszę na dniach wyciągnąć n75 bo też mam sapanie a zmienna geometria wyczyszczona, także idę Twoim torem robót :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać w tym temacie , jak wyglądała sprawa filterka i jak wygląda praca turbiny po robocie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

o co chodzi z tym chrząkaniem czy sapaniem turbiny (jak to słychać, jakie objawy).

I co to te notlaufy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o odgłosy jakbyś miał zamontowanego blow-offa i wpadanie w tryb awaryjny :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.07.2017 o 01:36, piotrsob1 napisał:

Chodzi o odgłosy jakbyś miał zamontowanego blow-offa i wpadanie w tryb awaryjny :hi:

Chodzi Ci o takie odgłosy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Allesio napisał:

Chodzi Ci o takie odgłosy?

 

Nie , u Ciebie to ona leciutko i króciutko gwiżdże przy schodzeniu z obrotów , z podobnym natężeniem słychać cykające świerszcze  :decayed:

Ogólnie na ucho nie ma się do czego przyczepić :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuj

Nie , u Ciebie to ona leciutko i króciutko gwiżdże przy schodzeniu z obrotów , z podobnym natężeniem słychać cykające świerszcze  :decayed:

Ogólnie na ucho nie ma się do czego przyczepić :hi:

Bardzo mnie to cieszy :D

W zimę zdarzyło się, że potrafiła się przeładować ale ustąpiło - dlatego przyszła mi myśl o przeczyszczeniu n75

Edytowane przez Allesio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mobilki podrzuci ktoś numerek tego N75 do silnika BRF ? http://allegro.pl/zawor-turbiny-n75-pierburg-1k0906627a-1j0906627b-i7375448160.html Taki bedzie dobry ? jest napisane 2.0 tdi w A3 , w A4 jest tylko 2.5 TDI . To ustrojstwo sie moze czymś różnic w A3 i A4 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.07.2017 o 21:18, piotrsob1 napisał:

Daj znać w tym temacie , jak wyglądała sprawa filterka i jak wygląda praca turbiny po robocie :hi:

Piotrze a w BPW w którym miejscu dokładnie jest zamontowany N75?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da radę od góry , aczkolwiek małe rączki by się przydały :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy jest sens czyścić  ten  filterek w n75 jeśli turbina nic nie sapie ani nie szura i nie ma notlaufów?

Edytowane przez Rabbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Rabbi napisał:

Panowie a czy jest sens czyścić  ten  filterek w n75 jeśli turbina nic nie sapie ani nie szura i nie ma notlaufów?

Nadgorliwość gorsza od faszyzmu.... :decayed:

Jak jest dobrze to po co tam łapki wkładać ??:tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...