Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rajmondo

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiana oleju 200 zł, nowa turbina...? Na pewno chcesz oszczędzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wymiana oleju 200 zł, nowa turbina...? Na pewno chcesz oszczędzać?

tu bym nie dramatyzowal. jesli turbo jest w dobrym stanie to po 10 tys na polsynt nie zauwazysz objawow zuzucia (co nie oznacza, ze turbo sie nie zuzuje). ale jak ma juz troche km nalatane - moze pasc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik stwierdził, że turbo wygląda jak nowe, nie puszcza nic oleju, nie ma go w ogóle słychać (w sensie żadnych świstów czy coś) a auto ma przejechane 182tys.

Masz idento przebieg co i ja :gwizdanie: Tylko moje auto jeździło na oleju Long Life Castroll a puźniej SHELL 5w30 i pozostałem przy tym drugim tylko go wymieniam co 12 tyś :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejedz jeszcze 1000km i go wylej

szkoda silnika i turbo na to gó...wno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ja wam tylko mowie ze nie zmienia sie oleju np z mineralnego na syntetyczny a i polsyntetyka raczej tez sie nie leje i kazdy dobry mechanik wam to powie :decayed:[br]Dopisany: 22 Czerwiec 2011, 13:11_________________________________________________...no tak masz odlegle od moich bo pewnie jeszcze nie robiles remontu silnika przez wlanie nie wlasciwego oleju... powodzenia "devastation"

To, że niezmienia sie oleju to jest mit starych mechaników zajmujących sie od lat samochodami ale nieedukujących sie tylko opierających na doświadczeniu z okresu komuny.

Stare oleje takie zostawiły niesamowity nagar zwłaszcza mineralne po zalaniu lepszego oleju jego substancje rozpuszczały nagar i odklejały całe strupy nagaru, które potrafiły zatkać magistralę olejową a nawet smok pompy olejowej.

Zapewniam Cie, że teraz można swobodnie zmieniać klasy oleju pod warunkiem, że stosuje sie dobre oleje z pewnego źródła.

:good:

Dodam tylko że przy każdej zmianie oleju (wg mnie) powinno się użyć engine cleanera (np motula). Z zewnątrz chcemy mieć błyszczące auto ale silnik też warto wyczyścić z syfu.

Buba wklej zdjęcia pokryw zaworów co masz z tego silnika na zapas. Pokaż ludziom co zostawia long life po sobie jak już ma dość pracy :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Niedawno kupiłem A4 B5 1.8T z 1997r i mam zalany 10W40 Castrola :confused4:

Czytając ten topic zauważyłem, że nie polecacie. Postanowiłem że zrobie mu płukankę Motul Engine Clean i zaleje Mobil 1 5W50, i profilaktycznie wymienie na nowy po 3-5tyś km. Co wy na to? Nie rozleci mi się silnik? Bo już głupieje i nie wiem co z tym fantem zrobić :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zlej olej jak najszybciej i zalej 5W-40

ale jakis konkret w postaci Motula lub Mobila

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatjcie, musze własnie wyminic olej na nowy i zawsze używam Motul Specific 504 00 507 00 5W30 ale przeglądając www motula zobaczyłem ze jako lepszą odmiane oleju polecają 8100 X-clean+ 5W30. Mam silnik 1.8T BFB z przebiegome 130000km. CZy kto wie czym sie różną te oleje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy jeden bedzie dobry

co prawda ten drugi jest z przeznaczeniem do diesla ale nas interesuje norma 502.00/505.00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanko ;) czy ktoś stosował filtr K&N HP-3001 do 1.8t ,czy to coś polepsza?

images_q_tbn_ANd9_Gc_RJ4_Lluh91e_Mqgl_P9t_Sx1c_Geu_I6_Kyg_I6hs_k_Kw_NSWuptit_XFV0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja taki zawsze używam, czy lepszy? Poprostu cena 55PLN jest przystępna i w sumie niewielka róznica od MANN, Bosh ITP. Nie wiem czy oryg jest droższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja taki zawsze używam, czy lepszy? Poprostu cena 55PLN jest przystępna i w sumie niewielka róznica od MANN, Bosh ITP. Nie wiem czy oryg jest droższy.

woec de facto nie ma sensu. u dzika filtr manna masz za ok 20 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakie normy musi spełniać olej do silnika AMB ? Dziś zamówiłem Valvoline SynPower. Po powrocie do domu na stronie producenta znalazłem 3 jego odmiany (XL-III, MST, ENV) i nie wiem czy każdy z nich podejdzie do mojego auta. Wydaje mi się, że XL-III jest najodpowiedniejszy i mam nadzieję, że w sklepie zamówili właśnie ten.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakie normy musi spełniać olej do silnika AMB ? Dziś zamówiłem Valvoline SynPower. Po powrocie do domu na stronie producenta znalazłem 3 jego odmiany (XL-III, MST, ENV) i nie wiem czy każdy z nich podejdzie do mojego auta. Wydaje mi się, że XL-III jest najodpowiedniejszy i mam nadzieję, że w sklepie zamówili właśnie ten.

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=41&sector=9&category=6&subset=124&modelyear=&vehicle=1708

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...