endriuu Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 panowie moja niunia jeździła w De na 0w30 LIQUI MOLY, przebieg 225 tys km warto zmieniać na 5W30? Stosujesz wymiane co 30 tys? jesli nie - ten LM jest co zbędny chociaz spelnia normę ARJta (to jest najwaznieszy parametr przy wyborze oleju) Audi 502 00/505 00. Ja na twoim miejscu zmienilbym na Motula 8100 X-cess 5W-40
PARAF Opublikowano 23 Maja 2010 Opublikowano 23 Maja 2010 Jutro jadę na wymianę oleju silnikowego, pierwszy raz tym samochodem. Patrzę dziś do książeczki, którą otrzymałem od gościa, który sprowadził samochód z Niemiec i przygotowywał go do jazdy (olej, filtry, klocki, rozrząd - pasek, rolka, napinacz), a tam pisze, ze wymieniono olej na Shell 15W40. Według danych, które znalazłem to jest to zwykły olej mineralny. :frown: Jakim olejem mam zalać jutro? Pełen syntetyk chyba nie jest najlepszym pomysłem - czytałem, że taka zmiana może zaszkodzić silnikowi. Wlać półsyntetyk? Dziś dzwoniłem, mają Mobil, Elf, Castrol, Shell, Shell z beczki - który? nie wlewaj Castrol'a. Gadałem z kumplem z serwisu Toyoty i mówi, że (zwłaszcza po Magnatec'u) nagar za***iście szybko się pojawia...
Dev Opublikowano 23 Maja 2010 Opublikowano 23 Maja 2010 Jutro jadę na wymianę oleju silnikowego, pierwszy raz tym samochodem. Patrzę dziś do książeczki, którą otrzymałem od gościa, który sprowadził samochód z Niemiec i przygotowywał go do jazdy (olej, filtry, klocki, rozrząd - pasek, rolka, napinacz), a tam pisze, ze wymieniono olej na Shell 15W40. Według danych, które znalazłem to jest to zwykły olej mineralny. :frown: Jakim olejem mam zalać jutro? Pełen syntetyk chyba nie jest najlepszym pomysłem - czytałem, że taka zmiana może zaszkodzić silnikowi. Wlać półsyntetyk? Dziś dzwoniłem, mają Mobil, Elf, Castrol, Shell, Shell z beczki - który? masz turbinę i chcesz lac półsyntetyk ???? :polew: :polew: Kolego jak chcesz rozwalic zaraz turbinę, taki olej to najlepsza droga silnik musisz zalac 5W40 !!!!!!!
Admirał Opublikowano 23 Maja 2010 Opublikowano 23 Maja 2010 :hi:Witam.Od kilku dni mam a4 b5.Zamierzam wymienić jej olej na Fusch TITAN Supersyn PLUS SAE 5W-40 ACEA A3/B4 API SL/CF MB 229.1 VW 500 00/505 00/505 01.Do tej pory śmiga na Castrolu 5w30.Mam pytanie czy mogę dokonać takiej wymiany bez obaw o silnik.
endriuu Opublikowano 23 Maja 2010 Opublikowano 23 Maja 2010 :hi:Witam.Od kilku dni mam a4 b5.Zamierzam wymienić jej olej na Fusch TITAN Supersyn PLUS SAE 5W-40 ACEA A3/B4 API SL/CF MB 229.1 VW 500 00/505 00/505 01.Do tej pory śmiga na Castrolu 5w30.Mam pytanie czy mogę dokonać takiej wymiany bez obaw o silnik. masz diesla - jest wątek dla oleju do diesla. jesli olej jest syntetykiem i spelnia twoją normę - 505.00 - to musisz go zalać.
pablosan Opublikowano 5 Czerwca 2010 Opublikowano 5 Czerwca 2010 Witam Panowie-krótka piłka, za ok 1000 km wymiana oleju u mnie, stan licznika 205000 (ile faktycznie pewnie z co najmniej 50-80 trzeba dodać) , przechodzę z Valvoline MaxLife 10W-40 na Motula 8100 5W-40 X-cess czyli z półsyntetyka na pełnego-dzięki mojej samodzielnej olejowej edukacji . Ale mam pytanie: Valvoline był zalewany przez ostatnie 3 wymiany (co 9-10 tys. km), czy kupić engine flush liqui moly i zrobić płukankę czy od razu ładować Motula? Filtr oleju i powietrza Mann albo Knecht-mogę kupić oba mniej więcej w tej samej cenie, co wziąc? W sklepie mówili, że to z tej samej linii de facto?
ROBERT Opublikowano 5 Czerwca 2010 Opublikowano 5 Czerwca 2010 Jak się nic nie dzieje z silnikiem to zalej olej ten sam co przedtem (jest jakieś zużycie oliwy ?) Jak już chcesz zmienić to lepiej jak zrobisz "płukankę" Filtry polecam z Knechta
SSHADOWW5 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Opublikowano 6 Czerwca 2010 U MNIE PRZEBIEG MINĄŁ 200 TYŚ ZALEWAM DO NIUNI CASTROL MAGNATEC PÓLSYNT. - WYMIANA CO 10 TYŚ RYGORYSTYCZNIE PRZESTRZEGANE - JEŻDŻĘ JUŻ KILKA ŁADNYCH LATEK I PEŁNE ZADOWOLENIE. A KOLEDZE ODRADZAM WLEWANIE MINERALNEGO OLEJU JAK I PEŁNO SYNT. - PÓLSYNT. BĘDZIE NAJLEPSZYM ROZWIĄZANIEM - CO DO LOTOSA TO WYSTARCZY ZERKNĄC NA KLASĘ OLEJU ZAWSZE SĄ LITERKI np. SJ/CF i już wiadomo co to za olej
Skyliner89 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Witam Czy przypadkiem olej Motul 8100 X-Cess 5W40 nie jest do silnika diesla z pompo-wtryskiwaczami i on kosztuje 245 zł? Tak mi powiedział mechanik. Chyba, że chce mnie wprowadzić w błąd? Czy zmiana oleju z Mobil S 10W40 na Motul 8100 X-Cess 5W40 nie wpłynie źle na prace silnika? Bo znowu mam wątpliwości .
ROBERT Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Witam Czy przypadkiem olej Motul 8100 X-Cess 5W40 nie jest do silnika diesla z pompo-wtryskiwaczami i on kosztuje 245 zł? Tak mi powiedział mechanik. Chyba, że chce mnie wprowadzić w błąd? Do PD jest MOTUL SPECYFIC 505.01 Czy zmiana oleju z Mobil S 10W40 na Motul 8100 X-Cess 5W40 nie wpłynie źle na prace silnika? Bo znowu mam wątpliwości Nie powinno nic złego się stać , chyba że masz już konkretny przebieg , jakieś wycieki ... wtedy proponuje pozostac przy takim jakim masz zalany ew. zalać MOTULA SYNERGIE 6100
Skyliner89 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Obecnie mam przejechane ponad 202 tyś km. Żadnych wycieków. Pierwszy raz wymieniałem olej na Mobil S 10W40 przy przebiegu 190600 km. Wlałem Mobil S 10W40 ponieważ, taki mi polecono na tym forum jak się pytałem jaki olej powinienem wlać, a nie dawno mi powiedziano też na forum, że powinienem jeździć na Motul 8100 X-Cess 5W40. Przy przebiegu 199700 km dolewałem 0.5 litra oleju. Moje pytanie. Czy mogę zmienić spokojnie na olej Motul 8100 X-Cess 5W40 czy zostać przy Mobilu, a może zalać Motulem Synergie 6100? Pytam bo się już pogubiłem w tym wszystkim .
Dev Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 wystarczy Motul Synergie 6100 :good: :good:
Skyliner89 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 a jak bym zalał Motulem 8100 X-Cess 5W40 to będzie źle? Pytam bo chce jak najlepiej dla mojej .
ROBERT Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 a jak bym zalał Motulem 8100 X-Cess 5W40 to będzie źle? Pytam bo chce jak najlepiej dla mojej . To już Twój wybór ... Twój wóz nie potrzebuje tak bardzo full syntetyka więc moim skromnym zdaniem lej "MOTULA 6100" i będzie OK
endriuu Opublikowano 12 Czerwca 2010 Opublikowano 12 Czerwca 2010 a jak bym zalał Motulem 8100 X-Cess 5W40 to będzie źle? Pytam bo chce jak najlepiej dla mojej . spokojnie możesz zalać 8100. nic sie nie stanie, a dla silnika korzystniej. pamietaj, że tzw płsyntetyki maja tylko ok 25% bazy syntetycznej w sobie...
Adas Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Jaki castrol do 2.0 TFSI, 85 tys przebiegu..
endriuu Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Jaki castrol do 2.0 TFSI, 85 tys przebiegu.. Najlepszy Motul 8100 X-clean+ 5W-30
ROBERT Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Dla TFSI Motul Specific 504.00/507.00 - klik
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się