Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Falowanie obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam mały problem. Od jakiegoś czasu pojawił mi się nietypowy objaw . Mianowicie po włączeniu klimatyzacji do osiągnięcia temp. 90 stopni falowaly wolne obroty (skoki o 60- 90) rpm. Później wszystko wracało do normy. Teraz natomiast dzieje się to na włączonej klimie , skrecie kierownicą i włączonych światłach razem. Po wyłączeniu klimy jest niby dobrze , ale np gdy skrece kołami to jest to samo. Ogólnie jakby przy dużym obciazeniu zaczynają falowac wolne obroty. Nie brakuje jej mocy ładnie się zbiera . Silnik ajm na pompowtryskach. Co to może być? Vag nie pokazuje żadnych błędów [emoji57]

 

Wysłane z mojego HTC One A9 przy użyciu Tapatalka

 

 

Opublikowano

czy to moze byc przeplywka?

 

Opublikowano

Prędzej opory na osprzęcie np. alternator, pompa wspomagania.
Albo zabrudzony nastawnik.

Wysłane z OP3T

Opublikowano
23 minuty temu, Hezen napisał:

Prędzej opory na osprzęcie np. alternator, pompa wspomagania.
Albo zabrudzony nastawnik.

Wysłane z OP3T
 

Pompowtryski to nastawnik odpada :(

 

Opublikowano

To trzeba było od razu napisać o jaki silnik chodzi.
Na tapatalku po wejściu w profil nie pokazuje mi jakim autem ktoś jeździ.
Podłącz vaga i sprawdź korekcje dawki paliwa na pompkach (grupa 13) oraz bipy (grupa 23)
Możliwe że możesz mieć do wymiany uszczelki pompek.

Wysłane z OP3T

Opublikowano
1 godzinę temu, Hezen napisał:

To trzeba było od razu napisać o jaki silnik chodzi.
Na tapatalku po wejściu w profil nie pokazuje mi jakim autem ktoś jeździ.
Podłącz vaga i sprawdź korekcje dawki paliwa na pompkach (grupa 13) oraz bipy (grupa 23)
Możliwe że możesz mieć do wymiany uszczelki pompek.

Wysłane z OP3T
 

podlaczylem vaga i na filmiku wyswietlilem bipy, korekcje i przeplywke. Pierwszy film ukazuje normalny stan obrotow na wylaczonej klimie, a drugi falowanie na wlaczonej klimie. dodam ze problem falowania nie wystepuje zawsze. czasami cos jej odbije i nawet na klimatyzacji jest dobrze. 

 

1 filmik 

2 filmik 

 

 

Opublikowano

Zauważyłeś że na drugim filmiku gdy nie trzyma obrotów, znacząco się podniosły korekty na pompkach?

Obstawiam uszczelki wtrysków do wymiany a gniazda w głowicy do kontroli.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

Opublikowano

no to nieciekawa sprawa. Czyli wtryski powoli do regeneracji? Ale kurcze ładnie mi się zbiera, nic nie dymi ciągnie do końca. Jaki może być koszt regeneracjii?

Opublikowano

Nic nie trzeba regenerować, komplet oringów nie jest drogi, więcej zapłacisz za mechanika.

Wysłane z OP3T

Opublikowano

Aha w ten sposób [emoji16] a jakie będą już ostateczne objawy ze czas się tym zająć ? Bo szczerze mówiąc nie będę miał czasu się tym teraz zająć a auto cały czas w trasie musi być [emoji57]

Wysłane z mojego HTC One A9 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Są nowe zwroty akcji. Ogólnie odkąd mam auto to nie działa wentylator od klimy. Używałem cały czas klimy bez niego. Mógł poprzez duże ciśnienie skończyć się czynnik i klima niby chłodzi ale poprzez duże ciśnienia właśnie pobiera gdzieś spręzaka dużo mocy i falują obroty. Jutro zamawiam nowy wentylator bo obecny po podłączeniu na krótko nie daje znaków życia.  Zmienie nabije klimę i zobaczymy. Może idę dobrym tropem :D

Opublikowano

Jak nie zmienisz wentylatora to moze ci rozsadzic chlodnice, weze i nie wiadomo co. Bez chłodzenia strasznie rosnie cisnienie

Opublikowano

Koledzy problem rozwiązany :D Wymieniłem ten wentylator chłodnicy klimatyzacjii i problem ustąpił. Klimę nabiłe, odgrzybiłem i jest dobrze. Swoją drogą ciekawe jak długo posłuży bo wentylator elektryczny jest firmy KRAFT. Niestety tylko on kosztował przyzwoite pieniądze. ALe cieszę się że to nie pompowtrysk był problemem :D

Opublikowano
Dnia 26.07.2017 o 19:52, mates08 napisał:

Koledzy problem rozwiązany :D Wymieniłem ten wentylator chłodnicy klimatyzacjii i problem ustąpił. Klimę nabiłe, odgrzybiłem i jest dobrze. Swoją drogą ciekawe jak długo posłuży bo wentylator elektryczny jest firmy KRAFT. Niestety tylko on kosztował przyzwoite pieniądze. ALe cieszę się że to nie pompowtrysk był problemem :D

Super, że rozwiązałeś problem :) mógłbyś napisać w jaki sposób zdemontowałeś wentylator? z tego co patrzyłem, chyba trzeba rozbierać przód aby go wyciągnąć?

Opublikowano

Nie trzeba zdejmować przodu, wystarczy którtki krzyżak albo mała grzechotka z nasadką.

Wysłane z OP3T

Opublikowano

Dzięki za wyjaśnienie. A czy mógłbyś spojrzeć na moje zdjęcie i powiedzieć, czy dobrze zaznaczyłem wtyczkę od wentylatora?

 

Wtyczka wentylatora.jpg

Opublikowano

Tak

Wysłane z mojego HTC One A9 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ogólnie musiałem zdjąć zderzak i chlodnice bo ktoś połamał dolny zaczep i wentylator był przykrecony dodatkowo u dołu do pasa, a lepek śrubki był między pasem a chlodnicą. Ciekaw jestem ile podziała ten kraft [emoji16]

Wysłane z mojego HTC One A9 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A i jak się wyjmie reflektor to lepiej wychodzi ten wiatrak [emoji16]

Wysłane z mojego HTC One A9 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No to zobaczymy jak będzie u mnie jak się zdecyduję na wymianę :) Nie wiem jak ten Kraft, ale kolega z forum polecał wentylator Nissens.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...