Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Płyn chłodniczy w przepustnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

zaczynając od początku: auto kilka dni temu zaczęło chodzić na 3 cylindry, po odczekaniu kilku minut i ponownym odpaleniu wróciłem normalnie do domu. VAG pokazał błędy - wypadanie zapłonu na 3 i 4 cylindrze (16688,16687), okazjonalne wypadanie zapłonu na różnych cylindrach (16685), obwód otwarty termostatu (17700) i zwarcie wtryskiwacza na 4 cylindrze (17636). 

Zacząłem od wymiany termostatu. Dziś rozkręciłem układ i przy zdejmowaniu przepustnicy zauważyłem, że w kolektorze i na przepustnicy jest sporo czerwonego płynu (chłodniczego).

Czy to normalne? Jeśli nie, jakie mogą być przyczyny?

Opublikowano

Uszczelka pod głowicą?

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam, zbieg okoliczności ale ja dziś tez wyciągam przepustnice ze swojego A4 1.8KAT. Po odkręceniu przepustnicy (nie wiem jak ja potem wkręcenie śruby z pod spodu :/ ) na dole (pod spodem) został mi jeden gruby wężyk. Przy ściąganiu okazało się że jest tam płyn chłodniczy (tak przypuszczam). Chciałem wężyk zatkać ale leci zarówno z wężyka jak i z przepustnicy. Do przepustnicy dochodzi jeszcze jakaś rura której prawie nie widać i to on ma może doprowadzać ten płyn...

 

Zastanawia mnie bo każdy pisze ze to takie proste wyjęcie i wyczyszczenie jej. Mi to zajęło ponad 40min i natknąłem się na plyn który pryska na maksa :/

 

O co tutaj chodzi?

Dodam że nie znam się na mechanice za bardzo.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

 

Opublikowano
20 godzin temu, tomgt napisał:

Uszczelka pod głowicą?

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
 


Jak to najlepiej sprawdzić? 

Opublikowano

Ubywa ci płynu? Płyn czysty? maź na bagnecie i pod korkiem wlewu oleju?

Opublikowano
5 godzin temu, aiwer napisał:

Ubywa ci płynu? Płyn czysty? maź na bagnecie i pod korkiem wlewu oleju?

Plynu ubyło (nie dużo, ciągle ponad minimum). Płyn nie był przejrzysty ale też nie jakoś wyjątkowo brudny czy ciemny. Wczoraj wymieniłem go przy wymianie termostatu - zobaczymy czy dalej będzie uciekał. Na bagnecie zauważyłem lekko czerwonawą maź, ale tylko w jednym rogu (tak jakby bagnet otarł o rdzę). Pod korkiem oleju czysto.

Opublikowano

Sprawdź dokładnie czy nie masz wycieków płynu na zewnątrz. Powoli może uciekać i jak odpalisz auto to od razu odparuje. Po nocy, na zimnym silniku szukaj. Częste usterki to króciec z tyłu głowicy.

Jeżeli nie będzie wycieków na zewnątrz układu a płynu bedzie dalej ubywać to możesz zakładać najgorsze czyli uszczelka pod głowica.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...