petrosdbz20 1 Opublikowano 23 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2017 Hej. Dowiedziałem się wczoraj, że nie działa mi wentylator klimatyzacji (załącza się i od razu wyłącza), więc zacząłem też poważniej myśleć o wentylatorze chłodnicy płynu chłodzącego. Dopiero teraz zwróciłem uwagę, że chyba nigdy po jeździe nie słyszałem pracującego wiatraka po zgaszeniu silnika (w b5 chyba pracował po zgaszeniu). Czy jest możliwe, że u mnie po prostu tak jest i nie powinien chodzić po zgaszeniu? Czy coś może być na rzeczy? Kiedy nie zajrzę pod maskę, to wiatrak stoi w miejscu i tylko raz udało mi się zaobserwować, żeby bardzo powoli się kręcił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlos23 0 Opublikowano 23 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2017 Powinien się kręcić po zgaszeniu. Rozgrzej silnik aż się załączy i wtedy zgaś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrosdbz20 1 Opublikowano 23 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2017 Godzinę temu, pawlos23 napisał: Powinien się kręcić po zgaszeniu. Rozgrzej silnik aż się załączy i wtedy zgaś. No właśnie nie udało mi się go rozgrzać do tego stopnia. Ewentualnie po prostu nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzeziak 4 Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Wentylator musi chodzić po zgaszeniu tak długo aż nie schłodzi płynu chłodzącego. Czujnik z czytuje że temp. spadła i wtedy wyłącza wentylator. W przeciwnym razie grozi przegrzanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrosdbz20 1 Opublikowano 24 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Udało się podstawić do warsztatu. Może do czegoś tam dojdą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlos23 0 Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 powinien jakieś błędy wywalać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrosdbz20 1 Opublikowano 24 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Dostałem telefon, że stwierdzili moduł wentylatorów do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrosdbz20 1 Opublikowano 26 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 Ok. Wymieniono mi wentylatory z modułem. I tak: 1. Wentylator od klimy działa po załączeniu klimy, więc chyba jest ok. 2. Wróciłem od mechanika do domu (parę kilometrów), podniosłem maskę i wentylator chłodnicy stał. Na zegarach 90 stopni. Możliwe, że nie było wystarczająco wysokiej temperatury? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koloboro 7 Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 możliwe. podczas normalnej jazdy pęd powietrza wystarczy aby utrzymać temperature. stanie w upal w korku dopiero powinno zagrzac silnik do wlaczenia wentylatoraWysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aiwer 3 Opublikowano 27 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2017 Powiem, że pierwsze słysze, że wentylator powinien chodzić nawet po zgaszeniu silnika. Nigdy się z tym nie spotkałem w swojej przygodzie z samochodami. Nawet w upały 30st po zgaszeniu silnikia, wentylatory czy to płyu czy klimy się wyłączają. Dla mnie to jakaś abstrakcja, no chyba, że w silnikach TFSI jest inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrosdbz20 1 Opublikowano 31 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 (edytowane) Jestem kompletnie zdezorientowany. Na zewnątrz 30+ stopni, pojeździłem po mieście (wielkich korków nie było. ale czasem się postało), tak z paręnaście km. Wracam do domu, podnoszę maskę przy uruchomionym silniku, a wentylator chłodnicy silnika stoi (!). Przez całą drogę miałem włączoną klimę, a wskazówka temperatury stała cały czas po środku. Możliwe, że wentylator klimy skutecznie schładzał silnik i przez to drugi nie musiał się załączyć? Nie mam innego wytłumaczenia, a już zaczyna brakować mi pomysłów, co zrobić, żeby ten [głupi] wentylator się zakręcił i potwierdził, że działa. Przedwczoraj trzymałem go 15min na parkingu i też nic. Może po prostu olać temat i wierzyć, że skoro wentylator klimy już działa, to wymiana rozwiązała problem obu wentylatorów? Edytowane 31 Lipca 2017 przez petrosdbz20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisiel 5 Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 mi w mojej B7 nie pracuje po zgaszeniu silnika. W a6 c5 pracował jak było gorąco. nie wnikam czemu nie pracuje. Płyn się nie gotuje, temp. ok więc jest cacy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrosdbz20 1 Opublikowano 31 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Już nawet nie wnikam, czy po zgaszeniu, czy nie. Chciałbym zobaczyć, że się kręci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aiwer 3 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Z tego co ja wiem, to jak włączysz klimę to oba wiatraki powinny się włączyć, nie tylko ten od klimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobikos 78 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Prośba kolegów którzy posiadają dwa wentylatory elektryczne czy sterownik steruje dwoma na raz wentylatorami czy każdym osobno. Wiem na pewno że u mnie (mam jeden) steruje prędkością tego wentylatora. O ile się orientuje sterownik wentylatorów nie zgłosi błędu spalonego wentylatora, jedynie uszkodzenie samego siebie (sterownika). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aiwer 3 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Z tego co pamiętam to mam 2 sterowniki. Po jednym na każdy z wiatraków. Wieczorem wrzucę zdjecie jak to u mnie wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aiwer 3 Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Mam dwa wentylatory ale jeden sterownik.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koloboro 7 Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2017 zrób output test w vagu to zobaczysz czy pracujeWysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrosdbz20 1 Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Dobra, kręcą się oba. Byłem ślepy albo nie wiem, co. Cały czas myślałem, że mniejszy po lewej (stojąc przed samochodem), to od klimy, a wyszło odwrotnie. Po podniesieniu maski lewy się kręcił, a dopiero po załączeniu klimy wchodził prawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek95 59 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2017 To chyba zależne od modułu. U mnie pracują oba jednocześnie bez względu czy jest to spowodowane wysokim ciśnieniem w układzie klimatyzacji czy wysoką temperaturą silnika. I tak, wentylator może pracować chwile po zgaszeniu auta i jest to całkiem normalneWysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się